BZP: Przebudowa ulicy 750-lecia w Kcyni
28.10.2024
2024/BZP 00567257/01
Gmina Kcynia
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa ulicy 750-lecia w Kcyni
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Kcynia
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092350872
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 23
1.5.2.) Miejscowość: Kcynia
1.5.3.) Kod pocztowy: 89-240
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL617 - Inowrocławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@kcynia.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kcynia.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa ulicy 750-lecia w Kcyni
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bba2ff73-f0f5-4e4a-8615-ecf31b4b29ad
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00567257
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00034467/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Przebudowa ulicy 750 lecia w Kcyni
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/9901033.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Wszystkie szczegóły dot. komunikacji elektronicznej, strony internetowej,
oświadczenia z art. 125 ust. 1, podmiotowych i przedmiotowych środków dowodowych oraz innych oświadczeń i dokumentów zawarte są w SWZ dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/990103
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej zawarte są w SWZ dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/990103
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje nt. RODO zawarte są w SWZ dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/990103
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje nt. RODO zawarte są w SWZ dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/990103
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP-RI.271.1.990103.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. roboty budowlane dot. usuwania wierzchniej warstwy gleby, na które składają się w szczególności:
a) roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych na odcinku ok. 0,059 km,
b) roboty ziemne wykonywane koparkami z transportem urobku i usunięcie warstwy ziemi urodzajnej ok 58 ,000 m3;
2. roboty budowlane dot. przygotowania terenu pod budowę, na które składają się w szczególności:
a) roboty ziemne wykonane koparkami z transportem urobku ok 179,000 m3,
b) ręczne formowanie nasypów warstwami grub. do 30 cm ok. 12,000 m3,
c) plantowanie powierzchni skarp nasypów i dna wykopów 97,000 m2;
3. roboty budowlane dot. rozbiórki, na które składają się w szczególności:
a) rozebranie nawierzchni gr. 20 cm z kruszywa, wykonywane mechaniczne ok. 433,000 m2,
b) rozebranie nawierzchni o gr. 20 cm betonu, wykonanie mechaniczne ok. 36,000 m2,
c) rozebranie obrzeży trawnikowych i krawężników ok. 32,000 m,
d) transport wewnętrzny kruszywa na odległość do 0,5 km samochodem ok. 252,000 t;
4. roboty budowlane dot. pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli, na które składają się w szczególności:
a) wykopy liniowe o ścianach pionowych z ręcznym wydobyciem urobku ok. 6,000 m3,
b) układanie w wykopie rur ochronnych dwudzielnych AROT-110 i AROT-160 ok. 20,000 m,
c) zasypanie wykopu ze skarpami z zagęszczeniem ręcznym ok. 6,000 m3,
5. roboty budowlane dot. podbudowy, na które składają się w szczególności:
a) profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni ok. 395,000 m2,
b) ławy pod krawężniki betonowe z oporem ok 7,400 m3,
c) krawężniki betonowe wystające 15x22 na podsypce cementowo-piaskowej ok. 129,000 m,
d) warstwa mrozoochronna z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym o gr. warstwy po zagęszczeniu 22 cm ok. 360,000 m2,
e) podbudowa betonowa przy gr. .warstwy po zagęszczeniu 20 cm ok. 3,600 m2;
6. roboty budowlane dot. nawierzchni, zjazdów i zatoki postojowej, na które składają się w szczególności:
a) ułożenie kostki brukowej betonowej z wypełnieniem spoin piaskiem, układanej na podsypce cem-pias przy użyciu kostki szarej gr. 8 cm 360,000 m2,
b) profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni ok. 77,000 m2,
c) ławy pod krawężniki betonowe z oporem ok. 3,000 m3,
d) krawężniki betonowe na podsypce cem-pias ok. 57,000 m,
e) warstwa mrozoochronna z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym o gr. warstwy po zagęszczeniu 22 cm ok. 70,000 m2,
f) podbudowa betonowa przy gr. warstwy po zagęszczeniu 20 cm ok. 100 m2,
g) ułożenie kostki brukowej betonowej gr. 8 cm, grafitowa 70,000 m2,
h) profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni ok. 85,000 m2,
i) ławy pod krawężnik betonowe z oporem 2,400 m3,
j) krawężniki betonowe o wym. 15x22 na podsypce cem-pias ok. 41,00 m,
k) warstwa mrozoochronna z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym o gr. warstwy po zagęszczeniu 22 cm ok. 80,000 m2,
l) podbudowa betonowa przy gr. .warstwy po zagęszczeniu 20 cm ok. 100 m2,
m) ułożenie kostki brukowej betonowej gr. 8 cm, grafitowa 80,000 m2;
7. roboty budowlane dot. chodników, na które składają się w szczególności:
n) profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni ok. 22,000 m2,
o) ławy pod krawężnik betonowe z oporem 0,700 m3,
p) obrzeża betonowe na podsypce cem-pias ok. 20,000 m,
q) podbudowa betonowa przy gr. warstwy po zagęszczeniu 10 cm ok. 100 m2,
r) ułożenie kostki brukowej betonowej gr. 8 cm, szarej 20,000 m2;
8. roboty budowlane dot. kształtowania terenów zielonych, na które składają się w szczególności:
- humusowanie skarp z obsianiem przy gr. 5 cm ok. 97,000 m2;
9. roboty budowlane dot. przebudowy istniejącej infrastruktury teletechnicznej / telekomunikacyjnej (należącej do Netia SA), na które składają się w szczególności:
a) mechaniczna rozbiórka studni kablowej SKR-1 i ponowna budowa studni w gruncie – 1 szt.,
b) montaż elementów mechanicznej ochrony przed ingerencją osób nieuprawnionych w studniach kablowych – 1 szt.,
c) montaż zamka Abloy 1 szt.,
d) ręczne kopanie rowów dla kabli o gł. do 1 m. – ok. 3 mb,
e) zabezpieczenie istniejących kabli rurami ochronnymi dwudzielnymi o śr. 110-200 mm – ok. 3 mb,
f) ręczne zasypanie rowu dla kabli – ok.3 mb,
g) wprowadzenie kanalizacji kablowej z rur PCV do budynków i do studni – 2 szt.,
h) ręczne kopanie rowów dla kabli o gł. 1 m i przełożenie rury wtórnej ok. 6 mb oraz zasypanie ręczne rowów dla kabli ok. 6 mb,
i) montaż stelaży zapasów kabli światłowodowych w studni,
j) demontaż i ponowny montaż słupka kablowego – 1 szt.,
k) montaż uziomów szpilkowych miedziowanych metodą udarową na gł. 3m i każde następne 1,5 m,
l) pomiar rezystencji uziomu lub linki odgromowej – 1 pkt.,
m) układanie kabla wypełnionego o śr. 30 mm w rowie kablowym ok. 6 mb,
n) otwarcie, montaż i zamknięcie złączy przelotowych kabli wypełnionych ułożonych w ziemi z zastosowaniem termokurczliwych osłon wzmocnienia na kablu o 10 parach,
o) ręczne kopanie i zasypywanie rowów dla kabli i przełożenie kabli abonenckich do słupka kablowego – ok. 6 mb,
p) rozszycie kabli zakończeniowych o 10 parach – ok. 1 kon. kabl.,
q) krosowanie obwodów w skrzynce kablowej – ok. 10,000 obwodów,
r) ręczne kopanie i zasypywanie rowów dla kabli, demontaż kanalizacji telefonicznej – ok. 16 mb,
s) ręczne kopanie rowów, zabezpieczenie istniejących kabli rurami ochronnymi dwudzielnymi z PCV o śr. 110-200 mm i ręczne zasypywanie rowów – ok. 24 mb;
10. roboty budowlane dot. budowy kanału technologicznego, na które składają się w szczególności:
a) budowa studni kablowej prefabrykowanej – 1 szt.,
b) montaż elementów mechanicznej ochrony przed ingerencją osób nieuprawnionych w istniejących studniach, montaż pokryw z listwami – 1 szt.,
c) montaż zamka Abloy 1 szt.,
d) budowa kanalizacji kablowej – ok. 57 mb,
e) ręczne wciąganie rur kanalizacji wtórnej w otwór wolny – rury śr. 40 mm w zwojach (3 szt.) rura HDPE 40/3,7 – ok. 57 mb,
f) ręczne wciąganie rur kanalizacji wtórnej w otwór wolny – rury śr. 40 mm w zwojach (1 szt.) pakiet mikrorurek – ok. 57 mb,
g) badanie szczelności odcinków kanalizacji wtórnej i rurociągów kablowych o dł. do 2 km w kanalizacji (śr. rur 40 mm) sprężarką – 1 odc.,
h) badanie szczelności odcinków kanalizacji wtórnej i rurociągów kablowych o dł. do 2 km w kanalizacji (śr. rur 40 mm) sprężarką (pakiet mikrorurek) – 1 odc.;
11. roboty budowlane dot. budowy kanalizacji deszczowej, na które składają się w szczególności:
a) wykopy jamiste koparkami podsiębiernymi na odkład ok 79,600 m3,
b) ręczne wykopy wąskoprzestrzenne lub jamiste ze skarpami o szer. dna do 1,5 m i głębokości 1,5 m – ok. 79,600 m3,
c) umocnienie pionowych ścian wykopów – ok. 159,190 m2,
d) podłoża pod kanały z materiałów sypkich gr. 10 cm – ok. 7,960 m3,
e) obsypka rurociągów z piasku gr. 30 cm ok. 23,880 m3,
f) zasypywanie wykopów i zagęszczanie ubijakami mechanicznymi ok. 47,760 m3,
g) wywóz urobku ziemi ok. 3,810 m3,
h) kanały z rur PVC łączonych na wcisk o śr. zewn. 315 × 9,2 mm – 38,000 m,
i) kanały z rur PVC łączonych na wcisk o śr. zewn. 250 × 9,1mm – 25,000 m,
j) kanały z rur PVC łączonych na wcisk o śr. zewn. 200 × 5,9mm – 10,000 m,
k) kanały z rur PVC łączonych na wcisk o śr. zewn. 200 × 7,3mm – 16,000 m,
l) przewierty o długości do 20 m maszyną do wierceń poziomych – 13,000 m,
m) rury ochronne o śr. nom. 400 mm,
n) studnie rewizyjne z kręgów betonowych o śr. 1200 mm – 2 szt.,
o) studzienki kanalizacyjne systemowe PEHD o śr. 600 mm – 1 szt.,
p) wpusty uliczne komplet. – 6,000 szt.,
q) trójnik redukcyjny PVC 400 × 315 – 1 szt.,
r) trójnik PVC 250 × 200 – 1 szt.,
s) próba szczelności kanałów rurowych – ok. 89,000 mb;
12. zapewnienie stałej organizacji ruchu, na które składają się w szczególności:
- wykonanie oznakowania pionowego wg lokalizacji pokazanej na planie projektu stałej organizacji ruchu, w tym: słupki do pionowych znaków drogowych, stalowe - 7 szt. oraz tablice znaków drogowych zakazu, nakazu, ostrzegawcze i informacyjne - 7 szt.;
13. wykonanie robót towarzyszących dot. kanalizacji ściekowej (regulacja urządzeń obcych), na które składają się w szczególności:
a) regulacja pionowa: zaworów wodociągowych, gazowych - 6 szt.,
b) regulacja pionowa: włazów kanałowych - 4 szt.;
14. Dokładny opis przedmiotu zamówienia znajduje się w dokumentach wskazanych w Rozdziale III pkt. 8 – 9 SWZ – Wykonawcy winni przygotować swoje oferty w oparciu o treść wskazanych tam dokumentów!
15. Wykonawca winien zrealizować zamówienie w oparciu o ww. dokumenty oraz zgodnie z:
- zapisami pkt. 1 – 13 powyżej,
- warunkami zawartymi w pozwoleniu na budowę,
- warunkami technicznymi i prawem budowlanym,
- obowiązującymi normami i aprobatami technicznymi,
- zasadami rzetelnej wiedzy technicznej i sztuką budowlaną,
a także z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników określonych w powszechnie obowiązujących w tym zakresie na terenie Rzeczpospolitej Polskiej przepisach prawa – w szczególności: konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych z dnia 13 grudnia 2006 r., ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45112210-0 - Usuwanie wierzchniej warstwy gleby
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45111220-6 - Roboty w zakresie usuwania gruzu
45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli
45233320-8 - Fundamentowanie dróg
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
45332300-6 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne
45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-05-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą spełniać warunki określone na podstawie art. 112 ustawy oraz nie mogą podlegać wykluczeniu z postępowania:a) z powodu okoliczności określonych w art. 108 ustawy,
b) z powodu okoliczności określonych w art. 109 ust. 1 pkt 1, 4, 5, 7 i 8 ustawy,
c) na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j.: Dz.U.2024.507 ze zm. – dalej: ustawa UAiBN).
2. Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą:
a) posiadać zdolność do występowania w obrocie gospodarczym, tj.:
- być zarejestrowanymi we właściwym rejestrze lub w centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do takiego rejestru lub takiej ewidencji;
b) posiadać uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, tj.:
- Zamawiający nie stawia w tym zakresie warunku udziału w postępowaniu;
c) znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tj.:
- być ubezpieczonym od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na wartość sumy ubezpieczenia nie mniejszą niż 500 000,00 zł,
- dysponować środkami finansowymi w kwocie … zł, które umożliwią wykonanie/wykonywanie zamówienia do momentu zapłaty wynagrodzenia przez Zamawiającego,
d) posiadać zdolność techniczną lub zawodową, tj.:
- wykazać należyte (bez wad, opóźnienia i zgodnie z umową) wykonanie równoważnych zamówień w ilości nie mniejszej niż 2 (dwa) w ciągu ostatnich 5 (pięciu) lat (ilość zamówień należy rozumieć jako liczbę zawartych umów na remont / modernizację / przebudowę / budowę / rozbudowę drogi), której długość była nie mniejsza niż 50 mb – za zamówienia równoważne Zamawiający uzna przebudowanie / wyremontowanie / zmodernizowanie / wybudowanie / rozbudowanie drogi spełniającej ww. wymagania, tj. o długości wynoszącej co najmniej 50 mb lub większej;
- dysponować nie mniej niż 1 osobą mogącą spełniać obowiązki osoby funkcyjnej związanej z realizacją inwestycji, tj.: kierownikiem robót branży drogowej – osobą posiadającą uprawnienia budowlane w zakresie wykonywanych prac branży drogowej, która przynajmniej dwukrotnie, przed wszczęciem przedmiotowego postępowania, wykonywała obowiązki kierownika budowy / robót dla inwestycji polegających na przebudowie / remoncie / modernizacji / budowie / rozbudowie drogi.
3. Ocena spełnienia warunków określonych w ppkt. 2 zostanie przez Zamawiającego dokonana poprzez analizę dokumentów, określonych w pkt. X SWZ, złożonych przez Wykonawców na wezwanie Zamawiającego.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykonawcy – na kolejnych etapach postępowania i na wezwanie Zamawiającego – zobowiązani będą do dostarczenia wszystkich niżej wymienionych dokumentów, w celu potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu, posiadania zdolności do występowania w obrocie gospodarczym oraz posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
1) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji – sporządzonego nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem – w celu potwierdzenia spełnienia wymagania z pkt. IX ppkt 1 i ppkt 2 lit. a) SWZ,
2) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat także dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem – w celu potwierdzenia spełnienia wymagania z pkt. IX ppkt 1 SWZ,
3) zaświadczenia albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne także dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności ¬– wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem – w celu potwierdzenia spełnienia wymagania z pkt. IX ppkt 1 SWZ,
4) oświadczenia o braku przynależności do grupy kapitałowej (Załącznik nr 3) – w celu potwierdzenia spełnienia wymagania z pkt. IX ppkt 1 SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawcy (zarówno Wykonawcy powołujący się na zasoby podmiotów trzecich, jak i Wykonawcy nie powołujący się na te zasoby) – na kolejnych etapach postępowania i na wezwanie Zamawiającego – zobowiązani będą do dostarczenia wszystkich niżej wymienionych materiałów i dokumentów, w celu potwierdzenia opisanych przez Zamawiającego warunków znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej oraz posiadania zdolności technicznej lub zawodowej zapewniającej wykonanie zamówienia:
1) dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną w pkt. IX ppkt 2 lit. c SWZ – w celu potwierdzenia spełnienia wymagania z pkt. IX ppkt 2 lit. c SWZ,
2) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie (Załącznik nr 5) – w celu potwierdzenia spełnienia wymagania z pkt. IX ppkt 2 lit. d SWZ,
Dowodami, o których mowa w lit. b, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
c) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia (opisanego w sposób wskazany w pkt. IX ppkt 2 lit. d tiret drugie Rozdziału I SWZ – poprzez wykazanie, że osoby mające pełnić obowiązki kierowników robót poszczególnych branż przynajmniej dwukrotnie, przed wszczęciem przedmiotowego postępowania, wykonywały obowiązki kierownika budowy / robót dla inwestycji polegających na budowie / rozbudowie / przebudowie / remoncie / modernizacji …, w branży, do nadzorowania której Wykonawca wskazał tę osobę w przedmiotowym postępowaniu – w szczególności poprzez wskazanie nazw realizowanych inwestycji spełniających ww. warunki, bądź odwołanie do wykazu zamówień podobnych, tj. wskazanie, że pełniły one ww. funkcje przy realizacji zamówień wymienionych w załączniku nr 5) i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (Załącznik nr 6) – w celu potwierdzenia spełnienia wymagania z pkt. IX ppkt 2 lit. b oraz lit. d SWZ,
d) oświadczenia na temat wykształcenia i kwalifikacji zawodowych wykonawcy lub kadry kierowniczej wykonawcy (Załącznik nr 7) – w celu potwierdzenia spełnienia wymagania z pkt. IX ppkt 2 lit. d SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Ponadto Wykonawcy zobowiązani są załączyć do oferty:a) dowód wniesienia wadium – w przypadku wadium niegotówkowego należy złożyć dokument (w szczególności: gwarancję lub poręczenie) potwierdzający przyjęcie przez gwaranta zobowiązania do zapłaty wadium, zgodnie z zapisami pkt. X SWZ,
b) dokument, w którym ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – jeżeli dotyczy,
c) zobowiązanie podmiotu(ów) udostępniającego(ych) zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny(e) podmiotowy(e) środek(ki) dowodowy(e) potwierdzający(e), że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tego(ych) podmiotu(ów) oraz potwierdzające, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotem(ami) udostępniającym(i) zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określające w szczególności:
zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,
sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia,
czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą
– jeżeli dotyczy (jeżeli Wykonawca korzysta z udostępnienia zasobów).
d) wypełniony (i uzupełniony, jeżeli trzeba) formularz kosztorysu ofertowego, stanowiącego załącznik do SWZ, który winien zawierać: Informację o narzutach, Tabelę elementów scalonych, Kalkulację kosztów, Zestawienie poszczególnych pozycji cen Robocizny, Materiałów i Sprzętu – bądź kosztorys ofertowy przygotowany samodzielnie, w oparciu o dokumenty wskazane w Rozdziale III pkt. 8 – 9 SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego jest wniesienie wadium w wysokości 6 000,00 zł (słownie: sześć tysięcy złotych).2. Wadium może być wniesione w:
a) pieniądzu,
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U.2020.299 t.j.).
3. Wadium w pieniądzu winno zostać wniesione przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego. O wniesieniu wadium w terminie decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego, tj. uznania rachunku Zamawiającego, która musi nastąpić przed terminem składania ofert.
4. Przelewu należy dokonać na rachunek bankowy podany w pkt I ppkt 2 SWZ.
5. Na poleceniu przelewu (blankiecie wpłaty) należy podać tytuł przelewu: „Wadium przetargowe – ZP-RI.271.1.990103.2024” oraz podać informację o numerze rachunku bankowego Wykonawcy, na które ma zostać dokonany zwrot wadium.
6. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
a) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie,
b) z jego treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium,
c) winno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego,
d) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem, iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert).
e) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania (wskazane na 1. stronie SWZ),
f) jako beneficjent gwarancji / poręczenia winien być wskazany Zamawiający,
g) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy) poręczenie / gwarancja winno/a obejmować swą treścią wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia / gwarancji), bądź z treści dokumentu winno wynikać, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum).
7. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium – w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy – zostanie odrzucona.
8. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 ustawy.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wszelkie zmiany umowy wymagają zachowania, pod rygorem nieważności, formy tożsamej z formą umowy podstawowej bądź formy pisemnej.2. Zamawiający przewiduje zmianę umowy, w szczególności w stosunku do treści oferty Wykonawcy, w przypadkach wskazanych w szczególności w §14 i §15 projektu umowy, który stanowi załącznik nr 4 do SWZ i jest dostępny na stronie prowadzonego postępowania: https://platformazakupowa.pl/transakcja/990103
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy