BZP: „Rozbudowa ul. Legionów na odcinku od skrzyżowania z ul. 1 Maja do skrzyżowania z ul. Partyzantów w Wołominie"
31.10.2024
2024/BZP 00575189/01
Gmina Wołomin
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Rozbudowa ul. Legionów na odcinku od skrzyżowania z ul. 1 Maja do skrzyżowania z ul. Partyzantów w Wołominie"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Wołomin
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013269640
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Ogrodowa 4
1.5.2.) Miejscowość: Wołomin
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-200
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@wolomin.org.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wolomin.org
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Rozbudowa ul. Legionów na odcinku od skrzyżowania z ul. 1 Maja do skrzyżowania z ul. Partyzantów w Wołominie"
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3d6452c9-8e3b-4c7a-9b9a-179cb30df35f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00575189
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-31
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/wolomin3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: za pomocą platformy https://platformazakupowa.pl/pn/wolomin
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: zgodnie z zapisami pkt XIII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zgodnie z zapisami pkt II
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): zgodnie z zapisami pkt II
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.39.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem umowy jest realizacja zadania inwestycyjnego pn. „Rozbudowa ul. Legionów na odcinku od skrzyżowania z ul. 1 Maja do skrzyżowania z ul. Partyzantów w Wołominie”.
2. W ramach przedmiotu umowy Wykonawca wykona roboty budowlane polegające na rozbudowie drogi gminnej nr 431077W – ul. Legionów na odcinku od skrzyżowania z DW 634 – ul. 1 Maja (bez skrzyżowania) do skrzyżowania z drogą gminną nr 431722W – ul. Partyzantów (bez skrzyżowania), Miasto Wołomin oraz w imieniu Zamawiającego przygotuje zawiadomienie i zawiadomi właściwy organ nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy i przystąpieniu do użytkowania obiektu budowlanego, a jeżeli okaże się to konieczne przygotuje wniosek i wystąpi z wnioskiem i uzyska decyzję o pozwoleniu na użytkowanie, w tym wykona:
1) budowę jezdni,
2) budowę chodników,
3) budowę ścieżki rowerowej,
4) budowę wyniesionego skrzyżowania,
5) budowę zatok postojowych,
6) budowę zatoki autobusowej,
7) budowę zjazdów,
8) budowę opasek,
9) budowę sieci kanalizacji deszczowej,
10) budowę sieci elektroenergetycznej,
11) budowę sieci telekomunikacyjnej,
12) budowę oświetlenia ulicznego,
13) usunie drzewa i krzewy kolidujących z zaprojektowana drogą, zabezpieczy tereny zieleni oraz nasadzenia nie przeznaczone do wycinki, wygrodzi strefy ochrony drzew,
14) zieleń,
15) pielęgnację roślin istniejących i nasadzonych do czasu bezusterkowego odbioru końcowego robót,
16) roboty przygotowawcze i rozbiórkowe,
17) aktualizację, uzgodnienie i zatwierdzenie projektów organizacji ruchu na czas budowy i stałej organizacji ruchu oraz przekaże po 1 egz. dokumentacji w wersji papierowej i elektronicznej Zamawiającemu i inspektorowi nadzoru inwestorskiego,
18) wprowadzi czasową i stałą organizację ruchu,
19) niezbędne próby techniczne wykonanych sieci, instalacji i zamontowanych urządzeń,
20) jeżeli będzie to konieczne, w imieniu Zamawiającego, załatwi wszelkie formalności z gestorami sieci niezbędne do realizacji robót, w tym min. prolongatę warunków technicznych bądź uzyska nowe warunki techniczne, uzyska niezbędne zezwolenia, uzgodnienia, wykona dokumentację projektową niezbędną do realizacji inwestycji,
21) zalecenia i obowiązki wynikające z uzgodnień dokumentacji z gestorami sieci,
22) zgodnie z warunkami technicznymi PWIK Sp. z o.o. l.dz. DT/369/02/2019 z dnia 07.02.2019 r. Wykonawca powiadomi PWIK o przystąpieniu do robót i pobierze dzienniczek robót (opłatę za wydanie dzienniczka ponosi Wykonawca),
23) zgodnie z warunkami wprowadzenia organizacji ruchu, Wykonawca zawiadomi organ zarządzający ruchem, zarząd drogi oraz właściwego komendanta Policji o terminie wprowadzenia organizacji, co najmniej 7 dni przed dniem wprowadzenia organizacji ruchu oraz weźmie udział w komisyjnym odbiorze organizacji,
24) kompletną dokumentację powykonawczą w 2 egzemplarzach,
25) dokumentację powykonawczą przebudowanej/wybudowanej infrastruktury dla potrzeb gestorów sieci po 1 egz.,
26) zgodnie z warunkami technicznymi PGE Dystrybucja S.A. znak RM/MD/7700/5118/2018 z dnia 07.08.2018 r. opracuje harmonogram realizacji robót i uzgodni z PGE,
27) zgodnie z warunkami technicznymi Orange Polska S.A. znak 42730/TTISILU/P/2018 z dnia 30.08.2018 r. , Wykonawca zgłosi zamiar prowadzenia prac, wystąpi o nadzór właścicielski, spisze z przedstawicielem OPL protokół przekazania placu budowy oraz protokół odbioru, sporządzi i przekaże dokumentację powykonawczą,
28) rozliczy się z właścicielami urządzeń i sieci z materiałów pochodzących z demontażu, związanych z usunięciem kolizji,
29) zalecenia wynikające z Protokołu z narady koordynacyjnej w sprawie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu z dnia 22.05.2019 r.
30) uzyska zgodę Rejonu Drogowego Wołomin – Nowy Dwór Mazowiecki na prowadzenie prac w pasie drogowym drogi wojewódzkiej oraz skoordynuje roboty z realizowaną inwestycją dot. rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 634,
31) przed przystąpieniem do robót Wykonawca zgłosi nadzór techniczny do PSG Sp. z o.o. W miejscach skrzyżowań z siecią gazową prace ziemne Wykonawca wykona ręcznie z zachowaniem szczególnej ostrożności oraz pod bezpośrednim nadzorem przedstawiciela PSG Sp. z o.o. (zapewnienie nadzoru PSG Sp. z o.o. należy do obowiązków Wykonawcy).
32) rozliczy się z Zamawiającym z materiałów pochodzących z demontażu oświetlenia ulicznego i innych materiałów rozbiórkowych,
33) uzyska pozytywny odbiór techniczny robót od gestorów sieci,
34) uporządkuje teren po robotach, odpady i urobek zagospodaruje zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
35) przekaże Zamawiającemu dokumenty potwierdzające przekazanie i utylizację odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami,
36) drewno pochodzące z wycinki jest własnością Zamawiającego. Wykonawca protokolarnie przekaże drewno Zamawiającemu i złoży je we wskazane miejsce. Przy wycince drzew i gospodarowaniu drewnem pozyskanym z wycinki, Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania zapisów Zarządzenia nr 214/2018 Burmistrza Wołomina (treść zarządzenia do wglądu na stronie Urzędu Miejskiego w Wołominie: https://wolomin.bip.net.pl/?p=document&action=show&id=15736&bar_id=15066).,
37) przeniesienie na Zamawiającego majątkowe prawa autorskie do dokumentacji powykonawczej, o której mowa w umowie na warunkach określonych w § 18 umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 p.z.p. polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych w zakresie robót wymienionych w przedmiarach robót stanowiących Załącznik nr 1B do niniejszej specyfikacji, tj. m.in. w zakresie: robót przygotowawczych; robót rozbiórkowych; robót ziemnych; nawierzchni utwardzonych w tym: dróg, chodników, zjazdów, ścieżki rowerowej, wyniesionych skrzyżowań, zatok postojowych, zatok autobusowych, nawierzchni z kruszyw, opasek i innych; elementów ulic, oznakowania i elementów bezpieczeństwa ruchu; robót w branży sanitarnej; sieci elektroenergetycznej i teletechnicznej, oświetlenia drogowego; usuwania i zakładania zieleni, na warunkach określonych w projektowanych postanowieniach umowy.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą ofertę zostanie wybrana oferta z największą łączną liczbą punktów. Sposób obliczania punktacji:
Po = C+G
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a1) kierownik budowy (1 osoba), posiadający następujące kwalifikacje:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej, zgodnie z wymogami ustawy Prawo Budowlane lub równoważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa,
- przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego,
- co najmniej 5 letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy na podstawie ww uprawnień;
a2) kierownik robót elektrycznych (1 osoba), posiadający następujące kwalifikacje:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, zgodnie z wymogami ustawy Prawo Budowlane lub równoważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa,
- przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego,
- co najmniej 3 letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy na podstawie ww uprawnień lub kierownika robót elektrycznych;
a3) kierownik robót sanitarnych (1 osoba), posiadający następujące kwalifikacje:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych i kanalizacyjnych, zgodnie z wymogami ustawy Prawo Budowlane lub równoważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa,
- przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego,
- co najmniej 3 letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy na podstawie ww uprawnień lub kierownika robót sanitarnych;
a4) kierownik robót telekomunikacyjnych (1 osoba), posiadający następujące kwalifikacje:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych, zgodnie z wymogami ustawy Prawo Budowlane lub równoważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa,
- przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego,
- co najmniej 3 letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy na podstawie ww uprawnień lub kierownika robót telekomunikacyjnych;
a5) kierownik ds. zieleni (1 osoba), posiadający następujące kwalifikacje:
- uprawnienia inspektora nadzoru terenów zieleni,
- co najmniej 2 letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robót terenów zieleni lub inspektora nadzoru terenów zieleni lub drzew
Zamawiający określając wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów Prawo budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
b) w zakresie wiedzy i doświadczenia – Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał,
że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał (zakończył) co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie/rozbudowie/odbudowie/przebudowie (w rozumieniu ustawy Prawo Budowlane) drogi publicznej wraz z infrastrukturą drogową o wartości minimum 1 500.000,00 zł brutto każda.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy p.z.p., sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, porównywalnych z robotami budowlanymi stanowiącymi przedmiot zamówienia, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty - załącznik nr 3 do SWZ;
2) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego , w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrole jakości lub kierowanie robotami budowlanymi , wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami- załącznik nr 4 do SWZ;
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 20 000,00 ZŁ (słownie: dwadzieścia tysięcy 00/100 złotych);6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
zgodnie z pkt XII SWZ6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
zgodnie z PPU zał. nr 57.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy