BZP: Dostawy odczynników laboratoryjnych i dzierżawę analizatorów biochemicznych
31.10.2024
2024/BZP 00574340/01
ZESPÓŁ OPIEKI ZDROWOTNEJ W ŁOWICZU
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawy odczynników laboratoryjnych i dzierżawę analizatorów biochemicznych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZESPÓŁ OPIEKI ZDROWOTNEJ W ŁOWICZU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 750079660
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Ułańska 28
1.5.2.) Miejscowość: Łowicz
1.5.3.) Kod pocztowy: 99-400
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL715 - Skierniewicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@zoz.pol.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zoz.pol.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawy odczynników laboratoryjnych i dzierżawę analizatorów biochemicznych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3f9571f0-6517-48b1-abc1-9dde971f7b23
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00574340
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-31
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00546641/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.7 Dostawy odczynników laboratoryjnych i dzierżawa analizatorów biochemicznych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zozlowicz.ezamawiajacy.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zozlowicz.ezamawiajacy.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie ofert oraz oświadczeń, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej zapewnionych przez system zapewniający obsługę procesu udzielania zamówień publicznych za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, zwany dalej Systemem.
System jest dostępny pod adresem https://zozlowicz.ezamawiajacy.pl/
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ADT.261.10.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 295455,00 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są dostawy odczynników laboratoryjnych i dzierżawa analizatorów biochemicznych w ilościach i asortymencie wyszczególnionym w załączniku nr 4 do SWZ z tolerancją /- 30%/ w każdej pozycji asortymentowej zgodnie z zamówieniami cząstkowymi składanymi sukcesywnie przez okres 24 miesięcy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 33696500-0 - Odczynniki laboratoryjne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
38434500-1 - Analizatory biochemiczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: parametry techniczne
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu (o ile zostały określone przez Zamawiającego).2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - w tym zakresie Zamawiający nie stawia Wykonawcom żadnego warunku
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów :
- w tym zakresie Zamawiający nie stawia Wykonawcom żadnego warunku
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
- w tym zakresie Zamawiający nie stawia Wykonawcom żadnego warunku
4) zdolności technicznej lub zawodowej :
- w tym zakresie Zamawiający nie stawia Wykonawcom żadnego warunku
3. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy w odniesieniu do warunków, które zostały opisane w ust. 2.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
w celu potwierdzenia zgodności oferowanych dostaw / usług z wymaganiami, określonymi przez zamawiającego, wykonawcy wraz z ofertą składają:1) oświadczenie, że oferowane przez firmę wyroby medyczne są wprowadzone do obrotu i używania w placówkach służby zdrowia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 7 kwietnia 2022 roku (Dz.U. 2022 poz. 974 ze zm.) o wyrobach medycznych oraz posiadają aktualne dokumenty potwierdzające wprowadzenie ich do obrotu i używania terenie RP i spełniają wymagania Zamawiającego określone w SWZ. Wykonawca zobowiązuje się do ich okazania na każde żądanie zamawiającego (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SWZ).
2) dokumenty, foldery lub ulotki potwierdzające parametry oferowanego sprzętu (szczegółowy opis parametrów wymaganych - załącznik nr 4
3) deklaracje zgodności CE dla oferowanego sprzętu i odczynników - o ile wymaga tego ustawa.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Jeżeli wykonawca nie złożył przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, zamawiający wzywa do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, o ile przewidział to w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Strony dopuszczają zmiany umowy w zakresie:1) numeru katalogowego produktu
2) nazwy produktu przy zachowaniu jego parametrów
3) przedmiotowym / produkt zamienny
4) w przypadku zmian cen urzędowych jako maksymalnych;
5) w zakresie sposobu konfekcjonowania i wynikającej z tego liczby opakowań;
w sytuacji gdy:
a) wprowadzony zostanie do sprzedaży przez wykonawcę produkt zmodyfikowany / udoskonalony
b) wystąpi przejściowy brak produktu z przyczyn leżących po stronie producenta przy jednoczesnym dostarczeniu produktu zamiennego o parametrach nie gorszych od produktu objętego umową
c) zmieni się liczba badań objętych zapotrzebowaniem Zamawiającego
d) nastąpi zmiana organizacji pracy laboratorium Zamawiającego.
- powyższe zmiany nie mogą skutkować zwiększeniem wartości umowy i być niekorzystne dla Zamawiającego. Korekta cen w przypadku obniżenia cen urzędowych nie ma zastosowania, jeśli w ramach umowy towar oferowany jest po cenie niższej.
2. Strony postanawiają, iż dokonają w formie pisemnego aneksu zmiany wynagrodzenia w wypadku wystąpienia którejkolwiek ze zmian przepisów wskazanych poniżej, zgodnie z art. 436 pkt. 4 ustawy PZP:
1) stawki podatku od towarów i usług,
2) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
3) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne.
4) zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych,
- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
3. Zmiana wynagrodzenia, o której mowa w ust. 2 może nastąpić na wniosek Strony, która wykaże, że wskazane w ust. 1 przesłanki mają wpływ na wzrost kosztów wykonania zamówienia.
4. W przypadku zaprzestania produkcji, wycofania z obrotu lub czasowych braków przedmiotu umowy na rynku na skutek działań producenta, Wykonawca dostarczy za zgodą Zamawiającego równoważny produkt zastępczy dopuszczony do obrotu na terenie Rzeczpospolitej Polskiej o takim samym składzie chemicznym i w tej samej cenie jednostkowej, chyba, że będzie to niemożliwe z przyczyn obiektywnych, niezależnych od Wykonawcy.
5. Zamawiający przewiduje możliwość dokonywania waloryzacji (zgodnie z art. 439 ustawy PZP) cen jednostkowych określonych w załączniku nr 1 do umowy w przypadku wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych powyżej określonego poziomu związanych z realizacją zamówienia, tym zastrzeżeniem, że:
1) Pierwsza waloryzacja cen jednostkowych towarów może być dokonana nie wcześniej, niż po upływie 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, kolejne waloryzacje będą dokonywane po upływie okresu 6 miesięcy od daty upływu ostatniej waloryzacji pod warunkiem spełnienia przesłanek wskazanych w ust. jak niżej.
2) Warunkiem zastosowania waloryzacji będzie wzrost cen towarów i usług konsumpcyjnych („wskaźnik inflacji”) w stosunku do poziomu wskaźnika tych cen dla miesiąca, w którym zawarta została umowa, o co najmniej 10%, wzrost ten musi zostać przez Wykonawcę udowodniony poprzez przedstawienie odpowiednich danych i wskaźników publikowanych przez GUS,