BZP: Usługi prania i dezynfekcji bielizny szpitalnej
12.11.2024
2024/BZP 00588642/01
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługi prania i dezynfekcji bielizny szpitalnej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 771480603
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Szczecińska 16
1.5.2.) Miejscowość: Człuchów
1.5.3.) Kod pocztowy: 77-300
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL637 - Chojnicki
1.5.7.) Numer telefonu: 59 83 42 459
1.5.8.) Numer faksu: 59 72 60 877
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@spzoz-czluchow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.spzoz-czluchow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługi prania i dezynfekcji bielizny szpitalnej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f45ab7ae-6d6f-42b6-959c-adfb45c1b0fd
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00588642
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00065238/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Pranie - 2024 r.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/10148303.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1014830
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: SWZ ROZDZIAŁ V Informacja o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których Zamawiający będzie komunikował się z Wykonawcami, oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): SWZ ROZDZIAŁ II Ochrona danych osobowych
oraz Załącznik nr 13 Oświadczenie z art. 13 lub art. 14 RODO wobec osób fizycznych
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): SWZ ROZDZIAŁ II Ochrona danych osobowych
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/08/SPZOZ/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są usługi odbioru brudnej bielizny szpitalnej, prania i dezynfekcji, reperacji uszkodzeń, prasowania, maglowania oraz dostarczania bielizny czystej do siedziby Zamawiającego w okresie 12 m-cy, w szacunkowej ilości ok. 73 218 kg, według opisu przedmiotu zamówienia, w ilościach wykazanych w formularzu asortymentowo-cenowym – załącznik nr 4 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 98310000-9 - Usługi prania i czyszczenia na sucho
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
98311000-6 - Usługi odbierania prania
98315000-4 - Usługi prasowania
98393000-4 - Usługi krawieckie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-12-28 do 2025-12-27
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: SWZ ROZDZIAŁ XVII Opis kryteriów oceny ofert, wraz z podaniem wag tych kryteriów, i sposobu oceny
Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
1) Cena brutto za realizację zamówienia – 60 pkt
2) Odbiór i dostarczanie prania 2 razy dziennie – 30 pkt
3) Realizacja odbioru i dostarczania prania „na cito” – 5 pkt
4) Realizacja usługi w sobotę – 5 pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Odbiór i dostarczanie prania 2 razy dziennie
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Realizacja odbioru i dostarczania prania „na cito”
4.3.6.) Waga: 5
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Realizacja usługi w sobotę
4.3.6.) Waga: 5
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
SWZ ROZDZIAŁ IX Informacje o warunkach udziału w postępowaniu5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: SWZ ROZDZIAŁ X Oświadczenia i dokumenty jakie Wykonawcy zobowiązani są dostarczyć w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz wykazania braku podstaw wykluczenia (podmiotowe środki dowodowe)
1. Do składanej oferty Wykonawca dołączy oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 11 do SWZ
a) ww. oświadczenie stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia i spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert;
b) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
c) Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby (wzór – zał. nr 12 do SWZ)
2. Do oferty Wykonawca/Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązany jest również dołączyć oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z art. 5k rozporządzenia 833/2014 oraz art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego – oświadczenie dotyczące szczególnych przesłanek wykluczenia wg wzoru załącznik nr 14 do SWZ, które stanowi oświadczenie wstępne potwierdzające brak podstaw wykluczenia na podstawie przepisów szczególnych tj. tzw. ustawy sankcyjnej – Ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz.U. 2024 poz. 507) oraz Rozporządzenia (UE) dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie.
3. Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, zostanie wezwany przez Zamawiającego, w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, do złożenia oświadczenia, o którym mowa w art. 108 ust. 1 pkt 5 i 6 ustawy Pzp – o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1616), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę (załącznik nr 10 do SWZ).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: SWZ ROZDZIAŁ X Oświadczenia i dokumenty jakie Wykonawcy zobowiązani są dostarczyć w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz wykazania braku podstaw wykluczenia (podmiotowe środki dowodowe)
1. Do składanej oferty Wykonawca dołączy oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 11 do SWZ
a) ww. oświadczenie stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia i spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert;
b) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
c) Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby (wzór – zał. nr 12 do SWZ)
2. Do oferty Wykonawca/Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązany jest również dołączyć oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z art. 5k rozporządzenia 833/2014 oraz art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego – oświadczenie dotyczące szczególnych przesłanek wykluczenia wg wzoru załącznik nr 14 do SWZ, które stanowi oświadczenie wstępne potwierdzające brak podstaw wykluczenia na podstawie przepisów szczególnych tj. tzw. ustawy sankcyjnej – Ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz.U. 2024 poz. 507) oraz Rozporządzenia (UE) dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie.
3. Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, zostanie wezwany przez Zamawiającego, w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, do złożenia oświadczenia, o którym mowa w art. 108 ust. 1 pkt 5 i 6 ustawy Pzp – o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1616), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę (załącznik nr 10 do SWZ).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
SWZ ROZDZIAŁ XI Wykaz przedmiotowych środków dowodowychSkładane razem z ofertą:
1. Charakterystyka przedmiotu zamówienia i wymagania wobec Wykonawcy (zał. nr 1).
2. Częstotliwość realizacji usług (załącznik nr 3).
3. W przypadku złożenia oferty równoważnej – dokumenty potwierdzające równoważność usługi.
4. Dokumenty składane na wezwanie przed wyborem najkorzystniejszej oferty:
Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, aktualnych na dzień złożenia, następujących przedmiotowych środków dowodowych:
a) Poświadczonej za zgodność z oryginałem pozytywnej opinii potwierdzającej, iż pralnia, w której wykonane będą usługi posiada zezwolenie właściwego organu sanitarno–epidemiologicznego na pranie bielizny szpitalnej oraz pranie bielizny skażonej. Opinia musi potwierdzać posiadanie bariery higienicznej (między stroną brudną i czystą poprzez fizyczny i funkcjonalny podział na odpowiednie strefy zapewnienie zachowania bariery higienicznej rozumianej jako całkowicie wyeliminowanie stykania się bielizny czystej i brudnej oraz pracowników tych dwóch stref).
b) Wykaz środków dezynfekcyjnych, jakie Wykonawca zamierza użyć do realizacji zamówienia wraz z kartami charakterystyki (zał. nr 6 do SWZ).
c) Wykaz sprzętu pralniczego, którego Wykonawca zamierza użyć do realizacji zamówienia (zał. nr 7 do SWZ).
d) Wykaz pojazdów przeznaczonych do transportu prania wraz z informacją o podstawie do ich dysponowania (zał. nr 8 do SWZ).
e) Poświadczonej za zgodność z oryginałem pozytywnej opinii, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert, potwierdzającej, że pojazdy używane do transportu brudnego i czystego asortymentu, posiadają aktualną opinię Państwowej Inspekcji Sanitarnej, potwierdzającą, że są one przystosowane do przewozu bielizny szpitalnej;
f) Opis technologii prania bielizny i odzieży szpitalnej z wykazem środków piorących, jakie będą stosowane do wykonywania przedmiotu zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
g) Wykaz zrealizowanych/realizowanych usług wraz z podaniem nazwy podmiotu leczniczego, dla którego były/są realizowane usługi, ich ilości w kg/miesiąc, rodzaju zamówienia wraz z zakresem rzeczowym, okresu świadczenia usług lub data rozpoczęcia świadczenia usług i planowana data zakończenia usług (wg umowy) w przypadku gdy usługi są świadczone nadal, miejsca wykonywania usługi wraz z dowodami potwierdzającymi należyte wykonanie tych usług; dowodami potwierdzającymi należyte wykonanie usług są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające należyte wykonanie usługi powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (wzór wykazu - zał. nr 9 do SWZ).
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Zgodnie z art. 107 ust. 2 ustawy Pzp Zamawiający informuje, iż w przypadku gdy Wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne, Zamawiający wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Składane razem z ofertą:Załącznik nr 1Charakterystyka przedmiotu zamówienia i wymagania wobec Wykonawcy
Załącznik nr 2 Formularz Ofertowy Wykonawcy
Załącznik nr 3 Częstotliwość realizacji usług
Załącznik nr 4 Formularz asortymentowo-cenowy
Załącznik nr 10 Oświadczenie o grupie kapitałowej
Załącznik nr 11 Oświadczenia Wykonawcy: Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia i Oświadczenie dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu
Załącznik nr 12 Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby (jeżeli dotyczy)
Załącznik nr 13 Oświadczenie z art. 13 lub art. 14 RODO wobec osób fizycznych
Załącznik nr 14 Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z art. 5k Rozporządzenia 833/2014 oraz art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego
Załącznik nr 15 Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (jeżeli dotyczy - w przypadku gdy występuje podmiot udostępniający zasoby)
Składane na wezwanie:
Załącznik nr 6 Wykaz środków dezynfekcyjnych, jakie Wykonawca zamierza użyć do realizacji zamówienia
Załącznik nr 7 Wykaz sprzętu pralniczego, którego Wykonawca zamierza użyć do realizacji zamówienia
Załącznik nr 8 Wykaz pojazdów przeznaczonych do transportu prania
Załącznik nr 9 Wykaz zrealizowanych/realizowanych usług
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
SWZ ROZDZIAŁ XV Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
ROZDZIAŁ XXII Projektowane postanowienia umowyUst. 2 Zamawiający zastrzega sobie, iż ostateczna treść umowy w stosunku do projektu umowy może ulec zmianie, jednakże wyłącznie w przypadku, gdy zmiana ta nie jest istotna w rozumieniu art. 454 ustawy Prawo Zamówień Publicznych i w zakresie przewidzianym w treści projektu umowy, zgodnie z art. 455 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
Ust.3 Zamawiający, zgodnie z art. 455 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego, w sposób i na warunkach określonych w projekcie umowy.
ROZDZIAŁ XXIII Prawo opcji
1. Z uwagi na charakter i specyfikę zamówienia, Zamawiający zastrzega sobie prawo opcji w zakresie +/- 20%, czyli do zwiększenia ilości przekazywanego prania o 20% ilości i wartości i równocześnie zapewnia minimalną realizację zamówienia na poziomie 80%
2. W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z Prawa Opcji
1) poprzez zwiększenie ilości zamówienia o max 20%, w okresie obowiązywania umowy – wartość umowy wzrośnie proporcjonalnie do zwiększonej ilości prania, max o 20% (cena jednostkowa pozostanie niezmienna);
2) poprzez zmniejszenie ilości prania max o 20%, wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmniejszeniu proporcjonalnie do niewykorzystanej części przedmiotu umowy.
3. Z tytułu skorzystania przez Zamawiającego z Prawa Opcji, Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia.