BZP: Zakup sprzętu do diagnostyki patomorfologicznej dla Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie - Państwowego Instytutu Badawczego Oddziału w Gliwicach
24.10.2024
2024/BZP 00562948/01
Narodowy Instytut Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie – Państwowy Instytut Badawczy Oddział w Gliwicach
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup sprzętu do diagnostyki patomorfologicznej dla Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie - Państwowego Instytutu Badawczego Oddziału w Gliwicach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Narodowy Instytut Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie – Państwowy Instytut Badawczy Oddział w Gliwicach
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 00028836600028
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Wybrzeże Armii Krajowej 15
1.5.2.) Miejscowość: Gliwice
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-102
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@gliwice.nio.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gliwice.nio.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup sprzętu do diagnostyki patomorfologicznej dla Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie - Państwowego Instytutu Badawczego Oddziału w Gliwicach
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-70e98e25-8f42-46a1-a9b0-72542a26ce25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00562948
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-70e98e25-8f42-46a1-a9b0-72542a26ce253.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: przetargi@gliwice.nio.gov.pl (nie dotyczy składania ofert).Wielkość jednej wiadomości nie może przekraczać 100 MB
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e- Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e- Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
2. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
3. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” na Platformie e-Zamówienia w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e Zamówienia.
4. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
5. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu 22 458 77 99 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
6. Pozostałe informacje zawarte są w Specyfikacji Warunków Zamówienia
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, informuje się, że:
1) Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z prowadzeniem przez Narodowy Instytut Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie – Państwowy Instytut Badawczy Oddział Gliwice, ul. Wybrzeże Armii Krajowej 15, 44-102 Gliwice postępowań o udzielenie zamówienia publicznego oraz następnie zawarciem i realizacją umów w sprawie zamówień publicznych jest Narodowy Instytut Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie – Państwowy Instytut Badawczy ul. W.K. Roentgena 5, 02-781 Warszawa Oddział Gliwice, ul. Wybrzeże Armii Krajowej 15, 44-102 Gliwice
2) Dane Kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: Narodowy Instytut Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie – Państwowy Instytut Badawczy Oddział Gliwice, ul. Wybrzeże Armii Krajowej 15, 44-102 Gliwice, tel. 32 278 91 85
3) Wyżej określone dane osobowe przetwarzane są w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz zawarcia i realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego ( art. 6 ust. 1b RODO).
4) Odbiorcy danych: dane nie będą udostępniane podmiotom innym niż uprawnione na mocy przepisów prawa.
5) Dane przechowywane będą przez okres niezbędny do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego, nie krócej niż do upływu okresu przedawnienia roszczeń wynikających z tej umowy.
6) Osoby, których dane podlegają przetwarzaniu, posiadają prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, w przypadku udzielenie zgody na przetwarzanie przysługuje prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, a także wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych (PUODO) w przypadku uznania, że przetwarzanie danych narusza przepisy dotyczące ochrony danych osobowych.
7) Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne w celu udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz następnie w celu zawarcia i realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego. Konsekwencją nie podania danych jest brak możliwości udziału w postępowaniu oraz zawarcia i realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DZ/DZ-TPbn-381-2-88/24
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 5
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest zakup sprzętu do diagnostyki patomorfologicznej dla Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie - Państwowego Instytutu Badawczego Oddziału w Gliwicach.
2.Zadanie 1 - Mikrotom
3. Opis przedmiotu zamówienia oraz warunki realizacji zamówienia zawarte są w załącznikach:
1) Parametry techniczne, specyfikacja cenowa – załączniki nr 2.1 do SWZ,
2) Projektowane postanowienia umowy, które zostaną wprowadzone do treści umowy /postanowienia umowy – załącznik nr 4 do SWZ.
4. Zamawiający informuje, iż przedmiot zamówienia w niniejszym postępowaniu finansowany będzie ze środków finansowych przyznanych umową przez Ministerstwo Zdrowia w ramach konkursu ofert na wybór realizatorów zadania Narodowej Strategii Onkologicznej pn. „Zakup sprzętu do diagnostyki patomorfologicznej” w 2024 r.
5. Na podstawie art. 310 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie w całości lub części zamówienia, nie zostaną mu przyznane.
6.Informacja o możliwości złożenia oferty równoważnej:
1) W przypadku, gdy opis przedmiotu zamówienia został opisany przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub
równoważny”.
Zwrot "równoważny" oznacza, że Zamawiający dopuszcza produkty lub usługi spełniające minimalne wymagania jakościowe, eksploatacyjne i techniczne odpowiadające wymaganiom wskazanym przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. Oznacza to, że produkt równoważny musi mieć parametry nie gorsze niż wskazane przez Zamawiającego, tzn. przynajmniej na poziomie takim jak wymaga Zamawiający. Zastosowanie produktów równoważnych nie może pogorszyć jakości osiąganych wyników ani negatywnie wpłynąć na prawidłowe użytkowanie lub funkcjonowanie
produktu lub usługi zgodnie z ich przeznaczeniem.
W przypadku zaproponowania przez Wykonawcę w ofercie produktów lub usług równoważnych jakościowo do produktów wskazanych przez Zamawiającego, Wykonawca obowiązany jest wykazać w ofercie, że oferowane przez niego produkty lub usługi spełniają wymagania określone przez Zamawiającego, poprzez złożenie przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104-107 Ustawy Pzp, udowadniając, że
proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
2) W przypadku, gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 Ustawy PZP Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Wykonawca, który oferuje rozwiązania równoważne do wskazanych norm jest obowiązany wykazać w ofercie, że oferowane przez niego rozwiązanie równoważne spełnia wymagania określone przez Zamawiającego, poprzez wskazanie w formularzu ofertowym normy równoważnej do oferowanego produktu oraz dołączenie do oferty przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104 - 107
Ustawy Pzp, udowadniając, że proponowane rozwiązania do norm w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
3) Jeżeli Wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone dowody będą niekompletne (nie potwierdzając w ten sposób równoważności oferty w zakresie opisanym w opisie przedmiotu zamówienia), Zamawiający nie będzie wzywał do ich złożenia /uzupełnienia. Wszelkie koszty i czynności związane z potwierdzeniem spełniania przez
ofertę równoważną parametrów jakościowych spoczywają na Wykonawcy.
4) Ze względu na specyfikę zamówienia, charakterystykę i opis cech funkcjonalnych, technicznych i jakościowych niektórych pozycji zamawianego przedmiotu - w opisie przedmiotu zamówienia mogą znajdować się odniesienia do znaku towarowego, patentu lub pochodzenia a także norm, aprobat technicznych oraz systemów odniesienia, mające wyłącznie walor pomocniczej dodatkowej informacji. W tych pozycjach Wykonawca może zaoferować równoważne materiały budowlane, rozwiązania techniczne oraz sprzęt dowolnego producenta, które spełniają minimalne wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. Rozwiązania równoważne muszą być zgodne w szczególności pod względem:
a) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne oraz liczba elementów składowych),
b) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji),
c) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów),
d) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, charakterystyki liniowe, konstrukcje itd.),
e) parametrów bezpieczeństwa użytkowania,
f) standardów emisyjnych,
g) izolacyjności cieplnej, itp.
7. Szczegółowe informacje zawiera SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 33100000-1 - Urządzenia medyczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-12-02
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta nie podlegająca odrzuceniu z najniższą ceną (brutto).
Oferty zostaną sklasyfikowane wg kolejności zaoferowanej ceny ( brutto) od najniższej(najkorzystniejsza) do najwyższej.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Wg kolejności
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.7.) Kolejność kryterium: 1
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest zakup sprzętu do diagnostyki patomorfologicznej dla Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie - Państwowego Instytutu Badawczego Oddziału w Gliwicach.
2.Zadanie 2 - Mikrotom (mrożeniowy)
3. Opis przedmiotu zamówienia oraz warunki realizacji zamówienia zawarte są w załącznikach:
1) Parametry techniczne, specyfikacja cenowa – załączniki nr 2.2 do SWZ,
2) Projektowane postanowienia umowy, które zostaną wprowadzone do treści umowy /postanowienia umowy – załącznik nr 4 do SWZ.
4. Zamawiający informuje, iż przedmiot zamówienia w niniejszym postępowaniu finansowany będzie ze środków finansowych przyznanych umową przez Ministerstwo Zdrowia w ramach konkursu ofert na wybór realizatorów zadania Narodowej Strategii Onkologicznej pn. „Zakup sprzętu do diagnostyki patomorfologicznej” w 2024 r.
5. Na podstawie art. 310 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie w całości lub części zamówienia, nie zostaną mu przyznane.
6.Informacja o możliwości złożenia oferty równoważnej:
1) W przypadku, gdy opis przedmiotu zamówienia został opisany przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub
równoważny”.
Zwrot "równoważny" oznacza, że Zamawiający dopuszcza produkty lub usługi spełniające minimalne wymagania jakościowe, eksploatacyjne i techniczne odpowiadające wymaganiom wskazanym przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. Oznacza to, że produkt równoważny musi mieć parametry nie gorsze niż wskazane przez Zamawiającego, tzn. przynajmniej na poziomie takim jak wymaga Zamawiający. Zastosowanie produktów równoważnych nie może pogorszyć jakości osiąganych wyników ani negatywnie wpłynąć na prawidłowe użytkowanie lub funkcjonowanie
produktu lub usługi zgodnie z ich przeznaczeniem.
W przypadku zaproponowania przez Wykonawcę w ofercie produktów lub usług równoważnych jakościowo do produktów wskazanych przez Zamawiającego, Wykonawca obowiązany jest wykazać w ofercie, że oferowane przez niego produkty lub usługi spełniają wymagania określone przez Zamawiającego, poprzez złożenie przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104-107 Ustawy Pzp, udowadniając, że
proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
2) W przypadku, gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 Ustawy PZP Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Wykonawca, który oferuje rozwiązania równoważne do wskazanych norm jest obowiązany wykazać w ofercie, że oferowane przez niego rozwiązanie równoważne spełnia wymagania określone przez Zamawiającego, poprzez wskazanie w formularzu ofertowym normy równoważnej do oferowanego produktu oraz dołączenie do oferty przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104 - 107
Ustawy Pzp, udowadniając, że proponowane rozwiązania do norm w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
3) Jeżeli Wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone dowody będą niekompletne (nie potwierdzając w ten sposób równoważności oferty w zakresie opisanym w opisie przedmiotu zamówienia), Zamawiający nie będzie wzywał do ich złożenia /uzupełnienia. Wszelkie koszty i czynności związane z potwierdzeniem spełniania przez
ofertę równoważną parametrów jakościowych spoczywają na Wykonawcy.
4) Ze względu na specyfikę zamówienia, charakterystykę i opis cech funkcjonalnych, technicznych i jakościowych niektórych pozycji zamawianego przedmiotu - w opisie przedmiotu zamówienia mogą znajdować się odniesienia do znaku towarowego, patentu lub pochodzenia a także norm, aprobat technicznych oraz systemów odniesienia, mające wyłącznie walor pomocniczej dodatkowej informacji. W tych pozycjach Wykonawca może zaoferować równoważne materiały budowlane, rozwiązania techniczne oraz sprzęt dowolnego producenta, które spełniają minimalne wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. Rozwiązania równoważne muszą być zgodne w szczególności pod względem:
a) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne oraz liczba elementów składowych),
b) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji),
c) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów),
d) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, charakterystyki liniowe, konstrukcje itd.),
e) parametrów bezpieczeństwa użytkowania,
f) standardów emisyjnych,
g) izolacyjności cieplnej, itp.
7. Szczegółowe informacje zawiera SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 33100000-1 - Urządzenia medyczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-12-02
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta nie podlegająca odrzuceniu z najniższą ceną (brutto).
Oferty zostaną sklasyfikowane wg kolejności zaoferowanej ceny ( brutto) od najniższej(najkorzystniejsza) do najwyższej.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Wg kolejności
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.7.) Kolejność kryterium: 1
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest zakup sprzętu do diagnostyki patomorfologicznej dla Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie - Państwowego Instytutu Badawczego Oddziału w Gliwicach.
2.Zadanie 3 - Mikrotom (półautomatyczny)
3. Opis przedmiotu zamówienia oraz warunki realizacji zamówienia zawarte są w załącznikach:
1) Parametry techniczne, specyfikacja cenowa – załączniki nr 2.3 do SWZ,
2) Projektowane postanowienia umowy, które zostaną wprowadzone do treści umowy /postanowienia umowy – załącznik nr 4 do SWZ.
4. Zamawiający informuje, iż przedmiot zamówienia w niniejszym postępowaniu finansowany będzie ze środków finansowych przyznanych umową przez Ministerstwo Zdrowia w ramach konkursu ofert na wybór realizatorów zadania Narodowej Strategii Onkologicznej pn. „Zakup sprzętu do diagnostyki patomorfologicznej” w 2024 r.
5. Na podstawie art. 310 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie w całości lub części zamówienia, nie zostaną mu przyznane.
6.Informacja o możliwości złożenia oferty równoważnej:
1) W przypadku, gdy opis przedmiotu zamówienia został opisany przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub
równoważny”.
Zwrot "równoważny" oznacza, że Zamawiający dopuszcza produkty lub usługi spełniające minimalne wymagania jakościowe, eksploatacyjne i techniczne odpowiadające wymaganiom wskazanym przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. Oznacza to, że produkt równoważny musi mieć parametry nie gorsze niż wskazane przez Zamawiającego, tzn. przynajmniej na poziomie takim jak wymaga Zamawiający. Zastosowanie produktów równoważnych nie może pogorszyć jakości osiąganych wyników ani negatywnie wpłynąć na prawidłowe użytkowanie lub funkcjonowanie
produktu lub usługi zgodnie z ich przeznaczeniem.
W przypadku zaproponowania przez Wykonawcę w ofercie produktów lub usług równoważnych jakościowo do produktów wskazanych przez Zamawiającego, Wykonawca obowiązany jest wykazać w ofercie, że oferowane przez niego produkty lub usługi spełniają wymagania określone przez Zamawiającego, poprzez złożenie przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104-107 Ustawy Pzp, udowadniając, że
proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
2) W przypadku, gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 Ustawy PZP Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Wykonawca, który oferuje rozwiązania równoważne do wskazanych norm jest obowiązany wykazać w ofercie, że oferowane przez niego rozwiązanie równoważne spełnia wymagania określone przez Zamawiającego, poprzez wskazanie w formularzu ofertowym normy równoważnej do oferowanego produktu oraz dołączenie do oferty przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104 - 107
Ustawy Pzp, udowadniając, że proponowane rozwiązania do norm w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
3) Jeżeli Wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone dowody będą niekompletne (nie potwierdzając w ten sposób równoważności oferty w zakresie opisanym w opisie przedmiotu zamówienia), Zamawiający nie będzie wzywał do ich złożenia /uzupełnienia. Wszelkie koszty i czynności związane z potwierdzeniem spełniania przez
ofertę równoważną parametrów jakościowych spoczywają na Wykonawcy.
4) Ze względu na specyfikę zamówienia, charakterystykę i opis cech funkcjonalnych, technicznych i jakościowych niektórych pozycji zamawianego przedmiotu - w opisie przedmiotu zamówienia mogą znajdować się odniesienia do znaku towarowego, patentu lub pochodzenia a także norm, aprobat technicznych oraz systemów odniesienia, mające wyłącznie walor pomocniczej dodatkowej informacji. W tych pozycjach Wykonawca może zaoferować równoważne materiały budowlane, rozwiązania techniczne oraz sprzęt dowolnego producenta, które spełniają minimalne wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. Rozwiązania równoważne muszą być zgodne w szczególności pod względem:
a) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne oraz liczba elementów składowych),
b) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji),
c) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów),
d) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, charakterystyki liniowe, konstrukcje itd.),
e) parametrów bezpieczeństwa użytkowania,
f) standardów emisyjnych,
g) izolacyjności cieplnej, itp.
7. Szczegółowe informacje zawiera SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 33100000-1 - Urządzenia medyczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-12-02
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta nie podlegająca odrzuceniu z najniższą ceną (brutto).
Oferty zostaną sklasyfikowane wg kolejności zaoferowanej ceny ( brutto) od najniższej(najkorzystniejsza) do najwyższej.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Wg kolejności
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.7.) Kolejność kryterium: 1
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest zakup sprzętu do diagnostyki patomorfologicznej dla Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie - Państwowego Instytutu Badawczego Oddziału w Gliwicach.
2.Zadanie 4 - Procesor tkankowy
3. Opis przedmiotu zamówienia oraz warunki realizacji zamówienia zawarte są w załącznikach:
1) Parametry techniczne, specyfikacja cenowa – załączniki nr 2.4 do SWZ,
2) Projektowane postanowienia umowy, które zostaną wprowadzone do treści umowy /postanowienia umowy – załącznik nr 4 do SWZ.
4. Zamawiający informuje, iż przedmiot zamówienia w niniejszym postępowaniu finansowany będzie ze środków finansowych przyznanych umową przez Ministerstwo Zdrowia w ramach konkursu ofert na wybór realizatorów zadania Narodowej Strategii Onkologicznej pn. „Zakup sprzętu do diagnostyki patomorfologicznej” w 2024 r.
5. Na podstawie art. 310 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie w całości lub części zamówienia, nie zostaną mu przyznane.
6.Informacja o możliwości złożenia oferty równoważnej:
1) W przypadku, gdy opis przedmiotu zamówienia został opisany przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub
równoważny”.
Zwrot "równoważny" oznacza, że Zamawiający dopuszcza produkty lub usługi spełniające minimalne wymagania jakościowe, eksploatacyjne i techniczne odpowiadające wymaganiom wskazanym przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. Oznacza to, że produkt równoważny musi mieć parametry nie gorsze niż wskazane przez Zamawiającego, tzn. przynajmniej na poziomie takim jak wymaga Zamawiający. Zastosowanie produktów równoważnych nie może pogorszyć jakości osiąganych wyników ani negatywnie wpłynąć na prawidłowe użytkowanie lub funkcjonowanie
produktu lub usługi zgodnie z ich przeznaczeniem.
W przypadku zaproponowania przez Wykonawcę w ofercie produktów lub usług równoważnych jakościowo do produktów wskazanych przez Zamawiającego, Wykonawca obowiązany jest wykazać w ofercie, że oferowane przez niego produkty lub usługi spełniają wymagania określone przez Zamawiającego, poprzez złożenie przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104-107 Ustawy Pzp, udowadniając, że
proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
2) W przypadku, gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 Ustawy PZP Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Wykonawca, który oferuje rozwiązania równoważne do wskazanych norm jest obowiązany wykazać w ofercie, że oferowane przez niego rozwiązanie równoważne spełnia wymagania określone przez Zamawiającego, poprzez wskazanie w formularzu ofertowym normy równoważnej do oferowanego produktu oraz dołączenie do oferty przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104 - 107
Ustawy Pzp, udowadniając, że proponowane rozwiązania do norm w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
3) Jeżeli Wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone dowody będą niekompletne (nie potwierdzając w ten sposób równoważności oferty w zakresie opisanym w opisie przedmiotu zamówienia), Zamawiający nie będzie wzywał do ich złożenia /uzupełnienia. Wszelkie koszty i czynności związane z potwierdzeniem spełniania przez
ofertę równoważną parametrów jakościowych spoczywają na Wykonawcy.
4) Ze względu na specyfikę zamówienia, charakterystykę i opis cech funkcjonalnych, technicznych i jakościowych niektórych pozycji zamawianego przedmiotu - w opisie przedmiotu zamówienia mogą znajdować się odniesienia do znaku towarowego, patentu lub pochodzenia a także norm, aprobat technicznych oraz systemów odniesienia, mające wyłącznie walor pomocniczej dodatkowej informacji. W tych pozycjach Wykonawca może zaoferować równoważne materiały budowlane, rozwiązania techniczne oraz sprzęt dowolnego producenta, które spełniają minimalne wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. Rozwiązania równoważne muszą być zgodne w szczególności pod względem:
a) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne oraz liczba elementów składowych),
b) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji),
c) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów),
d) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, charakterystyki liniowe, konstrukcje itd.),
e) parametrów bezpieczeństwa użytkowania,
f) standardów emisyjnych,
g) izolacyjności cieplnej, itp.
7. Szczegółowe informacje zawiera SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 33100000-1 - Urządzenia medyczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-12-02
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta nie podlegająca odrzuceniu z najniższą ceną (brutto).
Oferty zostaną sklasyfikowane wg kolejności zaoferowanej ceny ( brutto) od najniższej(najkorzystniejsza) do najwyższej.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Wg kolejności
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.7.) Kolejność kryterium: 1
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest zakup sprzętu do diagnostyki patomorfologicznej dla Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie - Państwowego Instytutu Badawczego Oddziału w Gliwicach.
2.Zadanie 5 - Zatapiarka
3. Opis przedmiotu zamówienia oraz warunki realizacji zamówienia zawarte są w załącznikach:
1) Parametry techniczne, specyfikacja cenowa – załączniki nr 2.5 do SWZ,
2) Projektowane postanowienia umowy, które zostaną wprowadzone do treści umowy /postanowienia umowy – załącznik nr 4 do SWZ.
4. Zamawiający informuje, iż przedmiot zamówienia w niniejszym postępowaniu finansowany będzie ze środków finansowych przyznanych umową przez Ministerstwo Zdrowia w ramach konkursu ofert na wybór realizatorów zadania Narodowej Strategii Onkologicznej pn. „Zakup sprzętu do diagnostyki patomorfologicznej” w 2024 r.
5. Na podstawie art. 310 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie w całości lub części zamówienia, nie zostaną mu przyznane.
6.Informacja o możliwości złożenia oferty równoważnej:
1) W przypadku, gdy opis przedmiotu zamówienia został opisany przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub
równoważny”.
Zwrot "równoważny" oznacza, że Zamawiający dopuszcza produkty lub usługi spełniające minimalne wymagania jakościowe, eksploatacyjne i techniczne odpowiadające wymaganiom wskazanym przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. Oznacza to, że produkt równoważny musi mieć parametry nie gorsze niż wskazane przez Zamawiającego, tzn. przynajmniej na poziomie takim jak wymaga Zamawiający. Zastosowanie produktów równoważnych nie może pogorszyć jakości osiąganych wyników ani negatywnie wpłynąć na prawidłowe użytkowanie lub funkcjonowanie
produktu lub usługi zgodnie z ich przeznaczeniem.
W przypadku zaproponowania przez Wykonawcę w ofercie produktów lub usług równoważnych jakościowo do produktów wskazanych przez Zamawiającego, Wykonawca obowiązany jest wykazać w ofercie, że oferowane przez niego produkty lub usługi spełniają wymagania określone przez Zamawiającego, poprzez złożenie przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104-107 Ustawy Pzp, udowadniając, że
proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
2) W przypadku, gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 Ustawy PZP Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Wykonawca, który oferuje rozwiązania równoważne do wskazanych norm jest obowiązany wykazać w ofercie, że oferowane przez niego rozwiązanie równoważne spełnia wymagania określone przez Zamawiającego, poprzez wskazanie w formularzu ofertowym normy równoważnej do oferowanego produktu oraz dołączenie do oferty przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104 - 107
Ustawy Pzp, udowadniając, że proponowane rozwiązania do norm w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
3) Jeżeli Wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone dowody będą niekompletne (nie potwierdzając w ten sposób równoważności oferty w zakresie opisanym w opisie przedmiotu zamówienia), Zamawiający nie będzie wzywał do ich złożenia /uzupełnienia. Wszelkie koszty i czynności związane z potwierdzeniem spełniania przez
ofertę równoważną parametrów jakościowych spoczywają na Wykonawcy.
4) Ze względu na specyfikę zamówienia, charakterystykę i opis cech funkcjonalnych, technicznych i jakościowych niektórych pozycji zamawianego przedmiotu - w opisie przedmiotu zamówienia mogą znajdować się odniesienia do znaku towarowego, patentu lub pochodzenia a także norm, aprobat technicznych oraz systemów odniesienia, mające wyłącznie walor pomocniczej dodatkowej informacji. W tych pozycjach Wykonawca może zaoferować równoważne materiały budowlane, rozwiązania techniczne oraz sprzęt dowolnego producenta, które spełniają minimalne wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. Rozwiązania równoważne muszą być zgodne w szczególności pod względem:
a) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne oraz liczba elementów składowych),
b) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji),
c) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów),
d) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, charakterystyki liniowe, konstrukcje itd.),
e) parametrów bezpieczeństwa użytkowania,
f) standardów emisyjnych,
g) izolacyjności cieplnej, itp.
7. Szczegółowe informacje zawiera SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 33100000-1 - Urządzenia medyczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-12-02
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta nie podlegająca odrzuceniu z najniższą ceną (brutto).
Oferty zostaną sklasyfikowane wg kolejności zaoferowanej ceny ( brutto) od najniższej(najkorzystniejsza) do najwyższej.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Wg kolejności
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.7.) Kolejność kryterium: 1
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Przedmiotowe środki dowodowe: w zakresie zadań od 1 do 5 - deklaracja zgodności i/lub certyfikat CE (w zależności od klasy wyrobu medycznego dodiagnostyki in vitro) oraz stosownymi oświadczeniami (jeśli wymaga) – Urządzenia mają być zgodne z Rozporządzeniem 2017/746 w sprawie wyrobów medycznych do diagnostyki in vitro (IVDR) bądź zgodne z Dyrektywą Rady 98/79/WE (IVDD) wraz z późniejszymi przepisami przejściowymi.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Deklaracja zgodności i/lub certyfikat CE (w zależności od klasy wyrobu medycznego do diagnostyki in vitro) oraz stosownymi oświadczeniami (jeśli wymaga)5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Do oferty sporządzonej przy pomocy interaktywnego formularza ofertowego, należy dołączyć wypełnione, podpisane przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentowania Wykonawcy formularze:1) Parametry techniczne, specyfikacja cenowa - załączniki nr 2.1 - 2.5 do SWZ ( w zakresie w którym, Wykonawca składa ofertę) ,
2) Oświadczenie Wykonawcy/Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o zamówienie, o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania – załącznik nr 3 do SWZ,
3) Przedmiotowe środki dowodowe, o których mowa w rozdziale VII pkt.5 SWZ ( wszyscy Wykonawcy)
4) Przedmiotowe środki dowodowe, o których mowa w rozdziale IV pkt. 8 SWZ ( jeżeli dotyczy)
5) Zgodnie z zapisami rozdziału VII SWZ - Odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru potwierdzającego, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania.
Jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa powyżej, zamawiający oprócz dokumentu o którym mowa powyżej, wymaga od wykonawcy złożenia pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania wykonawcy
6) W przypadku złożenia oferty wspólnej pełnomocnictwo udzielone liderowi zgodnie z zapisami rozdziału IX SWZ oraz art. 58 ust.2 ustawy Pzp.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy to wspólników spółki cywilnej i konsorcjum, jeżeli zakres i sposób reprezentacji spółki cywilnej wynika z dołączonej do oferty umowy spółki cywilnej lub uchwały wspólników, a w przypadku konsorcjum z umowy konsorcjum.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zobowiązani się złożyć wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo –w przypadku wspólników spółki cywilnej dopuszczalne jest przedłożenie umowy spółki cywilnej lub uchwały wspólników, z której wynika zakres i sposób reprezentacji, a w przypadku konsorcjum przedłożenie umowy konsorcjum.
4. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub upoważnionego pełnomocnika).
5. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ustawy Pzp (załącznik nr 3 do SWZ) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
Oświadczenie te potwierdza brak podstaw wykluczenia - każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia.
6. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie w przypadkach przewidzianych ustawą - Prawo zamówień publicznych oraz postanowieniami umowy, za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie, z wyjątkiem zmiany o której mowa w ust. 2 pkt 1) , 3) , 7) oraz 8) poniżej.2. Zamawiający z inicjatywy własnej lub Wykonawcy dopuszcza jednak możliwość zmiany w tre-ści umowy jedynie w następujących przypadkach:
1) ustawowej zmiany stawki podatku VAT lub podatku akcyzowego,
2) zaoferowania sprzętu o wyższej jakości, przy zachowaniu lub obniżeniu ceny zaoferowanej w ofercie,
3) obniżenia ceny jednostkowej netto przy zachowaniu jakości zaoferowanego urządzenia,
4) zmiany numeru katalogowego sprzętu/kodu produktu, przy zachowaniu lub obniżeniu ceny zaoferowanej w ofercie,
5) zmiany nazewnictwa urządzenia, przy zachowaniu lub obniżeniu ceny zaoferowanej w ofercie,
6) w przypadku zakończenia produkcji lub wycofania z rynku przez producenta wyrobu umownego, będącego przedmiotem umowy dopuszcza się zmianę na nowy produkt o tych samych bądź lepszych parametrach po cenie jednostkowej zaoferowanej w ofercie,
7) zmian stawek opłat celnych wprowadzonych decyzjami stosownych władz.
8) zmiany osób odpowiedzialnych za realizację j umowy, o których mowa w §12 ust. 2-3 umowy,
9) wystąpienia omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy,
10) zmiany terminu realizacji umowy określonego w §2 ust.2, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, będących następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego.
3. Wszystkie zmiany dotyczące ustaleń zawartych w umowie za wyjątkiem określonych w ust. 2 pkt. 1), 3) 7) oraz 8) powyżej wymagają każdorazowo formy pisemnej pod rygorem nieważności. Zmiana określona w ust. 2 pkt. 1) oraz pkt.7) powyżej obowiązuje z datą jej wprowadzenia w życie na podstawie odrębnych przepisów i nie wymaga zawarcia aneksu. Zmiana określona w ust. 2 pkt. 3) oraz pkt.8) powyżej, wymaga powiadomienia danej strony o zaistniałej sytuacji na adres e-mail podany w §12 ust. 2 -3 umowy.
4. Zmiana wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku zaistnienia przesłanki, o której mowa w ust. 2 pkt 1) , 7) powyżej, będzie odnosić się wyłącznie do części przedmiotu umowy zrealizowanej, zgodnie z terminami ustalonymi umową, po dniu wejścia w życie przepisów zmieniających stawkę podatku od towarów i usług, podatku akcyzowego, zmiany stawek opłat celnych oraz wyłącznie do części przedmiotu umowy, do której zastosowanie znajdzie zmiana stawki podatku od towarów i usług.
5. Z uwagi na fakt, iż realizacja zamówienia objętego treścią umowy prowadzona jest w ramach zadania Narodowej Strategii Onkologicznej w zakresie zadania pn. „Zakup sprzętu do diagnostyki patomorfologicznej” w 2024 r. , termin wykonania umowy określone w §2 ust. 2 jest terminem nieprzekraczalnym. Zatem w przypadku niezrealizowania umowy w wymaganym terminie Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy, a wszelkie koszty związane z ewentualnymi zamówieniami, zaliczkami lub płatnościami dokonanymi przez Wykonawcę nie będą obciążać Zamawiającego. W przypadku odstąpienia odpowiednie zastosowanie będzie miał § 8 ust. 3 umowy.
6. W sytuacji, gdy w ramach umowy, o której mowa w ust.5 powyżej będzie możliwe przedłużenie terminu realizacji umowy Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany terminu określonego w § 2 ust. 2 umowy.
7. Nie stanowią zmiany umowy w szczególności następujące przypadki:
1) zmiana osobowa w zakresie reprezentacji Stron, a także zmiana osób związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną zamówienia,
2) zmiana danych rejestrowych lub teleadresowych Stron.
8. Aneksy do umowy ważne będą tylko wówczas, gdy zostaną podpisane przez obie Strony.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-11-04 14:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia. Szczegóły zawarte w SWZ
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-11-04 14:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-12-03
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1.Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również Wykonawcę w przypadkach, o których mowa w art.7ust.1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2024 poz. 507 ). Do Wykonawcy podlegającego wykluczeniu w tym zakresie, stosuje się art. 7 ust. 3 wspomnianej ustawy.2. Szczegółowe informacje dotyczące postępowania zawarte są w SWZ.