BZP: Usługa nadzoru inwestorskiego dla inwestycji PolFEL
31.10.2024
2024/BZP 00575248/01
Narodowe Centrum Badań Jądrowych
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa nadzoru inwestorskiego dla inwestycji PolFEL
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Narodowe Centrum Badań Jądrowych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001024043
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Andrzeja Sołtana 7
1.5.2.) Miejscowość: Otwock
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-400
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@ncbj.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.ncbj.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Instytut badawczy
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa nadzoru inwestorskiego dla inwestycji PolFEL
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c7f03b64-8da0-4f19-8109-55e70e33b82c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00575248
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-31
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
projekt PolFEL – Polski Laser na Swobodnych Elektronach współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020, Priorytet IV: Zwiększenie Potencjału Naukowo-Badawczego, Działanie 4.2: Rozwój Nowoczesnej Infrastruktury Badawczej Sektora Nauki, na podstawie Umowy dofinansowania POIR.04.02.00-00-B002/18-00
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://www.ncbj.gov.pl/; https://platformazakupowa.pl/pn/ncbj3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://www.ncbj.gov.pl/; https://platformazakupowa.pl/pn/ncbj
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.Postępowanie prowadzone jest w
języku polskim przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/pn/ncbj
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia, powinien posiadać konto na Platformie
zakupowej. Zarejestrowanie i utrzymywanie konta na Platformie zakupowej oraz korzystanie z Platformy przez Wykonawcę jest
bezpłatne.
3. W postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie ofert oraz wszelkich
oświadczeń odbywa się przy użyciu Platformy. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się
datę ich wczytania do Platformy.
4. Dokładne informacje o środkach komunikacji elektronicznej oraz o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania,
wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej zawarte zostały w SWZ -TOM I Rozdział 1, ust. 14
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Opis zawarty jest w SWZ - Tom I, Rozdział 1, ust. 25
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Opis zawarty jest w SWZ - Tom I, Rozdział 1, ust. 25
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: EZP.270.52.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie kompleksowej usługi prowadzenia nadzoru inwestorskiego nad realizacją robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn.: „Zaprojektowanie i wykonanie modernizacji, przebudowy i rozbudowy kompleksu budynków laboratoryjnych POLFEL oraz jego infrastruktury technicznej” na terenie Narodowego Centrum Badań Jądrowych w Otwocku.
2. Nadzór inwestorski będzie odpowiedzialny za pełnienie funkcji inspektora nadzoru zgodnie z art. 25 i 26 ustawy Prawo budowlane, normami i innymi przepisami polskiego prawa, dokumentacją techniczną stanowiącą załączniki do umowy o roboty budowlane. Wymagany jest kompleksowy nadzór nad robotami konstrukcyjno-budowlanymi, sanitarnymi, elektrycznymi i telekomunikacyjnymi. Nadzór inwestorski ma za zadanie wspieranie zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych związanych z realizacją zadania. Nadzór odpowiada za merytoryczną i formalną stronę prowadzonych dokumentów dotyczących realizowanej inwestycji. Wymaga się od niego prawidłowego, terminowego i rzetelnego wykonywanie zakresu obowiązków, o których mowa w niniejszym dokumencie.
Przedstawicielem nadzoru, upoważnionym do bezpośrednich kontaktów z zamawiającym będzie koordynator nadzoru inwestorskiego, który jest odpowiedzialny za całokształt realizacji inwestycji. Pozostali inspektorzy nadzoru są odpowiedzialni w zakresie swoich uprawnień. Zamawiający wyznaczy ze swojego personelu osobę odpowiedzialną za realizację kontraktu. Nadzór zapewni stałą wymianę informacji z zamawiającym oraz koordynację swojej działalności z wymaganiami zamawiającego.
3. Przedmiot zamówienia obejmuje:
a) udział w procesie uzgadniania dokumentacji robót budowlanych;
b) nadzór nad realizacją robót budowlanych;
c) przeglądy i odbiory gwarancyjne robót budowlanych.
4. Szczegółowo przedmiot zamówienia i wymagania opisany został w Tomie III SWZ (OPZ) oraz warunki realizacji w Tomie II SWZ (PPU).
5. Dokumentacja na roboty budowlane dla zadania inwestycyjnego pn.:„Zaprojektowanie i wykonanie modernizacji, przebudowy i rozbudowy kompleksu budynków laboratoryjnych POLFEL oraz jego infrastruktury technicznej” (w tym dokumentacja projektowa, program funkcjonalno-użytkowy PFU, SWZ wraz ze wszystkimi odpowiedziami/wyjaśnieniami) oraz warunki umowy na roboty budowlane, dostępna jest na stronie Zamawiającego pod adresem https://platformazakupowa.pl/transakcja/899781
6. Miejsce realizacji zamówienia: Narodowe Centrum Badań Jądrowych ul. Andrzeja Sołtana 7, 05-400 Otwock. Przedmiot zamówienia jest realizowany na terenie zamkniętym, gdzie wymagane jest posiadanie przepustek zezwalających na przebywanie pracowników i pojazdów. Wykonawca jest zobowiązany do uzyskania takich przepustek po złożeniu list pracowników i pojazdów. Praca na obiekcie może odbywać się w dniach roboczych (od poniedziałku do piątku) od godziny 7.00 do godziny 16.00. Istnieje możliwość przedłużenia czasu pracy w dni powszednie po uzyskaniu zgody.
7. Termin wykonania zamówienia
1) Rozpoczęcie realizacji przedmiotu zamówienia nastąpi w dacie zawarcia Umowy, a zakończenie realizacji przedmiotu zamówienia rozumie się jako datę podpisania protokołu odbioru pogwarancyjnego z wykonawcą robót budowlanych.
2) Realizacja przedmiotu zamówienia dzieli się na dwa etapy:
a) Etap 1 - Nadzór inwestorski nad realizacją robót budowlanych - planowany termin zakończenia robót budowlanych, tym samym uzyskania ostatecznej i prawomocnej decyzji pozwolenia na użytkowanie obiektu, zakłada się do 31.12.2025r.
b) Etap 2 – przeglądy gwarancyjne - odbywające się 1 w roku w okresie trwania gwarancji udzielanej przez wykonawcę robót budowlanych, tj. przez okres 60 miesięcy od daty podpisania z wykonawcą robót budowlanych protokołu odbioru końcowego; łącznie zakłada się 5 przeglądów gwarancyjnych.
Za uczestnictwo w przeglądach gwarancyjnych Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie.
3) Szczegółowo termin i warunki realizacji zamówienia określono w TOM III SWZ (OPZ) i TOM II SWZ (PPU).
4.2.6.) Główny kod CPV: 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie następujące kryteria oceny ofert:
Cena – 100 % = 100 pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Nie dotyczy
2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: - Nie dotyczy
3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada aktualne na dzień składania oferty ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi lub budową (OC Wykonawcy) na kwotę nie mniejszą niż 500 000 PLN.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, powyższy warunek dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej musi zostać spełniony przez minimum jednego wykonawcę.
4. zdolności technicznej lub zawodowej:
1) dotyczącej Wykonawcy
a) Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się doświadczeniem wykonania w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert (rozpoczęcie mogło nastąpić wcześniej), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykaże, że wykonał usługi polegające na: sprawowaniu wielobranżowego/kompleksowego* nadzoru inwestorskiego przy realizacji co najmniej 2 usług nadzoru inwestorskiego na budowę/przebudowę/rozbudowę dla obiektów kubaturowych, dla których wartość wykonanych robót budowlanych wyniosła co najmniej 30 000 000 złotych brutto, dla każdego zadania oddzielnie.
*przez wielobranżowy/kompleksowy nadzór inwestorski rozumie się nadzór nad realizacją robót budowlanych w co najmniej czterech specjalnościach: konstrukcyjno-budowlanej, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych.
2) dotyczącej osób:
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca będzie dysponował na etapie realizacji zamówienia osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które spełniają następujące wymagania:
a) koordynator nadzoru inwestorskiego (funkcja koordynatora nadzoru inwestorskiego oraz Inspektora nadzoru robót branżowych może być połączona i pełniona przez 1 osobę).
b) co najmniej 1 osobę, która będzie pełnić funkcję Inspektora nadzoru robót w zakresie konstrukcyjno-budowlanym
a. posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej (lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane w zakresie pełnionej funkcji, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów);
b. co najmniej od 10 lat posiada uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej;
c. doświadczenie zawodowe w sprawowaniu funkcji inspektora nadzoru w specjalności konstrukcyjno-budowlanej nad realizacją co najmniej 2 zadań polegających na budowie/przebudowie/rozbudowie dla obiektów kubaturowych o kubaturze co najmniej 10 000 m3 lub o wartość wykonanych robót budowlanych co najmniej 30 000 000 złotych brutto z zastrzeżeniem, że w przypadku przebudowy/rozbudowy wykonana robota budowlana musi spełniać postawiony przez Zamawiającego warunek w zakresie przebudowanej/rozbudowanej części budynku.
c) co najmniej 1 osobą, która będzie pełnić funkcję Inspektora nadzoru robót w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych
a) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane w zakresie pełnionej funkcji, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów).
b) co najmniej od 10 lat posiada uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych;
c) doświadczenie zawodowe w sprawowaniu funkcji inspektora nadzoru w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych nad realizacja co najmniej 2 zadań polegających na budowie/przebudowie/rozbudowie dla obiektów kubaturowych o kubaturze co najmniej 10 000 m3 lub o wartość wykonanych robót budowlanych co najmniej 30 000 000 złotych brutto z zastrzeżeniem, że w przypadku przebudowy/rozbudowy wykonana robota budowlana musi spełniać postawiony przez Zamawiającego warunek w zakresie przebudowanej/rozbudowanej części budynku.
d) co najmniej 1 osobą, która będzie pełnić funkcję Inspektora nadzoru robót w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych
a) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane w zakresie pełnionej funkcji, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów).
b) co najmniej od 10 lat posiada uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;
c) doświadczenie zawodowe w sprawowaniu funkcji inspektora nadzoru w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych nad realizacja co najmniej 2 zadań polegających na budowie/przebudowie/rozbudowie dla obiektów kubaturowych o kubaturze co najmniej 10 000 m3 lub o wartość wykonanych robót budowlanych co najmniej 30 000 000 złotych brutto z zastrzeżeniem, że w przypadku przebudowy/rozbudowy wykonana robota budowlana musi spełniać postawiony przez Zamawiającego warunek w zakresie przebudowanej/rozbudowanej części budynku.
e) co najmniej 1 osobą, która będzie pełnić funkcję Inspektora nadzoru robót w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych
a) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych (lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane w zakresie pełnionej funkcji, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów).
b) co najmniej od 10 lat posiada uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych;
c) doświadczenie zawodowe w sprawowaniu funkcji inspektora nadzoru w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych nad realizacja co najmniej 2 zadań polegających na budowie/przebudowie/rozbudowie dla obiektów kubaturowych o kubaturze co najmniej 10 000 m3 lub o wartość wykonanych robót budowlanych co najmniej 30 000 000 złotych brutto z zastrzeżeniem, że w przypadku przebudowy/rozbudowy wykonana robota budowlana musi spełniać postawiony przez Zamawiającego warunek w zakresie przebudowanej/rozbudowanej części budynku.
Zamawiający dopuszcza składanie przez osoby będące obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym - dokumentów potwierdzających nabycie kwalifikacji zawodowych do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej wraz z odpowiednią decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa.
W przypadku Wykonawców zagranicznych dopuszcza się równoważne kwalifikacje zdobyte w innych państwach na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7.7.1994 r. - Prawo budowlane z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22.12.2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. 2016 r., poz. 65).
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej mogą zostać spełnione przez jednego lub kilku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
W przypadku korzystania z zasobów innego podmiotu każdy z wyżej określonych warunków może być potwierdzony przez inny podmiot, z którego zasobu skorzysta wykonawca.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału
w postępowaniu Wykonawca składa, na wezwanie Zamawiającego, o którym mowa w pkt 10.4 TOM I SWZ:
1) dokumentów potwierdzających (polisy) lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi lub budową (OC Wykonawcy) na kwotę nie mniejszą niż 500 000 PLN, z dowodem zapłaty składki z tytułu zawarcia umowy ubezpieczenia; w celu potwierdzenia spełnienia warunku określonego w pkt 8.2. ppkt 3 IDW – TOM I SWZ;
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, powyższy warunek dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej musi zostać spełniony przez minimum jednego wykonawcę.
2) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy; – zgodnie ze wzorem, który stanowi Formularz 3.4.
3) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; – zgodnie ze wzorem, który stanowi Formularz 3.5.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, chyba że Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych a Wykonawca w Formularzu Oferty wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów w odniesieniu do Wykonawcy, Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o zamówienie, jak również w odniesieniu do podmiotów udostępniających zasoby; w przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności ww. dokumentów pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów2) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby chyba, że umocowanie do reprezentacji wynika z dokumentów, o których mowa w pkt. 16.6. ppkt 1) IDW;
3) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. umowa o współdziałaniu). Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy;
4) oryginał gwarancji lub poręczenia, jeśli wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz, z uwzględnieniem postanowień pkt. 18.3. IDW;
5) zobowiązania wymagane postanowieniami pkt. 11.3. IDW, w przypadku gdy Wykonawca polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu wraz z pełnomocnictwami, jeżeli prawo do podpisania danego zobowiązania nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt. 16.6. ppkt 1) IDW;
6) oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp; (jeżeli dotyczy)
7) oświadczenie wymagane postanowieniami pkt. 10.2., 11.9. i 13.3. IDW
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
18.1. Zamawiający ustala wadium na całość przedmiotu zamówienia w wysokości 7 134,00 zł (słownie: siedem tysięcy sto trzydzieści cztery i 00/100 złotych).18.2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach wymienionych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp, w zależności od wyboru Wykonawcy.
18.3. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej. Wadium takie musi obejmować cały okres związania ofertą. Treść gwarancji lub poręczenia nie może zawierać postanowień uzależniających jego dalsze obowiązywanie od zwrotu oryginału dokumentu gwarancyjnego do gwaranta.
Jako Beneficjenta wadium wnoszonego w formie gwarancji lub poręczenia należy wskazać – „Narodowe Centrum Badań Jądrowych, ul. Andrzeja Sołtana 7, 05-400 Otwock NIP: 532-010-01-25, REGON 001024043”
W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego.
Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści wskazanie adresu e mail lub adresu pocztowego na który Zamawiający prześle oświadczenie o zwolnieniu wadium.
Wadium wniesione w formie gwarancji (bankowej czy ubezpieczeniowej) musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu – dochodzenie roszczenia z tytułu wadium wniesionego w tej formie nie może być utrudnione. Dlatego w treści gwarancji powinna znaleźć się klauzula stanowiąca, iż wszystkie spory odnośnie gwarancji będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim
i poddane jurysdykcji sądów polskich, chyba, że wynika to z przepisów prawa.
18.4. Wadium w pieniądzu (PLN) należy wnieść najpóźniej przed upływem terminu składania ofert, przelewem na konto:
Dla wykonawcy krajowego: Nr konta PKO BP XII O/W-wa 95 1020 1026 0000 1902 0173 4110 z dopiskiem „Wadium, nr sprawy EZP.270.52.2024”
Dla wykonawcy zagranicznego: Nr rachunku 95 1020 1026 0000 1902 0173 4110, IBAN PL 95 1020 1026 0000 1902 0173 4110, SWIFT BPKOPLPW,
PKO Bank Polski SA, II Regionalne Centrum Korporacyjne w Warszawie
ul. Nowogrodzka 35/41, 00-950 Warszawa.
Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiająpełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i
zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać
wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp oraz w art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, natomiast spełnianie
warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie z pkt 8.2. IDW.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Poza przypadkami określonymi w art. 455 ust. 1 pkt 2, 3 i 4 oraz ust. 2 Pzp, Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian w treści na warunkach, o których mowa w niniejszym paragrafie. Wystąpienie którejkolwiek z okoliczności wymienionych w niniejszym paragrafie nie będzie stanowiło zobowiązania Stron do wprowadzenia zmiany.2. Dopuszcza się wprowadzenie istotnych zmian do Umowy w następującym zakresie:
1) przedmiotu Umowy i/lub Wynagrodzenia, jeżeli konieczność wprowadzenia takiej zmiany jest skutkiem zmiany Prawa;
2) Wynagrodzenia, jeżeli wydłuży się termin realizacji Umowy;
3) terminu realizacji Umowy:
a) na skutek zmian Prawa mających wpływ na Termin wykonania Prac lub sposób prowadzenia Robót,
b) na skutek zmiany terminu realizacji Umowy zawartej przez Zamawiającego z Wykonawcą robót budowlanych;
c) na skutek konieczności wprowadzenia zmian zakresu przedmiotu zamówienia, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy;
d) na skutek przerwania Prac Projektowych lub Robót przez właściwe organy administracji rządowej lub samorządowej, lub w wyniku wykonalnego orzeczenia sądu, które to decyzje zostały wydane z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy,
e) na skutek wstrzymania prac lub przerwy w ich realizacji, z przyczyn zależnych od Zamawiającego – o czas trwania wstrzymania lub przerwy w ich realizacji, jeśli mają one wpływ na ścieżkę krytyczną przedmiotu Umowy,
f) zlecenia przez Zamawiającego prac lub robót zamiennych lub dodatkowych, jeżeli terminy ich zlecenia, rodzaj lub zakres uniemożliwiają dotrzymanie pierwotnego terminu umownego – o czas potrzebny na zrealizowanie robót dodatkowych i odpowiedniej zmiany czasu zakresu podstawowego, wykraczający poza pierwotny termin umowny,
g) wystąpienia Siły wyższej,
h) w przypadku nałożenia ograniczeń związanych z działaniem koronawirusa, przejawiających się jako epidemia, pandemia lub kwarantanna, gdy ich zakres będzie większy niż zakres zaobserwowany w Dacie Odniesienia i jeżeli będą one miały rzeczywisty wpływ na realizację Umowy. Zakres ograniczeń zostanie określony i porównany do stanu w Dacie Odniesienia (wskaźnik intensywności pandemii),
i) wystąpienia okoliczności, w których Wykonawca robót zobowiązany jest do przerwania wykonywania przedmiotu Umowy, kiedy Zamawiający uzna to za konieczne. W takim wypadku Nadzór zobowiązany jest do nadzorowania zabezpieczenia Placu Budowy na czas przerwy, a także do sporządzenia pisemnej informacji dla Zamawiającego dotyczącej oceny czy przerwanie Prac Projektowych lub Robót nie będzie miało szkodliwego wpływu na jakość i prawidłowe wykonanie przedmiotu Umowy, ze szczególnym uwzględnieniem już wykonanych elementów odebranych odbiorami częściowymi.
W przypadkach opisanych wyżej Strony mogą przesunąć termin zakończenia realizacji przedmiotu Umowy, lecz nie dłużej niż o okres trwania przeszkody uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy w terminie pierwotnie ustalonym.
Nadzór Inwestorski zobowiązany jest weryfikować, w uzgodnieniu z Zamawiającym, okoliczności podawane przez Wykonawcę robót powodujące zmianę umowy. Należy zweryfikować czy roszczenia Wykonawcy - przeszkoda uniemożliwiła mu realizację innego zakresu przedmiotu Umowy celem wyrównania opóźnienia. Zmiany terminu wykonania przedmiotu Umowy nie będą dokonane jeśli możliwe będzie prowadzenie prac lub Robót na innym odcinku/terenie.
3. W przypadku wydłużenia terminu realizacji robót budowlanych Wykonawca Nadzoru Inwestorskiego zobowiązuje się do zawarcia aneksu do umowy określającego dalsze warunki współpracy na podobnych zasadach jak w umowie podstawowej.
4. Na podstawie art. 436 pkt. 4 lit. b) Ustawy, Zamawiający wprowadza możliwość zmiany wynagrodzenia w przypadku zmiany:
a) stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego,
b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002r(...).Pozostałe zmiany określone w TOM II SWZ (PPU)
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-11-12 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca sklada ofertę, za pośrednictwem Formularza do złożenia oferty dostępnego na profilu Zamawiającego https://platformazakupowa.pl/pn/ncbj/proceedings
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-11-12 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-12-11
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Termin realizacji zamówienia1) Rozpoczęcie realizacji przedmiotu zamówienia nastąpi w dacie zawarcia Umowy, a zakończenie realizacji przedmiotu zamówienia rozumie się jako datę podpisania protokołu odbioru pogwarancyjnego z wykonawcą robót budowlanych.
2) Realizacja przedmiotu zamówienia dzieli się na dwa etapy:
a) Etap 1 - Nadzór inwestorski nad realizacją robót budowlanych - planowany termin zakończenia robót budowlanych, tym samym uzyskania ostatecznej i prawomocnej decyzji pozwolenia na użytkowanie obiektu, zakłada się do 31.12.2025r.
b) Etap 2 – przeglądy gwarancyjne - odbywające się 1 w roku w okresie trwania gwarancji udzielanej przez wykonawcę robót budowlanych, tj. przez okres 60 miesięcy od daty podpisania z wykonawcą robót budowlanych protokołu odbioru końcowego; łącznie zakłada się 5 przeglądów gwarancyjnych.