BZP: „Odbiór odp. stałych pochodzących z Cm. Kom. w Chrz-wie, bud. przy ul. Garncarskiej 4 w Chrz-wie i bud. przy ul. Szymanowskiego 47A w Pogorzycach oraz z targowiska przy ul. Kusocińskiego w Chrz-wie”.
12.11.2024
2024/BZP 00589668/01
MIEJSKI ZARZĄD ZASOBÓW KOMUNALNYCH
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Odbiór odp. stałych pochodzących z Cm. Kom. w Chrz-wie, bud. przy ul. Garncarskiej 4 w Chrz-wie i bud. przy ul. Szymanowskiego 47A w Pogorzycach oraz z targowiska przy ul. Kusocińskiego w Chrz-wie”.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI ZARZĄD ZASOBÓW KOMUNALNYCH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 120288979
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Garncarska 4
1.5.2.) Miejscowość: Chrzanów
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-500
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mzzk-zp@chrzanow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://mzzk.chrzanow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Odbiór odp. stałych pochodzących z Cm. Kom. w Chrz-wie, bud. przy ul. Garncarskiej 4 w Chrz-wie i bud. przy ul. Szymanowskiego 47A w Pogorzycach oraz z targowiska przy ul. Kusocińskiego w Chrz-wie”.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6fc797f4-7053-4d42-abd9-f76d2f47c691
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00589668
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00045092/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.7 Odbiór odpadów stałych pochodzących z targowiska przy ul. Kusocińskiego administrowanego przez MZZK w Chrzanowie wraz z ich transportem.
1.3.8 Odbiór i wywóz nieczystości stałych z budynku przy ul. Garncarskiej 4 w Chrzanowie oraz z budynku Szymanowskiego 47a w Pogorzycach - sołtysówka
1.3.9 Odbiór odpadów stałych z Cmentarza Komunalnego w Chrzanowie.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-6fc797f4-7053-4d42-abd9-f76d2f47c6913.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Postępowanie prowadzone jest przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia (https://ezamowienia.gov.pl/pl) oraz poczty elektronicznej.Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Oferta musi być sporządzona w języku polskim, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym pod rygorem nieważności.
Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
Oferta oraz wymagane formularze, oświadczenia składane wraz z ofertą wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania firmy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym oraz przepisami prawa.
Oferta podpisana przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy wymaga załączenia właściwego pełnomocnictwa lub umocowania prawnego.
Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem zakładki „Oferty/wnioski”, widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy. Po wybraniu przycisku „Złóż ofertę” system prezentuje okno składania oferty umożliwiające przekazanie dokumentów elektronicznych, w którym znajdują się dwa pola drag&drop („przeciągnij” i „upuść”) służące do dodawania plików.
Wykonawca dodaje wybrany z dysku i uprzednio podpisany „Formularz oferty” w pierwszym polu („Wypełniony formularz oferty”).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miejski Zarząd Zasobów Komunalnych z siedzibą w Chrzanowie, pod adresem ul. Garncarska 4, 32-500 Chrzanów („Administrator”).
Jeśli będzie Pani/Pan chciała/-ł skorzystać z praw, które zostały opisane poniżej lub uzyskać dodatkowe informacje, może Pani/Pan skontaktować się z Administratorem kierując korespondencję na adres: Miejski Zarząd Zasobów Komunalnych, ul. Garncarska 4, 32-500 Chrzanów lub na adres poczty elektronicznej: iodo-mzzk@chrzanow.pl
Administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe w celu:
a) zawarcia i realizacji umowy, w tym umowy gwarancji jakości (jeżeli została udzielona),
b) realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym wystawienia faktury VAT oraz wykonania obowiązków z rękojmi za wady;
c) ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami na wypadek sporu.
Podstawą prawną przetwarzania Pana/Pani danych osobowych są:
a)przepisy prawa;
b)umowa;
c)wykonywanie zadań realizowanych w interesie publicznym.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): d) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych. Prawo to przysługuje Pani/Panu, o ile zostanie spełniony jeden z poniższych warunków:
• jeżeli kwestionuje Pani/Pan prawidłowość danych osobowych – na okres pozwala-jący Administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych;
• jeżeli przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych jest niezgodne z prawem, a Pani/Pan sprzeciwi się usunięciu swoich danych osobo-wych,
• żądając ograniczenia ich wykorzystywania;
• Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale będą one potrzebne Pani/Panu do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
• wniesie Pani/Pan sprzeciw wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora są nadrzędne wobec podstaw założonego przez Panią/Pana sprzeciwu
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/8/24
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest odbiór odpadów komunalnych , zmieszanych, bioodpadów i zbieranych selektywnie z nieruchomości niezamieszkałych zgromadzonych w pojemnikach/workach wskazanych w opisie zamówienia dla Cmentarza Komunalnego w Chrzanowie.
Wyposażenie nieruchomości w pojemniki i worki do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych i pozostałych frakcji tj.:
• na papier – pojemnik lub worek koloru niebieskiego , z napisem „Papier”
• na szkło – pojemnik lub worek koloru zielonego, z napisem „Szkło”
• na odpady biodegradowalne – pojemnik lub worek koloru brązowego, z napisem „BIO”
• na tworzywa sztuczne, drobny metal, odpady opakowaniowe wielomateriałowe – pojemnik lub worek koloru żółtego, z napisem „Metale i tworzywa sztuczne”.
Zadanie I- Przewidywana ilość odpadów do odbioru i zagospodarowania wynosi:
- 1100 m3 tj. 220 szt. pojemników na odpady mieszane o pojemności 5 m3,
- 55 m3, tj. 50 szt. pojemników BIO o pojemności 1,1 m3
- 55 m3, tj. 50 szt. pojemników na odpady mieszane o pojemności 1,1 m3
- 43,20 m3 , tj. 180 pojemników na odpady segregowane (szkło, plastik i papier) o pojemności 240 l
- 24,00 m3, tj. 100 pojemników na odpady mieszane o pojemności 240 l
Zamówienie usługi obejmuje:
a. podstawienie 4 pojemników na odpady mieszane o pojemności 5m3
b. podstawienie 2 pojemników BIO o pojemności 1,1 m3
c. podstawienie 2 pojemników na odpady mieszane o pojemności 1,1 m3
d. podstawienie 15 pojemników na odpady segregowane ( szkło, plastik i papier) o pojemności 240 l
e. podstawienie 6 pojemników na odpady zmieszane o pojemności 240 l
f. dodatkowo 2 pojemników na odpady mieszane o pojemności 5 m3 w okresie przed i po święcie Wszystkich Świętych (termin uzgadniany z Zamawiającym)
g. odbiór odpadów wg harmonogramu w tym:
odpady mieszane- nie rzadziej niż raz w tygodniu, odpady segregowane oraz bioodpady nie rzadziej niż raz w miesiącu.
h. mycie pojemników w terminach uzgodnionych z Zamawiającym (zgodnie z ofertą Wykonawcy)
4.2.6.) Główny kod CPV: 90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1.W zależności od potrzeb, Zamawiający przewiduje możliwość́ skorzystania z prawa opcji (zamówienia opcjonalnego), o którym mowa w art. 31 ust. 1 i 441 ust. 1 Ustawy Pzp.2. Skorzystanie z prawa opcji będzie polegało na zwiększeniu ilości odbioru odpadów z Cmentarza Komunalnego w Chrzanowie w ramach zawartej Umowy, maksymalnie do 10 % całkowitego wynagrodzenia Wykonawcy określonego w § 4 ust. 3 Umowy i uruchomionego przez Zamawiającego na podstawie jednostronnego oświadczenia - zamówienia w formie pisemnej.
3. Podstawę̨ określenia wartości wynagrodzenia Wykonawcy w ramach prawa opcji stanowić́ będą̨ ceny jednostkowe wskazane w ofercie Wykonawcy.
4. Uprawnienie, o którym mowa w ust. 1, może być́ wykonywane:
4.1. jeżeli w trakcie realizacji zamówienia okaże się̨, iż̇ Zamawiający posiada środki finanso-we oraz potrzebę̨ zwiększenia zamówienia w stosunku do przewidywanego zamówienia pod-stawowego;
4.2. jeżeli Zamawiający powiadomi pisemnie Wykonawcę̨ przynajmniej na 14 dni kalenda-rzowych przed przewidywanym terminem złożenia przez Zamawiającego jednostronnego oświadczenia - zamówienia w formie pisemnej o uruchomieniu prawa opcji. na dodatkowy odbiór odpadów;
4.3. wielokrotnie, aż̇ do osiągniecia wysokości 10 % całkowitego wynagrodzenia określonego w umowie;
4.4. w okresie obowiązywania umowy określonym w § 2 Umowy.
5. Zamawiający zastrzega, iż̇ cześć́ zamówienia określona jako prawo opcji jest uprawnie-niem, a nie zobowiązaniem Zamawiającego. Realizacja opcji może, ale nie musi nastąpić́ w zależności od zapotrzebowania Zamawiającego i na skutek jego dyspozycji w tym zakresie wskazanej w ust. 4 pkt 4.2. Brak realizacji zamówienia w tym zakresie nie będzie rodzić żad-nych roszczeń́ ze strony Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Usługa mycia pojemników
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest odbiór odpadów komunalnych , zmieszanych, bioodpadów i zbieranych selektywnie z nieruchomości niezamieszkałych zgromadzonych w pojemnikach/workach wskazanych w opisie zamówienia dla budynku przy ul. Garncarskiej 4 w Chrzanowie oraz budynku przy ul. Szymanowskiego 47A- sołtysówka w Pogorzycach.
Wyposażenie nieruchomości w pojemniki i worki do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych i pozostałych frakcji tj.:
• na papier – pojemnik lub worek koloru niebieskiego , z napisem „Papier”
• na szkło – pojemnik lub worek koloru zielonego, z napisem „Szkło”
• na odpady biodegradowalne – pojemnik lub worek koloru brązowego, z napisem „BIO”
• na tworzywa sztuczne, drobny metal, odpady opakowaniowe wielomateriałowe – pojemnik lub worek koloru żółtego, z napisem „Metale i tworzywa sztuczne”.
Przewidywana ilość odpadów do odbioru i zagospodarowania wynosi:
- 21,60 m3 tj. 90 szt. pojemników na odpady mieszane o pojemności 0,24 m3,
- 0,48 m3 tj. 4 szt. pojemników na odpady mieszane o pojemności 0,12 m3,
- 1,92 m3 tj. 16 szt. pojemników BIO o pojemności 0,12 m3,
- 23,04 m3 tj. 192 szt. worków na odpady segregowane ( papier, szkło, plastik) o pojemności 0,12 m3
Zamówienie obejmuje dla budynku przy ul. Garncarskiej 4 w Chrzanowie :
a. podstawienie 1 pojemnika na odpady mieszane o pojemności 0,24 m3,
b. podstawienie 1 pojemnika BIO o pojemności 0,12 m3 ,
c. dostarczenie 180 szt. worków (rok) na odpady selektywne (papier, szkło, plastik) o pojemności 0,12 m3,
d. wywóz odpadów mieszanych z pojemnika o pojemności 0,24 m3- 2 razy w tygodniu
e. wywóz odpadów BIO z pojemnika o pojemności 0,12 m3- dwa raz w miesiącu w okresie kwiecień- listopad a w pozostałym okresie 1 raz w miesiącu,
f. wywóz worków na segregację – jeden raz w miesiącu
g. mycie pojemników w terminach uzgodnionych z Zamawiającym (zgodnie z ofertą Wykonawcy)
Zamówienie obejmuje dla budynku przy ul. Szymanowskiego 47A w Pogorzycach:
a. podstawienie 1 pojemnika zamykanego na odpady mieszane o pojemności 0,12 m3
b. podstawienie 1 pojemnika na BIO o pojemności 0,12 m3
c. dostarczenie12 szt. worków (rok) na odpady selektywne (papier, plastik, szkło) o pojemności 0,12 m3
d. wywóz odpadów mieszanych z pojemnika o pojemności 0,12 m3- 1 razy na kwartał,
e. wywóz odpadów BIO z pojemnika o pojemności 0,12 m3- 1 raz na kwartał,
f. wywóz worków na segregację – 1 raz na kwartał.
g. mycie pojemników w terminach uzgodnionych z Zamawiającym (zgodnie z ofertą Wykonawcy).
4.2.6.) Główny kod CPV: 90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Usługa mycia pojemników
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest odbiór odpadów komunalnych , zmieszanych, bioodpadów i zbieranych selektywnie znieruchomości niezamieszkałych zgromadzonych w pojemnikach/workach wskazanych w opisie zamówienia dlaTargowiska przy ul. Kusocińskiego w Chrzanowie.
Wyposażenie nieruchomości w pojemniki i worki do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych i pozostałych frakcji tj.:
• na papier – pojemnik lub worek koloru niebieskiego , z napisem „Papier”
• na szkło – pojemnik lub worek koloru zielonego, z napisem „Szkło”
• na odpady biodegradowalne – pojemnik lub worek koloru brązowego, z napisem „BIO”
• na tworzywa sztuczne, drobny metal, odpady opakowaniowe wielomateriałowe – pojemnik lub worek koloru żółtego, z napisem „Metale i tworzywa sztuczne”.
Przewidywana ilość odpadów do odbioru i zagospodarowania wynosi:
- 27,50 m3, tj. 25 szt. pojemników na odpady mieszane o pojemności 1,1 m3,
- 11,00 m3, tj. 10 szt. pojemników na odpady segregowane (makulatura) o pojemności 1,1 m3,
- 0,48 m3, tj. 2 szt. pojemników BIO o pojemności 240 l
- 0,48 m3, tj. 2 szt. pojemników na odpady segregowane - plastik o pojemności 240 l,
- 0,24 m3, tj. 2 szt. pojemników na odpady segregowane – szkło o pojemności 120 l.
Zamówienie obejmuje:
a. podstawienie 5 pojemników na odpady mieszane o pojemności 1,1 m3
b. podstawienie 1 pojemnika BIO o pojemności 240 l,
c. podstawienie 1 pojemnika na odpady segregowane ( plastik) o pojemności 240 l,
d. podstawienie 1 pojemnika na odpady segregowane (szkło) o pojemności 120 l,
e. postawienie 2 pojemników na odpady segregowane ( papier) o pojemności 1,1m3 .
f. odbiór odpadów nie rzadziej niż raz w miesiącu,
Zamawiający zobowiązany jest zapewnić personel w wymiarze czasu pracy zapewniającym prawidłową realizację umowy.
g. mycie pojemników w terminach uzgodnionych z Zamawiającym (zgodnie z ofertą Wykonawcy)
4.2.6.) Główny kod CPV: 90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1.W zależności od potrzeb, Zamawiający przewiduje możliwość́ skorzystania z prawa opcji (zamówienia opcjonalnego), o którym mowa w art. 31 ust. 1 i 441 ust. 1 Ustawy Pzp.2. Skorzystanie z prawa opcji będzie polegało na zwiększeniu ilości odbioru odpadów z Cmentarza Komunalnego w Chrzanowie w ramach zawartej Umowy, maksymalnie do 10 % całkowitego wynagrodzenia Wykonawcy określonego w § 4 ust. 3 Umowy i uruchomionego przez Zamawiającego na podstawie jednostronnego oświadczenia - zamówienia w formie pisemnej.
3. Podstawę̨ określenia wartości wynagrodzenia Wykonawcy w ramach prawa opcji stanowić́ będą̨ ceny jednostkowe wskazane w ofercie Wykonawcy.
4. Uprawnienie, o którym mowa w ust. 1, może być́ wykonywane:
4.1. jeżeli w trakcie realizacji zamówienia okaże się̨, iż̇ Zamawiający posiada środki finanso-we oraz potrzebę̨ zwiększenia zamówienia w stosunku do przewidywanego zamówienia pod-stawowego;
4.2. jeżeli Zamawiający powiadomi pisemnie Wykonawcę̨ przynajmniej na 14 dni kalenda-rzowych przed przewidywanym terminem złożenia przez Zamawiającego jednostronnego oświadczenia - zamówienia w formie pisemnej o uruchomieniu prawa opcji. na dodatkowy odbiór odpadów;
4.3. wielokrotnie, aż̇ do osiągniecia wysokości 10 % całkowitego wynagrodzenia określonego w umowie;
4.4. w okresie obowiązywania umowy określonym w § 2 Umowy.
5. Zamawiający zastrzega, iż̇ cześć́ zamówienia określona jako prawo opcji jest uprawnie-niem, a nie zobowiązaniem Zamawiającego. Realizacja opcji może, ale nie musi nastąpić́ w zależności od zapotrzebowania Zamawiającego i na skutek jego dyspozycji w tym zakresie wskazanej w ust. 4 pkt 4.2. Brak realizacji zamówienia w tym zakresie nie będzie rodzić żad-nych roszczeń́ ze strony Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2025-03-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Usługa mycia pojemników
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
2.1.Zdolności do występowania w obrocie krajowym - Zamawiający nie stawia w ww. zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny,2.2.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że posiadają uprawnienia do określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
a. Wykonawca spełni ten warunek , jeśli wykaże, że jest wpisany do rejestru działalności regulowanej dla Gminy Chrzanów w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości o którym mowa w przepisie art. 9b ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
b. Wykonawca spełni ten warunek jeżeli wykaże, ze posiada aktualny wpis do rejestru pod-miotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami (rejestr BDO), zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (dz. U. 2023 poz. 1587).
2.3. Warunek ekonomiczny –
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości :
Dla Zadania I- nie mniejszej niż 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych).
Dla Zadania II i III- nie mniejszej niż 100 00,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych).
2.4.Warunek zdolności technicznej lub zawodowej.
Zadanie I:
Wykonawca spełni warunek, jeśli wykaże ,że dysponuje samochodem - śmieciarką umożliwiającą odbiór odpadów z pojemników na odpady mieszane o poj. 5 m3 ,poj. 1,1 m3 oraz o poj. 0,240 m3, samochodem –śmieciarką szczelnej konstrukcji uniemożliwiającej wycieki dla bioodpadów w przypadku pojemników o poj. 1,1 m3 oraz samochodem – śmieciarką umożliwiającą odbiór selektywnie zbieranych odpadów komunalnych w pojemnikach o poj. 0,24 m3.
Zadanie II:
Wykonawca spełni warunek, jeśli wykaże ,że dysponuje samochodem- śmieciarką umożliwiającą odbiór odpadów mieszanych z pojemników 0,24 m3 i 0,12 m3, samochodem – śmie-ciarką szczelnej konstrukcji uniemożliwiającej wycieki dla bioodpadów w przypadku pojemników o poj. 0,12 m3 oraz samochodem – śmieciarką umożliwiającą odbiór selektywnie zbieranych odpadów komunalnych (worki).
Zadanie III:
Wykonawca spełni warunek, jeśli wykaże ,że dysponuje samochodem - śmieciarką umożliwiającą odbiór odpadów z pojemników na odpady mieszane oraz selektywne o poj.1,1 m3 , samochodem –śmieciarką szczelnej konstrukcji uniemożliwiającej wycieki dla bioodpadów w przypadku pojemników o poj. 0,24 m3 oraz samochodem – śmieciarką umożliwiającą odbiór selektywnie zbieranych odpadów komunalnych w pojemnikach o poj. 0,12 m3 i 0,24 m3.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: oświadczenie Wykonawcy, w zakresie wskazanym w art. 108 ust. 1 pkt 5 Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę w postępowaniu, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej. Oświadczenie Wykonawca może sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym - załącznik nr 6 do SWZ- dla wszystkich części,
Zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających , że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności- dla wszystkich części,
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast: zaświadczenia albo innego dokumentu potwierdzającego ,że wykonawca nie zalega z opłaceniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne o którym mowa w pkt XV e) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzając, że:
- nie naruszył obowiązków dotychczasowych płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne,
- nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się in w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie nie krótszym niż 5 dni, następujących podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych tj.:
a) wpisu do rejestru działalności regulowanej prowadzonego dla Gminy Chrzanów w za-kresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości o którym mowa w przepisie art. 9b ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
b) wpisu do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami (rejestr BDO), zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach- dla wszystkich części,
c) Wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami- załącznik nr 5 do SWZ- dla wszystkich części,
d)polisę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną- dla wszystkich części.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1.Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, najpóźniej dzień przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie:Dla Zadania I: 2000,00 zł brutto (słownie: dwa tysiące złotych 00/100)
Dla zadania II i III: brak wadium
2.Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą, tj. do dnia 20.12.2024 r.
3.Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust.7 ustawy Pzp.
4.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w banku BS , numer rachunku 23 84440008 0000 0081 5819 0005. Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego). W opisie przelewu należy wpisać nazwę postępowania którego dotyczy wadium wraz z nr referencyjnym.
5. Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu.
6.W przypadku , gdy wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art.98 ust 2 pkt 3 ustawy o Pzp, zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art.226 ust.1 pkt 14 ustawy o Pzp.
7. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art.98 ust.1-5 ustawy o Pzp.
8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art.98 ust.6 ustawy o Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zgodnie z Art.58 pkt 1 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegając się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Wszelka korespondencja oraz rozliczenia prowadzone będą wyłącznie z podmiotem występującym jako Pełnomocnik.
Pełnomocnictwo do złożenia oferty musi być złożone w oryginale w takiej samej formie, jak składana oferta (tj. w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym). Dopuszcza się także złożenie elektronicznej kopii (skanu) pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej, w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie do art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. - Prawo o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, bądź też poprzez opatrzenie skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy. Elektroniczna kopia pełnomocnictwa nie może być uwierzytelniona przez upełnomocnionego
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1.Wszelkie istotne dla stron postanowienia zawiera wzór umowy stanowiący załącznik nr 4a, 4b i 4c do SWZ. Umowa zostaje zawarta na podstawie złożonej oferty Wykonawcy.2.Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia publicznego w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, jeżeli zawiadomienie to zostało przesłane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, albo 10 dni, jeżeli zostało wysłane w inny sposób.
3.Zamawijący może zawrzeć umowę w sprawie zamówienia publicznego przed upływam terminu o którym mowa w pkt 1., jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia w trybie podstawowym złożono tylko 1 ofertę.
4. Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy, gdy wystąpi istotna zmiana okoliczności powodująca, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach.
Umowa zostaje zawarta na podstawie złożonej oferty Wykonawcy.
5. Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy:
a)gdy wystąpi istotna zmiana okoliczności powodująca, że wykonanie umowy nie le-ży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach.
b) dokonano zmiany umowy z naruszeniem art. 454 i art. 455,
c) wykonawca w chwili zawarcia umowy podlegał wykluczeniu na podstawie art. 108.
6.Zmiany umowy mogą dotyczyć również zmiany kluczowego personelu wykonawcy lub zamawiającego oraz podwykonawców w przypadku zaistnienia okoliczności uzasadniających zmianę (np. stan zdrowia, rezygnacja z pracy, likwidacja firmy podwykonawcy).Jeżeli zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoły-wał się, na zasadach określonych w art. 118 Pzp, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, że propo-nowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniej-szym niż podwykonawca na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępo-wania o udzielenie zamówienia.
7.Rozwiązanie Umowy następuje z zachowaniem 30 dniowego okresu wypowiedzenia.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy