BZP: Inwestycje w infrastrukturę zaopatrzenia w wodę i oczyszczania ścieków w Gminie Podedwórze
03.11.2024
2024/BZP 00575505/01
Gmina Podedwórze
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Inwestycje w infrastrukturę zaopatrzenia w wodę i oczyszczania ścieków w Gminie Podedwórze
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Podedwórze
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 030237658
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Podedwórze
1.5.2.) Miejscowość: Podedwórze
1.5.3.) Kod pocztowy: 21-222
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL811 - Bialski
1.5.7.) Numer telefonu: +48833795011
1.5.8.) Numer faksu: +48833795008
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@podedworze.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.gmina-podedworze.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Inwestycje w infrastrukturę zaopatrzenia w wodę i oczyszczania ścieków w Gminie Podedwórze
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c12e8f81-6bf5-4cf3-81bf-cf3452376de0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00575505
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00058766/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Inwestycje w infrastrukturę zaopatrzenia w wodę i oczyszczania ścieków w Gminie Podedwórze.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Operacja typu „Gospodarka wodno-ściekowa" w ramach działania ,,Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich", poddziałanie ,,Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c12e8f81-6bf5-4cf3-81bf-cf3452376de03.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się̨ przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: ug@podedworze.pl (nie dotyczy składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu).
Szczegóły dotyczące sposobu porozumiewania się Zamawiającego i Wykonawców zostały określone w rozdziale 14 SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym , mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1) Administratorem danych osobowych jest:
GMINA PODEDWÓRZE
PODEDWÓRZE 44
21-222 PODEDWÓRZE
Tel.: 83 379 50 11
2) Inspektor ochrony danych osobowych w Urzędzie Gminy Podedwórze, adres e-mail: inspektor@cbi24.pl
3) dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celach związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym bez przeprowadzenia negocjacji.
4) odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. ustawy Pzp.
5) dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
6) obowiązek podania danych osobowych bezpośrednio dotyczących osób fizycznych (w szczególności osób fizycznych skierowanych do realizacji zamówienia, podwykonawcy oraz podmiotu trzeciego będącego osobą fizyczną, osób fizycznych prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, pełnomocnika podwykonawcy oraz podmiotu trzeciego będącego osobą fizyczną, np. dane osobowe zamieszczone w pełnomocnictwie, członka organu zarządzającego oraz podmiotu będącego osobą fizyczną), jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
7) w odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
8) osoby fizyczne posiadają:
a) Na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych ich dotyczących.
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych. Skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych. Prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.
9) nie przysługuje:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO.
b) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: KRI.271.14.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
3. Przedmiotem części nr 1 zamówienia są roboty budowlane w ramach zadania: „Budowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Podedwórze wraz z siecią wodociągową” w systemie zaprojektuj i wybuduj.
3.1 Zamówienie obejmuje m.in. opracowanie dokumentacji projektowej, uzyskanie pozwolenia na budowę oraz budowę oczyszczalni ścieków:
- w oparciu o technologię oczyszczania ścieków z obrotowymi złożami biologicznymi o
przepustowości maksymalnej dobowej do 45 m3/dobę obsługującą do 225 RLM,
- lub w oparciu o zraszane złoża biologiczne o przepustowości średniej dobowej do 25
m3/dobę obsługującą do 250 RLM,
- lub w szczególnie uzasadnionych przypadkach ze złożami zanurzonymi;
wraz z urządzeniami towarzyszącymi oraz budowy sieci wodociągowej.
Zamawiający wymaga aby moc zainstalowanych urządzeń w oczyszczalni ścieków nie przekraczała łącznie 1,5 kW.
Lokalizacja inwestycji: gmina Podedwórze, m. Podedwórze na działkach oznaczonych numerami ewidencyjnymi 291/1, 292. UWAGA: W związku z trwającymi pracami polegającymi na budowie drogi na działce nr 292 w . Podedwórze, na podstawie Ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 311) numeracja działek może ulec zmianie. Zmiany te, nie wpływają na zakres zamówienia. Ponadto należy wziąć pod uwagę koncepcję projektowanej drogi przy projektowaniu przebiegu sieci wodociągowej.
Ścieki oczyszczone będą skierowane do istniejącego rowu za pomocą projektowanego wylotu kanalizacyjnego na działce nr 291/1.
Na kanale grawitacyjnym przed oczyszczalnią zaplanowano przepompownię ścieków surowych ze względu na głębokość dopływów. Za przepompownią a przed oczyszczalnią ścieki zostaną rozprężone w studni rozprężnej, a dalej grawitacyjnie spłyną do oczyszczalni.
UWAGA: Do przepompowni ścieków należy doprowadzić ścieki z istniejącej linii kanalizacji.
Wydzielony teren wokół oczyszczalni i przepompowni należy odgrodzić z zabezpieczeniem
dostępu osób postronnych. W ogrodzeniu należy zamontować bramę szerokości min. 3,0m.
Ogrodzenie panelowe o wysokości min. 1,6m.
Wykonawca uzyska prawomocne decyzje: pozwolenia wodnoprawne na odprowadzanie
ścieków oczyszczonych z przedmiotowej oczyszczalni ścieków do rowu oraz na budowę wylotu kanalizacyjnego do rowu, prawomocne pozwolenia na budowę, prawomocne pozwolenia na użytkowanie, decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach.
1) Zakres przedmiotu zamówienia PFU(projekt i wykonanie):
1. Budowa - indywidualna oczyszczalnia ścieków pracująca w technologii złóż zraszanych lub złóż obrotowych lub złóż zanurzonych – 1 kpl
a. maksymalny dzienny dopływ ścieków - do 45 m3/d (dla technologii złóż obrotowych),
b. średniodobowy dopływ ścieków - do 25 m3/d (dla technologii złóż zraszanych),
c. maksymalny dzienny dopływ BZT5 – 13,5 kg (dla technologii złóż obrotowych),
d. zasilanie jednofazowe/trójfazowe,
e. ogrodzenie terenu oczyszczalni wraz z bramą.
2. Budowa - przepompownia ścieków surowych z kratą koszową – 1 kpl.
a. Zbiornik z betonu C45/55,
b. Średnica zbiornika – min. 1,2m,
c. Dwie pompy zatapialne do ścieków surowych wraz ze stopą sprzęgającą, prowadnicami ze
stali nierdzewnej, łańcuchem ze stali nierdzewnej, kompletem śrub ze stali nierdzewnej
mocujących kolano sprzęgające do betonu i prowadnicę do stropu, wolny przelot min.
50mm, wirnik otwarty lub śrubowo-odśrodkowy do ścieków surowych,
d. Krata koszowa,
e. Drabinka ze stali nierdzewnej,
f. Właz żeliwny D400 w strefie przejazdowej, B125 w terenach zielonych – z matą
antyodorową,
g. Wentylacja górą i dołem ze stali nierdzewnej, z wywiewkami z wkładem antyodorowym,
h. Szafa sterownicza z sygnalizacją działania i alarmem,
i. Przepływomierz na rurociągu tłocznym,
3. Budowa - studnia rozprężna – 1 kpl.
a. Zbiornik z PE o średnicy DN1000,
b. Dno kuliste,
c. Właz żeliwny D400 w strefie przejazdowej, B125 w terenach zielonych
4. Budowa – połączenia między obiektowe
a. Rurociągi kanalizacji grawitacyjnej DN160 SN8 PVC – 18mb
b. Rurociągi kanalizacji tłocznej – min. DN90 PEHD PN10 – 8mb
5. Budowa – instalacja elektryczna
a. Kable elektryczne – 90mb
b. Uzyskanie przyłączenia do sieci EN,
c. Instalacja zalicznikowa,
d. Oświetlenie – 3 szt. lamp oświetleniowych.
6. Budowa – sieć wodociągowa
a. Rurociągi sieci wodociągowej DN90-110 PVC lub PEHD – 380 mb
b. Węzeł hydrantowy DN80 – 1 szt.
c. Studnia wodomierzowa o średnicy min. 1.0m – 1 szt.
2. Opracowanie kompletnego projektu budowlanego obejmującego:
a) wykonanie projektu zagospodarowania terenu (PZT);
b) projekt architektoniczno-budowlany (PAB);
c) projekt techniczny (PT);
d) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót;
e) przedmiar i kosztorys inwestorski
3.3 Zamówienie należy wykonać zgodnie programem, funkcjonalno-użytkowym - załącznik nr 8 a do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45232440-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów do odprowadzania ścieków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
71330000-0 - Różne usługi inżynieryjne
45000000-7 - Roboty budowlane
45231110-9 - Roboty budowlane w zakresie kładzenia rurociągów
45111240-2 - Roboty w zakresie odwadniania gruntu
45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
45255600-5 - Roboty w zakresie kładzenia rur w kanalizacji
45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45232423-3 - Roboty budowlane w zakresie przepompowni ścieków
45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-06-20
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1.1 Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone, na podstawie następujących kryteriów oceny ofert:
1) Cena (C) – waga kryterium 60;
2) Okres gwarancji na roboty budowlane oraz zamontowane materiały i urządzenia (G) – waga kryterium 40
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
4. Przedmiotem części nr 2 zamówienia jest „Montaż instalacji fotowoltaicznych dedykowanych urządzeniom do uzdatniania wody oraz oczyszczalni ścieków” w systemie zaprojektuj i wybuduj.
4.1 Zamówienie obejmuje zaprojektowanie oraz:
1) Montaż instalacji fotowoltaicznej na Stacji Uzdatniania Wody Podedwórze
2) Montaż instalacji fotowoltaicznej na oczyszczalni ścieków w Nowych Mostach.
Na dwóch obiektach przewidziano instalację paneli fotowoltaicznych o łącznej mocy 36 kWp o mocach dla pojedynczych instalacji:
1) Stacji Uzdatniania Wody Podedwórze – 27 kWp
2) Oczyszczalnia ścieków w Nowych Mostach – 9 kWp
4.2 Zakres prac:
1) Stacja Uzdatniania Wody Podedwórze
a) opracowanie projektu na montaż instalacji fotowoltaicznej o mocy 27 kWp na gruncie
b) opracowanie projektu na montaż przeciwpożarowego wyłącznika prądu dla obiektu
c) opracowanie projektu na przebudowę układów pomiarowych
d) uzyskanie warunków od gestorów sieci na przebudowę układów pomiarowych
e) uzgodnienie projektu z rzeczoznawcą do spraw przeciwpożarowych
f) wykonanie instalacji fotowoltaicznej wraz z podłączeniem
g) montaż modułowego licznika energii elektrycznej dla potrzeb instalacji PV
h) wykonanie przebudowy układów zasilających – układ pomiarowy
i) wykonanie zasilania nowych tablic
j) wykonanie pomiarów powykonawczych
k) wybudowanie nowego złącza kablowego na zewnętrznej ścianie budynku
l) podłączenie instalacji fotowoltaicznej w sposób niezakłócający pracy agregatu
2) Oczyszczalnia ścieków w Nowych Mostach
a) opracowanie projektu na montaż instalacji fotowoltaicznej o mocy 9 kWp na gruncie
b) opracowanie projektu na montaż przeciwpożarowego wyłącznika prądu dla obiektu
c) uzgodnienie projektu z rzeczoznawcą do spraw przeciwpożarowych
d) wykonanie instalacji fotowoltaicznej wraz z podłączeniem
e) montaż modułowego licznika energii elektrycznej dla potrzeb instalacji PV
f) wybudowanie nowego złącza kablowego w linii ogrodzenia
g) wykonanie pomiarów powykonawczych
4.3 Przedmiot zamówienia należy wykonać w oparciu o własne projekty techniczno-
Wykonawcze przygotowane przez osoby do tego uprawnione (zlecone przez Wykonawcę i
uzgodnione z Zamawiającym). Projekty należy wykonać zgodnie z:
• Wymaganiami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
• Programem funkcjonalno-użytkowym
Instalacja fotowoltaiczna wykorzystywać będzie energię słońca do wspomagania produkcji energii elektrycznej. W skład zadania wchodzi między innymi zakup i montaż paneli fotowoltaicznych monokrystalicznych, inwerterów, rozdzielnic elektrycznych, połączeń elektrycznych i komunikacyjnych, zabezpieczeń przepięciowych oraz uziemienia, wykonanie pomiarów przed rozpoczęciem prac oraz po zakończeniu.
4.4 Zamówienie należy wykonać m.in. zgodnie Programem Funkcjonalno-Użytkowym załącznik nr 8 b do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
09332000-5 - Instalacje słoneczne
44112410-5 - Konstrukcje dachowe
45000000-7 - Roboty budowlane
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne
71300000-1 - Usługi inżynieryjne
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71314100-3 - Usługi elektryczne
71321000-4 - Usługi inżynierii projektowej dla mechanicznych i elektrycznych instalacji budowlanych
71323100-9 - Usługi projektowania systemów zasilania energią elektryczną
71326000-9 - Dodatkowe usługi budowlane
71334000-8 - Mechaniczne i elektryczne usługi inżynieryjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-06-20
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1.1 Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone, na podstawie następujących kryteriów oceny ofert:
1) Cena (C) – waga kryterium 60;
2) Okres gwarancji na roboty budowlane oraz zamontowane materiały i urządzenia (G) – waga kryterium 40
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej
I. Doświadczenie Wykonawcy:
a) Dla części nr 1 Budowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Podedwórze wraz z siecią wodociągową:
W okresie ostatnich pięciu lat, przed dniem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonanie minimum jednej roboty budowlanej polegającej na budowie lub przebudowie lub rozbudowie lub modernizacji oczyszczalni ścieków o wartości nie mniejszej niż 500 000 zł brutto , co potwierdzi w wykazie wykonanych robót budowlanych, ich wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów potwierdzających, że roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dokumentami potwierdzającymi, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.
Spełnianie warunku wykonawca potwierdzi poprzez złożenie wykazu robót wg załącznika nr 6 do SWZ. Zamawiający dokona oceny na zasadzie spełnia/nie spełnia.
b) Dla części nr 2 Montaż instalacji fotowoltaicznych dedykowanych urządzeniom do uzdatniania wody oraz oczyszczalni ścieków:
W okresie ostatnich pięciu lat, przed dniem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonanie minimum jednej roboty budowlanej polegającej na dostawie i montażu instalacji fotowoltaicznej o wartości nie mniejszej niż 250 000 zł brutto , co potwierdzi w wykazie wykonanych robót budowlanych, ich wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów potwierdzających, że roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dokumentami potwierdzającymi, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.
Spełnianie warunku wykonawca potwierdzi poprzez złożenie wykazu robót wg załącznika nr 6 do SWZ. Zamawiający dokona oceny na zasadzie spełnia/nie spełnia.
II. Dysponowania osobami, które będą skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, umożliwiającymi realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości, posiadającymi wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi:
a) Dla części nr 1 Budowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Podedwórze wraz z siecią wodociągową Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje co najmniej:
A. co najmniej 1 osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika robót branży budowlanej, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, oraz
B. co najmniej 1 osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika robót branży sanitarnej, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych.
C. co najmniej 1 osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika robót branży elektrycznej, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
Warunek oceniony zostanie na podstawie wykazu osób (załącznik nr 5 do SWZ), skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
b) Dla części nr 2 Montaż instalacji fotowoltaicznych dedykowanych urządzeniom do uzdatniania wody oraz oczyszczalni ścieków. Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje co najmniej co najmniej 1 osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika robót branży elektrycznej, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
Warunek oceniony zostanie na podstawie wykazu osób (załącznik nr 5 do SWZ), skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) oświadczenie wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia i o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie art. 108 ust 1 ustawy, art 109 ust 1 pkt 4, art 109 ust 1 pkt 10 oraz w zakresie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, stanowiące załącznik nr 2 do SWZ
2) oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r., poz. 594), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 4 do SWZ;
2) oświadczenie wykonawcy (w formie elektronicznej, w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym) o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu złożonym zgodnie z ust. 1 - załącznika nr 10 do SWZ;
3) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 4) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - załącznik nr 5 do SWZ.
5) wykaz robót budowlanych wykonanych w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty - załącznik nr 6 do SWZ
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o których mowa w ust. 4 pkt 3, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Dokument, o którym mowa powyżej, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.2. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 4 pkt 3, zastępuje się je w całości lub części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy.
3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SWZ.
4. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w Rozdziale 11 ust. 1 SWZ, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby, zgodnie z katalogiem dokumentów określonych w Rozdziale 11 SWZ.
5. Dokumenty z których wynika prawo do podpisania oferty; odpowiednie pełnomocnictwa(jeżeli dotyczy)
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale 10 ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. UWAGA: Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy i w jakim zakresie . Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 9 do SWZ.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.