BZP: Dostawa (zakup) energii elektrycznej na potrzeby jednostek organizacyjnych Powiatu Świdnickiego w Świdniku oraz Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Świdniku w 2025 roku
05.11.2024
2024/BZP 00579971/01
Powiat Świdnicki
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Dostawa (zakup) energii elektrycznej na potrzeby jednostek organizacyjnych Powiatu Świdnickiego w Świdniku oraz Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Świdniku w 2025 roku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Powiat Świdnicki
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431019460
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Niepodległości 13
1.4.2.) Miejscowość: Świdnik
1.4.3.) Kod pocztowy: 21-040
1.4.4.) Województwo: lubelskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: poczta@powiatswidnik.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.powiatswidnik.pl/
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00579971
2.2.) Data ogłoszenia: 2024-11-05
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2024/BZP 00572651
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
3.1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest dostawa energii elektrycznej dla jednostek organizacyjnych Powiatu Świdnickiego oraz Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Świdniku w 2025 roku.
3.2. Zestawienie punktów odbioru wraz z istotnymi informacjami nt. warunków na jakich świadczone są obecnie usługi sprzedaży energii elektrycznej oraz szczegółowego zapotrzebowania na energię elektryczną stanowi Załącznik nr 6 do SWZ „Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia”.
3.3. W ramach zamówienia Wykonawca będzie zobowiązany do odkupu energii elektrycznej. Aktualnie obowiązek dotyczy wyłącznie jednego PPE w Domu Pomocy Społecznej w Krzesimowie. Zamawiający zastrzega, że w 2025 roku lista PPE wymagających odkupu energii elektrycznej może ulec wydłużeniu, jednakże nie są podejmowane działania, polegające na zleceniu i uruchomieniu kolejnych instalacji fotowoltaicznych.
W tym celu wykonania ww. obowiązku Zamawiający zawrze umowę odkupu energii wytworzonej w źródłach należących do Zamawiającego na wzorze umownym zaproponowanym przez Wykonawcę.
W rozliczeniu z tytułu realizacji przedmiotu Umowy zastosowanie znajdują następujące zasady:
a) w rozliczeniu z tytułu sprzedaży Energi Elektrycznej wytworzonej w instalacji zastosowanie znajduje model:
N = EOSD*(CTGE-|25%*CTGE|)
gdzie:
N - należność netto za sprzedaną energię elektryczną w danym Okresie Rozliczeniowym [zł],
EOSD - ilość energii elektrycznej sprzedanej przez Sprzedającego dla Kupującego w danym Okresie Rozliczeniowym [MWh],
CTGE - cena określona w oparciu o średnią arytmetyczną ze wszystkich cen Fixingu I notowanych na Rynku Dnia Następnego prowadzonym przez Towarową Giełdę Energii S.A. w danym Okresie Rozliczeniowym, [zł/MWh].
b) dla instalacji fotowoltaicznych o mocy umownej poniżej 50 kW w sytuacji zawarcia umowy z Wykonawcą będącym jednocześnie sprzedawcą zobowiązanym, zastosowanie będzie miał ustawowy obowiązek odkupu energii w systemie net-billing na wzorze zaproponowanym przez Wykonawcę.
c) Za Bilansowanie Handlowe i koszty Bilansowania Handlowego Energii Elektrycznej wytworzonej w instalacji PV, odpowiedzialny jest i pokrywa Kupujący.
3.4. Szacunkowe zapotrzebowanie energii elektrycznej dla poniższych obiektów w okresie od 01.01.2025r. do 31.12.2025r. wynosi 1.389.439,00 kWh.
3.5. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić Zamawiającemu/odbiorcy końcowemu standardy jakościowe obsługi zgodne z obowiązującymi przepisami Prawa energetycznego, w szczególności Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego z dnia 22 marca 2023 r. (Dz.U. z 2023 r. poz. 819 ze zm.).
3.6. Dostawa energii będzie się odbywała na podstawie umów zawieranych odrębnie przez poszczególnych Odbiorców końcowych.
3.7. Zamawiający oświadcza, iż prognoza zużycia energii wskazana powyżej oraz w Załączniku nr 6 do SWZ „Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia” stanowi jedynie przybliżoną wartość, która w trakcie wykonywania Umowy może ulec zwiększeniu bądź zmniejszeniu w stosunku do prognoz dotyczących poszczególnych Odbiorców. Faktyczne zużycie energii (mniejsze lub większe od prognozy zużycia energii) uzależnione będzie wyłącznie od rzeczywistych potrzeb poszczególnych Odbiorców końcowych, z tym że niezależnie od wielkości zużycia Wykonawca zobowiązany jest w każdym przypadku stosować zaoferowane w postępowaniu ceny energii. Wykonawca nie może dochodzić od Zamawiającego ani Odbiorców końcowych żadnych roszczeń finansowych (np. odszkodowania), jeżeli w okresie obowiązywania umowy Zamawiający lub poszczególni Odbiorcy końcowi zakupią od Sprzedawcy mniejszą lub większą ilość energii elektrycznej niż prognozowana ilość energii, w szczególności spowodowanej zwiększeniem lub zmniejszeniem ilości Punktów Poboru Energii (PPE) dla poszczególnych Odbiorców, zmianą grupy taryfowej, zmianą mocy zamówionej lub parametrów technicznych PPE.
3.8. Zamawiający określa minimalny poziom zamówienia na poziomie 70% ilości wskazanej w 3.4 SWZ.
Po zmianie:
3.1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest dostawa energii elektrycznej dla jednostek organizacyjnych Powiatu Świdnickiego oraz Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Świdniku w 2025 roku.
3.2. Zestawienie punktów odbioru wraz z istotnymi informacjami nt. warunków na jakich świadczone są obecnie usługi sprzedaży energii elektrycznej oraz szczegółowego zapotrzebowania na energię elektryczną stanowi Załącznik nr 6 do SWZ „Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia”.
3.4. Szacunkowe zapotrzebowanie energii elektrycznej dla poniższych obiektów w okresie od 01.01.2025r. do 31.12.2025r. wynosi 1.360.439,00 kWh.
3.5. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić Zamawiającemu/odbiorcy końcowemu standardy jakościowe obsługi zgodne z obowiązującymi przepisami Prawa energetycznego, w szczególności Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego z dnia 22 marca 2023 r. (Dz.U. z 2023 r. poz. 819 ze zm.).
3.6. Dostawa energii będzie się odbywała na podstawie umów zawieranych odrębnie przez poszczególnych Odbiorców końcowych.
3.7. Zamawiający oświadcza, iż prognoza zużycia energii wskazana powyżej oraz w Załączniku nr 6 do SWZ „Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia” stanowi jedynie przybliżoną wartość, która w trakcie wykonywania Umowy może ulec zwiększeniu bądź zmniejszeniu w stosunku do prognoz dotyczących poszczególnych Odbiorców. Faktyczne zużycie energii (mniejsze lub większe od prognozy zużycia energii) uzależnione będzie wyłącznie od rzeczywistych potrzeb poszczególnych Odbiorców końcowych, z tym że niezależnie od wielkości zużycia Wykonawca zobowiązany jest w każdym przypadku stosować zaoferowane w postępowaniu ceny energii. Wykonawca nie może dochodzić od Zamawiającego ani Odbiorców końcowych żadnych roszczeń finansowych (np. odszkodowania), jeżeli w okresie obowiązywania umowy Zamawiający lub poszczególni Odbiorcy końcowi zakupią od Sprzedawcy mniejszą lub większą ilość energii elektrycznej niż prognozowana ilość energii, w szczególności spowodowanej zwiększeniem lub zmniejszeniem ilości Punktów Poboru Energii (PPE) dla poszczególnych Odbiorców, zmianą grupy taryfowej, zmianą mocy zamówionej lub parametrów technicznych PPE.
3.8. Zamawiający określa minimalny poziom zamówienia na poziomie 70% ilości wskazanej w 3.4 SWZ.