BZP: Sporządzenie planu ogólnego Gminy Przytoczna
29.10.2024
2024/BZP 00568458/01
GMINA PRZYTOCZNA
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Sporządzenie planu ogólnego Gminy Przytoczna
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA PRZYTOCZNA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 21096682300000
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Rokitniańska 4
1.5.2.) Miejscowość: Przytoczna
1.5.3.) Kod pocztowy: 66-340
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL431 - Gorzowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@przytoczna.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.przytoczna.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sporządzenie planu ogólnego Gminy Przytoczna
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-70915cf3-e451-484c-be4a-0c613c78b5d9
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00568458
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00015218/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Sporządzenie Planu Ogólnego Gminy Przytoczna
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://e-zp.przytoczna.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywała się będzie za pośrednictwem Systemu E-Zamówienia Publiczne Gmina Przytoczna, dostępnego pod adresem: https://e-zp.przytoczna.pl/.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wszelkie informacje dotyczące postępowania w tym zapytania i odpowiedzi dla Wykonawców, modyfikacje SWZ, ogłoszenie wyników itp. będą zamieszczane na Systemie e-ZP.
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto w Systemie e-ZP.
3. Rejestracja i korzystanie z Systemu E-ZP jest bezpłatne.
4. Zaleca się rejestrację konta w Systemie e-ZP na adres email wskazany w formularzu ofertowym.
5. Użytkownik niezarejestrowany może jedynie przeglądać treści udostępniane w części publicznej Systemu. Jest to równoznaczne z tym, że użytkownicy niezarejestrowani nie posiadają dostępu do wszystkich funkcjonalności systemu.
6. Dokonując rejestracji Wykonawca akceptuje Regulamin korzystania z Systemu E-Zamówienia Publiczne Gmina Przytoczna.
7. W Systemie E-ZP znajdują się także instrukcja dla Wykonawcy (Instrukcja obsługi Systemu FINN e-Zamówienia Publiczne) oraz filmy instruktażowe - prezentujące podstawowe czynności dokonywane przez Wykonawców za pomocą Systemu (rejestracja, zadawanie pytań, złożenie oferty, wycofanie oferty). Instrukcja dostępna jest pod adresem: https://pomoc.e-zp.finn.pl/
8. Specyfikacja połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych Systemu E-ZP:
a. Format kodowania treści w obrębie Systemu - UTF8,
b. Komunikacja pomiędzy przeglądarką Wykonawcy, a serwerem jest wykonywana przy użyciu bezpiecznego protokołu HTTPS,
c. Oznaczeniem czasu odbioru danych przez System jest data oraz dokładny czas (hh:mm:ss) - czas lokalny serwera synchronizowany odpowiednim źródłem czasu.
9. Wymagania techniczne związane z korzystaniem z Systemu (tj. informacje dotyczące specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu przekazania danych):
a. stały dostęp do sieci Internet i minimalna prędkość połączenia internetowego nie mniejsza niż 512 kb/s;
b. zaktualizowana przeglądarka internetowa Chrome w wersji 77 i późniejsze lub Mozilla Firefox w wersji 63 i późniejsze;
c. system operacyjny Microsoft Windows 7 i późniejsze lub Apple macOS 10.14 i późniejsze, dystrybucje systemu Linux.
10. Do porozumiewania się z Wykonawcami w sprawach związanych z postępowaniem uprawnione są następujące osoby: Grzegorz Sobieszek, tel. 881-935-499.
11. Wyżej wymienione osoby nie będą udzielać Wykonawcom wyjaśnień treści SWZ. Wszelkie pytania i wątpliwości w tej sprawie należy zgłaszać do Zamawiającego jako wnioski, o których mowa w art. 284 ust.1 ustawy Pzp, za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej. Zamawiający udzieli wyjaśnień zgodnie z zasadami wskazanymi w art. 284 ustawy Pzp.
12. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić SWZ. W takim przypadku stosuje się odpowiednio zapisy art.286 i 287 ustawy Pzp.
13. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzania wizji lokalnej, organizowania zebrań wykonawców, w tym także w celu wyjaśnienia treści SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
administratorem Państwa danych osobowych jest Wójt Gminny Przytoczna, z siedzibą ul. Rokitniańska 4, 66-340 Przytoczna.;
1) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu email: inspektor@cbi24.pl lub pisemnie na adres Administratora
2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji;
3) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy Pzp;
4) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 Pzp przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
5) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisanych ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
6) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
2) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
3) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.16.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
7.1 Przedmiotem zamówienia jest sporządzenie planu ogólnego Gminy Przytoczna zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1130).
7.2 Granice opracowania: Gmina Przytoczna w granicach administracyjnych.
7.3 Powierzchnia terenu objętego przedmiotem zamówienia: powierzchnia Gminy Przytoczna w granicach administracyjnych – 184,5 km2.
7.4 Liczba mieszkańców Gminy Przytoczna zameldowanych na pobyt stały wg stanu na dzień 04-10-2024r. wynosi 5462 osób
7.5 Przedmiot zamówienia należy opracować zgodnie z przepisami zawartymi w:
• ustawie z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2024r. poz 1130) oraz rozporządzeniach wykonawczych do ustawy,
• rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 grudnia 2023 r. w sprawie projektu planu ogólnego gminy, dokumentowania prac planistycznych w zakresie tego planu oraz wydawania z niego wypisów i wyrysów (Dz. U. z 2023 r. poz. 2758),
• ustawie z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 54),
• ustawie z dnia 2 października 2008 r. udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t. j. Dz. U.z 2024 r. poz. 1112 ze zm.),
• rozporządzeniem z dnia 9 września 2002 r. Ministra Środowiska w sprawie opracowań ekofizjograficznych (Dz. U. z 2002 r. Nr 155 poz. 1298) oraz właściwymi przepisami szczególnymi, a ponadto:
1) Zakres zamówienia obejmuje czynności:
a) przygotowanie wymaganych przepisami dokumentacji, wszystkich zawiadomień, ogłoszeń, obwieszczeń, wykazów, zestawień, wystąpień, raportów, danych (w tym danych przestrzennych) niezbędnych do wykonania czynności określonych w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz.1130) oraz rozporządzeniach wykonawczych do tej ustawy,
b) inwentaryzację urbanistyczną i ocenę istniejącego stanu zagospodarowania terenu gminy, w celu określenia zapotrzebowania na nową zabudowę mieszkaniową oraz chłonności terenów niezabudowanych w strefach planistycznych
c) sporządzenie opracowania ekofizjograficznego spełniającego wymagania aktualnie obowiązujących przepisów w tym zakresie,
d) obliczenie zapotrzebowania na nową zabudowę mieszkaniową oraz chłonności terenów niezabudowanych,
e) rozpatrzenie złożonych wniosków, o których mowa w art. 13i ust. 3 pkt 1 i 2 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz ich analiza wraz
z przedstawieniem Zamawiającemu w formie pisemnej stanowiska o sposobie ich rozpatrzenia i uzasadnienia,
f) opracowanie projektu planu ogólnego wraz z uzasadnieniem zgodnie z art. 13 h ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym i prezentacja przez Wykonawcę w siedzibie Zamawiającego,
g) opracowanie prognozy oddziaływania na środowisko spełniającej wymagania aktualnie obowiązujących przepisów w tym zakresie,
h) uzyskanie akceptacji Zamawiającego dla przyjętych rozwiązań przed przystąpieniem do dalszych prac planistycznych − prezentacja projektu planu ogólnego na posiedzeniu komisji urbanistyczno-architektonicznej – uzyskanie pozytywnej opinii. Koszty komisji urbanistyczno-architektonicznej po stronie Zamawiającego,
i) uzyskanie wymaganych przepisami prawa uzgodnień i opinii wraz z przygotowaniem projektów pism do instytucji i organów opiniujących i uzgadniających projekt planu ogólnego,
j) analiza otrzymanych opinii i uzgodnień wraz z przygotowaniem wykazu opinii oraz wprowadzeniem zmian wynikłych z uzyskanych opinii i uzgodnień, ewentualne wdrożenie ponownej procedury opiniowania i uzgadniania,
k) przygotowanie dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia konsultacji społecznych – przygotowanie projektów pism związanych z konsultacjami oraz materiałów niezbędnych do przeprowadzenia konsultacji w zależności od przyjętej formy konsultacji,
l) Uczestniczenie( udział fizyczny) w konsultacjach społecznych i udzielanie niezbędnych wyjaśnień nad przyjętymi w projekcie planu ogólnego rozwiązaniami oraz sporządzenie raportu podsumowującego przebieg konsultacji społecznych, zawierającego w szczególności wykaz zgłoszonych uwag wraz z propozycją ich rozpatrzenia i uzasadnieniem oraz protokoły z czynności przeprowadzonych w ramach konsultacji,
m) analiza złożonych uwag podczas konsultacji społecznych, sporządzenie wykazu wniesionych uwag wraz z pisemnym stanowiskiem dotyczącym ich uwzględnienia lub nieuwzględnienia,
n) wprowadzenie zmian do projektu planu wynikających z uwzględnienia wniesionych uwag, a następnie w niezbędnym zakresie ponowienie uzgodnień, konsultacji,
o) przedłożenie Radzie Gminy w Przytocznej projektu planu ogólnego po zmianach wynikających z uwzględnionych uwag – projekt uchwały wraz z uzasadnieniem i załącznikami,
p) przygotowanie do przedstawienia Wojewodzie uchwały o uchwaleniu planu ogólnego wraz z załącznikami oraz dokumentacją prac planistycznych,
q) udział w czynnościach niezbędnych do ewentualnego doprowadzenia planu ogólnego do uzyskania zgodności z przepisami prawa, w sytuacji stwierdzenia nieważności uchwały przez Wojewodę,
r) plan ogólny powinien być sporządzony w środowisku GIS w formacie z rozszerzeniem dwg i dxf w układzie 2000/5. Zamawiający wymaga aby opracowane w ramach prac pliki projektowe w formacie z rozszerzeniem typu dwg i dxf zostały przekazane w pełnej postaci z możliwością ich edycji. Komplet materiałów tekstowo - graficznych planu należy przekazać w formacie z rozszerzeniem typu DOC, PDF, JPG lub podobnym, umożliwiającym ich powielanie i edytowanie.
2) Wszelkie prace projektowe lub czynności nie opisane powyżej, a wynikające z procedur określonych w ustawie oraz przepisach szczególnych, niezbędne do właściwego
i kompletnego opracowania zamówienia Wykonawca winien wykonać w ramach przedmiotu zamówienia i uwzględnić w kosztach i terminach wykonania przedmiotu zamówienia.
7.6 Niezbędne do wykonania załączniki potrzebne na cele opracowania przedmiotowego zamówienia:
1. Zamówienie obejmuje wykonanie i dostarczenie Zamawiającemu do jego siedziby, to jest do Urzędu Gminy ul. Rokitniańska 4, 66-340 Przytoczna przedmiotu Zamówienia w następujących formach:
a) 3 egzemplarze w wersji papierowej i elektronicznej (w formacie *.doc i *.pdf ) prognozy oddziaływania na środowisko,
b) 3 egzemplarze w wersji papierowej i elektronicznej (w formacie *.doc i *.pdf ) opracowania ekofizjograficznego,
c) 2 egzemplarze innych materiałów planistycznych, powstałych w wyniku prac nad projektem planu ogólnego,
d) 3 egzemplarze w wersji papierowej (kopia i oryginał) i 1 egzemplarz elektronicznej dokumentacji prac planistycznych, określonej w § 7 rozporządzenia Ministra Infrastruktury rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 grudnia 2024 r. w sprawie projektu planu ogólnego gminy, dokumentowania prac planistycznych w zakresie tego planu oraz wydawania z niego wypisów i wyrysów oraz dokumenty związane z przeprowadzeniem strategicznej oceny oddziaływania na środowisko,
e) 3 egzemplarze CD o następującej zawartości:
- dane przestrzenne zawierające plan ogólny gminy,
- tekst uchwały przyjmującej plan ogólny,
- część tekstowa uzasadnienia w formacie *.doc i *.pdf,
- część graficzna uzasadnienia w formacie rastrowym z georeferencją (GeoTiff), oraz w formacie wektorowym w standardzie GIS w formacie *.shp, *dxf,
- ujednolicony rysunek planu ogólnego z zachowaniem skali opracowania w wersji kolorowej w formacie *.pdf, *.jpg, oraz *.tiff w jakości zgodnej z podkładem przekazanym jako materiał wyjściowy),
- opracowanie ekofizjograficzne, prognoza oddziaływania na środowisko wraz z podsumowaniem w formacie *.doc i *.pdf.
f) plan ogólny:
- w 3 egzemplarzach uchwała w wersji papierowej - tekst uchwały
wraz z uzasadnieniem (w tym rysunek planu kolorowy w skali nie mniejszej niż 1:25 000,
- tekst projektu uchwały wraz z uzasadnieniem w formacie DOC i XML na CD,
- rysunek planu kolorowy w skali nie mniejszej niż 1:25 000 zalaminowany, dostosowany do zawieszenia (z listewkami i zawieszką),
- Wykonawca zobligowany jest do przygotowania oprócz ww. dokumentów innych materiałów, których potrzeba wyłoni się w trakcie opracowywania przedmiotu zamówienia w ramach niniejszej umowy.
g) Wykonawca zobowiązuje się do przeniesienia majątkowych praw autorskich do wszystkich materiałów wytworzonych w ramach realizacji przedmiotu zamówienia na Zamawiającego w ramach wynagrodzenia określonego w ofercie.
2. Treść projektu uchwały wraz z załącznikami należy wykonać zgodnie z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002 r.
w sprawie „Zasad techniki prawodawczej” (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 283).
3. Za dzień wykonania zamówienia uznaje się dzień dostarczenia zamawiającemu kompletu dokumentów, o których mowa w ust. 1, wraz z pisemną informacją po stwierdzeniu przez Wojewodę zgodności uchwalonego planu ogólnego z prawem.
7.7. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień z wolnej ręki na usługi, o których mowa w art. 214 ust.1 pkt 7 i 8 ustawy Pzp
4.2.6.) Główny kod CPV: 71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 13 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie głównego projektanta
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
9.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu.9.2. ZAMAWIAJĄCY STAWIA NASTĘPUJĄCE WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
9.2.1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
- Zamawiający nie wyznacza warunku w tym zakresie.
9.2.2. Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
- Zamawiający nie wyznacza warunku w tym zakresie.
9.2.3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
- Zamawiający nie wyznacza warunku w tym zakresie.
9.2.4. Zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Zdolność techniczna
O zamówienie ubiegać się może Wykonawca, który wykaże zrealizowanie, w okresie ostatnich pięciu lat od terminu składania ofert, co najmniej dwóch zamówień polegających na opracowaniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego o powierzchni co najmniej 300 ha (lub zmiany tych dokumentów), które weszły w życie w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert..
Potwierdzeniem spełnienia warunku zdolności technicznej Wykonawcy, według reguły spełnia/nie spełnia, będzie oświadczenie Wykonawcy, oraz w przypadku zażądania przez Zamawiającego, informacje zawarte w wykazie usług wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat od terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, wraz z załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie. W wykazie należy wskazać jedynie zamówienia, które odpowiadają usługom wykazywanym dla spełnienia warunku zdolności technicznej. Zamawiający wymaga, aby do wykazu załączyć dowody (referencje) jedynie do wykazywanych dla spełnienia warunku zdolności technicznej (doświadczenia) zamówień;
b) Zdolność techniczna - doświadczenie nabyte w ramach konsorcjum.
Jeżeli Wykonawca wykazuje się doświadczeniem nabytym w ramach konsorcjum, Zamawiający wymaga, aby doświadczenie miało charakter realny (nie jedynie formalny), adekwatny do wymaganego doświadczenia w wykonywaniu konkretnych opracowań zdefiniowanych przy warunku udziału w postępowaniu w ramach zdolności technicznej. Zamawiający zastrzega sobie prawo brania rzeczywistego udziału Wykonawcy w realizacji wykazywanego zamówienia. Za realny charakter doświadczenia uznaje się np. wykonywanie osobiście przez Wykonawcę w ramach konsorcjum tego zakresu opracowania, który odpowiada usługom wskazanym w warunku zdolności technicznej niniejszego postępowania lub usługom podobnym. Podobnie, za doświadczenie o realnym charakterze uznane zostanie przez Zamawiającego doświadczenie, jeżeli Wykonawca był liderem (pełnomocnikiem) konsorcjum i odpowiadał za koordynację całości zadania. Odwrotnie - w sytuacji, gdy Wykonawca w ramach konsorcjum wykonał poboczne, jedynie towarzyszące głównemu przedmiotowi zamówienia zakres opracowania - Zamawiający nie będzie mógł uznać, że Wykonawca, jako członek konsorcjum, posiada wymagane doświadczenie w realizacji głównego przedmiotu zamówienia. Wszelkie istotne, w opinii Wykonawcy, argumenty i okoliczności przemawiające za uznaniem jego doświadczenia nabytego w ramach konsorcjum Wykonawca przedstawia w przedkładanym wykazie wykonanych usług;
c) Zdolność zawodowa.
O zamówienie ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy dysponują osobą która będzie pełnić funkcję głównego projektanta opracowującego plan ogólny:
i. spełniającą warunki określone w art. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2023 r. poz.977, z późn. zm.),
ii. mającą doświadczenie w opracowaniach ,,Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego całej gminy" (min. 2 opracowania Studium, wymagany co najmniej udział w zespole opracowującym studium),
iii. mającą doświadczenie w opracowaniu bilansu terenów przeznaczonych pod zabudowę (opracowanie min. 1 bilansu).
Potwierdzeniem spełnienia warunku zdolności zawodowej, według reguły spełnia/nie spełnia, będzie oświadczenie Wykonawcy, oraz w przypadku zażądania przez Zamawiającego, wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia (przewidzianych do projektowania) wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. W wykazie należy podać informacje dotyczące osób przewidzianych do realizacji opracowania;
d) Zdolność techniczna Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
Na podstawie art. 117 ust. 1 ustawy Zamawiający określa szczególny sposób spełniania przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) warunków udziału w postępowaniu. Warunek zdolności technicznej (doświadczenia) nie podlega sumowaniu - oznacza to, że co najmniej jeden z uczestników konsorcjum (wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie) musi wykazać się samodzielnie realizacją wymaganych zamówień co do ilości, zakresu i wartości. Warunek zdolności technicznej nie będzie spełniony, jeżeli wszyscy uczestnicy konsorcjum w sumie wykażą zrealizowanie wymaganych ilości robót, ale żaden z nich nie wykonał samodzielnie wszystkich wymaganych robót. Zamawiający uznaje za dostatecznie doświadczonego jedynie tego Wykonawcę , który co najmniej dwukrotnie zrealizował robotę opisaną jako warunek udziału w postępowaniu. Spełnienie warunku doświadczenia przez jednego uczestnika konsorcjum oznacza spełnienie warunku przez całe konsorcjum. Warunek zdolności zawodowej będzie spełniony, jeżeli wszyscy uczestnicy konsorcjum w sumie wykażą dysponowanie wymaganymi osobami. Możliwa jest zatem sytuacja, w której jeden z wykonawców wykazuje zdolność (doświadczenie) techniczną, a drugi wykonawca wykazuje spełnienie warunku zdolności zawodowej. W przypadku spółki cywilnej doświadczenie wynikające ze zrealizowanych przez spółkę zadań staje się doświadczeniem wspólników spółki uczestniczących w realizacji tych zadań;
e) Poleganie na zdolności technicznej innego podmiotu.
Ponieważ do osobistego wykonania przez Wykonawcę (bez udziału podwykonawców) zastrzeżono wykonanie kluczowych elementów zamówienia (patrz ust. 2 pkt.10) - nie jest możliwe powoływanie się na zdolności innego podmiotu na zasadach określonych w art. 118 ustawy, w celu wykazania spełnienia warunku zdolności technicznej (doświadczenia) jako warunku udziału w postępowaniu;
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o których mowa w Rozdziale 10 oraz w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w Rozdziale 9 Wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 PZP, tj. oświadczenie o spełnianiu warunków udziału, sporządzone zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ oraz oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzone zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ
2) Zamawiający będzie żądał przedłożenia podmiotowych środków dowodowych w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) Wykaz usług - zrealizowanych w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty, wartości oraz miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, w zakresie wymaganym do spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
Do wykazu należy dołączyć dowody określające, czy usługi zostały wykonane należycie i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonanych wsp6Inie z innymi wykonawcami wykaz, a którym mowa wyżej dotyczy usług, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
Okres wyrażony w latach, o którym mowa wyżej, liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składnia ofert.
b) Wykaz Osób- skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami.
3) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych (warunki wskazane w Rozdziale 9.2.4. podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego toczących go z nimi stosunków prawnych.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
W TERMINIE SKŁADANIA OFERT NALEŻY ZŁOŻYĆ NASTĘPUJĄCE DOKUMENTY:1) OFERTĘ, na którą składa się Formularz Oferty - wzór stanowi Załącznik nr 1 do SWZ pn. Formularz ofertowy;
2) OŚWIADCZENIE O DOŚWIADCZENIU GŁÓWNEGO PROJEKTANTA - wzór stanowi Załącznik nr 1a do SWZ pn. Doświadczenie głównego projektanta;
3) OŚWIADCZENIE O SPEŁNIENIU WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU – wzór stanowi Załącznik nr 2 do SWZ pn. Oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.
Oświadczenie to muszą złożyć odrębnie:
• wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia
• każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
• podwykonawca.
4) OŚWIADCZENIE BRAKU PODSTAW DO WYKLUCZENIA – wzór stanowi Załącznik nr 3 do SWZ pn. Oświadczenie wykonawcy o braku podstaw wykluczenia z postępowania.
Oświadczenie to muszą złożyć odrębnie:
a) wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia
b) każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
c) podwykonawca.
5) OŚWIADCZENIA PODMIOTU UDOSTĘPNIAJĄCEGO ZASOBY- wzór stanowi Załącznik nr 4 do SWZ pn. Oświadczenia podmiotu udostępniającego zasoby
6) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby oraz oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i nie podleganiu wykluczeniu (jeżeli dotyczy) - wzór stanowi Załącznik nr 5 do SWZ pn. Zobowiązanie w zakresie udostępniania zasobów przez inne podmioty.
W/w Oświadczenia podmiotu udostępniającego zasoby powinny zostać sporządzone zgodnie z ustalonymi wzorami i zostać podpisane przez osobę uprawnioną do występowania w imieniu tego podmiotu.
7) Oświadczenie wskazane w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp (jeżeli dotyczy) - wzór stanowi Załącznik nr 6 pn. Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia podpisuje podmiot występujący w imieniu wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
8) Dokument potwierdzający umocowanie do występowania w imieniu tych podmiotów, tj. Pełnomocnictwo, wyciąg z właściwego rejestru (np. z Rejestru przedsiębiorców KRS) z którego wynika to prawo.
W przypadku osoby działającej w imieniu osoby prawnej lub w przypadku występowania w imieniu Wykonawcy/Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia/wspólników spółki cywilnej- dokument potwierdzający umocowanie do występowania w imieniu tych podmiotów, tj. Pełnomocnictwo, wyciąg z właściwego rejestru (np. z Rejestru przedsiębiorców KRS) z którego wynika to prawo.
W przypadku gdy któreś z w/w oświadczeń złożone jest przez pełnomocnika lub w osobę uprawnioną do występowania w imieniu podmiotu udostępniającego (np. W przypadku osób prawnych) – pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie tej osoby do występowania w tym charakterze.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum):a) w formularzu oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
b) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspóInie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty - treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania;
c) Oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 PZP, tj. oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ) oraz oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ) składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Oświadczenia wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o których mowa wyżej powinny zostać złożone wraz z ofertą pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
d) wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający si o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy;
e) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie Wykonawcę kierującego (lidera), upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich partnerów;
f) Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Projektowane postanowienia umowy, które zostaną wprowadzone do treści umowy w sprawie zamówienia publicznego, zawiera projekt umowy stanowiący Załącznik nr 7 do SWZ pn. Projekt umowy.2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy Pzp oraz wskazanym w w/w Projekcie umowy.