BZP: Przeprowadzenie szkoleń, kursów oraz zajęć dla placówek oświatowych Gminy Księżpol w ramach projektu FELU.10.03-IZ.00-0080/23 „Włączająca wysokiej jakości edukacja na terenie Gminy Księżpol”
08.11.2024
2024/BZP 00587753/01
GMINA KSIĘŻPOL
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przeprowadzenie szkoleń, kursów oraz zajęć dla placówek oświatowych Gminy Księżpol w ramach projektu FELU.10.03-IZ.00-0080/23 „Włączająca wysokiej jakości edukacja na terenie Gminy Księżpol”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA KSIĘŻPOL
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 950369095
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Biłgorajska 12
1.5.2.) Miejscowość: Księżpol
1.5.3.) Kod pocztowy: 23-415
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski
1.5.7.) Numer telefonu: 846877419
1.5.8.) Numer faksu: 846877432
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@ksiezpol.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugksiezpol.bip.lubelskie.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przeprowadzenie szkoleń, kursów oraz zajęć dla placówek oświatowych Gminy Księżpol w ramach projektu FELU.10.03-IZ.00-0080/23 „Włączająca wysokiej jakości edukacja na terenie Gminy Księżpol”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b5ea7191-490e-4b44-a121-c53e1475caca
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00587753
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00084430/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Przeprowadzenie szkoleń, kursów oraz zajęć dla placówek oświatowych Gminy Księżpol w ramach projektu FELU.10.03-IZ.00-0080/23 „Włączająca wysokiej jakości edukacji na terenie Gminy Księżpol”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
3. Zamawiający informuje, iż zamówienie współfinansowane jest ze środków programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 oraz ze środków budżetu gminy Księżpol w ramach projektu FELU.10.03-IZ.00-0080/23 „Włączająca wysokiej jakości edukacja na terenie Gminy Księżpol”.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://pzp.ksiezpol.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://pzp.ksiezpol.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami:1) W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu: Platformy Zamówień Publicznych Zamawiającego : https://pzp.ksiezpol.pl 2) Korzystanie z Platformy jest bezpłatne. 3)
Instrukcja Użytkownika - korzystania z Platformy Zamówień Publicznych znajduje się na Portalu, w zakładce „Pomoc” pod adresem https://pzp.ksiezpol.pl/#/help 4) Ogólne zasady korzystania z Platformy: a) zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie https://pzp.ksiezpol.pl/#/authentication/login b) Wykonawca aby przystąpić do
postępowania musi założyć konto na Platformie https://pzp.ksiezpol.pl//#/authentication/register gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, otrzymuje link aktywacyjny a następnie ustanawia hasło; 5) Zamawiający, zgodnie z art. 67 Ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 2019) określa następujące wymagania techniczne i organizacyjne sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przy wykorzystaniu Platformy Zakupowej, tj.: a)
stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;b) Komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 10, Mac Osx 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje; c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa najlepiej najnowszej dostępnej wersji
obsługująca TLS 1.2 z wyjątkiem Internet Explorer;d) włączona obsługa JavaScript; e) zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.; 6) Zamawiający, zgodnie z §11 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów
elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U.z 2020 r. poz. 2452) podaje następujące informacje na temat specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych: a) dopuszczalne formaty przesyłanych danych, tj. plików o wielkości
do 100 MB w formatach: .doc, .pdf, .zip, .docx, .xls, .xlsx, .rar, .7zip, .jpg, .jpeg, .png, .txt, .tiff .xades, .sig,b) informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych: - plik załączony przez Wykonawcę na Platformie Zamówień Publicznych Zamawiającego i zapisany, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest
dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu składania ofert;7) Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu platformy Microsoft Azure, który jest synchronizowany ze znacznikiem czasu UTC.2. Ofertę, oświadczenia i dokumenty muszą zostać podpisane przez Wykonawcę przy użyciu
kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu osobistego lub podpisu zaufanego .1) zalecenia odnoście kwalifikowanego podpisu elektronicznego: a) dla dokumentów w formacie „pdf” zaleca się podpis w formacie PAdES; b) dla dokumentów w formacie innym niż „pdf” zaleca się podpisywać formatem XAdES; 2) zalecenia odnośnie podpisu osobistego: a) dla dokumentów w formacie
„pdf” lub „xml” zaleca się podpis wewnętrzny (otoczony);b) dokumenty w formie innej niż „pdf” zaleca się podpisywać podpisem zewnętrznym lub otaczającym;3) zalecenia odnośnie podpisu zaufanego: a) wielkość dokumentów nie może przekroczyć 10MB, dostępny format podpisu „xml”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE
L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1) jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekazał w niniejszym postępowaniu;
2) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie w prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego;
3) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1320 z późn.
zm.), dalej „ustawa Pzp”;
4) dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantujący jego nienaruszalność.
5) obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio go dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania
określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
6) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
7) Wykonawca posiada:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Wykonawcy;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie narusza
integralności protokołu oraz jego załączników;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO;
8) Wykonawcy nie przysługuje:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
W przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji
mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa
w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą. Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Zamawiającego w Biuletynie Zamówień Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 rozporządzenia 2016/679, są wykonywane w drodze żądania skierowanego do Zamawiającego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BGK.271.1.15.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 5
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkoleń oraz kursów dydaktycznych dla placówek oświatowych Gminy Księżpol w ramach realizowanego projektu pn. „Włączająca, wysokiej jakości edukacja na terenie Gminy Księżpol” współfinansowanego ze środków programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027. Zamówienie zostało podzielone na pięć części w ramach jednego postępowania o udzielnie zamówienia publicznego w następującym zakresie:
• Część 1 – Szkolenie z tematyki TUS – Trening Umiejętności Społecznych.
• Część 2 – Kurs szkolny doradca zawodowy.
• Część 3 – Kurs grafiki komputerowej.
• Część 4 – Szkolenie w zakresie robotyki w edukacji.
• Część 5 – Zajęcia dla dzieci z robotyki edukacyjnej.
Wykonawca może złożyć ofertę dla jednej wybranej części lub dla wszystkich części zamówienia. Zamawiający nie ogranicza liczby części, którą można udzielić jednemu Wykonawcy. Maksymalna ilość części, którą można udzielić jednemu wykonawcy – pięć części.
1) Część 1 – Szkolenie z tematyki TUS – Trening Umiejętności Społecznych:
a) Szkolenie dla Szkoły Podstawowej im. Zofii Krawieckiej w Majdanie Starym:
• Szkolenie – Trener umiejętności społecznych TUS. Szkolenie certyfikujące TUS z uzyskaniem certyfikatu ukończenia dla 2 nauczycieli trwające łącznie 18 h dydaktycznych, szkolenie online.
b) Szkolenie dla Szkoły Podstawowej im. Błogosławionego Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Korchowie Pierwszym:
• Szkolenie – Trener umiejętności społecznych TUS. Szkolenie certyfikujące TUS z uzyskaniem certyfikatu ukończenia dla 3 nauczycieli trwające łącznie 18 h dydaktycznych, szkolenie online.
c) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku Nr 8 do SWZ Opis przedmiotu zamówienia.
2) Po stronie zamawiającego jest również dostarczenie materiałów szkoleniowych dla osób uczestniczących w szkoleniach lub w kursach. Wymagania co do materiałów zostały określone w Załączniku Nr 8 do SWZ Opis przedmiotu zamówienia.
3) Uczestnicy po zakończeniu szkolenia muszą otrzymać zaświadczenie ukończenia szkolenia, kursu, zajęć.
2. Przedmiotowe środki dowodowe,
Zamawiający wymaga od Wykonawcy złożenia wraz z ofertą następujących przedmiotowych środków dowodowych w celu umożliwiającym ocenę uzyskania dodatkowych punktów, o których mowa w Rozdziale 17 Opis kryterium oceny ofert, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert. Zamawiający wymaga dla:
1) Część 1 – Szkolenie z tematyki TUS – Trening Umiejętności Społecznych:
a) Wykaz osób do kryterium „Załącznik nr 9 do SWZ – Wykaz osób do kryterium „Doświadczenie kadry szkoleniowej” wraz z dowodami, że zamówienie zostało wykonane należycie – umożliwiający ocenę uzyskania dodatkowych punktów przez Wykonawcę. Dowodami są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane potwierdzające, że zostały wykonane należycie z podaniem wielkości czasowej przeprowadzonego szkolenia przez osobę wskazaną przez Wykonawcę do przeprowadzenia szkolenia, które zostały wystawione w okresie ostatnich 3 lat od dnia złożenia oferty;
b) UWAGA: Opis punktacji został określony w Rozdziale 17 SWZ. Aby uzyskać punkty w kryterium, wykaz wraz z dowodami należy złożyć wraz z ofertą. Zgodnie z zapisami z art. 107 ust.3 ustawy Pzp dokument ten nie podlega uzupełnieniu. W przypadku niezłożenia wykazu wraz z dowodami z ofertą, oferta w tym kryterium otrzyma 0 punktów.
2) Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 107 ust.3 ustawy Pzp nie stosuje się uzupełnienia o którym mowa w art. 107 ust 2 ustawy Pzp przedmiotowego środka dowodowego, który służy potwierdzeniu zgodności z cechami lub kryteriami określonymi w opisie kryteriów oceny ofert.
3) Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.
3. Rozwiązania równoważne.
W każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp Wykonawca powinien przyjąć, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
W przypadku użycia w opisie technicznym odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując opis techniczny powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia towarzyszy wyraz „lub równoważne".
W przypadku, gdy w opisie technicznym lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w opisach przedmiotu zamówienia. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
Użycie w opisie technicznym etykiety oznacza, że Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez zamawiającego etykiety. W przypadku gdy wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, zamawiający, w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, o ile dany wykonawca udowodni, że usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego.
Użycie w opisie technicznym wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem, że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymagania związane z realizacją zamówienia.
Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną
4. Określenie wymagań dotyczących zatrudniania przez wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy.
1) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę i podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1320 ze zm.) wskazane poniżej czynności w zakresie:
a) Trenera, osoby przeprowadzającego szkolenie, kurs zajęcia;
b) osób obsługujących szkolenie.
2) Sposób weryfikacji zatrudnienia osób oraz uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały określone we wzorze umowy stanowiącej załącznik nr 6 do SWZ.
3) Zamawiający nie określa innych wymagań w zakresie zatrudnienia, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp z zastrzeżeniem wymagań określonych w Rozdziale 17 pkt 6 SWZ „ Klauzula społeczna” dla Wykonawców, którzy zadeklarują w ofercie zatrudnienie 1 osoby wymienionej w powyższym punkcie. Wymagania w tym zakresie zostały opisane w projekcie umowy.
5. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia wizji lokalnej oraz sprawdzenia przez wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u zamawiającego.
6. Zamawiający informuje, że wymaga zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy Pzp od Wykonawcy zachowania wytycznych dla projektów realizowanych ze środków EFS+ w zakresie realizowanego przedmiotu zamówienia dla pracownika, ucznia/dziecka z niepełnosprawnością zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027 Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej. Zamawiający dodatkowo informuje, że osoby biorące udział w organizowanych szkoleniach, kursach pracowniczych nie mają orzeczonej niepełnosprawności. W organizowanych zajęciach występują uczniowie posiadające orzeczenia o niepełnosprawności intelektualnej. Wykonawca przed przeprowadzeniem szkolenia zobligowany jest do przeprowadzenia anonimowego wywiadu ankietowego wśród uczestników szkoleń, kursów, zajęć w zakresie doboru materiałów oraz prowadzenia zajęć z uwzględnieniem wymagań dotyczących dostępności dla osób niepełnosprawnych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe
80530000-8 - Usługi szkolenia zawodowego
39162100-6 - Pomoce dydaktyczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena 60%, Doświadczenie kadry szkoleniowej 38%, Kryterium klauzula społeczna 2%. Zamawiający
dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1%=1 punkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kadry szkoleniowej
4.3.6.) Waga: 38
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Kryterium klauzula społeczna
4.3.6.) Waga: 2
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkoleń oraz kursów dydaktycznych dla placówek oświatowych Gminy Księżpol w ramach realizowanego projektu pn. „Włączająca, wysokiej jakości edukacja na terenie Gminy Księżpol” współfinansowanego ze środków programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027. Zamówienie zostało podzielone na pięć części w ramach jednego postępowania o udzielnie zamówienia publicznego w następującym zakresie:
• Część 1 – Szkolenie z tematyki TUS – Trening Umiejętności Społecznych.
• Część 2 – Kurs szkolny doradca zawodowy.
• Część 3 – Kurs grafiki komputerowej.
• Część 4 – Szkolenie w zakresie robotyki w edukacji.
• Część 5 – Zajęcia dla dzieci z robotyki edukacyjnej.
Wykonawca może złożyć ofertę dla jednej wybranej części lub dla wszystkich części zamówienia. Zamawiający nie ogranicza liczby części, którą można udzielić jednemu Wykonawcy. Maksymalna ilość części, którą można udzielić jednemu wykonawcy – pięć części.
1) Część 2 – Kurs szkolny doradca zawodowy:
a) Przeprowadzenie kursu szkolnego doradztwa zawodowego dla nauczycieli Szkoły Podstawowej w Rakówce
• Kurs dla 1 nauczyciela trwający, czas trwania – 50 h, godzin. Nauczyciel otrzyma imienne zaświadczenie o ukończeniu kursu – wzór zgodny z §16 ust.2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 652) wraz z dostępem do odpowiednio dobranych dla potrzeb kształcenia treści w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych;
b) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku Nr 8 do SWZ Opis przedmiotu zamówienia.
3) Po stronie zamawiającego jest również dostarczenie materiałów szkoleniowych dla osób uczestniczących w szkoleniach lub w kursach. Wymagania co do materiałów zostały określone w Załączniku Nr 8 do SWZ Opis przedmiotu zamówienia.
4) Uczestnicy po zakończeniu szkolenia muszą otrzymać zaświadczenie ukończenia szkolenia, kursu, zajęć.
2. Przedmiotowe środki dowodowe,
Zamawiający wymaga od Wykonawcy złożenia wraz z ofertą następujących przedmiotowych środków dowodowych w celu umożliwiającym ocenę uzyskania dodatkowych punktów, o których mowa w Rozdziale 17 Opis kryterium oceny ofert, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert. Zamawiający wymaga dla:
1) Część 2 – Kurs szkolny doradca zawodowy:
a) Wykaz osób do kryterium „Załącznik nr 9 do SWZ – Wykaz osób do kryterium „Doświadczenie kadry szkoleniowej” wraz z dowodami, że zamówienie zostało wykonane należycie – umożliwiający ocenę uzyskania dodatkowych punktów przez Wykonawcę. Dowodami są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane potwierdzające, że zostały wykonane należycie z podaniem wielkości czasowej przeprowadzonego szkolenia przez osobę wskazaną przez Wykonawcę do przeprowadzenia szkolenia, które zostały wystawione w okresie ostatnich 3 lat od dnia złożenia oferty;
b) UWAGA: Opis punktacji został określony w Rozdziale 17 SWZ. Aby uzyskać punkty w kryterium, wykaz wraz z dowodami należy złożyć wraz z ofertą. Zgodnie z zapisami z art. 107 ust.3 ustawy Pzp dokument ten nie podlega uzupełnieniu. W przypadku niezłożenia wykazu wraz z dowodami z ofertą, oferta w tym kryterium otrzyma 0 punktów.
2) Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 107 ust.3 ustawy Pzp nie stosuje się uzupełnienia o którym mowa w art. 107 ust 2 ustawy Pzp przedmiotowego środka dowodowego, który służy potwierdzeniu zgodności z cechami lub kryteriami określonymi w opisie kryteriów oceny ofert.
3) Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.
3. Rozwiązania równoważne.
W każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp Wykonawca powinien przyjąć, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
W przypadku użycia w opisie technicznym odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując opis techniczny powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia towarzyszy wyraz „lub równoważne".
W przypadku, gdy w opisie technicznym lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w opisach przedmiotu zamówienia. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
Użycie w opisie technicznym etykiety oznacza, że Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez zamawiającego etykiety. W przypadku gdy wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, zamawiający, w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, o ile dany wykonawca udowodni, że usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego.
Użycie w opisie technicznym wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem, że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymagania związane z realizacją zamówienia.
Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną
4. Określenie wymagań dotyczących zatrudniania przez wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy.
1) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę i podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1320 ze zm.) wskazane poniżej czynności w zakresie:
a) Trenera, osoby przeprowadzającego szkolenie, kurs zajęcia;
b) osób obsługujących szkolenie.
2) Sposób weryfikacji zatrudnienia osób oraz uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały określone we wzorze umowy stanowiącej załącznik nr 6 do SWZ.
3) Zamawiający nie określa innych wymagań w zakresie zatrudnienia, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp z zastrzeżeniem wymagań określonych w Rozdziale 17 pkt 6 SWZ „ Klauzula społeczna” dla Wykonawców, którzy zadeklarują w ofercie zatrudnienie 1 osoby wymienionej w powyższym punkcie. Wymagania w tym zakresie zostały opisane w projekcie umowy.
5. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia wizji lokalnej oraz sprawdzenia przez wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u zamawiającego.
6. Zamawiający informuje, że wymaga zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy Pzp od Wykonawcy zachowania wytycznych dla projektów realizowanych ze środków EFS+ w zakresie realizowanego przedmiotu zamówienia dla pracownika, ucznia/dziecka z niepełnosprawnością zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027 Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej. Zamawiający dodatkowo informuje, że osoby biorące udział w organizowanych szkoleniach, kursach pracowniczych nie mają orzeczonej niepełnosprawności. W organizowanych zajęciach występują uczniowie posiadające orzeczenia o niepełnosprawności intelektualnej. Wykonawca przed przeprowadzeniem szkolenia zobligowany jest do przeprowadzenia anonimowego wywiadu ankietowego wśród uczestników szkoleń, kursów, zajęć w zakresie doboru materiałów oraz prowadzenia zajęć z uwzględnieniem wymagań dotyczących dostępności dla osób niepełnosprawnych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe
80530000-8 - Usługi szkolenia zawodowego
39162100-6 - Pomoce dydaktyczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena 60%, Doświadczenie kadry szkoleniowej 38%, Kryterium klauzula społeczna 2%. Zamawiający
dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1%=1 punkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kadry szkoleniowej
4.3.6.) Waga: 38
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Kryterium klauzula społeczna
4.3.6.) Waga: 2
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkoleń oraz kursów dydaktycznych dla placówek oświatowych Gminy Księżpol w ramach realizowanego projektu pn. „Włączająca, wysokiej jakości edukacja na terenie Gminy Księżpol” współfinansowanego ze środków programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027. Zamówienie zostało podzielone na pięć części w ramach jednego postępowania o udzielnie zamówienia publicznego w następującym zakresie:
• Część 1 – Szkolenie z tematyki TUS – Trening Umiejętności Społecznych.
• Część 2 – Kurs szkolny doradca zawodowy.
• Część 3 – Kurs grafiki komputerowej.
• Część 4 – Szkolenie w zakresie robotyki w edukacji.
• Część 5 – Zajęcia dla dzieci z robotyki edukacyjnej.
Wykonawca może złożyć ofertę dla jednej wybranej części lub dla wszystkich części zamówienia. Zamawiający nie ogranicza liczby części, którą można udzielić jednemu Wykonawcy. Maksymalna ilość części, którą można udzielić jednemu wykonawcy – pięć części.
1) Część 3 – Kurs grafiki komputerowej:
a) Kurs dla Szkoły Podstawowej w Rakówce:
• Kurs grafiki komputerowej online dla 1 nauczyciela. Zamawiający dopuszcza również przeprowadzenie szkolenia stacjonarnie w placówce oświatowej. Podstawowe szkolenie graficzne z obsługi najnowszej wersji programu Photoshop lub Corel Draw trwające 4 dni łącznie 24 godziny lekcyjne.
b) Kurs dla Szkoły Podstawowej im. Zofii Krawieckiej w Majdanie Starym:
• Kurs grafiki komputerowej on-line dla 1 nauczyciela. Zamawiający dopuszcza również przeprowadzenie szkolenia stacjonarnie w placówce. Podstawowe szkolenie graficzne z obsługi najnowszej wersji programu Photoshop lub Corel Draw trwające 4 dni łącznie 24 godziny lekcyjne.
c) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku Nr 8 do SWZ Opis przedmiotu zamówienia.
2) Po stronie zamawiającego jest również dostarczenie materiałów szkoleniowych dla osób uczestniczących w szkoleniach lub w kursach. Wymagania co do materiałów zostały określone w Załączniku Nr 8 do SWZ Opis przedmiotu zamówienia.
3) Uczestnicy po zakończeniu szkolenia muszą otrzymać zaświadczenie ukończenia szkolenia, kursu, zajęć.
2. Przedmiotowe środki dowodowe,
Zamawiający wymaga od Wykonawcy złożenia wraz z ofertą następujących przedmiotowych środków dowodowych w celu umożliwiającym ocenę uzyskania dodatkowych punktów, o których mowa w Rozdziale 17 Opis kryterium oceny ofert, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert. Zamawiający wymaga dla:
1) Część 3 – Kurs grafiki komputerowej:
a) Wykaz osób do kryterium „Załącznik nr 9 do SWZ – Wykaz osób do kryterium „Doświadczenie kadry szkoleniowej” wraz z dowodami, że zamówienie zostało wykonane należycie – umożliwiający ocenę uzyskania dodatkowych punktów przez Wykonawcę. Dowodami są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane potwierdzające, że zostały wykonane należycie z podaniem wielkości czasowej przeprowadzonego szkolenia przez osobę wskazaną przez Wykonawcę do przeprowadzenia szkolenia, które zostały wystawione w okresie ostatnich 3 lat od dnia złożenia oferty;
b) UWAGA: Opis punktacji został określony w Rozdziale 17 SWZ. Aby uzyskać punkty w kryterium, wykaz wraz z dowodami należy złożyć wraz z ofertą. Zgodnie z zapisami z art. 107 ust.3 ustawy Pzp dokument ten nie podlega uzupełnieniu. W przypadku niezłożenia wykazu wraz z dowodami z ofertą, oferta w tym kryterium otrzyma 0 punktów.
2) Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 107 ust.3 ustawy Pzp nie stosuje się uzupełnienia o którym mowa w art. 107 ust 2 ustawy Pzp przedmiotowego środka dowodowego, który służy potwierdzeniu zgodności z cechami lub kryteriami określonymi w opisie kryteriów oceny ofert.
3) Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.
3. Rozwiązania równoważne.
W każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp Wykonawca powinien przyjąć, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
W przypadku użycia w opisie technicznym odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując opis techniczny powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia towarzyszy wyraz „lub równoważne".
W przypadku, gdy w opisie technicznym lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w opisach przedmiotu zamówienia. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
Użycie w opisie technicznym etykiety oznacza, że Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez zamawiającego etykiety. W przypadku gdy wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, zamawiający, w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, o ile dany wykonawca udowodni, że usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego.
Użycie w opisie technicznym wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem, że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymagania związane z realizacją zamówienia.
Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną
4. Określenie wymagań dotyczących zatrudniania przez wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy.
1) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę i podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1320 ze zm.) wskazane poniżej czynności w zakresie:
a) Trenera, osoby przeprowadzającego szkolenie, kurs zajęcia;
b) osób obsługujących szkolenie.
2) Sposób weryfikacji zatrudnienia osób oraz uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały określone we wzorze umowy stanowiącej załącznik nr 6 do SWZ.
3) Zamawiający nie określa innych wymagań w zakresie zatrudnienia, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp z zastrzeżeniem wymagań określonych w Rozdziale 17 pkt 6 SWZ „ Klauzula społeczna” dla Wykonawców, którzy zadeklarują w ofercie zatrudnienie 1 osoby wymienionej w powyższym punkcie. Wymagania w tym zakresie zostały opisane w projekcie umowy.
5. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia wizji lokalnej oraz sprawdzenia przez wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u zamawiającego.
6. Zamawiający informuje, że wymaga zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy Pzp od Wykonawcy zachowania wytycznych dla projektów realizowanych ze środków EFS+ w zakresie realizowanego przedmiotu zamówienia dla pracownika, ucznia/dziecka z niepełnosprawnością zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027 Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej. Zamawiający dodatkowo informuje, że osoby biorące udział w organizowanych szkoleniach, kursach pracowniczych nie mają orzeczonej niepełnosprawności. W organizowanych zajęciach występują uczniowie posiadające orzeczenia o niepełnosprawności intelektualnej. Wykonawca przed przeprowadzeniem szkolenia zobligowany jest do przeprowadzenia anonimowego wywiadu ankietowego wśród uczestników szkoleń, kursów, zajęć w zakresie doboru materiałów oraz prowadzenia zajęć z uwzględnieniem wymagań dotyczących dostępności dla osób niepełnosprawnych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe
80530000-8 - Usługi szkolenia zawodowego
39162100-6 - Pomoce dydaktyczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena 60%, Doświadczenie kadry szkoleniowej 38%, Kryterium klauzula społeczna 2%. Zamawiający
dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1%=1 punkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kadry szkoleniowej
4.3.6.) Waga: 38
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Kryterium klauzula społeczna
4.3.6.) Waga: 2
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkoleń oraz kursów dydaktycznych dla placówek oświatowych Gminy Księżpol w ramach realizowanego projektu pn. „Włączająca, wysokiej jakości edukacja na terenie Gminy Księżpol” współfinansowanego ze środków programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027. Zamówienie zostało podzielone na pięć części w ramach jednego postępowania o udzielnie zamówienia publicznego w następującym zakresie:
• Część 1 – Szkolenie z tematyki TUS – Trening Umiejętności Społecznych.
• Część 2 – Kurs szkolny doradca zawodowy.
• Część 3 – Kurs grafiki komputerowej.
• Część 4 – Szkolenie w zakresie robotyki w edukacji.
• Część 5 – Zajęcia dla dzieci z robotyki edukacyjnej.
Wykonawca może złożyć ofertę dla jednej wybranej części lub dla wszystkich części zamówienia. Zamawiający nie ogranicza liczby części, którą można udzielić jednemu Wykonawcy. Maksymalna ilość części, którą można udzielić jednemu wykonawcy – pięć części.
1) Część 4 – Kurs w zakresie robotyki w edukacji;
a) Kurs dla Szkoły Podstawowej im. Błogosławionego Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Korchowie Pierwszym:
• Forma realizacji: on-line, (wykład tematyczny, prezentacje multimedialne, prezentacja i omówienie konkretnych przypadków i ćwiczenie konkretnych technik terapeutycznych, ćwiczenia warsztatowe, materiały do pracy własnej). Zamawiający dopuszcza również przeprowadzenie szkolenia stacjonarnie w placówce oświatowej. Szkolenie dla 2 nauczycieli trwające łącznie 18 h.
b) Kurs dla Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Księżpolu:
• Kurs on-line kierowany do nauczycieli i edukatorów pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Zakres obejmuje kodowanie i programowanie robotów dla potrzeb prowadzenia zajęć. Kurs dla 1 nauczyciela trwającej łącznie 18 h.
c) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku Nr 8 do SWZ Opis przedmiotu zamówienia.
2) Po stronie zamawiającego jest również dostarczenie materiałów szkoleniowych dla osób uczestniczących w szkoleniach lub w kursach. Wymagania co do materiałów zostały określone w Załączniku Nr 8 do SWZ Opis przedmiotu zamówienia.
3) Uczestnicy po zakończeniu szkolenia muszą otrzymać zaświadczenie ukończenia szkolenia, kursu, zajęć.
2. Przedmiotowe środki dowodowe,
Zamawiający wymaga od Wykonawcy złożenia wraz z ofertą następujących przedmiotowych środków dowodowych w celu umożliwiającym ocenę uzyskania dodatkowych punktów, o których mowa w Rozdziale 17 Opis kryterium oceny ofert, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert. Zamawiający wymaga dla:
1) Część 4 – Szkolenie w zakresie robotyki w edukacji:
a) Wykaz osób do kryterium „Załącznik nr 9 do SWZ – Wykaz osób do kryterium „Doświadczenie kadry szkoleniowej” wraz z dowodami, że zamówienie zostało wykonane należycie – umożliwiający ocenę uzyskania dodatkowych punktów przez Wykonawcę. Dowodami są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane potwierdzające, że zostały wykonane należycie z podaniem wielkości czasowej przeprowadzonego szkolenia przez osobę wskazaną przez Wykonawcę do przeprowadzenia szkolenia, które zostały wystawione w okresie ostatnich 3 lat od dnia złożenia oferty;
b) UWAGA: Opis punktacji został określony w Rozdziale 17 SWZ. Aby uzyskać punkty w kryterium, wykaz wraz z dowodami należy złożyć wraz z ofertą. Zgodnie z zapisami z art. 107 ust.3 ustawy Pzp dokument ten nie podlega uzupełnieniu. W przypadku niezłożenia wykazu wraz z dowodami z ofertą, oferta w tym kryterium otrzyma 0 punktów.
2) Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 107 ust.3 ustawy Pzp nie stosuje się uzupełnienia o którym mowa w art. 107 ust 2 ustawy Pzp przedmiotowego środka dowodowego, który służy potwierdzeniu zgodności z cechami lub kryteriami określonymi w opisie kryteriów oceny ofert.
3) Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.
3. Rozwiązania równoważne.
W każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp Wykonawca powinien przyjąć, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
W przypadku użycia w opisie technicznym odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując opis techniczny powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia towarzyszy wyraz „lub równoważne".
W przypadku, gdy w opisie technicznym lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w opisach przedmiotu zamówienia. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
Użycie w opisie technicznym etykiety oznacza, że Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez zamawiającego etykiety. W przypadku gdy wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, zamawiający, w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, o ile dany wykonawca udowodni, że usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego.
Użycie w opisie technicznym wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem, że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymagania związane z realizacją zamówienia.
Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną
4. Określenie wymagań dotyczących zatrudniania przez wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy.
1) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę i podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1320 ze zm.) wskazane poniżej czynności w zakresie:
a) Trenera, osoby przeprowadzającego szkolenie, kurs zajęcia;
b) osób obsługujących szkolenie.
2) Sposób weryfikacji zatrudnienia osób oraz uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały określone we wzorze umowy stanowiącej załącznik nr 6 do SWZ.
3) Zamawiający nie określa innych wymagań w zakresie zatrudnienia, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp z zastrzeżeniem wymagań określonych w Rozdziale 17 pkt 6 SWZ „ Klauzula społeczna” dla Wykonawców, którzy zadeklarują w ofercie zatrudnienie 1 osoby wymienionej w powyższym punkcie. Wymagania w tym zakresie zostały opisane w projekcie umowy.
5. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia wizji lokalnej oraz sprawdzenia przez wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u zamawiającego.
6. Zamawiający informuje, że wymaga zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy Pzp od Wykonawcy zachowania wytycznych dla projektów realizowanych ze środków EFS+ w zakresie realizowanego przedmiotu zamówienia dla pracownika, ucznia/dziecka z niepełnosprawnością zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027 Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej. Zamawiający dodatkowo informuje, że osoby biorące udział w organizowanych szkoleniach, kursach pracowniczych nie mają orzeczonej niepełnosprawności. W organizowanych zajęciach występują uczniowie posiadające orzeczenia o niepełnosprawności intelektualnej. Wykonawca przed przeprowadzeniem szkolenia zobligowany jest do przeprowadzenia anonimowego wywiadu ankietowego wśród uczestników szkoleń, kursów, zajęć w zakresie doboru materiałów oraz prowadzenia zajęć z uwzględnieniem wymagań dotyczących dostępności dla osób niepełnosprawnych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe
80530000-8 - Usługi szkolenia zawodowego
39162100-6 - Pomoce dydaktyczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena 60%, Doświadczenie kadry szkoleniowej 38%, Kryterium klauzula społeczna 2%. Zamawiający
dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1%=1 punkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kadry szkoleniowej
4.3.6.) Waga: 38
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Kryterium klauzula społeczna
4.3.6.) Waga: 2
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Część 5 – Przeprowadzenie zajęć dla dzieci z robotyki edukacyjnej:
a) Zajęcia z robotyki dla Szkoły Podstawowej im. Zofii Krawieckiej w Majdanie Starym:
• Zajęcia dla 4 grup, 1 grupa liczyć będzie 12 uczniów, będą to uczniowie w wieku od 7 do 14 lat. W pojedynczej grupie będą uczniowie w podobnym wieku (7-10 lat; 9-12 lat; 11-13 lat; 11-15 lat), na zbliżonym poziomie wiedzy.
• Liczba zajęć w ramach całego projektu wynosi 128 zajęć po 45minut, tj. po 32 zajęcia dla każdej grupy uczniów. Jedne zajęcia wynoszą 45 minut.
• W ramach zajęć usługodawca zewnętrzny udostępni własny, profesjonalny sprzęt oraz wykwalifikowaną kadrę.
b) Wymagania do kadry prowadzącej zajęcia z robotyki:
• osoba, osoby prowadzące zajęcia z uczniami muszą posiadać dokumenty pozwalające prowadzić zajęcia z robotyki, tj ukończyła studia pierwszego stopnia , studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie na kierunku informatyka, informatyka z robotyką , robotyka, automatyka i robotyka lub na kierunku, którego efekty uczenia się w kategoriach wiedzy i umiejętności obejmują treści z robotyki, lub studia podyplomowe w zakresie informatyki z robotyką , robotyka, automatyka i robotyka lub kurs kwalifikacyjny w zakresie informatyki z robotyką , robotyka, automatyka i robotyka, lub posiadać świadectwo dojrzałości i dokument potwierdzający kwalifikacje zawodowe w zakresie robotyki, a także co najmniej dwuletni staż prowadzenia zajęć z robotyki;
• nie figurować w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym;
• nie figuruje w Krajowym Rejestrze Karnym – zaświadczenie o niekaralności;
• mieć pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z praw publicznych;
• dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje oraz o niekaralności należy przedłożyć w wyznaczonym terminie zgodnie z § 3 ust. 22 Projektu umowy, który stanowi Załącznik nr 6 do SWZ.
c) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku Nr 8 do SWZ Opis przedmiotu zamówienia.
2) Po stronie zamawiającego jest również dostarczenie materiałów szkoleniowych dla osób uczestniczących w szkoleniach lub w kursach. Wymagania co do materiałów zostały określone w Załączniku Nr 8 do SWZ Opis przedmiotu zamówienia.
3) Uczestnicy po zakończeniu szkolenia muszą otrzymać zaświadczenie ukończenia szkolenia, kursu, zajęć.
2. Przedmiotowe środki dowodowe,
Zamawiający wymaga od Wykonawcy złożenia wraz z ofertą następujących przedmiotowych środków dowodowych w celu umożliwiającym ocenę uzyskania dodatkowych punktów, o których mowa w Rozdziale 17 Opis kryterium oceny ofert, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert. Zamawiający wymaga dla:
1) Część 5 – Zajęcia dla dzieci z robotyki edukacyjnej:
a) Wykaz osób do kryterium „Załącznik nr 9 do SWZ – Wykaz osób do kryterium „Doświadczenie kadry szkoleniowej” wraz z dowodami, że zamówienie zostało wykonane należycie – umożliwiający ocenę uzyskania dodatkowych punktów przez Wykonawcę. Dowodami są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane potwierdzające, że zostały wykonane należycie z podaniem wielkości czasowej przeprowadzonego szkolenia przez osobę wskazaną przez Wykonawcę do przeprowadzenia szkolenia, które zostały wystawione w okresie ostatnich 3 lat od dnia złożenia oferty;
b) UWAGA: Opis punktacji został określony w Rozdziale 17 SWZ. Aby uzyskać punkty w kryterium, wykaz wraz z dowodami należy złożyć wraz z ofertą. Zgodnie z zapisami z art. 107 ust.3 ustawy Pzp dokument ten nie podlega uzupełnieniu. W przypadku niezłożenia wykazu wraz z dowodami z ofertą, oferta w tym kryterium otrzyma 0 punktów.
2) Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 107 ust.3 ustawy Pzp nie stosuje się uzupełnienia o którym mowa w art. 107 ust 2 ustawy Pzp przedmiotowego środka dowodowego, który służy potwierdzeniu zgodności z cechami lub kryteriami określonymi w opisie kryteriów oceny ofert.
3) Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.
3. Rozwiązania równoważne.
W każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp Wykonawca powinien przyjąć, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
W przypadku użycia w opisie technicznym odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując opis techniczny powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia towarzyszy wyraz „lub równoważne".
W przypadku, gdy w opisie technicznym lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w opisach przedmiotu zamówienia. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
Użycie w opisie technicznym etykiety oznacza, że Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez zamawiającego etykiety. W przypadku gdy wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, zamawiający, w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, o ile dany wykonawca udowodni, że usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego.
Użycie w opisie technicznym wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem, że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymagania związane z realizacją zamówienia.
Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną
4. Określenie wymagań dotyczących zatrudniania przez wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy.
1) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę i podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1320 ze zm.) wskazane poniżej czynności w zakresie:
a) Trenera, osoby przeprowadzającego szkolenie, kurs zajęcia;
b) osób obsługujących szkolenie.
2) Sposób weryfikacji zatrudnienia osób oraz uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały określone we wzorze umowy stanowiącej załącznik nr 6 do SWZ.
3) Zamawiający nie określa innych wymagań w zakresie zatrudnienia, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp z zastrzeżeniem wymagań określonych w Rozdziale 17 pkt 6 SWZ „ Klauzula społeczna” dla Wykonawców, którzy zadeklarują w ofercie zatrudnienie 1 osoby wymienionej w powyższym punkcie. Wymagania w tym zakresie zostały opisane w projekcie umowy.
5. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia wizji lokalnej oraz sprawdzenia przez wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u zamawiającego.
6. Zamawiający informuje, że wymaga zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy Pzp od Wykonawcy zachowania wytycznych dla projektów realizowanych ze środków EFS+ w zakresie realizowanego przedmiotu zamówienia dla pracownika, ucznia/dziecka z niepełnosprawnością zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027 Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej. Zamawiający dodatkowo informuje, że osoby biorące udział w organizowanych szkoleniach, kursach pracowniczych nie mają orzeczonej niepełnosprawności. W organizowanych zajęciach występują uczniowie posiadające orzeczenia o niepełnosprawności intelektualnej. Wykonawca przed przeprowadzeniem szkolenia zobligowany jest do przeprowadzenia anonimowego wywiadu ankietowego wśród uczestników szkoleń, kursów, zajęć w zakresie doboru materiałów oraz prowadzenia zajęć z uwzględnieniem wymagań dotyczących dostępności dla osób niepełnosprawnych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe
39162100-6 - Pomoce dydaktyczne
39162110-9 - Sprzęt dydaktyczny
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena 60%, Doświadczenie kadry szkoleniowej 38%, Kryterium klauzula społeczna 2%. Zamawiający
dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1%=1 punkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kadry szkoleniowej
4.3.6.) Waga: 38
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Kryterium klauzula społeczna
4.3.6.) Waga: 2
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają określone przez zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
zamawiający nie określa warunku w w/w. zakresie dla wszystkich części;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów określa się minimalne poziomy zdolności dotyczące:
zamawiający nie określa warunku w w/w. zakresie dla wszystkich części;
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej określa się minimalne poziomy zdolności dotyczące:
zamawiający nie określa warunku w w/w. zakresie dla wszystkich części;
4) zdolności technicznej lub zawodowej określa się minimalne poziomy zdolności dotyczące:
zamawiający nie określa warunku w w/w. zakresie dla wszystkich części.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu:
a) oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 275 z późn. zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – zgodnie z Załącznikiem nr 7 do SWZ;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu – Zamawiający nie wymaga złożenia podmiotowych środków dowodowych
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1) Część 1 – Szkolenie z tematyki TUS – Trening Umiejętności Społecznych:a) Wykaz osób do kryterium „Załącznik nr9 do SWZ – Wykaz osób do kryterium „Doświadczenie kadry szkoleniowej” wraz z dowodami, że zamówienie zostało wykonane należycie – umożliwiający ocenę uzyskania dodatkowych punktów przez Wykonawcę. Dowodami są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane potwierdzające, że zostały wykonane należycie z podaniem wielkości czasowej przeprowadzonego szkolenia przez osobę wskazaną przez Wykonawcę do przeprowadzenia szkolenia, które zostały wystawione w okresie ostatnich 3 lat od dnia złożenia oferty;
2) Część 2 – Kurs szkolny doradca zawodowy:
a) Wykaz osób do kryterium „Załącznik nr 9 do SWZ – Wykaz osób do kryterium „Doświadczenie kadry szkoleniowej” wraz z dowodami, że zamówienie zostało wykonane należycie – umożliwiający ocenę uzyskania dodatkowych punktów przez Wykonawcę. Dowodami są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane potwierdzające, że zostały wykonane należycie z podaniem wielkości czasowej przeprowadzonego szkolenia przez osobę wskazaną przez Wykonawcę do przeprowadzenia szkolenia, które zostały wystawione w okresie ostatnich 3 lat od dnia złożenia oferty;
3) Część 3 – Kurs grafiki komputerowej:
a) Wykaz osób do kryterium „Załącznik nr 9 do SWZ – Wykaz osób do kryterium „Doświadczenie kadry szkoleniowej” wraz z dowodami, że zamówienie zostało wykonane należycie – umożliwiający ocenę uzyskania dodatkowych punktów przez Wykonawcę. Dowodami są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane potwierdzające, że zostały wykonane należycie z podaniem wielkości czasowej przeprowadzonego szkolenia przez osobę wskazaną przez Wykonawcę do przeprowadzenia szkolenia, które zostały wystawione w okresie ostatnich 3 lat od dnia złożenia oferty;
4) Część 4 – Szkolenie w zakresie robotyki w edukacji:
a) Wykaz osób do kryterium „Załącznik nr 9 do SWZ – Wykaz osób do kryterium „Doświadczenie kadry szkoleniowej” wraz z dowodami, że zamówienie zostało wykonane należycie – umożliwiający ocenę uzyskania dodatkowych punktów przez Wykonawcę. Dowodami są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane potwierdzające, że zostały wykonane należycie z podaniem wielkości czasowej przeprowadzonego szkolenia przez osobę wskazaną przez Wykonawcę do przeprowadzenia szkolenia, które zostały wystawione w okresie ostatnich 3 lat od dnia złożenia oferty;
5) Część 5 – Zajęcia dla dzieci z robotyki edukacyjnej:
a) Wykaz osób do kryterium „Załącznik nr 9 do SWZ – Wykaz osób do kryterium „Doświadczenie kadry szkoleniowej” wraz z dowodami, że zamówienie zostało wykonane należycie – umożliwiający ocenę uzyskania dodatkowych punktów przez Wykonawcę. Dowodami są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane potwierdzające, że zostały wykonane należycie z podaniem wielkości czasowej przeprowadzonego szkolenia przez osobę wskazaną przez Wykonawcę do przeprowadzenia szkolenia, które zostały wystawione w okresie ostatnich 3 lat od dnia złożenia oferty;
6) Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 107 ust.3 ustawy Pzp nie stosuje się uzupełnienia o którym mowa w art. 107 ust 2 ustawy Pzp przedmiotowego środka dowodowego, który służy potwierdzeniu zgodności z cechami lub kryteriami określonymi w opisie kryteriów oceny ofert.
7) Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców:1) oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, składa każdy z wykonawców.
Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w
postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału
w postępowaniu lub kryteriów;
2) oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonują poszczególni wykonawcy,
o którym mowa w rozdz. 6 pkt. 5 SWZ .
2. W przypadku polegania przez wykonawcę na zdolnościach lub sytuacji podmiotów
udostępniających zasoby:
1) przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, także
oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w
jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby;
2) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych
zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy
potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi
zasobami tych podmiotów, o którym mowa w rozdz. 9 pkt 1 ppkt 4 SWZ;3. Dokumenty, z których
wynika potwierdzenie umocowania do działania w imieniu wykonawcy
a) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, chyba, że zamawiający może je uzyskać za pośrednictwem bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, a wykonawca w formularzu oferty wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów w odniesieniu do
wykonawcy, wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, jak również w odniesieniu do podmiotów udostępniających zasoby;
b) w przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności dokumentów o których mowa w lit. a,
pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych,
zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski pobranych
samodzielnie przez zamawiającego podmiotowych środków dowodowych lub dokumentów;
c) pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania
wykonawcy, jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w lit. a;
d) pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie osoby
działającej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
publicznego, pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2. W przypadku, o którym mowa w pkt. 1 wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do
reprezentowania wykonawcy winno być załączone do oferty.
3. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich
nie może podlegać wykluczeniu, natomiast spełnienie warunków udziału w postępowaniu
wykonawcy wskazują zgodnie z wymaganiami zamawiającego.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego
wykonania umowy.
5. Wykonawcy wini wraz z ofertą przedstawić oświadczenia, o których mowa w rozdz. 6 pkt 5 i 6 SWZ.
6. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego w odniesieniu do warunków dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej mogą łącznie spełniać warunki udziału w postępowaniu.
7. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub
doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia mogą polegać
na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonują usługi, do realizacji
których te zdolności są wymagane.
8. W przypadku, o którym mowa w pkt 7 wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty.
9. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
składa każdy z wykonawców w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
10. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
11. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub
doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Projekt umowy stanowi Załącznik Nr 6 do SWZ.2. Zamawiający przewiduje możliwości wprowadzenia zmian do zawartej umowy, na podstawie art. 454-455 ustawy Pzp oraz postanowień Projektu Umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy