BZP: Obsługa eksploatacyjna i konserwacyjna systemu grzewczego i systemu wentylacji kotłowni Palmiarni Poznańskiej
07.11.2024
2024/BZP 00585060/01
Miasto Poznań - Palmiarnia Poznańska
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Obsługa eksploatacyjna i konserwacyjna systemu grzewczego i systemu wentylacji kotłowni Palmiarni Poznańskiej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Poznań - Palmiarnia Poznańska
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 632383931
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. J. Matejki 18
1.5.2.) Miejscowość: Poznań
1.5.3.) Kod pocztowy: 60-767
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@palmiarnia.poznan.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.palmiarnia.poznan.pl/pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Obsługa eksploatacyjna i konserwacyjna systemu grzewczego i systemu wentylacji kotłowni Palmiarni Poznańskiej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-81a9bf0e-db1e-4e19-9c2f-8dee7ca27666
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00585060
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00218775/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Obsługa eksploatacyjna i konserwacyjna systemu grzewczego oraz systemu wentylacji kotłowni Palmiarni Poznańskiej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-81a9bf0e-db1e-4e19-9c2f-8dee7ca276663.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami prowadzona jest przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl.
Szczegółowe informacje dotyczące środków komunikacji elektronicznej, przy użyciu których Zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami oraz wymagania techniczne dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej zostały określone w SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia.
Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa „Regulamin Platformy e-Zamówienia”, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
Szczegółowe regulacje dotyczące korespondencji elektronicznej zostały zawarte w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegółowe informacje zawarto w punkcie 23.2 SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegółowe informacje zawarto w punkcie 23.2 SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PDT-2/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest obsługa eksploatacyjna i konserwacyjna systemu grzewczego i systemu wentylacji kotłowni Palmiarni Poznańskiej.
Zakres zamówienia obejmuje:
a) pełną obsługę eksploatacyjną systemu grzewczego Palmiarni Poznańskiej zgodnie z obowiązującymi przepisami, Instrukcją Obsługi Systemu Ogrzewania Palmiarni Poznańskiej oraz SWZ;
b) obsługę konserwacyjną systemu wentylacji.
W ramach realizacji przedmiotu umowy Wykonawca zobowiązany jest:
a) do wykonywania codziennych przeglądów pawilonów Palmiarni Poznańskiej około godz. 7.30, 14.30 i 23.00, w tym:
- sprawdzenia temperatur w poszczególnych pawilonach,
- monitorowania wystąpienia ewentualnych przecieków w sieci c.o. i ich zgłaszania Zamawiającemu,
- monitorowania wystąpienia ewentualnych ubytków oszklenia pawilonów i ich zgłaszania Zamawiającemu,
b) dokumentować wykonane odczyty temperatur w prowadzonej w formie papierowej Ewidencji Temperatur i przedstawiać Zamawiającemu na każde jego żądanie,
c) informować Zamawiającego o każdym zauważonym przypadku wystąpienia przecieków, ubytków w szkleniu, bądź innej sytuacji zagrażającej utrzymaniu właściwego klimatu w pawilonach,
d) prowadzić ciągłą kontrolę porównawczą informacji podawanych przez system monitorowania kotłowni z rzeczywistymi warunkami panującymi w pawilonach Palmiarni Poznańskiej uzyskanych podczas przeglądów,
e) przystąpić do usuwania awarii systemu grzewczego i sieci c.o. stwierdzonych w trakcie wykonywania umowy,
f) dokonywać bieżących napraw i okresowych konserwacji obsługiwanego systemu grzewczego i sieci c.o.
g) utrzymywać ład i porządek w pomieszczeniach kotłowni,
h) wykonać roczną kontrolę stanu technicznego instalacji grzewczej, przeprowadzoną przez osobę posiadającą świadectwo kwalifikacyjne dla sieci i instalacji cieplnych wraz z urządzeniami pomocniczymi, o przesyle ciepła wyższym niż 50 kW i do dnia 15 maja 2025 r. przedstawić Zamawiającemu:
- protokół z kontroli,
- plan remontów,
- kosztorys/wycenę prac niezbędnych do prawidłowego działania instalacji grzewczej w następnym sezonie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 50720000-8 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji centralnego ogrzewania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
50721000-5 - Obsługa instalacji grzewczych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w
kryteriach:
1) Cena ofertowa brutto za wykonanie całości zamówienia;
2) Czas reakcji w przypadku zakłóceń/awarii w systemie grzewczym.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji w przypadku zakłóceń/awarii w systemie grzewczym
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej, w zakresie:a) wykonania w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie należycie, co najmniej jednej usługi polegającej na obsłudze, przez nieprzerwany okres co najmniej 12 miesięcy, węzła cieplnego o mocy co najmniej 3 MW oraz kotłowni na paliwo płynne o mocy min. 3 MW.
UWAGA: Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże jego spełnianie poprzez jedną usługę obejmującą obsługę węzła cieplnego i kotłowni o wskazanych parametrach, jak również poprzez dwie usługi dotyczące odrębnie obsługi węzła cieplnego i odrębnie kotłowni, przy założeniu, iż każda z tych usług była wykonywana przez co najmniej 12 miesięcy.
Za datę decydującą dla uznania, że dana usługa spełnia ww. warunek, należy przyjąć datę zakończenia usługi (tj. data rozpoczęcia wykonywania usługi może być wcześniejsza niż wskazany 3-letni okres przed upływem terminu składania ofert).
b) dysponowania co najmniej 4 osobami przewidzianymi do bezpośredniej obsługi węzła cieplnego i kotłowni, z których każda spełnia łącznie następujące wymagania:
b1) posiadanie świadectwa kwalifikacji w zakresie eksploatacji kotłów parowych o mocy powyżej 50kW,
b2) posiadanie świadectwa kwalifikacji w zakresie eksploatacji sieci i instalacji cieplnych o przesyle powyżej 50kW,
b3) posiadanie świadectwa kwalifikacji w zakresie eksploatacji zespołów prądotwórczych powyżej 50 kW,
b4) posiadanie świadectwa kwalifikacji w zakresie eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci o napięciu znamionowym do 1 kW.
c) dysponowania co najmniej 1 osobą przewidzianą do nadzoru nad pracami obsługowymi, spełniającą następujące wymagania:
c1) posiadanie świadectwa kwalifikacji w zakresie dozoru kotłów parowych o mocy powyżej 50kW,
c2) posiadanie świadectwa kwalifikacji w zakresie dozoru sieci i instalacji cieplnych o przesyle powyżej 50kW,
c3) posiadanie świadectwa kwalifikacji w zakresie dozoru zespołów prądotwórczych powyżej 50 kW,
c4) posiadanie świadectwa kwalifikacji w zakresie dozoru urządzeń, instalacji i sieci o napięciu znamionowym do 1 kW.
Zamawiający dopuszcza wykazanie ww. warunku poprzez wskazanie osób posiadających pojedyncze kwalifikacje spośród określonych pod lit. c1)-c4).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wymaga się złożenia:
a) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie określonym w art. 109 ust 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji (w przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności przedmiotowego dokumentu w formie elektronicznej pod adresem wskazanym w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający samodzielnie pobierze go z bazy danych);
b) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę lub ofertę częściową, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej;
c) oświadczenia o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 1 25 ust. 1 ustawy Pzp;
d) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 10.3 lit. a SWZ, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury (dokument wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem).
Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa w pkt 10.3 lit. a, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument dotyczy.
Do podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy oraz podwykonawców niebędących podmiotami udostępniającymi zasoby na tych zasadach, mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, ww. postanowienia stosuje się odpowiednio
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wymaga się złożenia:
a) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat (okres liczony wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
Uwaga!
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie
z innymi wykonawcami, ww. wykaz musi dotyczyć usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
b) wykazu osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacją na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca składa wraz z ofertą (interaktywny formularz ofertowy) dokumenty podpisane zgodnie z wymogami pkt 11 SWZ:1) wypełnione oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu;
2) wypełnione oświadczenie dot. podziału prac realizowanych przez podmioty występujące wspólnie (jeżeli dotyczy);
3) stosowne pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:1) brak podstaw do wykluczenia z postępowania wykazuje odrębnie każdy z Wykonawców składających ofertę wspólnie;
2) warunek określony w sekcji 5.4 lit. a) ogłoszenia będzie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wykaże wymagane doświadczenie. Zamawiający nie dopuszcza sumowania doświadczenia w celu wykazania tego warunku;
3) warunki, o których mowa w sekcji 5.4 lit. b) i c) ogłoszenia zostaną spełnione, jeżeli wykonawcy łącznie wykażą dysponowanie osobami posiadającymi określone kwalifikacje
4) Wykonawcy występujący wspólnie zobowiązani są do dołączenia do oferty wypełnionego załącznika nr 3 stanowiącego oświadczenie, z którego będzie jednoznacznie wynikać, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy i warunków ich wprowadzenia określa wzór umowy stanowiący załącznik do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-11-18 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia (https://ezamowienia.gov.pl) na stronie prowadzonego postępowania.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-11-18 12:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-12-17
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 i art. 109 ust. 1 pkt 4, 5, 7, 8, 9, 10 ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.Termin wykonania zamówienia: 12 miesięcy od dnia podpisania umowy (planowany termin rozpoczęcia wykonywania usługi to 03.01.2025r., godz. 8:00)