BZP: Usługi pocztowe świadczone dla Urzędu Gminy w Tomaszowie Mazowieckim
06.11.2024
2024/BZP 00581358/01
GMINA TOMASZÓW MAZOWIECKI
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługi pocztowe świadczone dla Urzędu Gminy w Tomaszowie Mazowieckim
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA TOMASZÓW MAZOWIECKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590648333
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Prezydenta Ignacego Mościckiego 4
1.5.2.) Miejscowość: Tomaszów Mazowiecki
1.5.3.) Kod pocztowy: 97-200
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gminatomaszowmaz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.gminatomaszowmaz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługi pocztowe świadczone dla Urzędu Gminy w Tomaszowie Mazowieckim
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e4acaf7c-b6fd-4637-ac57-f4fcb08d7aae
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00581358
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00013274/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Usługi pocztowe świadczone dla Urzędu Gminy w Tomaszowie Mazowieckim
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zamowienia.sidaspzp.pl/zamawiajacy/gmina-tomaszow-mazowiecki3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zamowienia.sidaspzp.pl/zamawiajacy/gmina-tomaszow-mazowiecki
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Niezbędne wymagania sprzętowo
aplikacyjne umożliwiające pracę na platformie zamówień publicznych zamawiającego tj.: a. niezbędne wymagania
sprzętowo-aplikacyjne: I. dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 1 Mb/s, II. komputer klasy PC
lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć ram min. 3 GB RAM, procesor 1500 MHz lub lepszy, jeden z systemów operacyjnych
Linux Kernel 4.0, Windows 7 i MacOS 10.12 – lub nowsze wersje; III. zainstalowana przeglądarka internetowa: Firefox, Chrome,
Opera – w najnowszej wersji, IV. włączona obsługa JavaScript, V. Zainstalowany program do obsługi formatów .pdf np. Acrobat
Reader, VI. Dopuszczalne formaty przesłanych danych tj. plików o wielkości do 100 MB to: txt, rtf, pdf, xps, odt, ods, odp, doc, xls,
ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, tif, png, zip, tar, gz, 7z VII. Informacja odnośnie kodowania i czasu odbioru danych: 1. Plik załączony
przez wykonawcę na platformie i zapisany nie jest widoczny dla Zamawiającego, ponieważ w systemie występuje jako plik
zaszyfrowany, 2. Jako czas złożenia oferty za pomocą platformy zamówień publicznych zamawiającego przyjmuje się moment
otrzymania żądania przez serwer po kliknięcia w opcję „Złóż ofertę”. Czas jest prezentowany w (hh:mm:ss) zgodnie ze strefą
czasową ustawioną na komputerze. Po kliknięciu w opcję „Złóż ofertę” wykonawca jest informowany poprzez zmianą statusu, że jego
oferta została złożona. VIII. Czas serwera jest synchronizowany z czasem udostępnionym przez Główny Urząd Miar.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z rozdziałem XXVIII SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RZ.271.21.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są: „Usługi pocztowe świadczone dla Urzędu Gminy w Tomaszowie Mazowieckim” w obrocie
krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczenia i doręczania przesyłek listowych oraz paczek
pocztowych i zwrotów niedoręczonych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 64112000-4 - Usługi pocztowe dotyczące listów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
64100000-7 - Usługi pocztowe i kurierskie
64113000-1 - Usługi pocztowe dotyczące paczek
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z rozdziałem XVII SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:a. nie podlegają wykluczeniu z postępowania,
b. spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego w niniejszej SWZ.
2. Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu w sposób proporcjonalny do przedmiotu zamówienia oraz
umożliwiający ocenę zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia, w szczególności wyrażając je jako
minimalne poziomy zdolności.
3. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące minimalne poziomy zdolności:
3.1. W zakresie zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
- Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie tego warunku
3.2. W zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych
przepisów
Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu następująco:
- Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał ważne uprawnienia do wykonywania działalności pocztowej na
podstawie wpisu do rejestru operatorów pocztowych zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 23 listopada 2012r. Prawo
pocztowe (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1640).
3.3. W zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej
- Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie tego warunku
3.4. W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej
Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu następująco:
a) w zakresie zdolności technicznej:
a.a) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykonał w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem składania ofert,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie – co najmniej dwie usługi polegające
na świadczeniu usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym, przy czym każda z nich wykonywana była
nieprzerwanie przez okres minimum 12 miesięcy i wartość łącznie wynosiła co najmniej 200.000,00 zł brutto
– łącznie wartość dwóch usług.
Wykazane usługi winny być uwierzytelnione stosownymi dowodami określającymi czy te usługi zostały wykonane należycie.
a.b) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że posiada co najmniej jedną placówkę pocztową zlokalizowaną w
miejscowości, w której znajduje się siedziba Zamawiającego, tj.: w Tomaszowie Mazowieckim oraz spełnia wymogi: czynna
minimum 8 godzin dziennie w godzinach 8:00-16:00, we wszystkie dni robocze,
z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy, w której będzie istniała możliwość odbioru przesyłek awizowanych. Placówka
pocztowa ma być oznakowana w sposób widoczny szyldem z nazwą lub logo Wykonawcy, a jeżeli znajduje się w lokalu, w
którym prowadzona jest inna działalność gospodarcza, musi posiadać wyodrębnione stanowisko obsługi klientów w zakresie
usług pocztowych, oznakowane w sposób widoczny nazwą lub logo Wykonawcy.
b) w zakresie zdolności zawodowej:
Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie tego warunku
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Samooczyszczenie, pełnomocnictwo, oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zobowiązanie podmiotu trzeciego, wykaz rozwiązań równoważnych, zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zakazuje się wprowadzania istotnych zmian zawartej umowy, jeżeli powodują one, że charakter umowy zmienia się wsposób istotny w stosunku do pierwotnej umowy – okoliczności wskazane w art. 454 ustawy Pzp. Istotna zmiana wymaga
przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia.
2. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian umowy bez przeprowadzania nowego postępowania o
udzielenie zamówienia w okolicznościach wskazanych w art. 455 ustawy Pzp.
3. Zmiany zawartej umowy następują w formie pisemnej, pod rygorem nieważności, za zgodą stron Umowy.
4. Zmiana terminu realizacji zamówienia może nastąpić wskutek następujących okoliczności:
- siły wyższej,
- zagrożenia epidemicznego,
- ograniczeń wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub decyzji organów administracji rządowej lub
samorządowej, zmian w przepisach prawa,
5. Powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę, nie stanowią jednocześnie
zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.
6. Strona występująca o zmianę postanowień zawartej umowy zobowiązana jest do udokumentowania zaistnienia
okoliczności, o których mowa w ust. 4. Wniosek o zmianę postanowień umowy musi być wyrażony na piśmie.
7. Zamawiający przewiduje również możliwość dokonywania nieistotnych mian postanowień umowy, które nie dotyczą treści
oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy.
8. Jeżeli zdaniem Wykonawcy dla wykonania Umowy zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, dla zakresu prac objętych.
Przedmiotem Umowy będzie konieczne dokonanie zmiany Umowy, czy też pojawi się konieczność wykonania zamówień
dodatkowych, nieobjętych przedmiotem umowy, Wykonawca obowiązany jest poinformować o tym fakcie pisemnie
Zamawiającego wraz z uzasadnieniem konieczności wprowadzenia zmiany, jej zakresu oraz wpływu na termin wykonania
prac, a także na wysokość wynagrodzenia należnego Wykonawcy w terminie 7 dni od wystąpienia takiej konieczności.
9. Zmiana umowy może wystąpić wyłącznie w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności, z zastrzeżeniem
odpowiednich postanowień umowy.
10. Zmiany nie mogą modyfikować ogólnego charakteru umowy.
11. W przypadku nie wykorzystania kwoty określonej w § 8 ust. 1 lit. b umowy Zamawiający zastrzega sobie prawo do
wydłużenia terminu realizacji umowy na okres uzgodniony z Wykonawcą, jednak nie dłuższy niż do wyczerpania pełnego
wynagrodzenia brutto.