BZP: Ubezpieczenie pojazdów mechanicznych Gminy Janowiec
28.10.2024
2024/BZP 00565535/01
Inter-Broker sp. z o.o.
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Ubezpieczenie pojazdów mechanicznych Gminy Janowiec
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania
1.2.) Nazwa zamawiającego: Inter-Broker sp. z o.o.
1.3.) Oddział zamawiającego: Broker ubezpieczeniowy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 870315750
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Żółkiewskiego 5
1.5.2.) Miejscowość: Toruń
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-100
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: m.banka@interbroker.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.interbroker.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.
Podmiot 1
1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: Inter-Broker Sp. z o.o.
1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 870315750
Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:
1.11.3.) Ulica: Żółkiewskiego 5
1.11.4.) Miejscowość: Toruń
1.11.5.) Kod pocztowy: 87-100
1.11.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.11.7.) Kraj: Polska
1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński
1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: m.banka@interbroker.pl
1.11.12.) Adres strony internetowej: www.interbroker.pl
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Ubezpieczenie pojazdów mechanicznych Gminy Janowiec
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8c8ce548-c85e-4e96-956d-462ca7346702
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00565535
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://interbroker.logintrade.net/zapytania_email,179912,e0d284ac5e9e94ecd3d874dd6ea35149.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Tak
3.3.) Informacje na temat sposobu udostępnienia zastrzeżonych dokumentów zamówienia
Sposób uzyskania informacji o charakterze poufnym:1. szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zostanie udostępniony na podstawie art. 18 ust. 4 w związku z art. 280 ust. 3 u.p.z.p. tym wykonawcom, którzy zwrócą się z wnioskiem o udostępnienie informacji poufnych, zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 5 do SWZ i równocześnie z wnioskiem złożą oświadczenie o poufności, zawarte w przywołanym
załączniku,
2. informacje poufne udostępniane będą wyłącznie podmiotom prowadzącym działalność ubezpieczeniową – zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej - z uwagi na fakt, że niniejsze postępowanie adresowane jest do wykonawców posiadających uprawnienia do wykonywania takiej działalności,
3. wykonawca zobowiązany jest przesłać wniosek o udostępnienie informacji wraz z oświadczeniem o poufności w formie elektronicznej, opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, lub w postaci elektronicznej, opatrzony podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym osoby uprawnionej lub umocowanej do reprezentowania wykonawcy,
4. osoba działająca w imieniu wykonawcy na podstawie umocowania zobowiązana jest dołączyć do wniosku i oświadczenia
stosowne pełnomocnictwo – w formie lub postaci elektronicznej, opatrzone odpowiednio kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby (osób) uprawnionych do reprezentowania wykonawcy lub w postaci elektronicznej kopii potwierdzonej notarialnie,
5. wniosek i oświadczenie oraz pełnomocnictwo (jeśli dotyczy) należy złożyć za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, z wykorzystaniem narzędzia – „Korespondencja”,
6. po otrzymaniu od wykonawcy wniosku i oświadczenia oraz pełnomocnictwa (jeśli dotyczy), zamawiający - po zbadaniu i zaakceptowaniu tych dokumentów – prześle na adres poczty elektronicznej wskazany we wniosku część poufną specyfikacji,
7. zamawiający nie przekaże części poufnej SWZ w przypadku wadliwego sporządzenia wniosku lub oświadczenia o poufności, przekazania dokumentów tych w inny sposób niż wskazany w niniejszym rozdziale oraz w sytuacji, gdy wniosek i
oświadczenie zostanie złożone przez osobę inną niż uprawniony lub umocowany przedstawiciel wykonawcy posiadającego uprawnienia do wykonywania działalności ubezpieczeniowej,
8. zamawiający nie przekaże również części poufnej SWZ w przypadku niezłożenia pełnomocnictwa lub złożenia pełnomocnictwa zawierającego wady lub błędy,
9. w przypadku przekazania zamawiającemu wadliwych wniosków, oświadczeń lub pełnomocnictw, zamawiający wezwie do
ich poprawienia, pod rygorem nieprzekazania części poufnej SWZ
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://interbroker.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: https://interbroker.logintrade.net/reg,info,wymaganiatechniczne.html
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna RODO zgodnie z rozdziałem 27 SWZ. Oświadczenie Wykonawcy
zawarte w pkt 8 i 9 formularza oferty - załącznik nr 2 do SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula informacyjna RODO zgodnie z rozdziałem 27 SWZ. Oświadczenie Wykonawcy
zawarte w pkt 8 i 9 formularza oferty - załącznik nr 2 do SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP-IB.271.214.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Ubezpieczenie pojazdów mechanicznych Gminy Janowiec. Zakres ubezpieczenia obejmuje:
1) obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych,
2) ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych za szkody powstałe w związku z ruchem pojazdów na terenie państw należących do Systemu Zielonej Karty, a niebędących członkami Unii Europejskiej (tzw. ubezpieczenie Zielona Karta – ubezpieczenie bezskładkowe),
3) ubezpieczenie pojazdów od uszkodzenia i utraty auto casco,
4) ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków kierowcy i pasażerów,
5) ubezpieczenie mini assistance (ubezpieczenie bezskładkowe, jeśli wykonawca takie posiada).
4.2.6.) Główny kod CPV: 66510000-8 - Usługi ubezpieczeniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
66515000-3 - Usługi ubezpieczenia od uszkodzenia lub utraty
66516100-1 - Usługi ubezpieczenia pojazdów mechanicznych od odpowiedzialności cywilnej
66514110-0 - Usługi ubezpieczeń pojazdów mechanicznych
66512100-3 - Usługi ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Zamawiający na podstawie art. 441 u.p.z.p. zastrzega sobie prawo do jednostronnegow ramach prawa opcji rozszerzenia zamówienia do wysokości środków finansowych przyznanych na ten cel, w kwocie nie większej niż 10 000,00 zł.
2. Faktyczne potrzeby zamawiającego będą zgłaszane w trakcie obowiązywania umowy,
w następującym zakresie:
1) wskazanym w §12 umowy,
2) wyrównywania okresów ubezpieczenia pojazdów na określony dzień i ewentualnej konieczności zawierania umów ubezpieczenia na okres dłuższy niż wynikający z terminu realizacji zamówienia,
3) przedłużenia umowy o określony czas, nie dłuższy niż 3 miesiące, uzależniony od wysokości środków przeznaczonych na realizację prawa opcji, które pozostają jeszcze do dyspozycji zamawiającego - w przypadku ewentualnego przedłużenia okresu obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych konieczne będzie porozumienie stron, w którym wykonawca wyrazi zgodę na zmianę tego okresu o wskazany czas,
4) ubezpieczenia pojazdów nabywanych na podstawie art. 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym lub art. 50a tejże ustawy w zakresie odpowiedzialności cywilnej.
3. Zasady i warunki (w tym warunki ubezpieczenia) dotyczące realizacji zamówienia objętego prawem opcji będą takie same jak te, które obowiązują przy realizacji zamówienia podstawowego.
4. Rozszerzenie zakresu ubezpieczenia w przypadku ujawnienia się bądź powstania nowego ryzyka ubezpieczeniowego, nieprzewidzianego lub pominiętego w specyfikacji warunków zamówienia - opisie przedmiotu zamówienia, w tym konieczność zawarcia nowego rodzaju ubezpieczenia oraz modyfikacja zakresu ochrony ubezpieczeniowej, wymagać będzie zgody wykonawcy; w przypadku tym wykonawcy przysługuje również prawo ustalenia odmiennych warunków ubezpieczenia.
5. W ramach prawa opcji zastosowanie będą miały składki i stawki jednostkowe za poszczególne ubezpieczenia i pojazdy zaproponowane przez wykonawcę w ofercie; niniejsze postanowienie odnoszące się do ceny ubezpieczenia nie dotyczy:
- kategorii pojazdów niewymienionych w SWZ lub - w przypadku auto casco i assistance – pojazdów niezgłaszanych aktualnie do tego ubezpieczenia, przy czym wykonawca w takich przypadkach winien uwzględnić rodzajowe i podrodzajowe podobieństwo pojazdów oraz
ich przeznaczenie (zgodnie z obowiązującą klasyfikacją pojazdów),
- przepadku pojazdów na podstawie art. 130a ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz przejęcia ich na własność na podstawie art. 50a tejże ustawy,
- przypadków, gdy moc silnika zgłaszanego do ochrony pojazdu osobowego będzie większa
niż 350 km, wartość pojazdu osobowego lub ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony przekroczy 500 000,00 zł, a jednostkowa wartość pojazdów ciężarowych powyżej 3,5 tony będzie wyższa niż 1 000 000,00 zł,
- rozszerzenia lub modyfikacji zakresu ochrony ubezpieczeniowej.
W wymienionych powyżej sytuacjach stawki ubezpieczeniowe i składka dodatkowa podlegać mogą odrębnym ustaleniom pomiędzy zamawiającym i wykonawcą, przy czym w przypadku pojazdów nabytych na podstawie art. 130a lub art. 50a ustawy - Prawo o ruchu drogowym - z uwagi na mniejsze ryzyko związane z posiadaniem tego typu pojazdów - możliwe będzie ustalenie z wykonawcą niższych składek i stawek, niż zaproponowane w ofercie.
6. Zamówienie realizowane w ramach opcji jest jednostronnym uprawnieniem zamawiającego, dlatego też nieskorzystanie przez zamawiającego z prawa opcji nie stanowi podstawy
dla wykonawcy do dochodzenia jakichkolwiek roszczeń w stosunku do zamawiającego.
7. Zamawiający będzie mógł skorzystać z prawa opcji do upływu terminu, na który zostanie zawarta umowa.
8. O zamiarze skorzystania z prawa opcji zamawiający poinformuje wykonawcę odrębnym pismem lub oświadczeniem.
9. Opcja przewidywana przez zamawiającego ma charakter przedmiotowy, ilościowy oraz czasowy.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Klauzule dodatkowe i inne postanowienia szczególne fakultatywne
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 u.p.z.p. oraz na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego;
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – tj. posiadają uprawnienia do wykonywania działalności
ubezpieczeniowej w zakresie świadczenia usług ubezpieczeniowych, obejmujących przedmiot zamówienia
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Na podstawie art. 128 ust. 1 u.p.z.p. i w związku z § 3 Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, w celu
potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,
zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie oświadczenia o
aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 u.p.z.p. W przypadku wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie składa każdy z tych wykonawców.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający nie będzie żądał przedstawienia podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału
w postępowaniu.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie będzie żądał przedstawienia podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunkówudziału w postępowaniu
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:1) Pełnomocnictwo do występowania w imieniu wykonawcy w przypadku, gdy dokumentów składających się na ofertę nie podpisuje osoba uprawniona do reprezentowania wykonawcy zgodnie z dokumentem rejestrowym wykonawcy.
2) Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, w
przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3) Oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 u.p.z.p., z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy, sporządzone zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3a do SWZ – oświadczenie składa pełnomocnik w
imieniu wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wykonawcy ustanawiają pełnomocnikado reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2) Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3) Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 u.p.z.p. jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do
których realizacji te uprawnienia są wymagane.
4) W przypadku, gdy wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, wykonawcy są zobowiązani złożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty:
a) oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 u.p.z.p., z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy, sporządzone zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3a do SWZ – oświadczenie składa pełnomocnik w imieniu wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie;
b) pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegającego się o zamówienie w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj, zakres i warunki wprowadzania zmian umowy określone zostały w załącznikach 4, 4a, 4b do SWZ - Projektowane postanowienia umowy7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-11-07 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://interbroker.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-11-07 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-12-06
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiającym w niniejszym postępowaniu jest Gmina Janowiec, a Inter-Broker Sp. z o.o. jest pełnomocnikiem Zamawiającego. Dane Zamawiającego:Nazwa: Gmina Janowiec reprezentowana przez Wójt Gminy Janowiec
Adres: ul. Radomska 2, 24-123 Janowiec
NIP: 716-26-57-225, REGON: 431019750
Strona internetowa: www.janowiec.pl
Rodzaj zamawiającego – administracja samorządowa
Godziny urzędowania:
poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek – piątek 7.00 - 15.00
Telefon: 81 881 58 00
Fax: 81 865 11 85