BZP: Przewóz dzieci i młodzieży z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego oraz niepełnosprawnych do placówek oświatowych zlokalizowanych na terenie Gorzowa Wlkp. oraz Myśliborza w 2025r.
07.11.2024
2024/BZP 00582545/01
GMINA LUBISZYN
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przewóz dzieci i młodzieży z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego oraz niepełnosprawnych do placówek oświatowych zlokalizowanych na terenie Gorzowa Wlkp. oraz Myśliborza w 2025r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA LUBISZYN
1.3.) Oddział zamawiającego: Gmina Lubiszyn
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 210966817
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Plac Jedności Robotniczej 1
1.5.2.) Miejscowość: Lubiszyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 66-433
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL431 - Gorzowski
1.5.7.) Numer telefonu: 95 727 71 30
1.5.8.) Numer faksu: 95 727 71 36
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@lubiszyn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lubiszyn.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przewóz dzieci i młodzieży z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego oraz niepełnosprawnych do placówek oświatowych zlokalizowanych na terenie Gorzowa Wlkp. oraz Myśliborza w 2025r.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9f7c6826-523e-4814-8648-b7ce5e41ac1f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00582545
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00025011/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Przewóz dzieci i młodzieży szkolnej z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego oraz niepełnosprawnych do placówek oświatowych zlokalizowanych na terenie Gorzowa Wlkp. i Myśliborza w 2025
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://lubiszyn.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://lubiszyn.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem platformy zakupowej pod adresem https://lubiszyn.logintrade.net/rejestracja/przetargi.html zwanej dalej Platformą.
2. Uwaga! Przed przystąpieniem do składania oferty, wykonawca jest zobowiązany zapoznać się z Instrukcjami korzystania z Platformy zakupowej. Instrukcja zamieszona jest na ww. Platformie.
3. Specyfikację połączenia oraz niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie tj.:
a) Dopuszczalne przeglądarki internetowe:
-Edge
-Google Chrome
-Mozilla Firefox
-Opera;
b) Pozostałe wymagania techniczne:
-dostęp do sieci internet
-obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest - ajax
-włączona obsługa JavaScript
-zalecana szybkość łącza internetowego powyżej 500 KB/s
-zainstalowany Acrobat Reader
-zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub nowszy.
4. Zamawiający wskazuje dopuszczalne formaty przesyłanych plików, w szczególności: JPG .js .tif .dwg .dfx .ods .odt .pdf .xls .txt .doc .ico .bmp .zip .gif .jpg .png .css .php .htm .jpeg.
5. Informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych, tj.: plik załączony przez Wykonawcę na Platformie i zapisany, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany. Możliwość otwarcia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu otwarcia ofert.
6. Zamawiający informuje, iż w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych
z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca winien skontaktować się z dostawcą rozwiązania teleinformatycznego tel. +48 71 787-37-57 lub 71 787-35-34; pn-pt, 8.00-16.00 e-mail: helpdesk@logintrade.net.
7. Korespondencja kierowana do Zamawiającego powinna być opatrzona numerem postępowania, tj. RIT.271.4.10.2024
8. Korzystanie z Platformy jest bezpłatne a informacje o wymaganiach technicznych
i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej są dostępne na Platformie.
9. Wszelką korespondencję związaną z niniejszym postępowaniem, należy przekazywać za pośrednictwem Platformy. Korespondencję uważa się za przekazaną w terminie, jeżeli dotrze do zamawiającego przed upływem wymaganego terminu. Każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdzi fakt otrzymania wiadomości elektronicznej.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zamawiający oświadcza, że spełnia wymogi określone w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie
o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.), dalej: RODO, tym samym dane osobowe podane przez wykonawcę będą przetwarzane zgodnie z RODO oraz zgodnie
z przepisami krajowymi.
2. Administratorem danych osobowych jest Gmina Lubiszyn z siedzibą Lubiszynie pod adresem: Plac Jedności Robotniczej 1 66-433 Lubiszyn tel. 095 727 71 30
3. Kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych możliwy jest pod adresem: inspektor@cbi24.pl
4. Dane osobowe wykonawcy zawarte w protokole postępowania będą przechowywane przez okres 4 lat, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy. Odbiorcami przekazanych przez wykonawcę danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym zostanie udostępniona dokumentacja postępowania zgodnie z art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy Pzp, a także art. 6 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
5. Dane osobowe wykonawcy będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. Przewóz dzieci i młodzieży szkolnej z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego oraz niepełnosprawnych do placówek oświatowych zlokalizowanych na terenie Miasta Gorzowa Wlkp. oraz Myśliborza w okresie od 2 stycznia do 31 grudnia 2025r.
6. Odbiorcami przekazanych przez wykonawcę danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym zostanie udostępniona dokumentacja postępowania zgodnie z art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy Pzp, a także art. 6 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
7. Dane osobowe wykonawcy zawarte w protokole postępowania będą przechowywane przez okres 4 lat, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
8. Zamawiający nie planuje przetwarzania danych osobowych wykonawcy w celu innym niż cel określony w pkt 2 powyżej. Jeżeli administrator będzie planował przetwarzać dane osobowe w celu innym niż cel, w którym dane osobowe zostały zebrane (tj. cel określony w pkt 2 powyżej), przed takim dalszym przetwarzaniem poinformuje on osobę, której dane dotyczą, o tym innym celu oraz udzieli jej wszelkich innych stosownych informacji, o których mowa w art. 13 ust. 2 RODO.
9. Wykonawca jest zobowiązany, w związku z udziałem w przedmiotowym postępowaniu, do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnych wymaganych przez RODO
i związanych z udziałem w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia. Do obowiązków tych należą:
- obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te wykonawca bezpośrednio pozyskał i przekazał zamawiającemu w treści oferty lub dokumentów składanych na żądanie zamawiającego;
- obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane wykonawca pozyskał w sposób pośredni, a które to dane wykonawca przekazuje zamawiającemu w treści oferty lub dokumentów składanych na żądanie zamawiającego.
10. W celu zapewnienia, że wykonawca wypełnił ww. obowiązki informacyjne oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby trzeciej, której dane zostały przekazane w związku z udziałem w postępowaniu, wykonawca składa oświadczenia o wypełnieniu przez niego obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO – treść oświadczenia została zawarta w załączniku Formularzu ofertowym.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zamawiający informuje, że:
- Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO (dane osobowe dotyczące wyroków skazujących i czynów zabronionych) w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy Pzp, do upływu terminu na ich wniesienie.
- Udostępnianie protokołu i załączników do protokołu ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyjątkiem tych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (tj. danych osobowych ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych oraz przetwarzania danych genetycznych, danych biometrycznych w celu jednoznacznego zidentyfikowania osoby fizycznej lub danych dotyczących zdrowia, seksualności lub orientacji seksualnej tej osoby), zebranych w toku postępowania o udzielenie zamówienia.
- W przypadku korzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez zamawiającego, z uprawnienia, o którym mowa w art. 15 ust. 1–3 RODO (związanych
z prawem wykonawcy do uzyskania od administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe jego dotyczące, prawem wykonawcy do bycia poinformowanym
o odpowiednich zabezpieczeniach, o których mowa w art. 46 RODO, związanych
z przekazaniem jego danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej oraz prawem otrzymania przez wykonawcę od administratora kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu), zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia.
- Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia, o którym mowa
w art. 16 RODO (z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych), nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników.
- W postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.
- W przypadku gdy wniesienie żądania dotyczącego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postępowania lub załącznikach do tego protokołu, od dnia zakończenia postępowania
o udzielenie zamówienia zamawiający nie udostępnia tych danych, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozporządzenia 2016/679.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RIT.271.4.10.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług specjalistycznego transportu osobowego
w zakresie dowozu i opieki (w czasie dowozu) uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego oraz niepełnosprawnych zamieszkałych na terenie gminy Lubiszyn do przedszkoli, szkół podstawowych, ponadpodstawowych lub innych placówek oświatowych wymienionych w art. 2 pkt 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz.U.2024, poz. 737).
Przewóz dzieci i młodzieży szkolnej z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego oraz niepełnosprawnych do placówek oświatowych zlokalizowanych na terenie Miasta
Gorzowa Wlkp. oraz Myśliborza odbywać się będzie w okresie od 2 stycznia do 31 grudnia 2025 wraz z zabezpieczeniem opiekunów, tj.
Zadanie I - „Przewóz dzieci i młodzieży szkolnej z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego oraz niepełnosprawnych do placówek oświatowych zlokalizowanych na terenie miasta Gorzowa Wielkopolskiego w okresie od 02 stycznia 2025r. do 31 grudnia 2025r. wraz z zabezpieczeniem opiekuna”.
Zadanie II - „Przewóz dzieci i młodzieży szkolnej z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego oraz niepełnosprawnych do Ośrodka Szkolno-Wychowawczego TPD
w Myśliborzu, ul. Spokojna 22 w okresie od 02 stycznia 2025r.do o 31 grudnia 2025r. wraz
z zabezpieczeniem opiekuna”.
Przedmiot zamówienia obejmuje transport z miejsca zamieszkania uczniów do przedszkoli, szkół podstawowych, ponadpodstawowych lub innych placówek oświatowych oraz powrót
z ww. placówek do miejsca zamieszkania uczniów, a także zapewnienia opieki w czasie transportu.
Wykonawca zobowiązany jest do zatrudnienia osób wykonujących czynności dotyczące przewożenia uczniów i opieki nad nimi, przez cały okres realizacji umowy, na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy (t.j. Dz.U. 2023 poz. 1465 ze zm.).
Dla udokumentowania tego faktu Wykonawca przedstawi na każde pisemne wezwanie zamawiającego, oświadczenie lub dokumenty potwierdzające spełnienie powyższego warunku.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do nadzoru nad realizacją zamówienia,
w szczególności do:
żądania do wglądu dokumentów potwierdzających sprawność pojazdów samochodowych oraz dowodów rejestracyjnych pojazdów,
żądania do wglądu dokumentów kierowców i opiekunów potwierdzających kwalifikacje do wykonania przedmiotu zamówienia,
kontrolowania punktualności i terminowości wykonywanej usługi, na podstawie zatwierdzonego harmonogramu dowozu uczniów.
Przewidywana ilość kilometrów wykonywanej usługi służąca do porównania ofert.
Zadanie 1 Poniedziałek - Piątek 95,8 km dziennie (47,9 km dowóz i 47,9 km odwóz)
4 tygodnie x 479 km = 1916 km / miesiąc x 10 miesięcy = 19 160 km
Zadanie 2 Poniedziałek - 26,5 km dziennie (17,6 km dowóz i 8,9 km odwóz)
Wtorek - Czwartek - 17,8 km dziennie (8,9 km dowóz i 8,9 km odwóz)
Piątek - 26,5 km dziennie (8,9 km dowóz i 17,6 km odwóz)
4 tygodnie x 106,4 km = 425,60 km /miesiąc x 10 miesięcy = 4 256 km
Razem przybliżony zakres usługi to około:
Zadanie 1 - 19 160 km
Zadanie 2 - 4 256 km.
Wskazane powyżej kilometraże są wielkościami szacunkowymi w oparciu o dotychczasowe doświadczenie Zamawiającego i służą jedynie ustaleniu przez Wykonawcę cen. Liczba przejechanych kilometrów w ciągu trwania roku szkolnego/otwarcia placówki może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu, co pociąga za sobą zmniejszenie lub zwiększenie wynagrodzenia na zasadach określonych w projekcie umowy. Wysokość wynagrodzenia, będzie wartością kosztorysową rozliczaną miesięcznie na podstawie załączonego do faktury dokumentu (wykazu) faktycznie przejechanych kilometrów.
W kalkulacji ceny 1 km należy uwzględnić wszystkie obowiązki Wykonawcy i koszty, które będzie musiał ponieść w celu kompleksowego wykonania zamówienia w okresie jego realizacji. Cena obejmuje m.in. zatrudnienie osób (kierowcy, opiekun dla dzieci), koszty paliwa, amortyzacji sprzętu, ubezpieczenie, inne opłaty niezbędne dla prawidłowego wykonania zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punktowo
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Kryterium jakościowe- wiek pojazdów
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z udziału w postępowaniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego wskazanie poniżej.W zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej.
1/ Wykonawca spełni ww. warunek, jeśli wykaże, że posiada licencję na wykonywanie transportu drogowego osób udzieloną przez starostę właściwego dla siedziby Wykonawcy, zgodnie z ustawą z dnia 06 września 2001r. o transporcie drogowym (t.j. Dz.U. 2024, poz. 1251) lub analogiczny ważny dokument na podstawie przepisów wcześniejszych.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (jeżeli dotyczy), spełnią ten warunek, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje świadczenie, do którego realizacji te uprawnienia są wymagane.
W zakresie posiadania zdolności technicznej lub zawodowej.
1/ Wykonawca spełni ww. warunek udziału w postępowaniu, jeśli wykaże, że dysponuje osobami (pełnoletnimi) uczestniczącymi w wykonaniu zamówienia, posiadającymi udokumentowane przeszkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej, w liczbie umożliwiającej realizację przedmiotu zamówienia, to jest jeden opiekun na jeden pojazd.
2/ Wykonawca spełni ww. warunek udziału w postępowaniu, jeśli wykaże, że dysponuje dla:
Zadania I - przewóz dzieci i młodzieży szkolnej z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego oraz niepełnosprawnych do placówek oświatowych zlokalizowanych na terenie miasta Gorzowa Wielkopolskiego:
• minimum 1 autobusem wyposażonym w co najmniej 13 miejsc siedzących, nie starszym niż 3 lata na dzień złożenia oferty, przystosowanym homologacyjnie do przewozu osób niepełnosprawnych, w tym minimum jednej osoby na wózku inwalidzkim, spełniającym przepisy ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2024r., poz. 1251), przy pomocy którego Wykonawca będzie świadczył usługę transportu/przewozu uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego oraz niepełnosprawnych do placówek oświatowych zlokalizowanych na terenie Miasta Gorzowa Wlkp. Pojazd ten musi być wyposażony w:
- sprawną klimatyzację w części pasażer i kierowca,
- dodatkowe sprawne ogrzewanie postojowe działające niezależnie od pracy silnika,
- dodatkowe atestowane pasy bezpieczeństwa umożliwiające bezpieczne przypięcie wózka oraz osób poruszających się na wózkach inwalidzkich na czas transportu,
- fotele wyposażone w trójpunktowe pasy bezpieczeństwa każdy,
- dodatkowy wysuwany stopień przy drzwiach bocznych, ułatwiający wsiadanie
i wysiadanie osobom niepełnosprawnym z pojazdu, w szczególności osobom ograniczonym ruchowo,
- dodatkowe poręcze lub uchwyty umożliwiające bezpieczne wsiadanie i wysiadanie osobom niepełnosprawnym z pojazdu,
- atestowaną windę załadowczą, posiadającą aktualne badania i przegląd Urzędu Dozoru Technicznego,
- oznakowanie pojazdu zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- aktualne ubezpieczenie OC pojazdu i NNW przewożonych osób i aktualny przegląd techniczny pojazdu.
Dla Zadania II - przewóz dzieci i młodzieży szkolnej z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego oraz niepełnosprawnych do Ośrodka Szkolno-Wychowawczego TPD
w Myśliborzu, ul. Spokojna 22.
• minimum 1 pojazdem 9-osobowym, nie starszym niż 3 lata na dzień złożenia oferty, przystosowanym homologacyjnie do przewozu osób niepełnosprawnych, spełniającym przepisy ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2024r., poz. 1251), przy pomocy którego Wykonawca będzie świadczył usługę transportu/przewozu uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego oraz niepełnosprawnych do Ośrodka Szkolno-Wychowawczego TPD w Myśliborzu. Pojazd musi być wyposażony w:
- sprawną klimatyzację w części pasażer i kierowca,
- dodatkowe sprawne ogrzewanie postojowe działające niezależnie od pracy silnika,
- fotele wyposażone w trójpunktowe pasy bezpieczeństwa każdy,
- dodatkowy wysuwany stopień przy drzwiach bocznych, ułatwiający wsiadanie
i wysiadanie osobom niepełnosprawnym z pojazdu w szczególności osobom ograniczonym ruchowo,
- dodatkowe poręcze lub uchwyty umożliwiające bezpieczne wsiadanie i wysiadanie osobom niepełnosprawnym z pojazdu,
- oznakowanie pojazdu zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- aktualne ubezpieczenie OC pojazdu i NNW przewożonych osób i aktualny przegląd techniczny pojazdu.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 3) W celu potwierdzenia aktualności informacji zawartych w oświadczeniu wstępnym dotyczących braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający żąda następujących oświadczeń:
a) oświadczenia o braku skazania za przestępstwa wskazane w art. 108 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U.2024.1320 t. j.) - Załącznik nr 9 do SWZ.
b) oświadczenia składane w związku z art. 108 ust. 1 pkt. 3 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U.2024.1320 t.j.) o braku wyroku sądu lub decyzji
o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek ZUS - Załącznik nr 7do SWZ.
c) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4 Pzp.
d) oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia na podst. art. 108 ust 1 pkt 4 tj. oświadczenia Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne - załącznik nr 8 do SWZ.
e) oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia na podst. art. 108 ust 1 pkt. 5 i pkt. 6 brak podstaw do wykluczenia ze względu na zakłócenie konkurencji załącznik nr 4 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) W zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej.
Dla zadania I i II
• licencja na wykonywanie transportu drogowego osób udzieloną przez starostę właściwego dla siedziby Wykonawcy zgodnie z ustawą z dnia 06 września 2001r.
o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1539).
2) W celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający żąda od Wykonawcy:
• wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego,
w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacją czy osoba posiada przeszkolenia w zakresie udzielania pierwszej pomocy, doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacji o podstawie do dysponowania tymi osobami. Załącznik nr 11 do SWZ.
oraz
Dla Zadania I - przewóz dzieci i młodzieży szkolnej z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego oraz niepełnosprawnych do placówek oświatowych zlokalizowanych na terenie miasta Gorzowa Wielkopolskiego.
• wykaz pojazdów z którego wynika dysponowanie minimum 1 autobusem wyposażonym w co najmniej 13 miejsc siedzących, nie starszym niż 3 lata na dzień złożenia oferty, przystosowanym homologacyjnie do przewozu osób niepełnosprawnych, w tym minimum jednej osoby na wózku inwalidzkim, spełniającym przepisy ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2024r., poz. 1251), przy pomocy którego Wykonawca będzie świadczył usługę transportu/przewozu uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego oraz niepełnosprawnych do placówek oświatowych zlokalizowanych na terenie Miasta Gorzowa Wlkp.
Dla Zadania II - przewóz dzieci i młodzieży szkolnej z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego oraz niepełnosprawnych do Ośrodka Szkolno-Wychowawczego TPD
w Myśliborzu, ul. Spokojna 22.
• wykaz pojazdów z którego wynika fakt dysponowania minimum1 pojazdem 9 osobowym, nie starszym niż 3 lata na dzień złożenia oferty, przystosowanym homologacyjnie do przewozu osób niepełnosprawnych, spełniający przepisy ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2024r., poz. 1251), przy pomocy którego Wykonawca będzie świadczył usługę transportu/przewozu uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego oraz niepełnosprawnych do Ośrodka Szkolno-Wychowawczego TPD w Myśliborzu.
Pozostałe warunki, z uwagi na określoną liczbę znaków w tym punkcie ogłoszenia zostały opisane w SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie żąda przedmiotowych środków dodowych5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1.Po podpisaniu umowy a przez przed rozpoczęciem realizacji usługi Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć kopię polisy lub innego dokumentu potwierdzającego fakt zawarcia ubezpieczenia z tytułu odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem umowy - posiadania ważnej (opłaconej) polisy ubezpieczeniowej z tytułu odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem umowy przez cały okres realizacji przedmiotu umowy;w przypadku wygaśnięcia polisy w trakcie realizacji przedmiotu umowy Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu (do Referatu Infrastruktury Technicznej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa), potwierdzoną za zgodność z oryginałem, kopię kolejnej polisy, tak aby Zamawiający zawsze był w posiadaniu kopii ważnej polisy.
2.Wykonawca po podpisaniu umowy zobowiązany jest do zapoznania się i stosowania "Standardów Ochrony Małoletnich" obowiązujących w przewozach dzieci i uczniów z terenu Gminy Lubiszyn transportem zorganizowanym, wprowadzonych zarządzeniem Wójta Gminy Lubiszyn Nr 80/2024 z dnia 09 sierpnia 2024r. oraz złożenia oświadczenia o zobowiązaniu się do stosowania w/w Standardów, przygotowania pracowników realizujących transport do stosowania zapisów w/w dokumentu oraz zapewnienia dzieciom dostępu do treści Standardów w wersji skróconej (załącznik nr 1 do SOM).
3.Po podpisaniu umowy Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu dokumenty dotyczące zatrudnionych kierowców i opiekunów: oświadczeń o niekaralności, oświadczeń o zapoznaniu się ze Standardami Ochrony Małoletnich, zobowiązaniu do przestrzegania zapisów w/w dokumentu oraz reagowania na sytuacje zagrażające bezpieczeństwu dzieci i informowania o nich (wg załącznika nr 2 do SOM).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Do oferty Wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw wykluczenia. Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 2 do SWZ.2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt 1 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie – Załącznik nr 2 do SWZ to musi potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
3. W przypadku wyboru oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia tj. konsorcjum, spółki cywilnej Zamawiający wymaga przekazania przez przystąpieniem do podpisania umowy kopii umowy regulującej współpracę wykonawców. Kopia umowy musi być potwierdzona za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. W trakcie trwania umowy dopuszcza się wprowadzenie zmian wskazanych w art. 455 ustawy Pzp oraz następujących zmian do jej treści: danych dotyczących stron umowy, jak zmiana nazwy, siedziby, adresu, numeru konta bankowego, osób upoważnionych jako przedstawiciele stron.2. Wszystkie wprowadzone zmiany mogą być dokonane tylko w odpowiednim zakresie, który wynika z okoliczności powodującej konieczność wprowadzenia zmian do umowy.
3. Zmiany umowy wymagają zgody obu Stron wyrażonej w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
4. Wprowadzenie jakichkolwiek zmian do umowy możliwe jest tylko w granicach określonych art. 455 obowiązującej ustawy Prawo zamówień publicznych.
5. Zamawiający, działając na podstawie art. 455 ust.1 pkt 1 Ustawy, przewiduje również możliwość dokonania m. in. następujących zmian umowy:
a) stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego
b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę; (t.j. z 2020 r., poz. 2207 ze zm.).
c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym i ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne
d) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę
6. Zmiana wynagrodzenia może być dokonana w formie aneksu do umowy według następujących zasad:
a) każdej ze stron przysługuje prawo zgłoszenia drugiej stronie żądania zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy,
b) żądanie zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy składa się wraz z uzasadnieniem (wskazując wpływ zmian określonych w art. 436 pkt 4 lit. b ustawy Pzp na koszty wykonania umowy oraz przedstawiającym wyliczenia ww. zmian, a także wskazującym, jakiego wynagrodzenia umownego dotyczy żądanie).
Z uwagi na ograniczoną liczbę znaków w tym punkcie ogłoszenia o zamówieniu, Zamawiający opisał warunki zmiany w umowie w SWZ oraz załączniku do SWZ - wzór umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy