BZP: Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, sortowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych oraz ich zwrotów w 2025 r.
04.11.2024
2024/BZP 00577062/01
Gmina Miasta Jaworzna, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Jaworznie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, sortowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych oraz ich zwrotów w 2025 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miasta Jaworzna, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Jaworznie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP 6322010013
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Północna 9b
1.5.2.) Miejscowość: Jaworzno
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-600
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki
1.5.7.) Numer telefonu: 326181840
1.5.8.) Numer faksu: 326181841
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mops@mops.jaworzno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://mops.jaworzno.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, sortowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych oraz ich zwrotów w 2025 r.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8e029983-46cd-4f73-ad0a-5a77778b7917
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00577062
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00010899/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w 2025 r.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-8e029983-46cd-4f73-ad0a-5a77778b79173.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Przedmiotowe postępowanie jest prowadzone przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia (https://ezamowienia.gov.pl)
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Przedmiotowe postępowanie jest prowadzone przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia (https://ezamowienia.gov.pl) oraz w uzasadnionych przypadkach przy użyciu poczty elektronicznej: sylwia.rygielska@mops.jaworzno.pl
Ofertę wraz z załącznikami i dokumentami składa się wyłącznie przez platformę e-zamówienia.
Więcej informacji w rozdziale IX SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zapisy RODO zawarte w rozdziale XXII SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zapisy RODO zawarte w rozdziale XXII SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DA.271.1.1.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie:
a) przyjmowania, sortowania, przemieszczania i doręczania przesyłek listowych rejestrowanych i nierejestrowanych najszybszej kategorii oraz niebędących przesyłkami najszybszej kategorii,
b) zwracania przesyłek listowych do Zamawiającego po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia odbiorcy,
c) odbioru z siedziby Zamawiającego przesyłek listowych.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 64110000-0 - Usługi pocztowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
64112000-4 - Usługi pocztowe dotyczące listów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
a) zamówienie do udzielenia w ramach prawa opcji, polegać będzie na powtórzeniu tych samych usług, które zostały opisane w zamówieniu podstawowym. Maksymalna wartość zamówienia przewidzianego do udzielenia w ramach prawa opcji może wynieść do 50% wartości zamówienia podstawowego wyliczonego wg załącznika nr 3 do SWZ z zastrzeżeniem zapisów § 6 ust. 1 i 2 projektowanych postanowień umowy (załącznik nr 8 do SWZ).b) część gwarantowana stanowi 50% wartości usług pocztowych wyliczonych wg załącznika nr 3 do SWZ.
c) zamówienie udzielane w ramach prawa opcji zostanie udzielone na warunkach cenowych nie mniej korzystnych dla Zamawiającego niż zaoferowane przez Wykonawcę w zamówieniu podstawowym z zastrzeżeniem zapisów § 6 ust. 1 i 2 projektowanych postanowień umowy.
d) Zamówienie w ramach prawa opcji może zostać udzielone w przypadku wcześniejszego wyczerpania kwoty określonej w § 5 ust.1 w projektowanych postanowieniach umowy.
e) Uruchomienie prawa opcji nastąpi oświadczeniem Zamawiającego.
Zamawiający zastrzega, iż część umowy określona jako „część objęta prawem opcji” jest uprawnieniem a nie zobowiązaniem Zamawiającego. Zamawiający może skorzystać z prawa opcji lub skorzystać z niego w mniejszym zakresie aniżeli określił powyżej, a Wykonawcy nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: Śledzenie przez Internet przesyłek rejestrowanych w obrocie krajowym
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w części V SWZ;
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Wykonawca musi wykazać, że jest wpisany do rejestru operatorów pocztowych, o którym mowa w art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (t.j.: Dz.U. z 2023 r., poz. 1640);
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
d) zdolności technicznej lub zawodowej; tj. dotyczącej posiadania wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
- zamawiający wymaga, aby Wykonawca na dzień składania ofert dysponował przynajmniej 5 placówkami pocztowymi na terenie miasta Jaworzna, w których można odebrać przesyłki niedostarczone do adresatów.
Każda placówka pocztowa wykonawcy musi spełniać następujące warunki:
- czynna we wszystkie dni robocze, od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy - co najmniej 6 godzin dziennie;
- oznakowana w sposób widoczny nazwą i logo wykonawcy, umieszczonymi na zewnątrz budynku, w którym mieści się siedziba wykonawcy;
- gdy znajduje się w lokalu, w którym prowadzona jest inna działalność gospodarcza, musi posiadać wyodrębnione stanowisko do obsługi klientów w zakresie usług pocztowych, oznakowane w widoczny sposób nazwą i logo Wykonawcy;
- pomieszczenia w których przechowywane są przesyłki muszą być zabezpieczone przed dostępem osób trzecich;
- placówka musi być wyposażona w czynny, działający telefon.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: - oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu wstępnym (wg załącznika nr 9 do SWZ).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: - zaświadczenia wydanego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej o wpisie Wykonawcy do rejestru operatorów pocztowych, o którym mowa w art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (t.j.: Dz.U. z 2023 r., poz. 1640);
- wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami (wg załącznika nr 7 do SWZ) pozwalający wykazać, iż wykonawca spełnia warunek określony w części VI ust. 1 pkt 2) ppkt d SWZ.
- oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu wstępnym (wg załącznika nr 9 do SWZ).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Powyższe informacje znajdują się w rozdziale VII SWZ6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Dopuszcza się możliwość dokonania zmian postanowień niniejszej umowy w przypadku, zaistnienia okoliczności określonych w art. 455 ustawy Pzp.2. Zamawiający dopuszcza następujące istotne zmiany umowy:
1) Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian zawartej umowy w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa odnoszących się do treści oferty,
2) w przypadku zmiany wysokości podatku VAT Zamawiający dopuszcza zmianę cen realizowanych usług o kwotę podatku VAT; Zmiana cen nastąpi na podstawie aneksu, do którego podpisania Strony zobowiązują się, ze skutkiem na dzień wejścia w życie zmiany przepisów dotyczących opodatkowania podatkiem VAT.
3) wydłużenia terminu realizacji zamówienia w przypadku przedłużającej się procedury wyłonienia Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
3. Na podstawie art. 455 ust 2 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza zmiany umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia, których łączna wartość jest niższa niż 10% wartości pierwotnej umowy, a zmiany te nie powodują zmiany ogólnego charakteru umowy.
4. Warunkiem dokonania zmian w niniejszej umowie jest złożenie wniosku przez stronę inicjującą zmianę.