BZP: Sporządzenie Planu ogólnego gminy Brzuze
30.10.2024
2024/BZP 00572126/01
GMINA BRZUZE
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Sporządzenie Planu ogólnego gminy Brzuze
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA BRZUZE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 910866726
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 62
1.5.2.) Miejscowość: Brzuze
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-517
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL616 - Grudziądzki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: referat_rozwoju@brzuze.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.brzuze.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sporządzenie Planu ogólnego gminy Brzuze
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e46b0e1b-8984-42c6-bde4-3b03dacb3983
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00572126
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00085404/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Sporządzenie Planu ogólnego gminy Brzuze
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e46b0e1b-8984-42c6-bde4-3b03dacb39833.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512
kb/s;
komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa obsługująca TLS 1.2, najlepiej w
najnowszej wersji w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0 lub Google Chrome wersji 71.0.3 lub Firefox od wersji 65.0.1 lub Safari od wersji 12.0.2,
włączona obsługa JavaScript;
zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zawarto w SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): zawarto w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RRG.271.14.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
ogólnego gminy, dokumentowania prac planistycznych w zakresie tego planu oraz wydawania z niego wypisów i wyrysów (Dz. U. z 2023 r. poz. 2758) oraz innymi przepisami obowiązującymi w tym zakresie.
3) Powierzchnia objęta planem wynosi 8625 ha, z czego 42 ha objęte jest obowiązującymi miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego.
4) Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:
a) Ocenę istniejącego stanu zagospodarowania terenu (na podstawie materiałów otrzymanych od Zamawiającego oraz przeprowadzonej przez Wykonawcę inwentaryzacji terenowej).
b) Sporządzenie projektu Planu z prognozą oddziaływania na środowisko oraz wersji gotowej do: udostępnienia do publicznego wglądu, opiniowania, uzgadniania, uchwalenia i publikacji – 2 egz. w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej.
c) Przygotowywanie niezbędnej korespondencji, obwieszczeń, ogłoszeń i innych dokumentów wymaganych w procedurze sporządzenia planu w wersji elektronicznej.
d) Przygotowanie w wersji elektronicznej opinii (wraz z uzasadnieniem) w kwestii
przyjęcia lub odrzucenia wniosków, opinii i uwag oraz sporządzenie ich wykazów.
e) Wprowadzanie zmian w sporządzanym Planie wynikających z uwzględnionych wniosków, opinii, uzgodnień oraz uwag.
f) Fizyczny udział w siedzibie Zamawiającego w konsultacjach społecznych, omówienie i zaprezentowanie projektu planu ogólnego.
g) Udział w posiedzeniach komisji urbanistyczno-architektonicznej
h) Sporządzenie ostatecznej wersji Planu:
uchwały i części tekstowej planu ogólnego w 4 egzemplarzach w trwałej oprawie (forma papierowa) i w 1 egzemplarzu umożliwiającym powielanie dokumentacji (forma papierowa) oraz w egzemplarzu w wersji elektronicznej,
części graficznej uzasadnienia:
w formie papierowej – 5 egzemplarzy w tym 1 zafoliowany wraz z oprawą umożliwiającą zawieszenie i prezentację,
w formie elektronicznej: w formie wektorowej w postaci plików GML, oraz plików w innych formatach dla danych przestrzennych, których nie można sporządzić w formatach GML.
i) Opracowanie i przekazanie Zamawiającemu danych przestrzennych uchwalonego Planu wymaganych zgodnie z rozdziałem 5a ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
j) Sporządzenie opracowania ekofizjograficznego – 2 egzemplarze w wersji papierowej kolorowej i 1 egzemplarz w wersji elektronicznej.
k) Sporządzenie prognozy oddziaływania ustaleń Planu na środowisko w 2 egzemplarzach w trwałej oprawie (forma papierowa) i w 1 egzemplarzu umożliwiającym powielanie dokumentacji (forma papierowa) oraz w 1 egzemplarzu w wersji elektronicznej (format Word, jpg itp.).
l) Sporządzenie raportu podsumowującego przebieg konsultacji społecznych.
m) Wykonawca odpowiada za koordynację prawidłowości przebiegu procedury planistycznej.
n) Pomoc w sporządzeniu dokumentacji prac planistycznych zgodnie z § 7
rozporządzenia wskazanego w punkcie 2 niniejszego opisu.
o) Przygotowanie wszystkich materiałów niezbędnych do przeprowadzenia konsultacji społecznych np.: prezentacji, ankiet, geoankiet, ulotek itp.
p) Sporządzenie poprawionego projektu planu (lub wykonanie od nowa) w przypadku stwierdzenia przez Radę Gminy Brzuze konieczności dokonania zmian w Planie, uchylenia lub stwierdzenia nieważności z winy Wykonawcy części lub całej uchwały przez Wojewodę Kujawsko – Pomorskiego lub sąd administracyjny.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71400000-2 - Usługi architektoniczne dotyczące planowania przestrzennego i zagospodarowania terenu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile
wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
W zakresie zdolności zawodowej dotyczącej Wykonawcy:
a) Warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie zrealizował co najmniej:
jedną usługę polegającą na opracowaniu lub zmianie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego na terenie jednej gminy – każde opracowanie z powyższych dla powierzchni nie mniejszej niż 3 ha
lub
jedną usługę polegającą na opracowaniu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla powierzchni nie mniejszej niż 3 ha.
Opracowanie każdego z wyżej wymienionych dokumentów musi być zakończone publikacją w Dzienniku Urzędowym Województwa.
b) Warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże oświadczenie wraz z informacjami potwierdzającymi, że dysponuje do realizacji niniejszego zamówienia co najmniej:
jedną osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika zespołu opracowującego plan ogólny, która spełnia co najmniej jeden z warunków zawartych w art. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 977 ze zm.) i która w okresie ostatnich pięciu lat brała udział w opracowaniu dokumentów wskazanych w Części V, ust. 2 pkt 4 a) niniejszej SWZ.