BZP: „Całodobowa ochrona siedziby Prokuratury Okręgowej w Świdnicy przy ul. 1 Maja 21”
04.11.2024
2024/BZP 00576035/01
PROKURATURA OKRĘGOWA W ŚWIDNICY
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Całodobowa ochrona siedziby Prokuratury Okręgowej
w Świdnicy przy ul. 1 Maja 21”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: PROKURATURA OKRĘGOWA W ŚWIDNICY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000569800
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. 1 Maja 21
1.5.2.) Miejscowość: Świdnica
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-100
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetarg.poswi@prokuratura.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.swidnica.po.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ kontroli państwowej i ochrony prawa oraz sąd i trybunał
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Całodobowa ochrona siedziby Prokuratury Okręgowej
w Świdnicy przy ul. 1 Maja 21”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2717b624-7e12-4eff-99d7-b7c5f435971d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00576035
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00279619/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.6 Ochrona obiektu Prokuratury Okręgowej w Świdnicy ul. 1 Maja 21
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2717b624-7e12-4eff-99d7-b7c5f435971d3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: www.ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Minimalne wymagania techniczne
dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia
określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą
skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (22) 458-77-99 lub drogą elektroniczną poprzez formularz
udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 3046-7.261.20.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie całodobowej usługi ochrony osób i mienia w budynku Prokuratury Okręgowej
w Świdnicy przy ul. 1 Maja 21 w ramach jednego stanowiska w formie bezpośredniej ochrony fizycznej. Przedmiot
zamówienia obejmuje również całodobową ochronę posesji wokół obiektu Prokuratury. Szczegółowy zakres zamówienia
przedstawiono w SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Organizacja usługi nadzoru
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
a) zdolność do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tymzakresie;
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów –
Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie koncesji, zezwolenia lub licencji na podjęcie działalności w zakresie
objętym przedmiotem zamówienia;
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;
d) zdolności technicznej lub zawodowej - Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże że
zrealizował w okresie trzech lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, tj. minimum trzy zadania o zakresie i charakterze zbliżonym do przedmiotu zamówienia, tj. polegających na
wykonywaniu usługi ochrony osób i mienia w budynkach użyteczności publicznej
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania.
2. Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w związku z art. 7 ust.1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspierania agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 r., poz. 507 tj.) – wg zał. nr 3 do SWZ.
3. Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie z art. 117 ust. 4 Ustawy z dnia 11 września 2019 roku - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024, poz. 1320 tj.) – wg. zał. nr 8 do SWZ (dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.).
4. Zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w pkt. 25 lit „c” do oddania zasobów Wykonawcy – wg. zał. nr 6 do SWZ (jeżeli dotyczy).
5. informacje z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 108 ust. 1 pkt. 1 i 2 Ustawy z dnia 11 września 2019 roku - Prawo zamówień publicznych, art. 108 ust. 1 pkt.4 ustawy, dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka karnego - sporządzonej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem;
6. zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
7. zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
8. Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – wg. zał. nr 7 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, minimum trzy zadania o zakresie i charakterze zbliżonym do przedmiotu zamówienia, tj. polegających na wykonywaniu usługi ochrony osób i mienia w budynkach użyteczności publicznej przez okres minimum 12 miesięcy, o wartości usług w tym zakresie nie mniejszej niż 300.000,00 zł brutto, w ramach jednej, odrębnej umowy / kontraktu – wg. zał. nr 4 do SWZ.
b) Kserokopia aktualnej koncesji wydanej przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji zgodnie z ustawą z dnia 22.08.1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2021 r. poz. 1995 tekst jednolity).
c) Oświadczenie, że Wykonawca zatrudni na terenie pracy Zamawiającego osoby nie karane sądownie i przeciw którym nie toczy się postępowanie karne, o pozytywnej opinii – wg. zał. nr 5 do SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
17.1. Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika (lidera konsorcjum) do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty. Z pełnomocnictwa udzielonego przez uczestników powinien wynikać krąg podmiotów, które złożyły ofertę wspólną, ze wskazaniem kto reprezentuje konsorcjum jako lider, a kto jest partnerem. Pełnomocnictwo powinno być podpisane przez organy uprawnione do reprezentacji podmiotów wchodzących w skład konsorcjum.b) Pełnomocnik pozostaje w kontakcie z Zamawiającym, w toku postępowania i do niego Zamawiający kieruje informacje, korespondencję itp. nie dopuszcza się uczestniczenia któregokolwiek z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w więcej niż jednej grupie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Niedopuszczalnym jest również złożenie przez któregokolwiek z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, równocześnie oferty indywidualnej oraz w ramach grupy wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak wykonawcy składający ofertę wspólną.
c) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu (wg wzoru zał. nr 2 do SWZ) oraz oświadczenie w związku z art. 7 ust.1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspierania agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 r., poz. 507 tj.) (wg wzoru zał. nr 3 do SWZ) składa każdy z Wykonawców.
d) Podmiotowe środki dowodowe dot. braku podstaw do wykluczenia składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
e) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy (wg wzoru zał. nr 8 do SWZ).
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamiana umowy:a) w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług lub podatku akcyzowego, wprowadzonej odpowiednim aktem prawnym – w stopniu wynikającym z wprowadzonej zmiany, z dniem wejścia w życie tej zmiany, przy zachowaniu stałej ceny netto,
b) w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub ubezpieczenie zdrowotne waloryzacja dotyczyć będzie jedynie kosztów płacy i narzutów na płace pracowników Wykonawcy zatrudnionych przy realizacji umowy, proporcjonalnie do zmiany kosztów ubezpieczenia,
c) w przypadku zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz.U. z 2020 r. poz. 1342 z późn, zm.) waloryzacja dotyczyć będzie jedynie kosztów wynagrodzenia pracowników Wykonawcy wraz z pochodnymi, zatrudnionych przy realizacji umowy, proporcjonalnie do zmiany kosztów gromadzenia, z dniem wejścia w życie tej zmiany
2. Wynagrodzenie Wykonawcy może podlegać waloryzacji nie częściej niż raz na 6 miesięcy od dnia podpisania umowy, w oparciu o:
a) wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz.U. z 2020 r. poz. 2207 z późn. zm.). Waloryzacja dotyczyć będzie jedynie kosztów wynagrodzenia pracowników Wykonawcy bezpośrednio wykonujących przedmiot umowy wraz z pochodnymi, proporcjonalnie do wzrostu wysokości minimalnego wynagrodzenia.
b) wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych za dane półrocze, ogłaszany przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) po jego publikacji, począwszy od lipca 2025 r. (wskaźnik za I półrocze 2025 r), w odniesieniu do poziomu zmiany ceny materiałów. Waloryzacja dotyczyć będzie jedynie kosztów pozapłacowych, proporcjonalnie do wzrostu wysokości wskaźnika cen. Waloryzacja wynagrodzenia Wykonawcy będzie możliwa tylko w przypadku, gdy wartość bezwzględna różnicy wskaźników cen: opublikowanego do poprzedniego przekracza 7 %.
3. O dokonanie odpowiedniej zmiany, Wykonawca może wystąpić do Zamawiającego z pisemnym wnioskiem wraz z uzasadnieniem zawierającym w szczególności:
a) podanie faktycznej i prawnej podstawy zmiany danego kosztu;
b) wskazanie daty, od której koszty wykonania przedmiotu umowy uległy zmianie.
c) wyszczególnienie składników wynagrodzenia, które ulegają zmianie;
d) wyszczególnienie materiałów i kosztów wykonania zamówienia przed i po zmianie;
e) kalkulację materiałów i kosztów wykonania przedmiotu umowy po zmianie;
4. Na stronie roszczącej prawo do zmiany wysokości wynagrodzenia z powodu zmiany cen materiałów lub kosztów spoczywa obowiązek:
a) wykazania związku między materiałami lub kosztami, których cena uległa zmianie a zamówieniem;
b) wykazania poziomu (wysokości) zmiany cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia;
c) wpływu zmiany cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia na koszt wykonania zamówienia.
5. Zamawiający może żądać dodatkowych wyjaśnień i dowodów potwierdzających zasadność wniosku Wykonawcy o zmianę wynagrodzenia Wykonawcy. Niezłożenie wyjaśnień lub dowodów żądanych przez Zamawiającego w terminie przez niego wyznaczonym, nie krótszym niż 7 dni, może być poczytane przez Zamawiającego jako niewykazanie wpływu zmian na wysokość wynagrodzenia Wykonawcy i może spowodować odstąpienie od rozpatrywania wniosku o zmianę wynagrodzenia Wykonawcy.
6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wniesienia zastrzeżeń dotyczących wysokości kosztów przedstawionych przez Wykonawcę. Ciężar dowodu, że okoliczności mają wpływ na koszty wykonania zamówienia oraz stopień tego wpływu spoczywa na Wykonawcy.
7. Zmiana wynagrodzenia może nastąpić od następnego miesiąca kalendarzowego.