BZP: Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów wystawkowych z terenu Gminy Kostrzyn
04.11.2024
2024/BZP 00577685/01
Gmina Kostrzyn
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów wystawkowych z terenu Gminy Kostrzyn
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Kostrzyn
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631259554
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Dworcowa 5
1.4.2.) Miejscowość: Kostrzyn
1.4.3.) Kod pocztowy: 62-025
1.4.4.) Województwo: wielkopolskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznański
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@kostrzyn.wlkp.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kostrzyn.wlkp.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00577685
2.2.) Data ogłoszenia: 2024-11-04
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:
Ogłoszenie o zamówieniu3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2024/BZP 00577438
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia jest jednorazowy odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów wystawkowych z terenu Gminy Kostrzyn.
2. Gmina Kostrzyn to gmina wiejsko- miejska położona w województwie wielkopolskim, w powiecie poznańskim. Powierzchnia Gminy Kostrzyn wynosi 155 km2, w tym powierzchnia
Miasta Kostrzyna - 8 km2. Liczba miejscowości znajdujących się łącznie na terenie Gminy Kostrzyn wynosi 33. Przez obszar Gminy prowadzi droga krajowa o znaczeniu międzynarodowym nr 92 Berlin – Warszawa - Moskwa oraz droga wojewódzka nr 434. Kilka kilometrów od południowej granicy Gminy przebiega autostrada A2, z którą Gmina ma zapewnioną bardzo dobrą dostępność komunikacyjną poprzez drogę ekspresową S-5. Ponadto przez środek Gminy przebiega linia kolejowa E-20 Berlin- Warszawa.
3. Zakres przedmiotowy zamówienia obejmuje:
1) odbiór odpadów wystawkowych tzn. odpadów komunalnych, które ze względu na swój rozmiar, wagę, bądź rodzaj nie mogę być umieszczone w pojemnikach lub workach przeznaczonych
do zbierania odpadów komunalnych, od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i mieszanych w części zamieszkałej położonych na terenie Gminy Kostrzyn (województwo wielkopolskie, powiat poznański), którzy pozostają w gminnych systemie odbioru odpadów komunalnych,
u źródła (z miejsca gromadzenia odpadów) z podziałem na:
a) meble i inne odpady wielkogabarytowe- odpady komunalne, które ze względu na swój rozmiar bądź wagę nie mogą być umieszczane w pojemnikach przeznaczonych
do zbierania odpadów komunalnych, w szczególności meble, wózki dziecięce
i inwalidzkie, dywany, wykładziny, materace, rowery, zabawki, deski do prasowania, skrzydła drzwiowe;
b) zużyte opony z pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 ton- zużyte opony pojazdów jednośladowych i samochodowych (z pojazdów o masie całkowitej do 3,5 t)
z uwzględnieniem limitu 8 opon na nieruchomość;
c) zużyty sprzęt pochodzących z gospodarstw domowych- odpady w rozumieniu art. 4 pkt 25) ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym ( t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 573);
Z zastrzeżeniem, iż do odpadów wystawkowych nie zaliczamy części samochodowych oraz odpadów budowalnych i rozbiórkowych o charakterze komunalnym, w szczególności stolarki okiennej, ościeżnic drzwiowych, armatury łazienkowej, części instalacji w postaci np. rur, paneli podłogowych i ściennych, papy;
2) transport odebranych odpadów komunalnych, o których mowa w pkt. 1 do miejsca zbierania (zagospodarowania) odpadów, w którym zgodnie z przepisami prawa dozwolone jest zbieranie odpadów, zapewnionego przez Wykonawcę i wskazanego w ofercie,
3) przekazanie celem zagospodarowania odpadów komunalnych, o których mowa w pkt. 1
do instalacji do odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postepowania
z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2021 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.), zapewnionej/ zapewnionych przez Wykonawcę
i wskazanej/wskazanych w ofercie.
4. Realizacja zmówienia odbywa się zgodnie z przepisami prawa i postanowieniami Opisu Przedmiotu Zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić, aby realizacja usługi odbywała się zgodnie z wymaganiami w zakresie ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa życia i zdrowia ludzi, w tym w sposób uwzględniających właściwości chemiczne i fizyczne odpadów oraz zagrożenia, które mogą one powodować. W szczególności Wykonawca zabezpiecza przewożone odpady przed wysypaniem, rozwianiem lub wyciekiem. W przypadku wystąpienia jednego z ww. zdarzeń Wykonawca jest zobowiązany do natychmiastowego uprzątnięcia jego skutków.
5. Szczegółowy harmonogram i termin realizacji usługi zostanie uzgodniony w momencie podpisywania umowy.
6. Szacunkowa masa odpadów wystawkowych to: 250 Mg.
7. Szacowana liczba nieruchomości, z których nastąpi odbiór odpadów wystawkowych wynosi:
a) dla nieruchomości zamieszkałych:
jednorodzinnych do 4 lokali mieszkalnych 4572 szt.
wielorodzinnych powyżej 4 lokali mieszkalnych 160 szt.
b) dla nieruchomości mieszanych:
jednorodzinnych do 4 lokali mieszkalnych 85 szt.
wielorodzinnych powyżej 4 lokali mieszkalnych 15 szt.
8. Planowana ilość odpadów ma charakter szacunkowy i rzeczywista ilość odpadów, które Wykonawca odbierze od Zamawiającego i zagospodaruje może odbiegać od ilości podanej powyżej. Zamawiający będzie realizował zamówienie według rzeczywistych potrzeb,
do wysokości kwoty jaką zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia, a do rozliczenia posłużą ceny jednostkowe, podane w ofercie. (Uwaga. Kwota jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia zostanie podana przed otwarciem ofert).
9. Odbiór odpadów wystawkowych odbywa się z danej nieruchomości w ustalonym terminie zgodnie z wykazem adresów, który zostanie przekazany po podpisaniu umowy.
10. W przypadku pozostawienia przez właściciela nieruchomości odpadów innych niż wystawkowe, Wykonawca nie odbiera tych odpadów i zobligowany jest do przekazania takiej informacji
w formie e-maila Zamawiającemu ze wskazaniem adresu nieruchomości.
11. Wykonawca po dokonanym odbiorze, zobowiązuje się pozostawić teren nieruchomości
w należytym porządku.
12. Wykonawca jest obowiązany naprawić i zapewnić na swój koszt naprawę szkód wyrządzonych
w majątku osób trzecich podczas wykonywania usługi (uszkodzenia chodników, ogrodzeń, wjazdów, itp.).
13. Wykonawca odpowiada za zapewnienie wymaganej prawem jakości świadczenia usługi transportu odpadów, w tym poprzez zapewnienie odpowiedniej ilości pojazdów, spełniających wymogi zarówno w zakresie dopuszczenia do ruchu drogowego, jak i w zakresie transportu odpadów.
14. Wykonawca zapewni, aby pojazdy były zarejestrowane i dopuszczone do ruchu oraz posiadały aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym.
15. Pojazdy wykorzystane do realizacji zamówienia muszą być oznaczone, co najmniej danymi identyfikującymi Wykonawcę, tj. firma oraz dane kontaktowe (dane adresowe i nr telefonu).
16. Wykonawca zapewni, aby wszystkie pojazdy używane podczas realizacji zamówienia spełniały co najmniej normę EURO 5.
17. Wykonawca ma obowiązek wyposażyć wszystkie pojazdy wykorzystywane do realizacji zamówienia w system monitoringu bazujący na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdów miejscach postoju.
18. Pojazdy powinny być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające uprzątnięcie terenu w przypadku jego zanieczyszczenia podczas opróżnienia pojemników.
19. Pojazdy realizujące przedmiot zamówienia muszą być sprawne i muszą posiadać ważne przeglądy techniczne oraz polisy OC i NW;
20. Wykonawca odpowiada za zabezpieczenie pojazdów i urządzeń przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu. W przypadku zanieczyszczenia terenu w wyniku działalności związanej z realizacją przedmiotu zamówienia Wykonawca jest obowiązany do jego natychmiastowego uprzątnięcia.
21. W razie awarii pojazdu, Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia pojazdu zastępczego
o takich samych, bądź zbliżonych parametrach, w celu niedopuszczenia do opóźnień w odbiorze. Każdorazowa informacja o takim zdarzeniu jest niezwłocznie przekazywana Zamawiającemu na adres e-mail: gok@kostrzyn.wlkp.pl.
22. Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu nie później niż w terminie 7 dni przed rozpoczęciem świadczenia usługi wykaz pojazdów spełniających wskazane wymagania.
23. Wysokość wynagrodzenia Wykonawcy ustalana jest jako iloczyn rzeczywiście odebranych, przetransportowanych i przekazanych do zagospodarowania odpadów z terenu Gminy Kostrzyn, ilości odpadów oraz cen jednostkowych za odbiór, transport i zagospodarowanie 1 Mg odpadów wskazanej w ofercie Wykonawcy.
24. Wynagrodzenie płatne będzie wyłącznie za wykonaną usługę, na podstawie przedstawionej faktury, do której należy dołączyć karty przekazania odpadów.
25. Zamawiający zastrzega sobie prawo do bieżącej kontroli odbioru odpadów wystawkowych. Kontrola może odbywać się bezpośrednio w terenie w trakcie realizacji usługi odbioru odpadów, jak również na podstawie zapisów GPS z pojazdu, które Wykonawca zobowiązany jest przedstawić na każde żądanie Zamawiającego.
26. W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego nieprawidłowości w zakresie realizacji zamówienia, np. braku odbioru, Wykonawca będzie zobowiązany dokonać odbioru ze wskazanej lokalizacji w ciągu 48 godzin od momentu mailowego lub telefonicznego zgłoszenia nieprawidłowości przez Zamawiającego.
27. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w projektowanych postanowieniach umowy stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ.
28. W umowie na usługi przyjęto wynagrodzenie kosztorysowe, w związku z tym Wykonawca zobowiązany jest do złożenia wypełnionych kosztorysów ofertowych na etapie składania ofert.
29. Wszystkie wymagania określone w dokumentach postępowania stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
30. Wymagania w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy, o których mowa w art. 95 ustawy Pzp zawarto w SWZ i projektowanych postanowieniach umowy
Po zmianie:
1. Przedmiotem zamówienia jest jednorazowy odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów wystawkowych z terenu Gminy Kostrzyn.
2. Gmina Kostrzyn to gmina wiejsko- miejska położona w województwie wielkopolskim, w powiecie poznańskim. Powierzchnia Gminy Kostrzyn wynosi 155 km2, w tym powierzchnia
Miasta Kostrzyna - 8 km2. Liczba miejscowości znajdujących się łącznie na terenie Gminy Kostrzyn wynosi 33. Przez obszar Gminy prowadzi droga krajowa o znaczeniu międzynarodowym nr 92 Berlin – Warszawa - Moskwa oraz droga wojewódzka nr 434. Kilka kilometrów od południowej granicy Gminy przebiega autostrada A2, z którą Gmina ma zapewnioną bardzo dobrą dostępność komunikacyjną poprzez drogę ekspresową S-5. Ponadto przez środek Gminy przebiega linia kolejowa E-20 Berlin- Warszawa.
3. Zakres przedmiotowy zamówienia obejmuje:
1) odbiór odpadów wystawkowych tzn. odpadów komunalnych, które ze względu na swój rozmiar, wagę, bądź rodzaj nie mogę być umieszczone w pojemnikach lub workach przeznaczonych
do zbierania odpadów komunalnych, od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i mieszanych w części zamieszkałej położonych na terenie Gminy Kostrzyn (województwo wielkopolskie, powiat poznański), którzy pozostają w gminnych systemie odbioru odpadów komunalnych,
u źródła (z miejsca gromadzenia odpadów) z podziałem na:
a) meble i inne odpady wielkogabarytowe- odpady komunalne, które ze względu na swój rozmiar bądź wagę nie mogą być umieszczane w pojemnikach przeznaczonych
do zbierania odpadów komunalnych, w szczególności meble, wózki dziecięce
i inwalidzkie, dywany, wykładziny, materace, rowery, zabawki, deski do prasowania, skrzydła drzwiowe;
b) zużyte opony z pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 ton- zużyte opony pojazdów jednośladowych i samochodowych (z pojazdów o masie całkowitej do 3,5 t)
z uwzględnieniem limitu 8 opon na nieruchomość;
c) zużyty sprzęt pochodzących z gospodarstw domowych- odpady w rozumieniu art. 4 pkt 25) ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym ( t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 573);
Z zastrzeżeniem, iż do odpadów wystawkowych nie zaliczamy części samochodowych oraz odpadów budowalnych i rozbiórkowych o charakterze komunalnym, w szczególności stolarki okiennej, ościeżnic drzwiowych, armatury łazienkowej, części instalacji w postaci np. rur, paneli podłogowych i ściennych, papy;
2) transport odebranych odpadów komunalnych, o których mowa w pkt. 1 do miejsca zbierania (zagospodarowania) odpadów, w którym zgodnie z przepisami prawa dozwolone jest zbieranie odpadów, zapewnionego przez Wykonawcę i wskazanego w ofercie,
3) przekazanie celem zagospodarowania odpadów komunalnych, o których mowa w pkt. 1
do instalacji do odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postepowania
z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2021 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.), zapewnionej/ zapewnionych przez Wykonawcę
i wskazanej/wskazanych w ofercie.
4. Realizacja zmówienia odbywa się zgodnie z przepisami prawa i postanowieniami Opisu Przedmiotu Zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić, aby realizacja usługi odbywała się zgodnie z wymaganiami w zakresie ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa życia i zdrowia ludzi, w tym w sposób uwzględniających właściwości chemiczne i fizyczne odpadów oraz zagrożenia, które mogą one powodować. W szczególności Wykonawca zabezpiecza przewożone odpady przed wysypaniem, rozwianiem lub wyciekiem. W przypadku wystąpienia jednego z ww. zdarzeń Wykonawca jest zobowiązany do natychmiastowego uprzątnięcia jego skutków.
5. Szczegółowy harmonogram i termin realizacji usługi zostanie uzgodniony w momencie podpisywania umowy.
6. Szacunkowa masa odpadów wystawkowych to: 250 Mg.
7. Szacowana liczba nieruchomości, z których nastąpi odbiór odpadów wystawkowych wynosi:
a) dla nieruchomości zamieszkałych:
jednorodzinnych do 4 lokali mieszkalnych 4822 szt.
wielorodzinnych powyżej 4 lokali mieszkalnych 160 szt.
b) dla nieruchomości mieszanych:
jednorodzinnych do 4 lokali mieszkalnych 87 szt.
wielorodzinnych powyżej 4 lokali mieszkalnych 18 szt.
8. Planowana ilość odpadów ma charakter szacunkowy i rzeczywista ilość odpadów, które Wykonawca odbierze od Zamawiającego i zagospodaruje może odbiegać od ilości podanej powyżej. Zamawiający będzie realizował zamówienie według rzeczywistych potrzeb,
do wysokości kwoty jaką zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia, a do rozliczenia posłużą ceny jednostkowe, podane w ofercie. (Uwaga. Kwota jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia zostanie podana przed otwarciem ofert).
9. Odbiór odpadów wystawkowych odbywa się z danej nieruchomości w ustalonym terminie zgodnie z wykazem adresów, który zostanie przekazany po podpisaniu umowy.
10. W przypadku pozostawienia przez właściciela nieruchomości odpadów innych niż wystawkowe, Wykonawca nie odbiera tych odpadów i zobligowany jest do przekazania takiej informacji
w formie e-maila Zamawiającemu ze wskazaniem adresu nieruchomości.
11. Wykonawca po dokonanym odbiorze, zobowiązuje się pozostawić teren nieruchomości
w należytym porządku.
12. Wykonawca jest obowiązany naprawić i zapewnić na swój koszt naprawę szkód wyrządzonych
w majątku osób trzecich podczas wykonywania usługi (uszkodzenia chodników, ogrodzeń, wjazdów, itp.).
13. Wykonawca odpowiada za zapewnienie wymaganej prawem jakości świadczenia usługi transportu odpadów, w tym poprzez zapewnienie odpowiedniej ilości pojazdów, spełniających wymogi zarówno w zakresie dopuszczenia do ruchu drogowego, jak i w zakresie transportu odpadów.
14. Wykonawca zapewni, aby pojazdy były zarejestrowane i dopuszczone do ruchu oraz posiadały aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym.
15. Pojazdy wykorzystane do realizacji zamówienia muszą być oznaczone, co najmniej danymi identyfikującymi Wykonawcę, tj. firma oraz dane kontaktowe (dane adresowe i nr telefonu).
16. Wykonawca zapewni, aby wszystkie pojazdy używane podczas realizacji zamówienia spełniały co najmniej normę EURO 5.
17. Wykonawca ma obowiązek wyposażyć wszystkie pojazdy wykorzystywane do realizacji zamówienia w system monitoringu bazujący na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdów miejscach postoju.
18. Pojazdy powinny być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające uprzątnięcie terenu w przypadku jego zanieczyszczenia podczas opróżnienia pojemników.
19. Pojazdy realizujące przedmiot zamówienia muszą być sprawne i muszą posiadać ważne przeglądy techniczne oraz polisy OC i NW;
20. Wykonawca odpowiada za zabezpieczenie pojazdów i urządzeń przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu. W przypadku zanieczyszczenia terenu w wyniku działalności związanej z realizacją przedmiotu zamówienia Wykonawca jest obowiązany do jego natychmiastowego uprzątnięcia.
21. W razie awarii pojazdu, Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia pojazdu zastępczego
o takich samych, bądź zbliżonych parametrach, w celu niedopuszczenia do opóźnień w odbiorze. Każdorazowa informacja o takim zdarzeniu jest niezwłocznie przekazywana Zamawiającemu na adres e-mail: gok@kostrzyn.wlkp.pl.
22. Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu nie później niż w terminie 7 dni przed rozpoczęciem świadczenia usługi wykaz pojazdów spełniających wskazane wymagania.
23. Wysokość wynagrodzenia Wykonawcy ustalana jest jako iloczyn rzeczywiście odebranych, przetransportowanych i przekazanych do zagospodarowania odpadów z terenu Gminy Kostrzyn, ilości odpadów oraz cen jednostkowych za odbiór, transport i zagospodarowanie 1 Mg odpadów wskazanej w ofercie Wykonawcy.
24. Wynagrodzenie płatne będzie wyłącznie za wykonaną usługę, na podstawie przedstawionej faktury, do której należy dołączyć karty przekazania odpadów.
25. Zamawiający zastrzega sobie prawo do bieżącej kontroli odbioru odpadów wystawkowych. Kontrola może odbywać się bezpośrednio w terenie w trakcie realizacji usługi odbioru odpadów, jak również na podstawie zapisów GPS z pojazdu, które Wykonawca zobowiązany jest przedstawić na każde żądanie Zamawiającego.
26. W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego nieprawidłowości w zakresie realizacji zamówienia, np. braku odbioru, Wykonawca będzie zobowiązany dokonać odbioru ze wskazanej lokalizacji w ciągu 48 godzin od momentu mailowego lub telefonicznego zgłoszenia nieprawidłowości przez Zamawiającego.
27. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w projektowanych postanowieniach umowy stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ.
28. W umowie na usługi przyjęto wynagrodzenie kosztorysowe, w związku z tym Wykonawca zobowiązany jest do złożenia wypełnionych kosztorysów ofertowych na etapie składania ofert.
29. Wszystkie wymagania określone w dokumentach postępowania stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
30. Wymagania w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy, o których mowa w art. 95 ustawy Pzp zawarto w SWZ i projektowanych postanowieniach umowy