BZP: Zarządzanie i nadzór nad realizacją zadania pn.: Rewitalizacja „Świętokrzyskiej Kolejki Wąskotorowej Ciuchcia Ponidzie” realizowanego w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji (...)
31.10.2024
2024/BZP 00574449/01
Województwo Świętokrzyskie - Zespół Świętokrzyskich i Nadnidziańskich Parków Krajobrazowych
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Zarządzanie i nadzór nad realizacją zadania pn.: Rewitalizacja „Świętokrzyskiej Kolejki Wąskotorowej Ciuchcia Ponidzie” realizowanego w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji (...)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Województwo Świętokrzyskie - Zespół Świętokrzyskich i Nadnidziańskich Parków Krajobrazowych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 291009337
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Łódzka 244
1.5.2.) Miejscowość: Kielce
1.5.3.) Kod pocztowy: 25-655
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki
1.5.7.) Numer telefonu: +48413450830
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@pk.kielce.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pk.kielce.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zarządzanie i nadzór nad realizacją zadania pn.: Rewitalizacja „Świętokrzyskiej Kolejki Wąskotorowej Ciuchcia Ponidzie” realizowanego w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji (...)
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-03374862-1fb0-41ce-97d3-f3c8edaec5a4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00574449
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-31
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00101633/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Sprawowanie nadzoru inwestorskiego dla zadania pn.: Rewitalizacja „Świętokrzyskiej Kolejki Wąskotorowej Ciuchcia Ponidzie” realizowanego w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program (...)
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://pk-kielce.logintrade.net/zapytania_email,179770,0ef0612e4dfc3f44d703a1d5a0508674.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://pk-kielce.logintrade.net/zapytania_email,179770,0ef0612e4dfc3f44d703a1d5a0508674.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne sporządzania, wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych opisane zostały w Rozdziale XIII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Obowiązki informacyjne w zakresie RODO zostały wskazane w Rozdziale II SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Ograniczenia stosowania w zakresie RODO zostały wskazane w Rozdziale II SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZPK-K.384.4.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie nr 1 - Zarządzanie i nadzór nad realizacją zadania pn.: Modernizacja i remont szlaku kolejowego wraz z układami torowymi, w podziale na 3 części, polegająca na: a) Część 1 - Modernizacja i remont układu torowego na stacji kolejki wąskotorowej w Jędrzejowie; b) Część 2 - Modernizacja i remont szlaku kolejowego od stacji w m. Motkowice do mostu kolejowego na rz. Nida (szlak Motkowice – Umianowice); c) Część 3 - Modernizacja i remont szlaku kolejowego od m. Pińczów do m. Umianowice (gm. Kije) wraz z modernizacją i remontem układu torowego na stacji kolejki wąskotorowej w Pińczowie.
2. Zakres zamówienia obejmuje w szczególności:
− zarządzanie i koordynację realizacji procesu projektowania oraz budowy,
− świadczenie usług nadzoru inwestorskiego nad Kontraktem,
− kontrolę rozliczeń Wykonawcy robót, sporządzanie wszelkich sprawozdań wymaganych przez Zamawiającego i instytucje zewnętrzne w tym kontrolujące;
Realizacja zadania odbywać się będzie zgodnie z wytycznymi dla programu pn.: Rewitalizacja Świętokrzyskiej Kolejki Wąskotorowej Ciuchcia Ponidzie” realizowanego w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych w ramach promesy wstępnej nr Edycja8/2023/7126/PolskiLad dostępnymi pod adresem:
https://www.gov.pl/web/premier/program-inwestycji-strategicznych
https://www.bgk.pl/polski-lad/edycja-osma/.
3. Wykonawca usługi musi zapewnić sprawowanie nadzoru w ramach zamówienia zgodnie z prawem polskim w szczególności z ustawą Prawo Budowlane i Prawem Zamówień Publicznych.
4. Zamawiający wymaga, aby zamówienie było realizowane przez zespół osób spełniający wymagania określone w dokumentach zamówienia, w tym warunki zawarte w prawie budowlanym, a w szczególności z przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. Na czele zespołu nadzoru stać będzie Koordynator zespołu Nadzoru Inwestorskiego.
5. Wchodzący w skład zespołu, o którym mowa w ust. 4, Koordynator zespołu Nadzoru Inwestorskiego (zwany dalej również koordynator zespołu, Koordynator), będzie przedstawicielem Zamawiającego i będzie działał w zakresie obowiązków określonych w Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ), Opisu Przedmiotu Zamówienia oraz wynikających z aktualnych przepisów Prawa Budowlanego, Kodeksu Cywilnego, PZP, aktów prawnych regulujących wydatkowanie z Funduszy Polski Ład oraz obowiązujących norm technicznych. W zakresie zarządzania i nadzoru, jakie mają być świadczone w ramach niniejszego zamówienia, Wykonawca ma zapewnić płynne wdrożenie Kontraktu, nieprzekroczenie budżetu Kontraktu, terminowy odbiór robót wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie oraz prawidłowe przyszłe funkcjonowanie i obsługę robót przez Zamawiającego. Usługami, jakie mają być świadczone w ramach niniejszej umowy jest prowadzenie zarządzania, nadzoru wraz z weryfikacją dokumentacji projektowej i kontroli Kontraktu zgodnie z Warunkami Kontraktu. Zadania te obejmują także administrowanie, koordynację wszystkich czynności związanych z Kontraktem począwszy od etapu projektowania poprzez etap poprzedzającego budowę, etap prowadzenia robót, aż po okres gwarancji i rozliczenia Kontraktu, w tym nadzór nad robotami zgodnie z SWZ i obowiązującym polskim prawem budowlanym (w charakterze zespołu inspektorów nadzoru inwestorskiego).
6. Na każdym etapie realizacji Wykonawca zapewni Zamawiającemu wszelką niezbędną pomoc w zakresie zarządzania Kontraktem. Nadzór inwestorski nie może zwolnić którejkolwiek ze stron z jakichkolwiek obowiązków, zobowiązań lub odpowiedzialności wynikających z tytułu umowy o roboty budowlane.
7. Szczegółowy zakres zamówienia oraz sposób jego realizacji i sposób płatności zawiera Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ), stanowiący Załącznik nr 7 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71540000-5 - Usługi zarządzania budową
71521000-6 - Usługi nadzorowania placu budowy
71330000-0 - Różne usługi inżynieryjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający, na podstawie z art. 441 ustawy PZP, przewiduje prawo opcji, tj. zastrzega sobie opcję przedłużenia świadczenia usługi zarządzania i nadzoru nad inwestycją, przy czym:1) Podstawowy termin realizacji usługi wynosi 20 miesięcy od daty podpisania umowy, w tym: 18 miesięcy - okres wykonania robót budowlanych, 1 miesiąc czynności odbiorowe, do 1 miesiąca na przygotowanie i złożenie raportu końcowego;
2) W sytuacji przedłużenia czasu trwania inwestycji Zamawiający skorzysta z prawa opcji, co oznacza, że Wykonawca zobowiązuje się świadczyć usługi zarządzania i nadzoru w ramach dodatkowego wynagrodzenia, przy czym maksymalna liczba w ramach prawa opcji to 6 miesięcy;
3) Zlecenie przez Zamawiającego usług z prawa opcji może być dokonane w okresie trwania umowy;
4) Każde zlecenie w ramach prawa opcji będzie rozliczane indywidualnie, zgodnie z pkt 6 poniżej;
5) Zamówienie opcjonalne nie stanowi zobowiązania zamawiającego do jego udzielenia, jak również nie stanowi podstawy do dochodzenia przez wykonawcę roszczeń odszkodowawczych z tytułu niezrealizowania tego zamówienia w całości lub części;
6) Wynagrodzenie miesięczne za pełnienie usługi w okresie objętym opcją będzie równe średniej miesięcznej kwoty za pełnienie nadzoru inwestorskiego i zarządzania realizacją inwestycji, tzn. 1/20 wartości ceny podanej w ofercie Wykonawcy. Całkowita maksymalna wartość opcji będzie równa iloczynowi 1/20 ceny ofertowej Wykonawcy i liczby miesięcy (maksymalnie 6).
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 20 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób oceny ofert został szczegółowo określony w Rozdziale XIX SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie zawodowe Koordynatora zespołu Nadzoru Inwestorskiego
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie nr 2 - Zarządzanie i nadzór nad realizacją zadania pn.: Modernizacja i remont wraz z wyposażeniem hali napraw lokomotyw, hali napraw wagonów oraz kuźni kolejowej na stacji w Jędrzejowie oraz adaptacja i remont poczekalni, kasy oraz pomieszczenia dróżnika na stacji w Pińczowie.
2. Zakres zamówienia obejmuje w szczególności:
− zarządzanie i koordynację realizacji procesu projektowania oraz budowy,
− świadczenie usług nadzoru inwestorskiego nad Kontraktem,
− kontrolę rozliczeń Wykonawcy robót, sporządzanie wszelkich sprawozdań wymaganych przez Zamawiającego i instytucje zewnętrzne w tym kontrolujące;
Realizacja zadania odbywać się będzie zgodnie z wytycznymi dla programu pn.: Rewitalizacja Świętokrzyskiej Kolejki Wąskotorowej Ciuchcia Ponidzie” realizowanego w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych w ramach promesy wstępnej nr Edycja8/2023/7126/PolskiLad dostępnymi pod adresem:
https://www.gov.pl/web/premier/program-inwestycji-strategicznych
https://www.bgk.pl/polski-lad/edycja-osma/.
3. Wykonawca usługi musi zapewnić sprawowanie nadzoru w ramach zamówienia zgodnie z prawem polskim w szczególności z ustawą Prawo Budowlane i Prawem Zamówień Publicznych.
4. Zamawiający wymaga, aby zamówienie było realizowane przez zespół osób spełniający wymagania określone w dokumentach zamówienia, w tym warunki zawarte w prawie budowlanym, a w szczególności z przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. Na czele zespołu nadzoru stać będzie Koordynator zespołu Nadzoru Inwestorskiego.
5. Wchodzący w skład zespołu, o którym mowa w ust. 4, Koordynator zespołu Nadzoru Inwestorskiego (zwany dalej również koordynator zespołu, Koordynator), będzie przedstawicielem Zamawiającego i będzie działał w zakresie obowiązków określonych w Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ), Opisu Przedmiotu Zamówienia oraz wynikających z aktualnych przepisów Prawa Budowlanego, Kodeksu Cywilnego, PZP, aktów prawnych regulujących wydatkowanie z Funduszy Polski Ład oraz obowiązujących norm technicznych. W zakresie zarządzania i nadzoru, jakie mają być świadczone w ramach niniejszego zamówienia, Wykonawca ma zapewnić płynne wdrożenie Kontraktu, nieprzekroczenie budżetu Kontraktu, terminowy odbiór robót wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie oraz prawidłowe przyszłe funkcjonowanie i obsługę robót przez Zamawiającego. Usługami, jakie mają być świadczone w ramach niniejszej umowy jest prowadzenie zarządzania, nadzoru wraz z weryfikacją dokumentacji projektowej i kontroli Kontraktu zgodnie z Warunkami Kontraktu. Zadania te obejmują także administrowanie, koordynację wszystkich czynności związanych z Kontraktem począwszy od etapu projektowania poprzez etap poprzedzającego budowę, etap prowadzenia robót, aż po okres gwarancji i rozliczenia Kontraktu, w tym nadzór nad robotami zgodnie z SWZ i obowiązującym polskim prawem budowlanym (w charakterze zespołu inspektorów nadzoru inwestorskiego).
6. Na każdym etapie realizacji Wykonawca zapewni Zamawiającemu wszelką niezbędną pomoc w zakresie zarządzania Kontraktem. Nadzór inwestorski nie może zwolnić którejkolwiek ze stron z jakichkolwiek obowiązków, zobowiązań lub odpowiedzialności wynikających z tytułu umowy o roboty budowlane.
7. Szczegółowy zakres zamówienia oraz sposób jego realizacji i sposób płatności zawiera Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ), stanowiący Załącznik nr 7 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71540000-5 - Usługi zarządzania budową
71521000-6 - Usługi nadzorowania placu budowy
71330000-0 - Różne usługi inżynieryjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający, na podstawie z art. 441 ustawy PZP, przewiduje prawo opcji, tj. zastrzega sobie opcję przedłużenia świadczenia usługi zarządzania i nadzoru nad inwestycją, przy czym:1) Podstawowy termin realizacji usługi wynosi 20 miesięcy od daty podpisania umowy, w tym: 18 miesięcy - okres wykonania robót budowlanych, 1 miesiąc czynności odbiorowe, do 1 miesiąca na przygotowanie i złożenie raportu końcowego;
2) W sytuacji przedłużenia czasu trwania inwestycji Zamawiający skorzysta z prawa opcji,
co oznacza, że Wykonawca zobowiązuje się świadczyć usługi zarządzania i nadzoru w ramach dodatkowego wynagrodzenia, przy czym maksymalna liczba w ramach prawa opcji to 6 miesięcy;
3) Zlecenie przez Zamawiającego usług z prawa opcji może być dokonane w okresie trwania umowy;
4) Każde zlecenie w ramach prawa opcji będzie rozliczane indywidualnie, zgodnie z pkt 6 poniżej;
5) Zamówienie opcjonalne nie stanowi zobowiązania zamawiającego do jego udzielenia, jak również nie stanowi podstawy do dochodzenia przez wykonawcę roszczeń odszkodowawczych z tytułu niezrealizowania tego zamówienia w całości lub części;
6) Wynagrodzenie miesięczne za pełnienie usługi w okresie objętym opcją będzie równe średniej miesięcznej kwoty za pełnienie nadzoru inwestorskiego i zarządzania realizacją inwestycji, tzn. 1/20 wartości ceny podanej w ofercie Wykonawcy. Całkowita maksymalna wartość opcji będzie równa iloczynowi 1/20 ceny ofertowej Wykonawcy i liczby miesięcy (maksymalnie 6).
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 20 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób oceny ofert został szczegółowo określony w Rozdziale XIX SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie zawodowe Koordynatora zespołu Nadzoru Inwestorskiego
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej - w zakresie Potencjału kadrowego:Dla Zadania nr 1:
Wykonawca spełni warunek jeśli wykaże, że dysponuje:
a. osobą na stanowisko Koordynator zespołu Nadzoru Inwestorskiego posiadającą:
- wykształcenie wyższe techniczne oraz
- co najmniej 3 - letnie łączne doświadczenie zawodowe na stanowiskach kierowniczych w zakresie inżynierii komunikacyjnej, np. Kierownik Budowy, Inżynier Kontraktu, Z-ca Inżyniera Kontraktu, Dyrektor Kontraktu, Z-ca Dyrektora Kontraktu, Inżynier Rezydent, Z-ca Inżyniera Rezydenta, Przedstawiciel Inżyniera, Zastępca Przedstawiciela Inżyniera, Przedstawiciel Nadzoru inwestorskiego, Kierownik Projektu, Z-ca Kierownika Projektu, przy czym co najmniej 1 kontrakt, który obejmował nadzór nad robotami budowlanymi związanymi z budową, utrzymaniem lub diagnostyką infrastruktury kolejowej od początku realizacji robót budowlanych do podpisania końcowego protokołu odbioru robót będących przedmiotem nadzoru inwestorskiego lub uzyskania pozwolenia na użytkowanie.
W przypadku, gdy podpisanie umowy na nadzór nastąpiło po przekazaniu placu budowy, Zamawiający uzna za okres świadczenia usługi okres od podpisania umowy na nadzór do podpisania protokołu odbioru końcowego lub uzyskania pozwolenia na użytkowanie;
b. osobą na stanowisko Inspektor nadzoru robót kolejowych posiadającą:
- uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej kolejowej
w zakresie kolejowych obiektów budowlanych (lub równoważne),
- doświadczenie zawodowe polegające na pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót torowych lub inspektora nadzoru dla zakończonego przedsięwzięcia obejmującego:
• budowę/przebudowę/remont min. jednej linii kolejowej lub
• budowę/przebudowę/remont elementu infrastruktury kolejowej lub
• doświadczenie zawodowe przy nadzorowaniu prac związanych z konserwacją linii kolejowej;
Wykaz elementów infrastruktury kolejowej stanowi załącznik nr 1 do Ustawy z dnia 28.03..2003 r. o transporcie kolejowym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 697 ze zm.);
c. osobą na stanowisko Inspektor nadzoru Inwestorskiego do pracy przy zabytkach nieruchomych posiadającą:
- minimum 18 miesięczne doświadczenie zawodowe polegające na kierowaniu robotami budowlanymi/ lub sprawowaniu nadzoru inwestorskiego/lub realizacji robót przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków,
- uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej kolejowej w zakresie kolejowych obiektów budowlanych (lub równoważne).
Dla Zadania nr 2
Wykonawca spełni warunek jeśli wykaże, że dysponuje:
d. osobą na stanowisko Koordynator zespołu Nadzoru Inwestorskiego posiadającą:
- wykształcenie wyższe techniczne oraz
- co najmniej 3 letnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym jako Inspektor nadzoru inwestorskiego/ Kierownik budowy/ Inżynier Kontraktu/ Z-ca Inżyniera Kontraktu/ Dyrektor Kontraktu/ Z-ca Dyrektora Kontraktu/ Inżynier Rezydent/ Z-ca Inżyniera Rezydenta/ Koordynator inspektorów nadzoru/ Projekt manager/ Koordynator projektu/ Kierownik realizacji projektu/, Przedstawiciel Nadzoru inwestorskiego, przy czym co najmniej
1 kontrakt, który obejmował nadzór nad robotami budowalnymi - o wartości robót min. 3 mln. zł (trzy miliony złotych) od początku realizacji robót budowlanych do podpisania końcowego protokołu odbioru robót będących przedmiotem nadzoru inwestorskiego lub uzyskania pozwolenia na użytkowanie.
W przypadku, gdy podpisanie umowy na nadzór nastąpiło po przekazaniu placu budowy, Zamawiający uzna za okres świadczenia usługi okres od podpisania umowy na nadzór
do podpisania protokołu odbioru końcowego lub uzyskania pozwolenia na użytkowanie;
e. osobą na stanowisko Inspektor nadzoru w specjalności konstrukcyjno-budowlanej posiadającą:
- uprawnienia do kierowania robotami bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej w zakresie konstrukcji obiektu (lub równoważne),
- doświadczenie zawodowe przy nadzorowaniu jako kierownik budowy, kierownik robót lub inspektor nadzoru 1 kontraktu, który obejmował nadzór nad robotami budowlanymi o wartości robót min. 3 mln. zł (trzy miliony złotych) od początku realizacji robót budowlanych do podpisania końcowego protokołu odbioru robót będących przedmiotem nadzoru inwestorskiego lub uzyskania pozwolenia na użytkowanie.
W przypadku, gdy podpisanie umowy na nadzór nastąpiło po przekazaniu placu budowy, Zamawiający uzna za okres świadczenia usługi okres od podpisania umowy na nadzór do podpisania protokołu odbioru końcowego lub uzyskania pozwolenia na użytkowanie;
f. osobą na stanowisko Inspektor nadzoru Inwestorskiego do pracy przy zabytkach nieruchomych posiadającą:
- minimum 18 miesięczne doświadczenie zawodowe polegające na kierowaniu robotami budowlanymi/ lub sprawowaniu nadzoru inwestorskiego/lub realizacji robót przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków,
- uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej w zakresie konstrukcji obiektu (lub równoważne).
1. Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia funkcji, tj. przedstawienia tej samej osoby do sprawowania funkcji wymaganych w OPZ oraz wskazanych powyżej dla wszystkich lub wybranej części, na którą Wykonawca składa ofertę, przy czym w takiej sytuacji, dla osoby mającej pełnić kilka spośród wskazanych funkcji, musi zostać wykazane spełnienie wszystkich wymagań dotyczących uprawnień i doświadczenia przypisanego do każdej z łączonych funkcji w OPZ i niniejszym rozdziale SWZ.
2) Zamawiający określając wymogi dla potencjału kadrowego w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 725) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 334). Zgodnie z art. 12 a Prawa budowlanego, który to odsyła do ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 334) przynależność
do właściwej izby samorządu zawodowego nie jest wymagana od obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), gdyż w tych krajach do posiadania uprawnień w wykonywaniu samodzielnych funkcji w budownictwie nie jest wymagana przynależność do izby samorządu zawodowego.
3) W przypadku, gdy podpisanie umowy na nadzór nastąpiło po przekazaniu placu budowy, Zamawiający uzna za okres świadczenia usługi okres od podpisania umowy na nadzór do podpisania protokołu odbioru końcowego lub uzyskania pozwolenia na użytkowanie.
3. Wykonawca może powołać się na doświadczenie zdobyte przy realizacji usług w ramach konsorcjum tylko w takim zakresie, w jakim rzeczywiście usługi te sam wykonał.
4. Zamawiający zastrzega, że w przypadku składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz analogicznie w sytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu na zasadach określonych w art. 117 ust. 3 ustawy Pzp, warunek, o którym mowa powyżej, musi zostać spełniony przez Wykonawcę (jednego z Wykonawców wspólnie składającego ofertę) lub podmiot na którego zdolności w tym zakresie powołuje się Wykonawca, tj. brak możliwości tzw. „sumowania doświadczenia”.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 594), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z
dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – Załącznik nr 4a do SWZ;
2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast:
- informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w
ust. 4 pkt 2 SWZ, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
lub miejsce zamieszkania ma osoba , której dotyczy informacja albo dokument, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury
przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Dokument, o którym mowa powyżej, powinien być wystawiony nie
wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem.
2. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba , której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w art. 108 ust.1 pkt 1,2 4 ustawy Pzp, lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1,2 i 4, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części
dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie ma
przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument miał dotyczyć. Dokument, o którym mowa powyżej, powinien być wystawiony nie wcześniej niż
3 miesiące przed jego złożeniem.
3. Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP dane umożliwiające dostęp do tych środków. Z uwagi na ograniczoną ilość znaków w polu ogłoszenia, szczegółowe informacje podano w SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 5. Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują:
1) Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; wzór wykazu stanowi Załącznik nr 5 do SWZ (dla poszczególnych zadań).
- oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie w trybie art. 117 ust. 4 ustawy – zgodnie z Załącznikiem 3 do SWZ.
1. Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli: może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych. Z uwagi na ograniczoną ilość znaków w polu ogłoszenia, szczegółowe informacje podano w SWZ.
2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie
podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 4 do SWZ (załącznik składany wraz z ofertą).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonują usługi do realizacji których te zdolności są wymagane. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wskazują w załączniku nr 3, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
5. Zamawiający zastrzega, że w przypadku składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz analogicznie w sytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu na zasadach określonych w art. 117 ust. 3 ustawy Pzp, warunek, o którym mowa powyżej, musi zostać spełniony przez Wykonawcę (jednego z Wykonawców wspólnie składającego ofertę) lub podmiot na którego zdolności w tym zakresie powołuje się Wykonawca, tj. brak możliwości tzw. „sumowania doświadczenia”.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy został wskazany w Załączniku nr 6 - Wzór umowy.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-11-14 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://pk-kielce.logintrade.net/zapytania_email,179770,0ef0612e4dfc3f44d703a1d5a0508674.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-11-14 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-12-13
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:
Część 1 : Tak
Część 2 : Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 0
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:
Zamawiający nie ogranicza liczby WykonawcówSEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 7. ust. 1. ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 507):I. Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego na podstawie ustawy
z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (PZP) wyklucza się:
1) wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006
i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
2) wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1124 ze zm.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
3) wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy
z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 120 ze zm.) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006
i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3.
II. Wykluczenie następuje na okres trwania okoliczności określonych w ust. I.
III. W przypadku wykonawcy wykluczonego na podstawie ust. I, zamawiający odrzuca ofertę takiego wykonawcy, odpowiednio do trybu stosowanego do udzielenia zamówienia publicznego oraz etapu prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
IV. Kontrola udzielania zamówień publicznych w zakresie zgodności z ust. I jest wykonywana zgodnie z art. 596 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych.
V. Przez ubieganie się o udzielenie zamówienia publicznego rozumie się złożenie oferty.
VI. Osoba lub podmiot podlegające wykluczeniu na podstawie ust. I, które w okresie tego wykluczenia ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego lub biorą udział
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, podlegają karze pieniężnej.
VII. Karę pieniężną, o której mowa w ust. VI, nakłada Prezes Urzędu Zamówień Publicznych,
w drodze decyzji, w wysokości do 20 000 000 zł.
VIII. Wpływy z kar pieniężnych, o których mowa w ust. VI, stanowią dochód budżetu państwa.