BZP: Dostawa materiałów wybuchowych, środków inicjujących wybuch oraz środków pozoracji na potrzeby realizacji przez CSSG szkoleń minersko-pirotechnicznych.
28.10.2024
2024/BZP 00566972/01
Warmińsko-Mazurski Oddział Straży Granicznej
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa materiałów wybuchowych, środków inicjujących wybuch oraz środków pozoracji na potrzeby realizacji przez CSSG szkoleń minersko-pirotechnicznych.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Warmińsko-Mazurski Oddział Straży Granicznej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510207605
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Gen. Władysława Sikorskiego 78
1.5.2.) Miejscowość: Kętrzyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 11-400
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.7.) Numer telefonu: 89 750 32 48
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.wmosg@strazgraniczna.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wm.strazgraniczna.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa materiałów wybuchowych, środków inicjujących wybuch oraz środków pozoracji na potrzeby realizacji przez CSSG szkoleń minersko-pirotechnicznych.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-49002105-0e6a-40d1-8b2d-f365f37b2788
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00566972
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00253298/11/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.11 Dostawa materiałów wybuchowych, środków inicjujących wybuch oraz środków pozoracji na potrzeby realizacji przez CSSG szkoleń minersko pirotechnicznych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://wmosg.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Zgodnie z art. 61 ust. 1 ustawy Pzp komunikacja w postępowaniu o udzielnie
zamówienia między Zamawiającym a Wykonawcą, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub
oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie Pzp, odbywa się przy użyciu
środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem Platformy Zakupowej eZamawiający dostępnej pod adresem:
https://wmosg.ezamawiajacy.pl zwanej dalej Platformą lub Systemem.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Z uwagi na ograniczony limit znaków pełne wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej zostały opisane w rozdziale X SWZ.
Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia lub informacje, które wpłyną do Zamawiającego, uważa się za dokumenty złożone w terminie,
jeśli ich czytelna treść dotrze do zamawiającego przed upływem tego terminu. Zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania
Wykonawcy do Systemu na subdomenie Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej; https://wmosg.ezamawiajacy.pl lub
https://oneplace.marketplanet.pl. Wykonawca po wybraniu opcji „Przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony
https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta.
Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego. Rejestracja konta następuje poprzez: 1) kontakt z numerem
telefonu podanym w potwierdzeniu lub jeżeli użytkownik nie podpisze się na wniosku ani nie skontaktuje się telefonicznie, konto
zostanie aktywowane w ciągu maksymalnie 6 godzin roboczych. Komunikacja, w szczególności zawiadomienia oraz informacje,
przekazywane są przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy.
W zależności od formatu kwalifikowanego podpisu (PAdES, XAdES) i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) Wykonawca dołącza do
Systemu uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym
podpisem (typ wewnętrzny). Zamawiający określa dopuszczalny format podpisu elektronicznego jako:
1) dokumenty w formacie "pdf" zaleca się podpisywać formatem PAdES,
2) dopuszcza się podpisanie dokumentów w formacie innym niż „pdf", wtedy będzie wymagany oddzielny plik z podpisem. W
związku z tym Wykonawca będzie zobowiązany załączyć, prócz podpisanego dokumentu, oddzielny plik z podpisem.
3) Wszystkie pliki składane do Zamawiającego za pośrednictwem Systemu muszą zostać podpisane właściwym podpisem
elektronicznym poza Systemem (na własnym komputerze Wykonawcy), o ile postanowienia SWZ lub przepisów tego wymagają.
Złożenie podpisu elektronicznego w ramach potwierdzania składania oferty w Systemie nie stanowi czynności podpisania,
któregokolwiek ze składanych przez Wykonawcę plików.
Niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie: 1) Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej
przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s; 2) Komputer klasy PC lub MAC spełniający wymagania zainstalowanego systemu
operacyjnego oraz wymagania używanej przeglądarki internetowej; 3) Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa w wersji
wspieranej przez producenta obsługująca TLS 1.2; 4) Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie
.pdf.
Zamawiający określa dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 2 GB (pojedynczy plik) txt, rtf, pdf, xps,
odt, ods, odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4,
ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, tsl, xmlsig, xades, pades, cades, asic, asics, sig, xmlenc,
dxf, ath, prd. Wymagane formaty plików zostały określone w zał. nr 2 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 maja 2024 r. w
sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci
elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 773), przy czym zaleca się
wykorzystywanie plików w formacie.pdf.
Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ za pośrednictwem Platformy przez: akcję
„Zadaj pytanie” (przed przystąpieniem do postępowania) lub kafelek „Wiadomości” (po przystąpieniu do postępowania), który kieruje
do modułu korespondencji dostępny w postępowaniu.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust.1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE
L 119 z 04.05.2016, str. 1ze zm.), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych pozyskanych w przedmiotowym postępowaniu bezpośrednio od osób fizycznych
jest Komendant Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej, ul. Gen. Władysława Sikorskiego 78, 11-400 Kętrzyn;
2. Inspektorem ochrony danych osobowych w Warmińsko-Mazurskim Oddziale Straży Granicznej jest ppłk SG Krzysztof STERNIAK,
kontakt: adres e-mail: woi.wmosg@strazgraniczna.pl, tel.: +48 89 750 30 45;
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przeprowadzeniem
przedmiotowego postępowania;
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania
w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp;
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane:
- zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, jeśli chodzi o
materiały archiwalne, przez czas wynikający z przepisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i
archiwach (t. j. Dz. U. 2020 r. poz. 164 ze zm.);
- zgodnie z Decyzją Nr 166 Komendanta Głównego Straży Granicznej z dnia 26 listopada 2020 r. w sprawie wprowadzenia
jednolitego rzeczowego wykazu akt w Straży Granicznej (Dz. Urz. KGSG poz. 58) z dnia 26.11.2020 r. – przez cały okres
obowiązywania umowy (jednak nie krócej niż przez okres 5 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamowienia
publicznego).
6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje
niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art.
22 RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 27/FI/24
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 5
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa Materiałów wybuchowych Trotyl (w ilości 584 szt. – załącznik nr 1a do SWZ).
2. Opis przedmiotu zamówienia dla części I stanowi załącznik nr 1a do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 24612200-9 - TNT
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena - minimalizacja
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa Materiałów wybuchowych Semtex (w ilości 21 kg, 50 szt., 13 m - załącznik nr 1b
do SWZ).
2. Opis przedmiotu zamówienia dla części II stanowi załącznik nr 1b do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 24600000-0 - Materiały wybuchowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena - minimalizacja
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa Materiałów wybuchowych, środków inicjujących wybuch oraz środków pozoracji
(w ilości 4120 szt., 24 kg - załącznik nr 1c do SWZ).
2. Opis przedmiotu zamówienia dla części III stanowi załącznik nr 1c do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 24615000-8 - Lonty, spłonki, zapalniki i detonatory elektryczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
24600000-0 - Materiały wybuchowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-12-20
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena - minimalizacja
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa Środków pozoracji (w ilości 108 szt. - załącznik nr 1d do SWZ)
2. Opis przedmiotu zamówienia dla części IV stanowi załącznik nr 1d do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 24613000-4 - Petardy sygnalizacyjne, rakiety do sygnalizacji podczas deszczu lub mgły i wyroby pirotechniczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-12-20
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena - minimalizacja
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa Środków pozoracji Kostka dymna (w ilości 210 szt. - załącznik nr 1e do SWZ)
2. Opis przedmiotu zamówienia dla części V stanowi załącznik nr 1e do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 24613000-4 - Petardy sygnalizacyjne, rakiety do sygnalizacji podczas deszczu lub mgły i wyroby pirotechniczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-12-24
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena - minimalizacja
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w rozdziale VIII SWZ oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia na część nr I, II, III mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu dotyczący:
- uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że: posiada aktualną koncesję na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie wytwarzania i obrotu materiałami wybuchowymi wydaną przez Ministra właściwego do spraw wewnętrznych i administracji zgodnie z wymogami Ustawy z dnia 13 czerwca 2019 r. o wykonywaniu działalności gospodarczej w zakresie wytwarzania i obrotu materiałami wybuchowymi, bronią, amunicją oraz wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1743).
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego ww. warunek zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje dostawy do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia. Podmiotowe środki dowodowe wymagane od Wykonawcy obejmują:
Dla części I, II, III, IV, V:
1) w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu:
a) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
przy czym:
• w przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o zamówienie ww. dokument/ty składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną.
2. Informacja dla Wykonawców, którzy mają siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej:
1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej zamiast odpisu albo
informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej składa dokument lub
dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie
otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami,
jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej
procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury - dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 3
miesiące przed ich złożeniem.
2) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument
dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 2 ppkt 1. zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części
dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego
reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym
Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie ma
przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem
samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce
zamieszkania osoby, której dokument miał dotyczyć – dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich
złożeniem.
UWAGA !!!
Zamawiający zażąda złożenia dokumentów o których mowa powyżej wyłącznie od Wykonawcy, którego oferta zostanie najwyżej
oceniona.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dla części I, II, III:
W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, Zamawiający zażąda złożenia:
a) aktualnej koncesji na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie wytwarzania i obrotu materiałami wybuchowymi wydanej przez Ministra właściwego do spraw wewnętrznych i administracji zgodnie z wymogami Ustawy z dnia 13 czerwca 2019 r. o wykonywaniu działalności gospodarczej w zakresie wytwarzania i obrotu materiałami wybuchowymi, bronią, amunicją oraz wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym ( t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1743).
przy czym:
• w przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o zamówienie ww. dokument/ty składają łącznie Wykonawcy składający ofertę wspólną.
UWAGA !!!
Zamawiający zażąda złożenia dokumentów o których mowa powyżej wyłącznie od Wykonawcy, którego oferta zostanie najwyżej
oceniona.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1) Wykaz rozwiązań równoważnych dla części II i III – jeżeli Wykonawca przewiduje ich zastosowanie zobowiązany jestzłożyć wraz z ofertą wykaz rozwiązań równoważnych według wzoru stanowiącego załącznik nr 5a do SWZ dla części II, 5b
do SWZ dla części III oraz dokumenty na potwierdzenie równoważności zastosowanych rozwiązań, jeżeli są konieczne do
wykazywania równoważności (w przypadku, o którym mowa w ROZDZIALE III pkt 15 SWZ).
Zamawiający akceptuje równoważne przedmiotowe środki dowodowe, jeżeli potwierdzają, że oferowane dostawy spełniają
określone przez zamawiającego wymagania, cechy lub kryteria.
Uwaga! W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia ww. dokument składają wspólnie.
2) Ponadto przedmiotowe środki dowodowe:
- w przypadku zaoferowania rozwiązań równoważnych do oferty na część II i III należy załączyć foldery, specyfikacje
techniczne proponowanych materiałów (wybuchowych i środków strzałowych itp.), inne dokumenty zawierające opisy
techniczne i funkcjonalne.
Uwaga! W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia ww. dokument/ty składają wspólnie.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Jeżeli Wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych na część II i III lub złożone przedmiotowe środkidowodowe są niekompletne, Zamawiający wzywa do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, z
zastrzeżeniem zawartym w art. 107 ust. 3 ustawy Pzp.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) Formularz oferty, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 2a, 2b, 2c, 2d, 2e do SWZ. (W przypadku złożenia oferty na innym formularzu niż załącznik nr 2a, 2b, 2c, 2d, 2e do SWZ, powinien on zawierać wszystkie wymagane informacje określone w tym załączniku. Formularz oferty nie podlega uzupełnieniu).Uwaga! W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia ww. formularz oferty składają wspólnie.
Do oferty Wykonawca dołącza:
2) Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ. Informacje
zawarte w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu,
Uwaga! W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia ww. oświadczenie składa każdy z
Wykonawców.
3) Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (dla części I, II, III), według wzoru
stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca
spełnia warunki udziału w postępowaniu na dzień składania ofert,
Uwaga! W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia ww. oświadczenie składa każdy z
Wykonawców, w zakresie, w jakim wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
4) Oświadczenie Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia wskazujące, które dostawy wykonają
poszczególni Wykonawcy, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2a, 2b, 2c do SWZ (formularz oferty),
Uwaga! Ww. oświadczenie należy wypełnić w przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia.
Ponadto do oferty należy dołączyć (jeżeli dotyczy):
5) Pełnomocnictwa lub inne dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania (odpowiednio: Wykonawcy,
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia), jeżeli w imieniu (odpowiednio: Wykonawcy,
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia) działa osoba, której umocowanie do reprezentowania nie
wynika z dokumentów rejestracyjnych;
Pełnomocnictwo musi być złożone w takiej samej formie, jak składana oferta (tj. w postaci elektronicznej i opatrzone
kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby uprawnionej do
reprezentowania Wykonawcy). W przypadku gdy pełnomocnictwo, zostało sporządzone jako dokument w postaci
papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone
kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność
cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z
dokumentem w postaci papierowej, dokonuje mocodawca lub notariusz.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia na podstawie art. 58 ustawy Pzp. W takim przypadkuWykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do
reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie oświadczenie, o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu
warunków udziału w postępowaniu, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te
potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z
Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wypełnią w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik
nr 2a, 2b, 2c do SWZ oświadczenie, z którego wynikać będzie, które dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Dotyczy części I, II, III, IV, V1. Zmiana postanowień umowy może nastąpić na podstawie art. 455 ustawy Prawa Zamówień Publicznych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320).
2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień umowy w następujących przypadkach:
1) zmiana nazwy Wykonawcy lub Zamawiającego,
2) zmiana adresu Siedziby Wykonawcy lub Zamawiającego,
3) zmiana osób reprezentujących Wykonawcę lub Zamawiającego,
4) zmiana osób odpowiedzialnych za realizację umowy,
5) zmiana danych teleadresowych wykonawcy do zgłoszenia wad oraz kontaktu w sprawach związanych z realizacją umowy,
6) zmiana obowiązującej stawki podatku VAT.
3. Zmiany określone w ust. 2 pkt. 1-5 nie wymagają sporządzania aneksu do umowy, a Strony informują się o wprowadzonych zmianach w formie pisemnej.
4. Zmiany określone w ust. 2 pkt. 6 mogą nastąpić wyłącznie za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie w formie aneksu do umowy pod rygorem nieważności. W przypadku wprowadzenia aktem prawa powszechnie obowiązującego zmiany obowiązującej stawki podatku VAT na dostawy, stanowiące przedmiot zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu wniosku z uzasadnieniem w terminie 7 dni od wejścia w życie aktu prawnego, wprowadzającego zmianę stawki. Na podstawie zatwierdzonego złożonego wniosku Zamawiający dokona ponownego ustalenia wartości wynagrodzenia Wykonawcy w formie pisemnej w postaci aneksu do umowy, pod rygorem nieważności.
5. Zmiany do umowy może inicjować zarówno Zamawiający, jak i Wykonawca, składając pisemny wniosek do drugiej Strony, zawierający w szczególności opis zmiany wraz z jej uzasadnieniem.
6. Wszystkie okoliczności wymienione w ust. 2 stanowią katalog zmian, na które Zamawiający dopuszcza wyrażenie zgody. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażania takiej zgody.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-11-05 12:30
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi oświadczeniami i dokumentami należy złożyć za pośrednictwem Platformy, dostępnej pod adresem: https://wmosg.ezamawiajacy.pl w zakładce „OFERTY”.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-11-05 13:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-12-04
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
I. Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałaniawspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 507), z
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy Pzp wyklucza się:
1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i
rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o
zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r.
o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1124 ze zm.) jest osoba
wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub
będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w
sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29
września 1994 r. o rachunkowości (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 120 ze zm.), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych
w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia
24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu
środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.
- wykluczenie następuje na okres trwania okoliczności określonych powyżej.
II. Termin wykonania zamówienia dla poszczególnych części:
dla część I i II - 14 dni od dnia zawarcia umowy
dla część III – 31 dni od dnia zawarcia umowy, jednakże nie później niż do dnia 20.12.2024 r.
dla części IV - 21 dni od dnia zawarcia umowy, jednakże nie później niż do dnia 20.12.2024 r.
dla części V - od dnia zawarcia umowy do dnia 24.12.2024 r.