BZP: Usuwanie i przechowywanie pojazdów usuniętych z dróg Powiatu Goleniowskiego
07.11.2024
2024/BZP 00584901/01
Powiat Goleniowski
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usuwanie i przechowywanie pojazdów usuniętych z dróg Powiatu Goleniowskiego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Goleniowski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811684120
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Dworcowa 1
1.5.2.) Miejscowość: Goleniów
1.5.3.) Kod pocztowy: 72-100
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL428 - Szczeciński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wrip@powiat-goleniowski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-goleniowski.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usuwanie i przechowywanie pojazdów usuniętych z dróg Powiatu Goleniowskiego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1e188e34-96d2-4ea7-ad73-b79d5fd45c6b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00584901
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00007331/15/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.9 Usuwanie i przechowywanie pojazdów usuniętych z dróg Powiatu Goleniowskiego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/sp_goleniow3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcą odbywa się przy użycia platformy zakupowej https://platformazakupowa.pl/sp_goleniow
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Osobą uprawnioną do kontaktu z Wykonawcami jest:
a) Małgorzata Cebrzyńska
b) Agata Wachowiak
c) Dominik Okunek
2. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem https://platformazakupowa.pl/sp_goleniow
3. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje się, aby komunikacja między zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane były za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.
Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego.
4. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego wykonawcy.
5. Zamawiający, zgodnie z § 11 ust. 2 ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie zamieszcza wymagania dotyczące specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych za pośrednictwem platformazakupowa.pl tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 4 GB Ram, procesor Intel i3 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 10, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Microsoft Edge,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
6. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
h) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem www.powiat-goleniowski.pl w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
i) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod linkiem.
8. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z platformazakupowa.pl, w szczególności za sytuację, gdy zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. Złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do zamawiającego”).
Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony w art. 221 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WK.272.1.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług usuwania i przechowywania pojazdów na parkingu strzeżonym, usuwanych z dróg położonych na terenie powiatu goleniowskiego w przypadkach określonych w art. 130a ust. 1, 1a lub 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1251, z późn. zm.).
2. Usługa usuwania pojazdów na parking strzeżony z dróg położonych na terenie powiatu goleniowskiego obejmuje w szczególności:
1) przyjęcie dyspozycji usunięcia pojazdu z drogi wydanej przez funkcjonariusza Policji lub innego pracownika uprawnionego organu;
2) dojazd do miejsca zdarzenia z odpowiednim sprzętem transportowym przeznaczonym do usuwania i przemieszczania pojazdów;
3) wykonanie dokumentacji fotograficznej dotyczącej każdego usuwanego pojazdu, polegającej na wykonaniu fotografii ogólnoorientacyjnych umożliwiających zlokalizowanie miejsca zdarzenia w terenie oraz identyfikację i stan usuwanego pojazdu;
4) załadunek i zabezpieczenie pojazdu, w tym ładunku jeśli znajduje się w pojeździe przed uszkodzeniem, zniszczeniem lub czynem zabronionym w czasie transportu na parking strzeżony;
5) dojazd z pojazdem holowanym na parking strzeżony;
6) rozładunek sprzętu transportowego i przekazanie pojazdu,
7) zapewnienie całodobowej łączności przy użyciu telefonów stacjonarnych lub komórkowych w celu umożliwienia przekazywania dyspozycji usunięcia pojazdu,
Wykonawca musi wykazywać się gotowością świadczenia usługi usunięcia pojazdu całodobowo przez 7 dni w tygodniu na każde zlecenie, to jest telefoniczne powiadomienie o konieczności usunięcia pojazdu z drogi na parking strzeżony, przekazane przez uprawniony podmiot w ramach stosowania 130a ust. 1, 1a lub 2 ustawy. Do usuwania pojazdów z drogi Wykonawca musi posiadać co najmniej jeden specjalistyczny pojazd przeznaczony do wykonywania tego rodzaju usług zapewniając sprawne i ciągłe usuwanie pojazdów z dróg położonych na terenie powiatu goleniowskiego w możliwie jak najkrótszym czasie – nie dłuższym niż 60 minut od otrzymania informacji od uprawnionego organu. Wykorzystywany przez Wykonawcę sprzęt specjalistyczny, a w szczególności pojazd musi posiadać opłaconą polisę OC, aktualne okresowe badania techniczne, spełniać warunki techniczne określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 poz. 2022, z późn. zm.). W przypadku świadczenia przez Wykonawcę usług stanowiących przedmiot umowy z wykorzystaniem więcej niż jednego pojazdu specjalistycznego pojazdy powinny odpowiadać wymogom art. 68, ust. 3 ustawy z dnia z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz.U. z 2024, poz. 1289 ze zm.).
Posiadany przez Wykonawcę specjalistyczny sprzęt powinien być przystosowany do usuwania następujących pojazdów:
- hulajnogi elektryczne lub urządzenia transportu osobistego,
- rowery lub motorowery,
- motocykle,
- pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t,
- pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t,
- pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t,
- pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t,
- pojazdy przewożące towary niebezpieczne
3. Usługa przechowywania pojazdu usuniętego z drogi obejmuje w szczególności:
1) przyjęcie pojazdu i pisemne zgłoszenie tego faktu Zamawiającemu;
2) ewidencjonowanie przyjętych pojazdów;
3) zabezpieczenie przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi motorowerów, motocykli i samochodów z uszkodzeniami powypadkowymi np. w garażu lub – w inny odpowiedni sposób (np. zastosowanie odpowiedniej plandeki);
4) zabezpieczenie ładunku, jeśli znajduje się w pojeździe, przed uszkodzeniem, zniszczeniem lub czynem zabronionym w czasie przechowywania, aż do momentu wydania pojazdu osobie uprawnionej;
5) ochronę i nadzorowanie pojazdów i ładunków;
6) udzielanie pomocy rzeczoznawcom przy przeprowadzeniu oględzin pojazdów,
7) wydanie pojazdu osobie uprawnionej,
8) pozostawanie w gotowości do wydania pojazdu osobie uprawnionej do odbioru tego pojazdu – całodobowo przez 7 dni w tygodniu,
9) każde wezwanie Zamawiającego udostępnianie mu prowadzonej ewidencji pojazdów.
Posiadany na podstawie tytułu prawnego parking strzeżony, przeznaczony do wykonywania usług przechowywania, musi spełniać wynikające z przepisów prawa powszechnie obowiązującego wymagania dla tego rodzaju obiektów, a ponadto stanowić nieruchomość utwardzoną, trwale ogrodzoną, oświetloną, dozorowaną przez całą dobę, wyposażoną w sprzęt przeciwpożarowy, zamykaną w sposób uniemożliwiający wjazd i wyjazd środka transportu bez zezwolenia osoby dozorującej; cechy parkingu strzeżonego i jego wyposażenie będą umożliwiały przechowywanie wszystkich pojazdów, usuwanych z dróg na podstawie art. 130a ust. 1, 1a lub 2 ustawy.
W zakres przedmiotu zamówienia nie wchodzi usługa przechowywania pojazdów przewożących materiały niebezpieczne.
4.2.6.) Główny kod CPV: 50118110-9 - Usługi holownicze
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
98351100-9 - Usługi parkingowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: czas dojazdu
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiadanie zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego rzeczy (licencji na wykonanie krajowego transportu drogowego rzeczy).
b) dysponuje osobami, zdolnymi do realizacji zamówienia:
- przedsiębiorca osobiście wykonujący usuwanie pojazdów i/lub zatrudnieni przez niego kierowcy posiadają wymagane uprawnienia do kierowania pojazdami w ruchu drogowym i nie byli skazani prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwa umyślne przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji, mieniu lub dokumentom
c) dysponuje narzędziami niezbędnymi do wykonania zamówienia publicznego:
- posiadanie tytułu prawnego do dysponowania pojazdem lub pojazdami samochodowymi spełniającymi wymagania techniczne określone przepisami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia oraz przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym, którymi usuwanie pojazdów ma być wykonywane
- posiadanie tytułu prawnego do dysponowania parkingiem (parkingami) strzeżonym na którym będą przechowywane pojazdy usunięte z drogi umożliwiającego zabezpieczenie przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi motorowerów, motocykli i samochodów z uszkodzeniami powypadkowymi w garażu lub w przypadku zajętych stanowisk garażowych w inny odpowiedni sposób (np. zastosowanie odpowiedniej plandeki);
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Formularz oferty, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ.
2. Pełnomocnictwa lub inne dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty, oświadczeń i dokumentów, w sytuacji określonej w Rozdziale XIV ust. 2 lub w przypadku składania oferty wspólnej (Rozdział XII ust. 1) - jeżeli dotyczy;
3. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania (aktualne na dzień składania ofert) – zgodnie z Załącznikiem nr 2A do SWZ;
4. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby – jeżeli dotyczy - zgodnie z załącznikiem nr 2B do SWZ.
5. Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – jeżeli dotyczy – (składają wyłącznie Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia – zgodnie z załącznikiem nr 3 do SWZ).
Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369), z innym Wykonawca, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 5 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują:
1) uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
- Wykonawca zobowiązany jest do posiadania zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego rzeczy (licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy).
2) Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego (kierowanie pojazdami w ruchu drogowym), a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – załącznik nr 6 do SWZ.
(W przypadku składania oferty wspólnej, Wykonawcy składają jeden w/w wykaz).
3) Wykaz narzędzi:
– Wykaz pojazdów potrzebnych do realizacji zamówienia - załącznik nr 7 do SWZ oraz dokument posiadanie tytułu prawnego do dysponowania pojazdem lub pojazdami samochodowymi spełniającymi wymagania techniczne określone przepisami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia oraz przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym, którymi usuwanie pojazdów ma być wykonywane
(W przypadku składania oferty wspólnej, Wykonawcy składają jeden w/w wykaz).
– Dokument potwierdzający posiadanie tytułu prawnego do dysponowania parkingiem (parkingami) strzeżonym na którym będą przechowywane pojazdy usunięte z drogi umożliwiającego zabezpieczenie przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi motorowerów, motocykli i samochodów z uszkodzeniami powypadkowymi w garażu lub w przypadku zajętych stanowisk garażowych w inny odpowiedni sposób (np. zastosowanie odpowiedniej plandeki);
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Wszelkie zmiany lub uzupełnienia umowy wymagają formy pisemnej, pod rygorem nieważności, zgodnie z zapisem w zał. nr 4 do SWZ w paragrafie 187.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-11-18 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/sp_goleniow
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-11-18 09:05
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający informuje, iż w niniejszym postępowaniu znajdują zastosowanie dodatkowe podstawy wykluczenia o charakterze obligatoryjnym. Na podstawie przepisów ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. poz. 835 z późn. zm.) z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wyklucza Wykonawcę:- wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 tej ustawy (art. 7 ust. 1 pkt 1 wskazanej ustawy);
- którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (tekst jednolity: Dz. U. z 2022 r. poz. 593 z późn. zm.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 tej ustawy (art. 7 ust. 1 pkt 2 wskazanej ustawy);
- którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jednolity: Dz. U. z 2021 r. poz. 217 z późn. zm.) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 tej ustawy (art. 7 ust. 1 pkt 3 wskazanej ustawy).
Lista osób i podmiotów, wobec których zastosowanie mają wskazane wyżej podstawy wykluczenia wynikające z ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, jest prowadzona przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji i dostępna pod następującym adresem internetowym: https://www.gov.pl/web/mswia/lista-osob-i-podmiotow-objetych-sankcjami#_ftn6.
Zamawiający może zweryfikować treść oświadczenia o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, m.in. w zakresie podstaw wykluczenia wynikających z przepisów ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę (…) w oparciu o dostępne mu źródła takie jak m.in. ogólnodostępne bazy danych, w szczególności rejestry publiczne w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. Zamawiający uprawniony będzie także do żądania wyjaśnień dotyczących treści złożonego oświadczenia, w tym będzie mógł zwrócić się bezpośrednio do podmiotu, który jest w posiadaniu informacji lub dokumentów istotnych dla oceny braku podstaw wykluczenia, o przedstawienie takich informacji lub dokumentów.
Wykonawca, który podlega wykluczeniu na postawie wskazanych wyżej podstaw wykluczenia wynikających z przepisów ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę (…), osoba lub podmiot podlegające wykluczeniu, które w okresie tego wykluczenia ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego lub biorą udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, podlegają karze pieniężnej nakładanej przez Prezesa UZP, w drodze decyzji, w wysokości do 20 000 000 zł.
Szczegółowe informacje dotyczące postępowania zawarte są w specyfikacji warunków zamówienia udostępnionej na stronie internetowej prowadzonego postępowania.