BZP: OCHRONA FIZYCZNA OSÓB I MIENIA W DWÓCH BUDYNKACH ORAZ ZESPOŁU GARAŻY STAROSTWA POWIATOWEGO W KOLE PRZY ULICY SIENKIEWICZA 21/23 I SIENKIEWICZA 27
28.10.2024
2024/BZP 00565863/01
Powiat Kolski
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
OCHRONA FIZYCZNA OSÓB I MIENIA W DWÓCH BUDYNKACH ORAZ ZESPOŁU GARAŻY STAROSTWA POWIATOWEGO W KOLE PRZY ULICY SIENKIEWICZA 21/23 I SIENKIEWICZA 27
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Kolski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 311620839
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Sienkiewicza 21/23
1.5.2.) Miejscowość: Koło
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-600
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@starostwokolskie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.starostwokolskie.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
OCHRONA FIZYCZNA OSÓB I MIENIA W DWÓCH BUDYNKACH ORAZ ZESPOŁU GARAŻY STAROSTWA POWIATOWEGO W KOLE PRZY ULICY SIENKIEWICZA 21/23 I SIENKIEWICZA 27
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c16bf0ac-524e-440d-8f9d-16930f387b72
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00565863
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00015344/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Świadczenie usług ochrony osób i mienia w budynkach oraz zespołu garaży Starostwa Powiatowego w Kole znajdujacych się przy ul. Sienkiewicza 21/23 i ul. Sienkiewicza 27
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://starostwokolskie.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://starostwokolskie.ezamawiajacy.pl oraz poczta elektroniczna zp@starostwokolskie.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: • wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz inne informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują faksem, drogą elektroniczną (poczta elektroniczna) lub poprzez Platformę Zakupową,
• oświadczenia, wnioski, zawiadomienia i inne informacje oraz pytania kierowane do Zamawiającego przekazywane za pomocą faksu należy kierować na nr faksu Zamawiającego podany na stronie tytułowej SWZ,
• oświadczenia, wnioski, zawiadomienia i inne informacje oraz pytania do Zamawiającego przekazywane za pomocą poczty elektronicznej należy kierować na adres poczty elektronicznej Zamawiającego podany na stronie tytułowej SWZ,
• każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt otrzymania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz innych informacji przekazanych za pomocą faksu lub pocztą elektroniczną.
• Ofertę oraz dokumenty, które się na nią składają należy opatrzeć kwalifikowanym podpisem elektronicznym bądź podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania wykonawcy.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): klauzula informacyjna zawarta w rozdziale XXXVI SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): klauzula informacyjna zawarta w rozdziale XXXVI SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.272.13.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia obejmuje ochronę fizyczną osób i mienia, dwóch budynków oraz zespołu garaży Starostwa Powiatowego w Kole, przy ulicy Sienkiewicza 21/23 i Sienkiewicza 27.
2. Zakres czasowy ochrony obejmuje wszystkie dni robocze od godz. 15.00 do 8.00 następnego dnia i dni ustawowo wolne od pracy oraz dni określone przez Zamawiającego, jako wolne od pracy w jego organizacji pracy, przy czym w te dni ochrona będzie pełniona przez 24 godziny na dobę.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena ofert zostanie przeprowadzona wyłącznie w oparciu o podane niżej kryteria:
1) Cena - 60 pkt
2) Czas dojazdu grupy interwencyjnej - 10 pkt
3) Dodatkowe doświadczenie osób wskazanych na załączniku nr 4 - 30 pkt
Punkty przyznawane za kryterium „cena zamówienia” będą liczone wg następującego wzoru:
C = (Cn : Cb) x waga
gdzie:
C - ilość punktów przyznana danej ofercie,
Cn – najniższa cena spośród wszystkich ofert,
Cb - cena oferty badanej,
Waga – 60
Punkty przyznawane za kryterium „Czas dojazdu grupy interwencyjnej” będą liczone następująco:
15 minut i powyżej - 0 pkt
od 12 do 14 minut - 2 pkt
od 9 do 11 minut - 5 pkt
poniżej 9 minut - 10 pkt
Waga – 10.
Punkty przyznawane za kryterium „dodatkowe doświadczenie osób wskazanych na załączniku nr 4” – przyznawane będą następująco:
1) Co najmniej jeden pracownik ochrony posiada dodatkowy kurs/kursy z zakresu ochrony osób i/lub mienia, potwierdzone odpowiednim zaświadczeniem, dyplomem czy certyfikatem, - 5 pkt
2 Co najmniej dwóch pracowników ochrony posiada dodatkowy kurs/kursy z zakresu ochrony osób i/lub mienia, potwierdzone odpowiednim zaświadczeniem, dyplomem czy certyfikatem, - 15 pkt
3 Co najmniej trzech i więcej pracowników ochrony posiada dodatkowy kurs/kursy z zakresu ochrony osób i/lub mienia, potwierdzone odpowiednim zaświadczeniem, dyplomem czy certyfikatem, - 30 pkt
Na potwierdzenie powyższego należy załączyć do oferty wraz z załącznikiem nr 5, kserokopie (zaświadczenia, dyplomy czy certyfikaty), potwierdzone za zgodność z oryginałem.
Waga - 30
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: dojazd grupy interwencyjnej
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: dodatkowe doświadczenie osób
4.3.6.) Waga: 30
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie Wykonawcy, którzy:a) nie podlegają wykluczeniu
• Oświadczenie z art. 125 ust 1 Wykonawca składa wraz z ofertą
• Na potwierdzenia spełnienia braku wykluczenia z art. 109 ust 1 pkt 1, Zamawiający wezwie wykonawcę, którego ofertę oceni jako najkorzystniejszą iż nie zalega z opłacaniem podatków – dokument wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem (w przypadku zalegania z opłacaniem podatków wraz z zaświadczeniem należy złożyć dokument potwierdzający, że odpowiednio przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności)
b) spełniają warunki udziału w postępowaniu :
• Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Wykonawcy zobowiązani są udokumentować, że posiadają aktualną koncesję
na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie ochrony osób i mienia wydaną przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na podstawie przepisów ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 roku o ochronie osób i mienia (Dz.U. z 2021 roku, poz. 1995 z późn. zm.).
• Zdolności technicznej lub zawodowej:
a) wykaz dwóch usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, o wartości rocznej co najmniej 200.000,00 zł brutto każda, polegającej na stałej fizycznie ochronie budynków przez okres co najmniej 12 miesięcy wraz z załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie lub są wykonywane należycie (przy czym dowodami takimi są referencje lub inne dokumenty sporządzone przez podmiot na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane. Jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy),
b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykonawca złoży dokument potwierdzający, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp – wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem (w przypadku zaległości z opłacaniem podatków wraz z zaświadczeniem należy złożyć dokument potwierdzający, że odpowiednio przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności
należnych podatków wraz z odsetkami lub grzywną lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Wykonawcy zobowiązani są udokumentować, że posiadają aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie ochrony osób i mienia wydaną przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na podstawie przepisów ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 roku o ochronie osób i mienia (Dz.U. z 2021 roku, poz. 1995 z późn. zm.).
2. Zdolności technicznej lub zawodowej:
a) wykaz dwóch usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, o wartości rocznej co najmniej 200.000,00 zł brutto każda, polegającej na stałej fizycznie ochronie budynków przez okres co najmniej 12 miesięcy wraz z załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie lub są wykonywane należycie (przy czym dowodami takimi są referencje lub inne dokumenty sporządzone przez podmiot na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane. Jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy),
b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego – zgodnie z załącznikiem nr 4
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1) zobowiązanie podmiotu trzeciego zgodnie z załącznikiem nr 6, wraz z podmiotowymi środkami dowodowymi potwierdzającymi, że nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu (zaświadczenie z urzędu skarbowego o niezaleganiu w odprowadzeniu podatków, aktualna koncesja na prowadzenie działalności w zakresie ochrony osób i mienia). W przypadku gdy podmiot trzeci będzie podwykonawcą składa również oświadczenie o zamiarze podpisania umowy z wykonawcą na podwykonawstwo w zakresie grupy interwencyjnej,2) dokumenty potwierdzające uprawnienia osób podpisujących ofertę Wykonawcy do działania w jego imieniu – (KRS, CEDiK – wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia tych dokumentów, jeśli zamawiający może je pobrać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał w druku oferta dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów) pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy). Pełnomocnictwo powinno zostać złożone albo w formie oryginału albo uwierzytelnionej notarialnie kopii,
3) pełnomocnictwo do składania oferty łącznej w zakresie określonym w art. 23 ust. 2 Ustawy, jeżeli jest wymagane,
4) podwykonawstwo zgodnie z załącznikiem nr 3 (jeżeli dotyczy). Podwykonawca składa tylko oświadczenie zgodne z załącznikiem nr 1 w części go dotyczącej; Podwykonawca składa oświadczenie o zamiarze podpisania umowy z wykonawcą na podwykonawstwo w zakresie grupy interwencyjnej.
5) aktualna koncesja na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie ochrony osób i mienia wydana przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji,
6) oświadczenie z art. 117 składana przez Konsorcja (jeśli dotyczy),
7) wykaz osób zgodnie z załącznikiem nr 4 wraz z dokumentami potwierdzającymi wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony – nie podlega uzupełnieniu
8) dodatkowe doświadczenie zgodnie z załącznikiem nr 5 wraz z dokumentami potwierdzającymi dodatkowe doświadczenie – nie podlega uzupełnieniu
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
1) zobowiązanie podmiotu trzeciego zgodnie z załącznikiem nr 6, wraz z podmiotowymi środkami dowodowymi potwierdzającymi, że nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu (zaświadczenie z urzędu skarbowego o niezaleganiu w odprowadzeniu podatków, aktualna koncesja na prowadzenie działalności w zakresie ochrony osób i mienia). W przypadku gdy podmiot trzeci będzie podwykonawcą składa również oświadczenie o zamiarze podpisania umowy z wykonawcą na podwykonawstwo w zakresie grupy interwencyjnej,2) dokumenty potwierdzające uprawnienia osób podpisujących ofertę Wykonawcy do działania w jego imieniu – (KRS, CEDiK – wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia tych dokumentów, jeśli zamawiający może je pobrać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał w druku oferta dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów) pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy). Pełnomocnictwo powinno zostać złożone albo w formie oryginału albo uwierzytelnionej notarialnie kopii,
3) pełnomocnictwo do składania oferty łącznej w zakresie określonym w art. 23 ust. 2 Ustawy, jeżeli jest wymagane,
4) podwykonawstwo zgodnie z załącznikiem nr 3 (jeżeli dotyczy). Podwykonawca składa tylko oświadczenie zgodne z załącznikiem nr 1 w części go dotyczącej; Podwykonawca składa oświadczenie o zamiarze podpisania umowy z wykonawcą na podwykonawstwo w zakresie grupy interwencyjnej.
5) aktualna koncesja na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie ochrony osób i mienia wydana przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji,
6) oświadczenie z art. 117 składana przez Konsorcja (jeśli dotyczy),
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
druk OfertaSEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
warunek regulowany w SWZ6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian reguluje projekt umowy7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy