BZP: ,,Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla osób z zaburzeniami psychicznymi w okresie od 02 stycznia 2025r. do 30 grudnia 2025r."
08.11.2024
2024/BZP 00587460/01
Ośrodek Pomocy Społecznej w Łęczycach
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
,,Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla osób z zaburzeniami psychicznymi w okresie od 02 stycznia 2025r. do 30 grudnia 2025r."
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Ośrodek Pomocy Społecznej w Łęczycach
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 192592827
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Długa 53
1.5.2.) Miejscowość: Łęczyce
1.5.3.) Kod pocztowy: 84-218
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL634 - Gdański
1.5.7.) Numer telefonu: 586789210
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@opsleczyce.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.opsleczyce.nv.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Pomoc społeczna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
,,Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla osób z zaburzeniami psychicznymi w okresie od 02 stycznia 2025r. do 30 grudnia 2025r."
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-038d1340-f09a-4bee-a795-070bd447ff60
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00587460
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00574271/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla osób z zaburzeniami psychicznymi w okresie od 02 stycznia 2025 r. do 30 grudnia 2025 r.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-038d1340-f09a-4bee-a795-070bd447ff603.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiąjącym, a Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl/, w zakresie dotyczącym składania ofert oraz oświadczenia składanego na podstawie art. 125 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. W pozostałym zakresie dotyczącym niniejszego postępowania komunikacja Zamawiającego z Wykonawcami może odbywać się za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej poprzez pocztę elektroniczną : sekretariat@opsleczyce.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się w języku polskim przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, tj.:
1) Platformy e-zamówienia , która dostępna jest pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/
2)poczty elektronicznej: sekretariat@opsleczyce.pl- korespondencja inna niż oferta Wykonawcy i załączniki do oferty
We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia (BZP), ID postępowania lub numerem referencyjnym postępowania OPS.272.1.2024.SUO .
2.Komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami będzie możliwa w formie elektronicznej, co pociąga za sobą konieczność posiadania kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu osobistego lub podpisu zaufanego.
3. Osobami ze strony Zamawiającego upoważnionymi do kontaktowania się z Wykonawcami są:
1) Marta Mach - tel. 58 6789-92-10 (wew. 74)
2) Karolina Morgiel- tel. 58 678-92-10, e-mail: sekretariat@opsleczyce.pl
4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto podmiotu ,,Wykonawca" na Platformie e-Zamówienia.
5.Komunikacja w postępowaniu , z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce ,, Formularze" (,,Formularze do komunikacji"). Za pośrednictwem ,,Formularzy do komunikacji" odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączanie załącznika do przesyłanej wiadomości ( przycisk ,, dodaj załącznik").
6. Możliwość korzystania w postępowaniu z ,, Formularzy do komunikacji" w pełnym zakresie wymaga posiadania konta ,,Wykonawcy" na Platformie oraz zalogowaniu się na Platformie. Do korzystania z ,, Formularzy do komunikacji" służących do zadawnia pytań dotyczących treści dokumentów Zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. Konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
7. Wszystkie wysłane i odebrane postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce ,, Komunikacja".
8. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem ,,Formularzy do Komunikacji" wynosi 150 MB.(Wielkość ta dotyczy plików przesłanych jako załącznik do jednego formularza).
9. Sposób komunikowania się w ramach postępowania na Platformie e-Zamówienia został określony w Instrukcji Interaktywnej ,, Komunikacja w postępowaniu"
10. Dokumenty elektroniczne ( inne niż oferta oraz załączniki do ofert), oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem ,,Formularza do Komunikacji "jako załącznik i. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania ww. dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: sekretariat@opsleczyce.pl
11. Zamawiający nie przewiduje komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej wskazanych w SWZ.
12. Za datę przekazania oferty, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust.1 Ustawy, podmiotowych środków dowodowych oraz innych informacji, oświadczeń lub dokumentów przekazanych w postępowaniu, przyjmuje się datę ich przekazania na Platformę e-Zamówienia. W przypadku przekazania tych dokumentów (innych niż oferta oraz załączniki do ofert) oraz innych informacji za pomocą poczty elektronicznej - datą ich przesłania będzie potwierdzenie dostarczenia wiadomości zawierających dokument/ informacje z serwera pocztowego Zamawiającego .
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE ( ogólne rozporządzenie o danych, zw. dalej RODO) oraz art 19 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych, zw. dalej Pzp informujemy, że:
1. Administratorem danych osobowych jest Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Łęczycach w imieniu: Ośrodek Pomocy Społecznej w Łęczycach ul. Długa 53 84-218 Łęczyce , e-mail: sekretariat@opsleczyce.pl, który przetwarza dane osobowe zebrane w postępowaniu o udzielenie zamówienia w sposób gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem.
2.Kontakt do Inspektora ochrony danych e-mail: iodo@leczyce.pl
3. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 li. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji ( art. 275 pkt 1 Pzp).
4. Odbiorcami danych osobowych mogą być osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy Pzp, podmioty usług IT u Administratora , organy kontroli.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 Pzp przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielnie zamówienia.
6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisanych ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 ROD.
8. Posiada Pani/Pan:
1) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących( w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia-art. 75 Pzp);
2)na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników - art. 76 Pzp);
3) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków , o których mowa w art 18 ust. 2 RODO ( prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego).
4) Prawo do wniesienia Skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa , gdy uzna Pan/Pani, że przetwarzanie danych osobowych Pan/Pani dotyczących narusza przepisy RODO.
9. Nie przysługuje Pan/Pani
1) W związku z artykułem 17 ust. 3 lit. bd, lub eRODO prawo do usunięcia danych osobowych.
2) prawo do przenoszenia danych osobowych o których mowa w art. 20 RODO
3) Na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu , wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pana/Pani danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit.c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OPS.272.1.2024.SUO
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 181800,00 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla osób z zaburzeniami psychicznymi w ramach realizacji zadań zleconych gminie na podstawie art. 18 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1283 z późn. zm.). zwanych dalej ,,Usługami" w okresie od 02 stycznia 2025r. do 30 grudnia 2025r.
w części I- ,,uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia"
4.2.5.) Wartość części: 141960,00 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-02 do 2025-12-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Najkorzystniejszą ofertą będzie oferta, która przedstawi najkorzystniejszy bilans ceny i kryteriów poza cenowych- termin płatności.
Punkty będą wyliczane zgodnie z niżej podanymi zasadami, przyjmując, że 1 % = 1 punkt.
A. Kryterium „Cena” w PLN:
C = C min : C bad x 90% x 100 = ….. pkt
C - liczba uzyskanych punktów za kryterium ceny (ocenianej oferty)
C min - najniższa cena ofertowa
C bad - cena oferty badanej
Przy ocenie ofert porównuje się wartość ofert brutto za 1 roboczogodzinę świadczeni specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscy zamieszkania dla osób z zaburzeniami psychicznymi. W tym kryterium można otrzymać maksymalnie 90 punktów.
Uzyskana z wyliczenia ilość punktów zostanie ostatecznie ustalona z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku z zachowaniem zasady zaokrągleń matematycznych.
B. Kryterium „Termin płatności” (T)”
Przy kryterium „Termin płatności” (T) Zmawiający rozumie termin (maksymalną ilość dni) na zapłatę faktury za świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych.
W kryterium tym można uzyskać maksymalnie 10 punktów. Wykonawca otrzyma odpowiednią liczbę punktów na podstawie danych zawartych w Formularzu ofertowym w punkcie odnoszącym się do wskazania terminu płatności (T).
Ocena punktowa kryterium „Termin płatności” dokonana zostanie wg przedziału:
a) termin płatności od 0 do 7 dni – 0 pkt;
b) termin płatności od 8 do 14 dni – 2 pkt;
c) termin płatności od 15 do 21 dni - 5 pkt;
d) termin płatności od 22 dni i powyżej – 10 pkt.
3. Ocena oferty jest sumą uzyskanych punktów w kryterium „Cena” (C) i „Termin płatności (T)”, obliczoną według wzoru:
N = C + T
gdzie, N – oznacza łączną sumę punktów otrzymanych w kryterium „Cena” (C) i „Termin płatności”(T). Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
4. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która uzyska największą ilość punktów łącznie podanych kryteriach oceny ofert (N) oraz, która nie podlega odrzuceniu.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla osób z zaburzeniami psychicznymi w ramach realizacji zadań zleconych gminie na podstawie art. 18 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1283 z późn. zm.), zwanych dalej „Usługami” w okresie od 02 stycznia 2025 r. do 30 grudnia 2025r.
1) Część II: „rehabilitacja fizyczna i usprawnienie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych”.
4.2.5.) Wartość części: 39840,00 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-02 do 2025-12-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Najkorzystniejszą ofertą będzie oferta, która przedstawi najkorzystniejszy bilans ceny i kryteriów poza cenowych – termin płatności.
Punkty będą wyliczane zgodnie z niżej podanymi zasadami, przyjmując, że 1 % = 1 punkt.
A. Kryterium „Cena” w PLN:
C = C min : C bad x 90% x 100 = ….. pkt
C - liczba uzyskanych punktów za kryterium ceny (ocenianej oferty)
C min - najniższa cena ofertowa
C bad - cena oferty badanej
Przy ocenie ofert porównuje się wartość ofert brutto za 1 roboczogodzinę świadczeni specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscy zamieszkania dla osób z zaburzeniami psychicznymi. W tym kryterium można otrzymać maksymalnie 90 punktów.
Uzyskana z wyliczenia ilość punktów zostanie ostatecznie ustalona z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku z zachowaniem zasady zaokrągleń matematycznych.
B. Kryterium „Termin płatności” (T)”
Przy kryterium „Termin płatności” (T) Zmawiający rozumie termin (maksymalną ilość dni) na zapłatę faktury za świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych.
W kryterium tym można uzyskać maksymalnie 10 punktów. Wykonawca otrzyma odpowiednią liczbę punktów na podstawie danych zawartych w Formularzu ofertowym w punkcie odnoszącym się do wskazania terminu płatności (T).
Ocena punktowa kryterium „Termin płatności” dokonana zostanie wg przedziału:
a) termin płatności od 0 do 7 dni – 0 pkt;
b) termin płatności od 8 do 14 dni – 2 pkt;
c) termin płatności od 15 do 21 dni - 5 pkt;
d) termin płatności od 22 dni i powyżej – 10 pkt.
3. Ocena oferty jest sumą uzyskanych punktów w kryterium „Cena” (C) i „Termin płatności (T)”, obliczoną według wzoru:
N = C + T
gdzie, N – oznacza łączną sumę punktów otrzymanych w kryterium „Cena” (C) i „Termin płatności”(T). Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
4. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która uzyska największą ilość punktów łącznie podanych kryteriach oceny ofert (N) oraz, która nie podlega odrzuceniu.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale VII SWZ.2. Wykonawca składa oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiące załącznik nr 3 do niniejszego SWZ.
3. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone w art. 112 ust. 2 Ustawy, dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;
3) sytuacji ekonomicznej i finansowej: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;
4) zdolności technicznej lub zawodowej: Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) do wykonywania zamówienia w części I – dysponuje co najmniej 2 osobami odpowiednimi do świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych
b) do zamówienia w części II – dysponuje co najmniej 1 osobą odpowiednią do świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych
Zamawiający nie wymaga, aby Wykonawca dla każdej z części zamówienia przedstawił inne osoby. Jedna osoba może zostać wpisana do każdej z części zamówienia, jeżeli spełnia wymogi Zamawiającego do świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych przypisane do konkretnej części zamówienia, określone w ust. 4 niniejszego Rozdziału.
4. Zamawiający wymaga by osoby świadczące specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi posiadały kwalifikacje do wykonywania zawodu, staż, przeszkolenie i doświadczenie, tj:
1) w części I: „Uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia” były wykonywane przez osoby:
a) posiadające kwalifikacje do wykonywania zawodu: pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty zajęciowego i pielęgniarki.
b) posiadające co najmniej trzymiesięczne doświadczenie zawodowe w pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi zdobyte w jednej z następujących jednostek:
- szpitalu psychiatrycznym;
- jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
- placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym;
- ośrodku terapeutyczno-edukacyjno-wychowawczym;
- warsztacie terapii zajęciowe;
- innej jednostce świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi.
c) posiadające przeszkolenie w zakresie:
- umiejętności kształtowania motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowań;
- kształtowania nawyków celowej aktywności;
- prowadzenia treningu zachować społecznych.
d) posiadające doświadczenie – co najmniej 6 miesięczne doświadczenie w wykonywaniu specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w zakresie uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia.
2) W część II: „rehabilitacja fizyczna i usprawnienie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych” były wykonywane przez osoby:
a) posiadające kwalifikacje: specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć specjalistyczne usługi opiekuńcze w zakresie rehabilitacji.
b) posiadające co najmniej trzymiesięczne doświadczenie zawodowe w pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi zdobyte w jednej z następujących jednostek:
- szpitalu psychiatrycznym;
- jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
- placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym
- ośrodku terapeutyczno-edukacyjno-wychowawczym;
- warsztacie terapii zajęciowej;
- innej jednostce świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi.
c) posiadające doświadczenie – co najmniej 6 miesięczne doświadczenie w wykonywaniu specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w zakresie rehabilitacja fizyczna i usprawnienie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.
5.Osoby wskazane przez Wykonawcę do wykonywania specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w konkretnej części zamówienia muszą posiadać wymagane wykształcenie, staż, przeszkolenie i doświadczenie w zakresie określonym jak wyżej oraz muszą posiadać doświadczenie w wykonywaniu specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi przez okres co najmniej 6 miesięcy.
6.Wymóg dotyczący 6-miesięcznego doświadczenia musi zostać spełniony w części I zamówienia: dla 2 osób, w części II zamówienia: dla 1 osoby. Oznacza to, że w przypadku zatrudnienia większej ilości osób ponad minimalną liczbę określoną w ust. 3 pkt 4a i 4b SWZ dopuszcza się by pozostałe osoby spełniały tylko wymogi określone w Rozporządzeniu Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 816 z późń.zm.).
7.Ocena spełnienia warunku będzie dokonana na podstawie złożonego przez Wykonawcę wykazu osób zgodnie z załącznikiem nr 4 do SWZ wraz z dokumentami potwierdzającymi posiadane kwalifikacje, staż, przeszkolenie oraz doświadczenie osoby wskazanej do wykonywania specjalistycznych usług opiekuńczych - na zasadzie spełnia /nie spełnia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Podmiotowe środki dowodowe (aktualne na dzień złożenia) składane na wezwanie Zamawiającego (zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp ) przez Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni.
1.W celu potwierdzenia przez Wykonawcę braku podstaw wykluczenia z postępowania, Zamawiający żąda złożenia :
1) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1616 z późn.zm.) z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Podmiotowe środki dowodowe (aktualne na dzień złożenia) składane na wezwanie Zamawiającego (zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp ) przez Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni.
1.W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający żąda złożenia wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, tj. :
1) w części I: 2 osoby, które posiadają wymagane kwalifikacje do wykonywania zawodu, staż, przeszkolenie i doświadczenie w wykonywaniu specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, tj.:
a) posiadające kwalifikacje do wykonywania zawodu: pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty zajęciowego i pielęgniarki.
b) posiadające co najmniej trzymiesięczne doświadczenie zawodowe w pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi zdobyte w jednej z następujących jednostek:
- szpitalu psychiatrycznym;
- jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
- placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym;
- ośrodku terapeutyczno-edukacyjno-wychowawczym;
- warsztacie terapii zajęciowej;
- innej jednostce świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi.
c) posiadające przeszkolenie w zakresie:
- umiejętności kształtowania motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowań;
- kształtowania nawyków celowej aktywności;
- prowadzenia treningu zachować społecznych.
d) posiadające doświadczenie – co najmniej 6 miesięczne doświadczenie w wykonywaniu specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w zakresie uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia.
2) w część II – 1 osoba, która posiada wymagane kwalifikacje do wykonywania zawodu, staż i doświadczenie w wykonywaniu specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, tj.
a) posiadające kwalifikacje: specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć specjalistyczne usługi opiekuńcze w zakresie rehabilitacji.
b) posiadające co najmniej trzymiesięczne doświadczenie zawodowe w pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi zdobyte w jednej z następujących jednostek:
- szpitalu psychiatrycznym;
- jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
- placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym;
- ośrodku terapeutyczno-edukacyjno-wychowawczym;
- warsztacie terapii zajęciowej;
- innej jednostce świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi.
c) posiadające doświadczenie – co najmniej 6 miesięczne doświadczenie w wykonywaniu specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w zakresie rehabilitacja fizyczna i usprawnienie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.
- zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ oraz załączonymi dokumentami potwierdzającymi posiadaną wiedzę, doświadczenie, kwalifikacje oraz staż pracy osoby wskazanej do wykonywania specjalistycznych usług opiekuńczych - na zasadzie spełnia /nie spełnia.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie stawia wymogów w tym zakresie.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Dokumenty składane wraz z ofertą:1) Formularz ofertowy- sporządzony wg załącznika na 2 do SWZ.
2. Do oferty Wykonawca dołącza:
1) Oświadczenie Wykonawcy, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp o niepodleganiu wykluczeniu w zakresie wskazanym w rozdziale VII SWZ oraz spełnieniu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym w rozdziale VI SWZ,
Oświadczenie składane jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym. Wzór oświadczenia określa załącznik Nr 3 do SWZ
Oświadczenie składają odrębnie:
- w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie składa każdy z Wykonawców.
Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia z postępowania oraz potwierdza spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
2) Pełnomocnictwo:
- Gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych, Wykonawca, który składa ofertę za pośrednictwem pełnomocnika, powinien dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem umocowanie do złożenia oferty lub do złożenia oferty i podpisania umowy.
- W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, z którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia; powinno zawierać: nazwę postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby, ustanowionego pełnomocnika oraz zakres jego umocowania.
Pełnomocnictwo powinno zostać złożone w formie elektronicznej (tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym. Dopuszcza się również przedłożenie elektronicznej kopii dokumentu poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, tj. podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby posiadającej uprawnienia notariusza.
3) Zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa (jeżeli dotyczy) – Wszelkie informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz.U z 2022, poz. 1233 z późn. zm.), które Wykonawca zastrzeże jako tajemnicę przedsiębiorstwa, powinny zostać złożone w osobnym pliku wraz z jednoczesnym zaznaczeniem polecenia „Załącznik stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa” a następnie wraz z plikami stanowiącymi jawną cześć skompresowane do jednego pliku archiwum (ZIP). Wykonawca zobowiązany jest, wraz z przekazaniem tych informacji, wykazać spełnienie przesłanek określonych a wart. 11 ust. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Zaleca się, aby uzasadnienie zastrzeżenia informacji jako tajemnicy przedsiębiorstwa było sformułowane w sposób umożliwiający jego udostępnienie. Zastrzeżenie przez Wykonawcę tajemnicy przedsiębiorstwa bez uzasadnienia, będzie traktowane przez Zamawiającego jako bezskuteczne ze względu na zaniechanie przez Wykonawcę podjęcia niezbędnych działań w celu zachowania poufności objętych klauzulą informacji zgodnie z postanowieniami art. 18 ust. 3 Ustawy.
Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz. U z 2022 r., poz. 1233 z późn. zm.), jeżeli Wykonawca, wraz z przekazaniem takich informacji, zastrzegł, że nie mogą być one udostępnione, oraz wykazał, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa, z wyjątkiem informacji o których mowa w art. 222 ust. 5 Ustawy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego składają jeden lub kilka dokumentów tak, aby wspólnie udokumentować spełnianie warunków podmiotowych, brak podstaw do wykluczenia oraz dotyczących przedmiotu zamówienia. Wymagane oświadczenia należy złożyć w sposób wyraźnie wskazujący, iż oświadczenie składają wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego. Nadto, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Stosowne pełnomocnictwo musi zostać opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym. Wspólnicy spółki cywilnej traktowani są jak Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w oparciu o art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp w następujących przypadkach:1) zmiany lub wejścia w życie przepisów powszechnie obowiązującego prawa związanych lub mających wpływ na realizację umowy
2) Zmiany nazwy, adresu firmy, spowodowane zmianą formą organizacyjno-prawnej, przekształceniem lub połączeniem z inną firmą
3) zmianą terminu realizacji zamówienia z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego
4) wystąpienia okoliczności niemożliwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, a mających wpływ na realizację umowy
a) siła wyższa
b) zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy wprowadzonej w sposób i okolicznościach w § 4 umowy ,
5) Zmiana danych teleadresowych stron w przypadku wystąpienia okoliczności warunkujących dokonanie zmiany. Zmiana następuje poprzez ogłoszenie tego faktu drugiej stronie w formie pisemnej. Zmiana ta nie wymaga zawarcia aneksu do umowy.
6. Zmiana danych rejestrowych stron w przypadku wystąpienia okoliczności warunkujących dokonanie zmiany. Zmiana następuje poprzez zgłoszenie tego faktu drugiej stronie w formie pisemnej. Zmiana ta nie wymaga zawarcia aneksu do umowy.
7) Zmiana osób wymieniona w wykazie osób, stanowiących załącznik nr 4 do SWZ pod warunkiem zaproponowania innych osób, zapewniających realizację przedmiotu umowy w sposób zgodny z SWZ oraz § 7 umowy. O dokonanej zmianie Wykonawca jest zobowiązany powiadomić Zamawiającego w terminie 3 dni przed dopuszczeniem do wykonania przez tą osobę usług.
2. Wszelkie zmiany do umowy wymagają, pod rygorem nieważności. formy pisemnej
3. Jeżeli strony w trakcie obowiązywania umowy stwierdziły błąd pisarski, oczywistą omyłkę, niezamierzone przeoczenie, usterkę w tekście, niespójność, wówczas strony zobowiązują sie do podjęcia działania w celu poprawy, uzupełnienia umowy w tym zakresie. Poprawienie błędu pisarskiego, omyłki oczywistej , przeoczenia lub usterki w tekście nie może prowadzić do wytworzenia treści niezgodnej z pozostałymi postanowieniami umowy w tym zakresie. Taka zmiana uzupełnienie winno nastąpić w drodze aneksu do umowy, zgodnie z procedurą określoną w umowie.
4. Zmiany postanowień zawartych w umowie nie zmieniających ogólnego charakteru umowy w stosunku do charakteru umowy w pierwotnym brzmieniu i nie prowadzące do naruszenia przepisów Pzp.
5. W trakcie trwania umowy, Wykonawca zobowiązuję się do pisemnego powiadomienia Zamawiającego o:
1) Zmianie siedziby lub nazwie firmy
2) Zmianie osób reprezentujących
3) Złożeniu wniosku o ogłoszeniu upadłości
4) Ogłoszeniu upadłości
5) Ogłoszeniu likwidacji
6) Zawieszeniu działalności
6. Niemożliwe jest wprowadzenie do umowy zmian, jeżeli przy ich uwzględnieniu należałoby zmienić treść oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.