BZP: Świadczenie usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na rok 2025
30.10.2024
2024/BZP 00572371/01
CENTRUM USŁUG SPOŁECZNYCH W RAWICZU
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na rok 2025
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: CENTRUM USŁUG SPOŁECZNYCH W RAWICZU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 410206891
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. gen. Grota Roweckiego 4A
1.5.2.) Miejscowość: Rawicz
1.5.3.) Kod pocztowy: 63-900
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.5.7.) Numer telefonu: 65 5454037
1.5.8.) Numer faksu: 65 5453506
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@cusrawicz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.cusrawicz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na rok 2025
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-56037650-7e3b-4651-9a1d-a17396af49bc
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00572371
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00010987/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Świadczenie usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na rok 2025
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/9818323.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/981832
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami :
1) Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/981832
2)We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawca posługują się Znak sprawy: I.331.1.9.2024 lub nazwą postępowania: Świadczenie usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na rok 2025. 3)Sposób sporządzania dokumentów elektronicznych musi być zgodny z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzieleniu zamówienia publicznego lub konkursie. 4)Zamawiający nie przewiduje komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej wskazanych w SWZ. Zamawiający awaryjnie dopuszcza komunikowanie się z Wykonawcami za pośrednictwem poczty elektronicznej : zp@cusrawicz.pl - powyższe nie dotyczy składania oferty, z tym, że podstawowym środkiem komunikowania się jest Platforma Zakupowa.
5) Osoby uprawnione do komunikowania się z Wykonawcami: a) w zakresie procedury przetargowej: Karolina Ignasiak: (65) 5454037, +48 571 605 764 poniedziałek – piątek, w godz. 8.00 – 14.00, b) w zakresie przedmiotu zamówienia: Agnieszka Duszak, Marta Grzebieniowska (65) 5454037, poniedziałek – piątek, w godz. 8.00 – 14.00, c) w zakresie pytań technicznych dotyczących funkcjonowania i obsługi technicznej Platformy Zakupowej Zamawiający wskazuje kontakt z Centrum Wsparcia Klienta Platformy Zakupowej, które udziela wszelkich informacji związanych z procesem składania ofert, rejestracji oraz innych aspektów technicznych Platformy, +48 22 101 02 2 poniedziałek – piątek, w godz. 7.00 – 17.00. email: cwk@platformazakupowa.pl.
Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem Platformy poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do Zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego.
Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na Platformie, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
2. Wymagania formalne dotyczące składanych - przekazywanych dokumentów i oświadczeń: 1) Dokumenty składane przez Wykonawcę muszą być podpisane przez osobę lub osoby uprawnione do reprezentacji podmiotu lub przez osobę lub osoby na podstawie udzielonego i załączonego do oferty pełnomocnictwa/pełnomocnictw. Załączone do oferty dokumenty muszą potwierdzać uprawnienia tych osób do reprezentacji Wykonawcy. 2) Oferty, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowe środki dowodowe, w tym oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 ustawy Pzp, przedmiotowe środki dowodowe (jeżeli dotyczy), pełnomocnictwo, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2024 r. poz. 307). 3) Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż określone w pkt 2), przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne lub jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Pozostałe istotne informacje w Rozdziale VII SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna wynikająca z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, została określona w Rozdziale XX SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): nie dotyczy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: I.331.1.9.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: codzienne świadczenie usług opiekuńczych, w tym specjalistycznych usług opiekuńczych, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2024r. poz. 1283 z późn. zm.) oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2024r. poz. 816), zwanych dalej „usługami”, na rzecz podopiecznych Centrum Usług Społecznych w Rawiczu na terenie miasta i gminy Rawicz tj.: w miejscu zamieszkania mieszkańca objętego usługami i w jego najbliższym otoczeniu, w dni robocze, (tj.: od poniedziałku do soboty), w godzinach: 07:00 – 20:00 i w szczególnie uzasadnionych przypadkach w niedzielę i święta.
2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie:
- usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych – zakres czynności usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych stanowi załącznik nr 1 do SWZ (tj.: Standardy usług społecznych Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze);
- specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi – zakres czynności specjalistycznych usług opiekuńczych dla ww. osób stanowi załącznik nr 1a do SWZ (tj.: Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych.
3. Termin wykonania zamówienia: usługi świadczone będą w okresie od dnia 01.01.2025 r. do 31.12.2025 r..
4. Przewidywana liczba godzin usług do wykonania w okresie objętym zamówieniem:
- usługi opiekuńcze: 13 800 godzin, miesięcznie 1.150 godzin, w tym: w niedzielę i święta około 300 godzin, dla szacunkowej liczby 34 osób.
- specjalistyczne usługi opiekuńcze: 60 godzin, miesięcznie 5 godzin, w tym w niedzielę i święta około 20 godzin, dla szacunkowej liczby 1 osoba.
Zamawiający informacyjnie podaje, że w 2024r. (do 30 września), łączna liczba godzin świadczonych usług opiekuńczych wyniosła 9.372 godzin, w tym: usługi opiekuńcze 9.307 godzin, specjalistyczne usługi opiekuńcze 65 godzin.
- specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi: 17 900 godzin, miesięcznie 1492 godziny, w tym niedzielę i święta około 720 godzin, dla szacunkowej liczby 14 osób.
Zamawiający informacyjnie podaje, że w 2024r. (do 30 września), łączna liczba godzin świadczonych specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi wyniosła 12 699 godzin.
Za jedną godzinę świadczenia usługi dla podopiecznego przyjmuje się czas 60 minut.
Godzina usługi obejmuje czynności wykonywane na rzecz Świadczeniobiorcy, nie zalicza się do niej dojścia lub dojazdu opiekuna do podopiecznego. Świadczeniem usług będą objęte osoby, w oparciu o decyzje wydane przez Zamawiającego, z terenu miasta i gminy Rawicz.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych
85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych
85312000-9 - Usługi opieki społecznej nieobejmujące miejsc noclegowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wybierze najkorzystniejsza ofertę na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w Rozdziale XII SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 50
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt społeczny – integracja zawodowa osób społecznie marginalizowanych
4.3.6.) Waga: 50
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający wymaga aby Wykonawca:
a) nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - wykonał lub wykonuje należycie co najmniej jedną usługę odpowiadającą swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia tj.: usługi opiekuńcze, specjalistyczne usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi, o łącznej wartości tych usług nie mniejszej niż 500.000,00 zł brutto.
Zamawiający informuje, że pod pojęciem „jednej usługi” należy rozumieć: wykonanie usług objętych zakresem zamówienia tj.: usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi dla jednego Zamawiającego, w tym samym okresie.
- Zamawiający zastrzega możliwość weryfikacji potwierdzenia należytego wykonania usług bezpośrednio u podmiotu, na rzecz którego były wykonane,
- jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach umowy realizowanej przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy Wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do Wykonawcy o wyjaśnienie w zakresie faktycznie i konkretnie wykonanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez Wykonawcę faktur.
Zamawiający stoi na stanowisku, że do spełnienia warunku dotyczącego doświadczenia może być uwzględnione doświadczenie samego Konsorcjum składającego ofertę jak i każdego z członków Konsorcjum (art. 117 ust. 3 Pzp, KIO 126/20 z dnia 06.02.2020r.).
- Dokument (referencje, rekomendacje itp.) wystawiony przez podmiot, na rzecz którego usługi te były (lub nadal są) wykonywane, powinien potwierdzać wykonanie usług z należytą starannością, z podaniem miejsca i okresu ich wykonywania oraz ilości osób objętych usługami. Z przedstawionych dokumentów (referencji) winno jednoznacznie wynikać spełnienie przedmiotowego wymogu. Zamawiający zastrzega możliwość weryfikacji potwierdzenia należytego wykonania usług bezpośrednio u podmiotu, na rzecz którego były wykonane.
b) skieruje do realizacji zamówienia osoby spełniające warunki:
- dla osoby (osób) wykonujących czynności bezpośrednio przy realizacji zamówienia tj.: w charakterze opiekuna/ki, posiadają wykształcenie i kwalifikacje zawodowe oraz doświadczenie zgodne z Rozdziałem 3 lit. b Standardu usług społecznych Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze (załącznik nr 1 do SWZ) oraz § 3 Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2024 r. poz. 816). Powyższe obowiązuje przez cały okres realizacji zamówienia,
- dla osoby (osób) wykonujących czynności nadzoru nad powierzonymi usługami
tj.: pełniących funkcję koordynatora, posiadają wykształcenie i kwalifikacje zawodowe: posiada dyplom ukończenia kolegium pracowników służb społecznych lub ukończone studia wyższe na kierunku praca socjalna, pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka społeczna, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub posiada dyplom zawodowy uprawniający do posługiwania się tytułem pielęgniarki,
Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
2. Wykonawca zobowiązany będzie przez cały okres realizacji zamówienia do:
1) Zatrudnienia osób, z których każda musi spełniać wymogi określone w Rozdziale III ust. 2 pkt 4 lit. b SWZ.
2) Zatrudniania osób, spełniających wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy Pzp (Rozdział I ust. 9 SWZ).
3) Zatrudniania osób, spełniających wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 96 ust.2 pkt 2 ustawy Pzp (Rozdział I ust. 10 SWZ).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) oświadczenia wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024r. poz. 594 z późn. zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (wzór oświadczenia – załącznik nr 4 do SWZ),
b) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
c) Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, zgodnie z zapisami art. 119 ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w lit. a, b.
d) informacja dla podmiotów zagranicznych wynikająca z zapisów Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020r., poz. 2415 z późn. zm.)
- jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast: odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w pkt. 3 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Dokument lub dokumenty, powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem,
- jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których wyżej mowa zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej luz zawodowej, Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) wykaz usług określonych w Rozdziale III ust. 2 pkt 4 lit. a wykonanych lub wykonywanych nie wcześniej niż w okresie 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu (rodzaju), wartości, daty wykonania zamówienia oraz podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, że te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje lub inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane. Jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy (wzór stanowi – załącznik nr 5 do SWZ).
Wyżej wskazany okres 3 lat liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert.
2. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada, jeżeli wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
3. Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile Wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp dane umożliwiające dostęp do tych środków.
4. W przypadku złożenia przez Wykonawcę (Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia) dokumentów, w których jakiekolwiek kwoty podane zostały w walutach obcych, Zamawiający przeliczy te kwoty na złote polskie według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego obowiązującego w dniu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
5. W zakresie nieuregulowanym Pzp lub niniejszą SWZ do oświadczeń i dokumentów składanych przez Wykonawcę w postępowaniu zastosowanie mają w szczególności przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020r. poz.2415 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020r. poz. 2452).
6. Jeżeli dotyczy – pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy.
7. Jeżeli dotyczy – Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają pełnomocnictwo oraz każdy z Wykonawców z osobna zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia z postępowania.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający żąda od każdego wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 18.000,00 zł (słownie: osiemnaście tysięcy złotych 00/100). 2.Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą i może być wniesione: w pieniądzu, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2024 r. poz. 419). 3.W przypadku wyboru wpłaty wadium w pieniądzu należy je wnieść przelewem na rachunek bankowy: PKO Bank Polski S.A. 39 1020 2212 0000 5802 0459 7805 z dopiskiem jakiego postępowania dotyczy: Znak sprawy lub z powołaniem się na nazwę zadania podaną przez Zamawiającego. Wydanie polecenia przelewu nie jest jednoznaczne z wniesieniem, dokonaniem zapłaty określonej kwoty wadium. O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie, decyduje data i godzina wpływu środków na wskazany wyżej rachunek Zamawiającego. 4.Jeżeli Wykonawca wnosi wadium w innej formie niż pieniężna tj. w formie gwarancji lub poręczenia, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej podpisany przez osobę lub osoby uprawnione ze strony gwaranta / poręczyciela przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy na stronie internetowej prowadzonego postępowania, o której mowa w rozdziale I SWZ. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium we wszystkich okolicznościach określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych - art. 98 ust. 6 ustawy Pzp. 5.Wadium we wszystkich dopuszczonych formach wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust.1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp. 6.Oferta, która nie będzie zabezpieczona przez okres związania akceptowalną formą wadium i nie zostanie wniesione w wymaganym terminie oraz kwocie zostanie przez Zamawiającego odrzucona. 7.Na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli wykonawca nie wniósł wadium, lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3.Pozostałe istotne informacje w Rozdziale X SWZ.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty. Pełnomocnictwo należy złożyć w takiej samej formie jak składana oferta tj.: w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym).W przypadku gdy pełnomocnictwo zostało sporządzone w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawców. Elektroniczna kopia pełnomocnictwa nie może być uwierzytelniona przez upełnomocnionego. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z pełnomocnictwem w postaci papierowej może dokonać również notariusz.
1) Wykonawcy działający w ramach spółki cywilnej zamiast pełnomocnictwa, o którym mowa w ust. 1, mogą załączyć do oferty odpis aktualnej umowy spółki, jeżeli będzie z niej wynikać zakres umocowania wspólników.
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia, oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składa każdy z Wykonawców.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie o podziale obowiązków w trakcie realizacji zamówienia, z którego wynika który zakres przedmiotu zamówienia wykonają poszczególni wykonawcy (art. 117 ust. 4 Pzp).
4. W odniesieniu do warunków określonych w Rozdziale IV SWZ, wymagania te muszą być spełnione wspólnie przez Wykonawców składających ofertę wspólną. (tj.: nie musi spełniać osobno każdy z Wykonawców). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców , którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5. Zamawiający może żądać przed zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy i warunki ich wprowadzenia zostały określone w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty społeczne