BZP: Dostawa nowego busa 9-osobowego dla Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. St. Staszica w Swarożynie
06.11.2024
2024/BZP 00581638/01
Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. St. Staszica
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa nowego busa 9-osobowego dla Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. St. Staszica w Swarożynie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. St. Staszica
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191887590
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Szkolna 2
1.5.2.) Miejscowość: Swarożyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 83-115
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL638 - Starogardzki
1.5.7.) Numer telefonu: 585369393
1.5.8.) Numer faksu: 585369393
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: szkola@zsckrswarozyn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://zsckrswarozyn.szkolnastrona.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa nowego busa 9-osobowego dla Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. St. Staszica w Swarożynie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0f1d46ab-abcb-4f35-803e-20d2a84da6ea
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00581638
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-0f1d46ab-abcb-4f35-803e-20d2a84da6ea3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, tj. przy użyciu: platformy e-Zamówienia
https://ezamowienia.gov.pl/pl/.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, tj. przy użyciu: platformy e-Zamówienia.
Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na platformie e-Zamówienia. Instrukcja jak założyć konto dostępna jest pod adresem https://media.ezamowienia.gov.pl/pod/2020/11/ZKU-5.2.pdf. Wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się z powyższą Instrukcją.
Instrukcja składania ofert znajduje się w na platformie e-Zamówienia pod adresem https://media.ezamowienia.gov.pl/pod/2021/10/Oferty-5.1.pdf. Wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się z powyższą Instrukcją.
4. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z platformy e-Zamówienia.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: Administratorem danych osobowych jest Dyrektor Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. St. Staszica, ul. Szkolna 2, 83-115 Swarożyn, (zwany dalej jako „Administrator”).
Administrator wyznaczył Inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować pisząc na adres email: iod@zsckrswarozyn.pl we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie:
1) art. 6 ust. 1 lit c RODO w związku z Pzp, w celu przeprowadzenia i rozstrzygnięcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
2) art. 6 ust. 1 lit. b RODO w celu zawarcia z wybranym wykonawcą umowy w sprawie zamówienia publicznego i wykonanie tej umowy.
Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 Pzp oraz partnerzy świadczący usługi techniczne, firmy archiwizujące dokumenty, operator pocztowy.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Dane osobowe będą przechowywane, zgodnie 78 ust. 1 oraz ust. 4 Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem określonym w przepisach ustawy Pzp związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z Pzp.
W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
Posiada Pani/Pan:
1) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
2) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
3) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; W celu realizacji powyższych prawa prosimy o kontakt z Administratorem na adres e-mail: iod@zsckrswarozyn.pl bądź pisemnie na adres: ul. Szkolna 2, 83-115 Swarożyn;
4) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 2/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa nowego busa 9 – osobowego (8 pasażerów + 1 kierowca) do ZSCKR w Swarożynie. Pojazd musi spełniać warunki określone w obowiązujących w Polsce przepisach prawnych dotyczących dopuszczenia pojazdów do ruchu drogowego. Dostarczony bus musi posiadać wymagane dokumenty (instrukcję obsługi w języku polskim, książkę gwarancyjną, zaświadczenie o przeprowadzeniu badań technicznych, świadectwa zgodności wraz z oświadczeniem zawierającym dane i informacje o pojeździe niezbędne do rejestracji i ewidencji pojazdu wymagane przez prawo polskie ewentualnie inne nieuwzględnione powyżej, a konieczne w zakresie wynikającym z przepisów) umożliwiające rejestrację pojazdu – zgodne z OPZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 34115200-8 - Pojazdy silnikowe do transportu mniej niż 10 osób
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
34114400-3 - Minibusy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający oceni oferty z zastosowaniem następujących kryteriów oceny ofert:
1) Kryterium nr 1: Cena z wagą 60%.
2) Kryterium nr 2: Gwarancja z wagą 40 %.
W kryterium cena oceniana będzie całkowita cena oferty. Oferta z najniższą ceną otrzyma maksymalną liczbę punktów. Pozostałe oferty zostaną ocenione zgodnie z wzorem
Pofx = (Cmin / Cx ) x 60 pkt
gdzie:
Pofx - liczba punktów w kryterium „Cena” dla oferty o numerze „x”
Cmin– najniższa cena realizacji brutto oferty spośród wszystkich rozpatrywanych ofert
Cx – cena realizacji brutto oferty o numerze „x”
Maksymalna ilość punktów, jakie może otrzymać oferta za dane kryterium: 60 pkt.
W kryterium Gwarancja zamówienia ocenie będzie podlegać wydłużenie okresu gwarancji: jeżeli Wykonawca zaoferuje termin gwarancji:
12 miesięcy otrzyma 0 pkt
24 miesięcy otrzyma 20 pkt
36 miesięcy otrzyma 40 pkt
Maksymalna ilość punktów, jakie może otrzymać oferta za dane kryterium: 40 pkt.
Zamawiający za najkorzystniejszą uzna ofertę, która uzyska największą liczbę punktów łącznie ze wszystkich kryteriów. Ocenę łączną oferty stanowi suma punktów uzyskanych w ramach poszczególnych kryteriów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający wymaga wykazania przez Wykonawcę spełnienia następujących warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 112 ust. 2 Pzp:a) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Opis spełnienia warunku: w odniesieniu do warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności do występowania w obrocie gospodarczym Zamawiający wymaga, aby Wykonawcy prowadzący działalność gospodarczą lub zawodową byli wpisani do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w kraju, w którym posiadają siedzibę lub miejsce zamieszkania.
b) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunków w powyższym zakresie.
c) Sytuacji ekonomicznej i finansowej:
Zamawiający nie stawia warunków w powyższym zakresie.
d) Zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający nie stawia warunków w powyższym zakresie.
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły: „spełnia – nie spełnia”.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca składa wraz z ofertą:
1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia i spełnieniu warunków udziału
w postępowaniu; Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 3.1 do SWZ.
2) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia na zasadach określonych w art. 117 ustawy Pzp:
a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia i spełnieniu warunków udziału
w postępowaniu składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się
o zamówienie oddzielnie;
b) oświadczenie składane na podstawie art. 117 ust.4 ustawy Pzp dotyczące dostaw, które wykonają poszczególni wykonawcy; Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 3.3 do SWZ;
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1) Formularz Ofertowy (wzór formularza stanowi Załącznik nr 2 do SWZ);2) OPZ/ Oferowane parametry (załącznik nr 1 do SWZ/załącznik nr 2.1 do SWZ)
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy występujący wspólnie ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania. Dokument pełnomocnictwa powinien zostać podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w tym Wykonawcę pełnomocnika. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli.Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem. Oferta musi być podpisana w taki sposób, aby prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie. Pełnomocnictwo winno być dołączone do oferty (w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym).
Każdy z wykonawców występujących wspólnie (członek konsorcjum) nie może podlegać wykluczeniu z postępowania. Spełnienie warunków udziału w postępowaniu w stosunku do wykonawców występujących wspólnie będzie oceniane łącznie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Wszelkie zmiany umowy mogą nastąpić na podstawie uregulowań zawartych w art. 454 i 455 Ustawy PzpZamawiający dopuszcza zmianę postanowień zawartej umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia w następujących przypadkach:
1) działania siły wyższej w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, uniemożliwiającej wykonanie umowy w umówionym terminie - o okres niezbędny do usunięcia skutków działania siły wyższej;
2) w uzasadnionych przypadkach i okolicznościach niezależnych od Zamawiającego lub Wykonawcy konieczna będzie zmiana wyposażenia, terminu realizacji zamówienia, Zamawiający w uzgodnieniu z Wykonawcą może zmienić wymagania oraz terminy realizacji zamówienia;
3) zmiany przepisów prawa istotnych dla postanowień zawartej umowy oraz w innych uzasadnionych przypadkach, gdy zajdzie konieczność wprowadzenia koniecznych zmian w umowie wynikających z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający w uzgodnieniu z Wykonawcą może wprowadzić te zmiany;
4) w przypadku, gdy zmiany postanowień zawartej umowy będą korzystne dla Zamawiającego, a wynikły one w trakcie realizacji zamówienia, Zamawiający za zgodą Wykonawcy może wprowadzić te zmiany;
5) w innych uzasadnionych przypadkach niezależnych od Wykonawcy, a w szczególności, gdy nie jest możliwe dostarczenie wskazanego wyposażenia, Zamawiający na pisemny wniosek Wykonawcy dopuszcza zmianę tych komponentów na inne spełniające warunki opisane w SWZ. W takim przypadku Zamawiający może wyrazić zgodę na dokonanie takiej zmiany.
6) w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT) cena netto pozostanie bez zmian, a kwota podatku VAT i wartość brutto zostanie odpowiednio skorygowana zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami podatkowymi.