BZP: Świadczenie usług dowozu ( i odwozu ) uczniów do szkół podstawowych i oddziałów przedszkolnych w 2025 r.
12.11.2024
2024/BZP 00588561/01
Samorządowa Administracja Placówek Oświatowo-Kulturalnych w Rogowie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług dowozu ( i odwozu ) uczniów do szkół podstawowych i oddziałów przedszkolnych w 2025 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Samorządowa Administracja Placówek Oświatowo-Kulturalnych w Rogowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001113835
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Powstańców Wielkopolskich 26
1.5.2.) Miejscowość: Rogowo
1.5.3.) Kod pocztowy: 88-420
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL617 - Inowrocławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sapok@rogowo.paluki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://sapok-rogowo.bip.net.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Administracja placówek oświatowo kulturalnych
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług dowozu ( i odwozu ) uczniów do szkół podstawowych i oddziałów przedszkolnych w 2025 r.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4ace65fb-5e7b-40a8-8463-921ab2cc42a8
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00588561
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00077021/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Świadczenie usług dowozu ( i odwozu ) uczniów do szkół podstawowych i oddziałów przedszkolnych w 2025 r.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/rogowo3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia w tym składanie ofert, ,
wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń , odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
2. Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie
podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w
szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt. Ofertę, składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w
postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym poprzez Platformę, dostępną pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/rogowo.
3. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski lub informacje Wykonawcy przekazują
poprzez Platformę, dostępną pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/rogowo
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający podaje wymagania
techniczne związane z korzystaniem z Platformy 1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej
przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s, 2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram,
procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux lub ich
nowsze wersje, 3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0, 4)
włączona obsługa języka JavaScript,
będzie komunikował się z wykonawcami, oraz informacje o wymag. techn.
i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików. pdf.,
6) Szyfrowanie na platforma zakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informujemy, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Kierownik SAPOK w Rogowie z siedzibą na Placu Powstańców Wlkp
26, 88-
420 Rogowo, email: sapok@rogowo.paluki.pl, tel: +48 52 3024150.
2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować e-mail: iod@admin.com.pl lub
pisemnie
na adres jednostki, podany powyżej.
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym
postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym, znak: K.261.2.2024,
świadczenie usług
dowozu ( i odwozu ) uczniów do szkół podstawowych i oddziałów przedszkolnych w 2025 r.
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja
postępowania w
oparciu o a rt. 74 ustawy z dnia 11 września 2019r. – Prawo zamówień
publicznych dalej „ustawa Pzp”
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp przez okres 4 lat od dnia
zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata,
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem
ustawowym
określonym w przepisanych ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie
do art. 22 RODO.
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do
wskazania
dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie
niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art.
18 ust. 2
RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia
korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy
interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
10) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych
osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: k.261.2.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Świadczenie usług dowozu ( i odwozu ) uczniów do szkół podstawowych i oddziałów przedszkolnych w Rogowie i
Gościeszynie oraz do szkół i ośrodków specjalnych w Żninie i Kłecku w okresie od 01.01.2025 r. do 31.12.2025 r.
w dniach nauki szkolnej i zajęć przedszkolnych. Przewozy realizowane będą na podstawie imiennych szkolnych biletów
miesięcznych, zakupowanych przez Zamawiającego u Wykonawcy
4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Maksymalny czas przebywania uczniów w pojeździe
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniuoraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym,
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika
to z odrębnych przepisów,
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej,
d) zdolności technicznej lub zawodowej.
2.Wykonawca w celu spełnienia warunków określonych w pkt 1b i d musi:
a) potwierdzić spełnianie warunku dotyczącego posiadania aktualnej licencji lub zezwolenia
na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób zgodnie z ustawą z dnia 6 września
2001 o transporcie drogowym (t.j. Dz. U z 2022, poz. 2201 ze zm.) (w przypadku wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. warunek będzie spełniony,
jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców posiada wymagane uprawnienia i zrealizuje
usługi do których te uprawnienia są wymagane),
b)potwierdzić dysponowanie osobami min. 8 , które będą realizować zamówienie, posiadającymi uprawnienia do kierowania
autobusami tj. prawo jazdy kategorii D oraz uprawnienia do przewozu osób,
c) wykazać wykonanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej 2 usług polegających na przewozie dzieci do szkół lub przedszkoli o
wartościach co najmniej 200000,00zł każda wraz z załączeniem dowodów czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) aktualne na dzień
składania ofert oświadczenie z art. 125 ust. 1 ustawy pzp
(Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia oświadczenie te składa
każdy z nich oraz podmiot, na zasoby którego powołuje się Wykonawca w celu spełnienia
warunków udziału w postępowaniu)
2) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności
do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie
konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawcą, który złożył odrębną
ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,
albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami
lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego
do tej samej grupy kapitałowej. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie
przez Wykonawców, oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających
się o zamówienie. Oświadczenie należy złożyć w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym
podpisem elektronicznym lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym
lub podpisem osobistym – załącznik nr 5 do SWZ;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1)
aktualne na dzień składania ofert oświadczenie z art. 125 ust. 1 ustawy pzp
(Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia oświadczenie te składa
każdy z nich oraz podmiot, na zasoby którego powołuje się Wykonawca w celu spełnienia
warunków udziału w postępowaniu).
2) licencję lub zezwolenie na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób zgodnie
z ustawą z dnia 6 września 2001 o transporcie drogowych (t.j. Dz. U z 2022, poz. 2201 ze zm.)
3) zobowiązania podmiotu trzeciego w przypadku określonym w pkt 5 -6 części VIII SWZ.
4) pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych
się o udzielenie zamówienia publicznego.
2. Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w
wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych,
aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych, w celu dokonania
kwalifikacji podmiotowej Wykonawcy.
Podmiotowe środki dowodowe wymagane od Wykonawcy obejmują:
1) licencję lub zezwolenie na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób zgodnie
z ustawą z dnia 6 września 2001 o transporcie drogowych (t.j. Dz. U z 2022, poz. 2201 ze zm.)
2) wykaz osób – kierowców skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznegoi, wraz z informacjami na temat
ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień,
doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego,
oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
3) wykaz co najmniej 2 usług wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie polegających na przewozie dzieci do szkół i przedszkoli o wartościach co
najmniej 200000,00zł każda wraz z załączeniem dowodów, że zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiająpełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale
X SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków
udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. 6. Oświadczenia
i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie
ubiegających się o zamówienie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy:1) w przypadkach określonych w art. 455 ust. 1 pkt 2, 3 i 4 ustawy Prawo zamówień publicznych,
2) Zamawiający zastrzega możliwość zmian godzin dowozów i odwozów,
3) Zamawiający zastrzega możliwość zmiany ilości dowożonych uczniów,
4) w przypadku zmiany przepisów dot. przewozów, zgodnie z regułami tam określonymi,
5) w przypadkach zmiany przepisów obowiązujących dotyczących podatku od towarów i usług przy
czym kwota netto pozostaje bez zmiany zaś kwota brutto zmieni się w zależności od obowiązującej
stawki,
6) w przypadku waloryzacji wynagrodzenia
W okresie obowiązywania umowy wykaz planowanych miejscowości zamieszkania uczniów ( przystanków ), godzin dowozu
oraz ilości dowożonych uczniów o których mowa w pkt. 2 mogą ulec zmianom. Ponadto wykaz ten może ulec zmianie co do
godzin dowozu i odwozu uczniów w wyniku konieczności dokonania przez dyrektorów szkół zmiany rozkładu zajęć
lekcyjnych itp. albo też zmiana ta będzie konieczna ze względu na ustalone lub w czasie trwania umowy zmieniane kursy na
trasach przejazdowych przez Wykonawcę.
Zmiany w zakresie godzin dowozu i odwozu wymagają akceptacji Zamawiającego i Wykonawcy.
Zamawiający zapewnia sobie prawo do ustalenia różnych godzin dowozu i odwozu
w poszczególnych dniach tygodnia.
Strony umowy przewidują możliwość waloryzowania wynagrodzenia z zastrzeżeniem poniższych ustaleń:
a) Wartość podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego, z tytułu realizacji
niniejszej umowy zostanie zapłacona zgodnie z obowiązującą w dacie powstania
obowiązku podatkowego stawka VAT. W tym zakresie wynagrodzenie brutto
podlega automatycznej waloryzacji bez konieczności wprowadzania jakichkolwiek
zmian umowy.
b) Jeżeli w czasie trwania umowy hurtowe ceny netto oleju napędowego publikowane
na stronie Internetowej www.orlen.pl zmieniają się o co najmniej 30% względem
hurtowej ceny oleju napędowego netto przyjętej w dniu składania oferty, każda ze Stron ma prawo wystąpić do drugiej Strony z wnioskiem o zmianę wynagrodzeniaza zakupywane bilety miesięczne. Strona żądająca zmiany wynagrodzenia na tej
podstawie przedłoży dowody na wpływ zmiany cen oleju napędowego na ceny
biletów miesięcznych.
c) W terminie do 10 dni roboczych od dnia przekazania wniosku o zmianę
wynagrodzenia z powodów, o których mowa w ust. 2, Strona, która otrzymała
wniosek, przekaże drugiej Stronie informację o zakresie, w jakim zatwierdza
wniosek oraz wskaże kwotę, o którą wynagrodzenie należne Wykonawcy powinno
ulec zmianie, albo informację o niezatwierdzeniu wniosku wraz z uzasadnieniem.
d) Strona, która otrzymała wniosek o zmianę wynagrodzenia na podstawie ust. 2 może
wnieść, w terminie nie dłuższym niż 7 dni roboczych zastrzeżenia do wyliczenia, o
których mowa w ust. 3, do których Strona wnioskująca o zmianę powinna
ustosunkować się w terminie 7 dni roboczych od dnia przekazania jej uwag.
e) W razie sporu Stron co do wysokości wynagrodzenia, Strony mogą powołać
niezależnego rzeczoznawcę, który dokona wyceny proponowanych zmian. Koszt
wynagrodzenia rzeczoznawcy ponoszą Strony w równych częściach.
f) Zmiana minimalnego wynagrodzenia nie może być podstawą do żądania zmiany
wynagrodzenia za bilety miesięczne.
g) W przypadku akceptacji wniosku o zmianę wynagrodzenia zawarcie aneksu nastąpi
nie później niż w terminie 10 dni roboczych od dnia zatwierdzenia wniosku o
dokonanie zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy. Nowe
wynagrodzenie będzie obowiązywało od pierwszego dnia miesiąca następującego po
dacie zawarcia aneksu.
h) Maksymalna wartość zmiany wynagrodzenia, związana z okolicznościami, o których
mowa w pkt. 6 wynosi 30% pierwotnej wartości zamówieni