BZP: Ochrona osób i mienia II
08.11.2024
2024/BZP 00586974/01
Gmina Wałbrzych
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Ochrona osób i mienia II
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzą zamawiający działający wspólnie
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Wałbrzych
1.3.) Oddział zamawiającego: Urząd Miejski w Wałbrzychu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890718490
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: plac Magistracki 1
1.5.2.) Miejscowość: Wałbrzych
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-300
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bzp@um.walbrzych.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.um.walbrzych.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
1.8.) Informacje o pozostałych zamawiających działających wspólnie
Zamawiający 2
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Zakład Usług Komunalnych sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 891322535
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kolejowa 4
1.5.2.) Miejscowość: Wałbrzych
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-300
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bzp@um.walbrzych.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.um.walbrzych.pl
1.9.) Podział obowiązków – zamówienie wspólne
Gmina Wałbrzych – Miasto na Prawach Powiatu, działająca na podstawie porozumienia o wspólnym prowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na ochronę osób i mienia, zawartego na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy Pzp w imieniu własnym oraz pozostałych Stron porozumienia przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego.
Umowy będą zawierane z poszczególnymi Zamawiającymi.
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Ochrona osób i mienia II
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0bf3cfcd-888c-4b21-b3f2-766a3e66c643
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00586974
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00024808/21/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.34 Ochrona obiektów UM (wspólny)
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://gminawalbrzych.logintrade.net/zapytania_email,181098,ba6ec79cefd00db39d3c983c4f38817e.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://gminawalbrzych.logintrade.net/zapytania_email,181098,ba6ec79cefd00db39d3c983c4f38817e.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia i w konkursie, w tym składanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub konkursie, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie Pzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r. poz. 344).
2. Drogą komunikacji elektronicznej przyjętą przez Zamawiającego jest Platforma Zakupowa Logintrade SA. Korzystanie z Platformy Przetargowej przez Wykonawcę jest bezpłatne.
3. Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt.. Ofertę, a także oświadczenie o jakim mowa w Rozdziale VI punkcie 1 niniejszej SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (dokument z podpisem kwalifikowanym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
4. Ofertę oraz wszelkie inne dokumenty dotyczące niniejszego postępowania składa się poprzez Platformę Zakupową, w wierszu oznaczonym tytułem sprawy zgodnym z niniejszym postępowaniem (adres dostępowy
https://gminawalbrzych.logintrade.net/zapytania_email,181098,ba6ec79cefd00db39d3c983c4f38817e.html
5. Złożenie oferty na w/w Platformie nie wymaga rejestracji.
6. Zasady korzystania z Platformy służącej do obsługi postępowania określa SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Wałbrzycha, Pl. Magistracki 1, 58-300 Wałbrzych, tel.: 74 66 55 112.
2. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych e-mail: iodo@um.walbrzych.pl, tel. (74) 64 44 780.
3. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie podstawowym.
4. Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu art. 74 ustawy z dnia 11.09 2019 r. – Prawo zamówień publicznych.
5. Dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
6. Obowiązek podania danych osobowych bezpośrednio dotyczących osoby podającej jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
7. W odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
8. Posiada Pani/Pan:
1) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
2) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych*;
3) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO**;
4) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
9. Pani/Pana dane osobowe będą udostępniane podmiotom lub osobom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, operatorowi pocztowemu lub kurierowi, w celu przekazywania korespondencji papierowej oraz podmiotom, wspólnie przeprowadzającymi postępowanie na podstawie art. 38 ustawy Pzp.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 10. Pani/Pana dane osobowe będą udostępniane podmiotom lub osobom upoważnionym na podstawie przepisów prawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BZP.271.98.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest ochrona osób i mienia.
Przedmiotem zamówienia są usługi społeczne i inne szczególne usługi.
Pierwsza część przedmiotu zamów ienia (obejmująca sześć zadań) prowadzona jest w postępowaniu na zadanie pn. Ochrona osób i mienia (BZP.271.97.2024).
Niniejsze postępowanie obejmuje zadanie nr 7.
ZADANIE 7
OCHRONA OBIEKTÓW MIEJSKIEGO ZAKŁADU USŁUG KOMUNALNYCH SP. Z O.O.
Przedmiotem zamówienia jest ochrona techniczna i fizyczna obiektów Miejskiego Zakładu Usług Komunalnych sp. z o.o. (MZUK sp. z o.o.).
1. Biurowiec oraz obiekt bazy sprzętowej MZUK Sp. z o.o. przy ul. Kolejowej 4 i Lubelskiej w Wałbrzychu:
(Biurowiec przy ul. Kolejowej 4 i baza przy ul Lubelskiej tworzą jeden obiekt podlegający ochronie)
- ochrona elektroniczna w godzinach 15:00 - 06:00 od poniedziałku do piątku,
- ochrona elektroniczna całodobowa w soboty, niedziele i święta.
- przekierowanie sygnału wideo z instalacji Zamawiającego, do stanowiska monitorowana Wykonawcy.
2. Instalacja Komunalna i Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów (PSZOK) przy ul. Beethovena 43
w Wałbrzychu działki nr 7/16 i 7/17 obręb Gaj nr 32:
- ochrona elektroniczna w godzinach 22.00 – 06.00 od poniedziałku do piątku,
- ochrona elektroniczna całodobowa w soboty, niedziele i święta,
- przekierowanie sygnału wideo z instalacji Zamawiającego, do stanowiska monitorowana Wykonawcy.
- ochronie podlegają: namiotowa hala stabilizacji, instalacja kompostowni odpadów zielonych/biodegradowalnych przy hali namiotowej, stalowa hala z mechaniczną linią sortowniczą, kontenerowe budynki administracyjne, Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów, place technologiczne zakładu, sprzęt mechaniczny, stacja paliw ON, maszyny, pojazdy, wyposażenie, kontenery, wagi (platformowa i najazdowa), surowce wtórne (które podlegają sprzedaży), instalacje elektryczne, instalacje informatyczne (WiFi, światłowód itp.) znajdujące się na terenie zakładu.
3. Baza Transportowa i Składowisko odpadów przy ul. Beethovena w Wałbrzychu działki nr 10/54, 10/57 obręb Gaj nr 32:
- ochrona elektroniczna w godzinach 21.00 – 05.00 od poniedziałku do piątku,
- ochrona elektroniczna całodobowa w soboty, niedziele i święta,
- przekierowanie sygnału wideo z instalacji Zamawiającego, do stanowiska monitorowana Wykonawcy.
- ochronie podlegają: budynki socjalno-administracyjne, magazyn soli, parking aut osobowych na zewnątrz bazy transportowej, sprzęt mechaniczny, pojazdy specjalistyczne – śmieciarki, pługi, ciągniki, pojazd dyspozytorów, spych, walec, kompaktor, place, garaż, budynek trafostacji i kwatera składowiska.
4. Hala i plac parkingowy dla sprzętu zmechanizowanego przy ul. Lubelskiej 3 w Wałbrzychu:
- 24 godziny monitoringu wizyjnego na dobę,
- ochrona elektroniczna w godzinach uzbrojenia alarmu (najczęściej 17.00 – 06.00).
5. Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) przy ul. Stacyjnej w Wałbrzychu działka nr 73/1 obręb Szczawienko nr 3:
- 24 godziny ochrony elektronicznej na dobę,
- przekierowanie sygnału wideo z instalacji Zamawiającego, do stanowiska monitorowana Wykonawcy.
- ochronie podlegają:
kontenerowe budynki administracyjne, garaż, Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów, place technologiczne, wyposażenie, kontenery, wagi (platformowa i najazdowa), surowce wtórne (które podlegają sprzedaży), instalacje elektryczne, instalacje informatyczne (WiFi itp.).
6. Osadniki z wodą + pompownia, oraz budynek techniczny na składowisku odpadów przy ul. Stacyjnej w Wałbrzychu działka nr 73/1 obręb Szczawienko nr 3:
- 24 godziny ochrony elektronicznej na dobę.
7. Zakład Pogrzebowy w Wałbrzychu ul. Chrobrego 27:
- 24 godziny ochrony elektronicznej na dobę. Dodatkowo pracownicy Zakładu Pogrzebowego wyposażeni będą w przyciski/piloty napadowe,
- przekierowanie sygnału wideo z instalacji Zamawiającego, do stanowiska monitorowana Wykonawcy.
- konwojowanie wartości pieniężnych Zakładu Pogrzebowego do placówki Banku PKO BP przy ul. Chrobrego 9 w Wałbrzychu.
8. Obiekt prosektorium, kaplicy i pomieszczenia socjalnego w Wałbrzychu ul Żeromskiego:
- ochrona elektroniczna w godzinach uzbrojenia alarmu najczęściej pn.-pt. 16.00 – 08.00, sobota od 14.00, niedziele i święta całodobowo
9. Obiekt kaplica cmentarna w Wałbrzychu ul. Cmentarna:
- ochrona elektroniczna w godzinach uzbrojenia alarmu najczęściej pn.-pt. 16.00 – 08.00, sobota od 14.00, niedziele i święta całodobowo
10. Obiekt kaplica cmentarna w Wałbrzychu ul. Moniuszki:
- ochrona elektroniczna w godzinach uzbrojenia alarmu najczęściej pn.-pt. 16.00 – 08.00, sobota od 14.00, niedziele i święta całodobowo
11. Farma fotowoltaiczna przy ul. Wysockiego w Wałbrzychu:
(wjazd przy GPZ Tauron) - 24 godziny ochrony elektronicznej na dobę.
- przekierowanie sygnału wideo z instalacji Zamawiającego, do stanowiska monitorowana Wykonawcy.
12. Zajezdnia autobusowa przy ul. Ludowej 1D w Wałbrzychu:
- ochrona elektroniczna placu parkingowego dla autobusów. Alarm będzie uzbrajany przez Dyspozytora zajezdni wg. potrzeb (najczęściej w godzinach 24.00 – 04.00).
- przekierowanie sygnału wideo z instalacji Zamawiającego, do stanowiska monitorowana Wykonawcy.
13. Toalety miejskie przy ul. Rycerskiej i ul. Bystrzyckiej w Wałbrzychu:
- 24 godzinny monitoring wizyjny,
- w urządzeniach otwierających drzwi do toalety po wrzuceniu monety, należy zamontować system który będzie uruchamiał alarm w przypadku próby ich uszkodzenia (4 sztuki).
14. Hala i plac magazynowy przy ul. Gwarków w Wałbrzychu:
- 24 godziny monitoringu wizyjnego na dobę,
- ochrona elektroniczna w godzinach uzbrojenia alarmu.
- przekierowanie sygnału wideo z instalacji Zamawiającego, do stanowiska monitorowana Wykonawcy.
Zastosowane Systemy Sygnalizacji Włamania muszą umożliwiać obsługiwanie ich przy pomocy aplikacji na smartfona.
Zastosowane czujki/czujki z wideoweryfikacją muszą być bezprzewodowe.
Zadania ochrony:
- ochrona nieruchomości przed włamaniem, grabieżą i penetracją osób niepożądanych,
- ochrona mienia pod względem przeciwpożarowym,
- ochrona mienia przed zniszczeniem, uszkodzeniem mogącym stanowić zagrożenie dla życia
i zdrowia ludzi oraz środowiska,
- niezwłoczne zawiadomienie Zamawiającego i policji o zaistnieniu przestępstwa na terenie ochranianego obiektu oraz zabezpieczenie miejsca zdarzenia przed zatarciem śladów pozostawionych przez sprawców,
- niezwłoczne zawiadomienie Zamawiającego i straży pożarnej w przypadku pożaru w ochranianym obiekcie,
- w sytuacjach tego wymagających podejmowanie interwencji przez własną zmotoryzowaną grupę interwencyjno – patrolową:
- zadaniem grupy interwencyjno – patrolowej jest szybkie dotarcie do monitorowanego obiektu, sprawdzenie przyczyny alarmu i zabezpieczenie jego w przypadku stwierdzenia śladów włamania.
Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia niezbędnego wyposażenia, sprzętu i narzędzi potrzebnych do prawidłowego wykonania zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
79711000-1 - Usługi nadzoru przy użyciu alarmu
79714000-2 - Usługi w zakresie nadzoru
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie oferta, która uzyskała największą liczbę punktów w każdym kryterium oceny ofert. Oceny ofert będzie dokonywała komisja przetargowa. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki. Zamawiający
udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiadać będzie wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie oraz w SWZ i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria oceny ofert.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas przyjazdu grupy interwencyjnej po otrzymaniu sygnał włamania i napadu
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisówWykonawca ma posiadać aktualną koncesję wydaną przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych, o której mowa w art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz.U. z 2021.1995).
W przypadku składania ofert przez Wykonawców występujących wspólnie, warunek – posiadanie koncesji spełnia ten Wykonawca, który będzie realizował zakres umowy, na który wymagane jest posiadanie koncesji.
zdolność techniczna lub zawodowa:
Wykonawca ma wykonać, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również może wykonywać, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:
co najmniej jedną usługę ochrony budynku /budynków użyteczności publicznej z monitoringiem, na podstawie jednej umowy, o wartości min. 65 000,00 zł brutto (zakres zrealizowany).
Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień zakończenia realizacji umowy na świadczenie usług ochrony.
Budynek użyteczności publicznej - należy przez to rozumieć budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, wychowania, opieki zdrowotnej, społecznej lub socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, w tym usług pocztowych lub telekomunikacyjnych, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym, oraz inny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji; za budynek użyteczności publicznej uznaje się także budynek biurowy lub socjalny (§ 3 pkt 6 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, Dz.U.2022.1225).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Oferta.Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:
1) oświadczenia, o których mowa w Rozdziale VI.1 SWZ (z uwzględnieniem zapisów Rozdziału VII.7 i Rozdziału VIII.2 SWZ),
2) zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w Rozdziale VII.3 (jeżeli dotyczy),
3) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty, odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy),
4) dowód wniesienia wadium (jeżeli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 1.250 zł.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2023 r. poz. 462).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek Zamawiającego:
Urząd Miejski w Wałbrzychu
Bank Millenium SA 93 1160 2202 0000 0004 9251 8376
z adnotacją „Wpłata wadium - numer sprawy BZP.271.98.2024, numer zadania, nazwa Wykonawcy, którego ofertę zabezpiecza wadium”
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
5.1 musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie Pzp;
5.2 z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta /poręczyciela do zapłaty całej kwoty wadium;
5.3 powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego;
5.4 termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą(z zastrzeżeniem, iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert, a gwarant/ poręczyciel miał obowiązek wypłacenia Zamawiającemu kwoty wadium, o ile tylko przesłanka zatrzymania wadium zaistnieje w okresie związania ofertą);
5.5 w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
5.6 beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest Zamawiający;
5.7 w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum).
6. Złożenie wadium w innej formie niż pieniężna musi być czynnością jednostronnie zobowiązującą. Wadium w formie innej niż pieniężna musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu.
7. W przypadku wadium wnoszonego w formie poręczenia Zamawiający wymaga, aby poręczenie miało charakter solidarny.
8. W przypadku dokonywania przez Wykonawcę wpłaty wadium na rachunek Zamawiającego za pośrednictwem systemów płatności internetowych pośredniczących w dokonywanych transakcjach bankowych w celu prawidłowego wniesienia wadium zaleca się w tytule przelewu wskazanie osoby/ nazwy firmy dokonującej wpłaty wadium oraz jej adresu.
9. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona.
10. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale VI punkcie 1 niniejszej SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi, dostawy, roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
zgodnie z projektem umowy7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-11-18 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://gminawalbrzych.logintrade.net/zapytania_email,181098,ba6ec79cefd00db39d3c983c4f38817e.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-11-18 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-12-17
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek zokoliczności wskazanych w:
a) art. 108 ust. 1 ustawy Pzp,
b) art. 109 ust. 1 pkt 5, 7, 8 ustawy Pzp,
c) art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
Na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu wykonawca przedkłada wraz z ofertą załącznik nr 2 do SWZ (wzór).