BZP: Budowa drogi gminnej ul. Okrężnej, ul. Wdeckiej w miejscowości Gródek, gm. Drzycim
12.11.2024
2024/BZP 00590088/01
GMINA DRZYCIM
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Budowa drogi gminnej ul. Okrężnej, ul. Wdeckiej w miejscowości Gródek, gm. Drzycim
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: GMINA DRZYCIM
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092351009
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Podgórna 10
1.4.2.) Miejscowość: Drzycim
1.4.3.) Kod pocztowy: 86-140
1.4.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL618 - Świecki
1.4.7.) Numer telefonu: 523317079
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@drzycim.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.drzycim.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00590088
2.2.) Data ogłoszenia: 2024-11-12
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2024/BZP 00571914
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.1.13. Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia? Przed zmianą:
NIE
Po zmianie:
TAK
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.1.14. Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
Po zmianie:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
1.1. Przedmiot zamówienia zakłada budowę nowego układu drogowego ul. Wdeckiej w msc. Gródek o długości około 178 m. oraz nowego układu drogowego ul. Okrężnej w msc. Gródek o długości około 402 m.
Zakres przedmiotu zamówienia na ul. Wdeckiej obejmuje:
- przygotowanie terenu pod budowę (oznakowanie terenu),
- rozbiórkę elementów dróg,
- przestawienie kolidujących ogrodzeń,
- usunięcie warstwy ziemi urodzajnej (humusu),
- wykonanie robót ziemnych,
- wyprofilowanie i zagęszczenie podłoża,
- wykonanie podbudowy pod jezdnie, zjazdy i chodnik,
- ustawienie oporników, krawężników i obrzeży betonowych,
- budowę nawierzchni z kostki betonowej wibroprasowanej (drogi i zjazdy - grubość 8 cm; dojść do furtek - grubość 6 cm),
- wykonanie systemu odwodnienia - koryt z tworzywa sztucznego z wypełnionym specjalnym substratem, pokryte rusztem żeliwnym,
- regulację pionową studzienek kanalizacyjnych oraz wodociągowych,
- ułożenie rur osłonowych,
- budowę oświetlenia drogowego (5 szt. lamp) oraz przebudowę kolizji kablowych,
- zagospodarowanie terenu zielenią drogową,
- wykonanie oznakowania pionowego i poziomego.
Zakres przedmiotu zamówienia na ul. Okrężnej obejmuje:
- przygotowanie terenu pod budowę (oznakowanie terenu),
- rozbiórkę elementów dróg,
- przestawienie kolidujących ogrodzeń,
- usunięcie warstwy ziemi urodzajnej (humusu),
- wykonanie robót ziemnych,
- wyprofilowanie i zagęszczenie podłoża,
- wykonanie podbudowy pod jezdnie, zjazdy i chodnik,
- ustawienie oporników, krawężników i obrzeży betonowych,
- budowę nawierzchni z kostki betonowej wibroprasowanej (drogi i zjazdy - grubość 8 cm; dojść do furtek - grubość 6 cm),
- wykonanie systemu odwodnienia - koryt z tworzywa sztucznego z wypełnionym specjalnym substratem, pokryte rusztem żeliwnym,
- regulację pionową studzienek kanalizacyjnych oraz wodociągowych,
- ułożenie rur osłonowych,
- budowę oświetlenia drogowego (12 szt. lamp) oraz przebudowę kolizji kablowych,
- zagospodarowanie terenu zielenią drogową,
- wykonanie oznakowania pionowego i poziomego,
- wykonanie robót wykończeniowych.
3.1. Opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa, w tym specyfikacja techniczna - STWiORB (dalej dokumentacja projektowa), które stanowią integralną część SWZ.
UWAGA: Dokumentacja projektowa obejmuje ul. Nowy Świat, ul. Okrężną, ul. Wdecką – natomiast przedmiot zamówienia obejmuje wyłącznie ul. Okrężną (dz. ewidencyjna nr: 142/3, 142/50, 142/27, 143/2, 268/2, 268/10, 268/12, obręb Gródek) oraz ul. Wdecką (136, 135/11, 135/2, 135/9, 135/7).
Oferta powinna być opracowana na podstawie załączonej do SWZ dokumentacji i ma obejmować wszystkie niezbędne do prawidłowego wykonania roboty i materiały (główne i pomocnicze) oraz koszty ubezpieczenia, oznakowania robót i zapewnienia kierownictwa (nad robotami) przez osobę posiadającą odpowiednie uprawnienia zawodowe. Należy uwzględnić wszystkie roboty niezbędne do prawidłowego wykonania w/w zadania.
Z uwagi na to, że wynagrodzenie Wykonawcy wskazane w ofercie będzie miało charakter ryczałtowy, Wykonawca przy wycenie oferty powinien opierać się na zakresie wskazanym w dokumentacji projektowej. Przedmiar robót ma charakter pomocniczy. Wystąpienie w trakcie realizacji umowy robót nieujętych w przedmiarze lub robót w większej ilości w stosunku do przyjętej w przedmiarze nie będzie uprawniało Wykonawcy do żądania dodatkowego wynagrodzenia - jeżeli roboty te ujęte były w dokumentacji projektowej.
Załączony przedmiar robót/kosztorys ofertowy służy tylko do uzupełnienia opisu przedmiotu zamówienia i nie jest podstawą do wyliczenia ceny. Zamawiający podkreśla, iż dołączony do SWZ przedmiar robót/kosztorys ofertowy ma jedynie charakter pomocniczy.
3.2. Zamawiający zapłaci Wykonawcy umówione Wynagrodzenie wyliczone zgodnie z zasadami określonymi Umową – projekt umowy załącznik do SWZ.
3.3. Wykonawca robót budowlanych winien uwzględnić wszystkie elementy ujęte w dokumentach : Wyjaśnienia treści SWZ i Zmiana treści SWZ (jeżeli takie fakty będą miały miejsce) zamieszczonych na stronie internetowej Zamawiającego, podczas przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na w/w roboty budowlane.
3.4. Wszystkie materiały i urządzenia użyte do wykonania zamówienia muszą posiadać aktualne gwarancje, świadectwa, aprobaty lub certyfikaty dopuszczające do stosowania w budownictwie.
3.5. Wykonawca zabezpieczy na własny koszt i ryzyko składowane tymczasowo na terenie budowy wyroby, materiały, urządzenia do czasu ich wbudowania, przed zniszczeniem, uszkodzeniem lub utratą jakości, właściwości lub parametrów oraz umożliwi przeprowadzenie kontroli w tym zakresie przez Zamawiającego.
3.6. Wykonawca ma obowiązek wykonania przed rozpoczęciem robót planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, uwzględniając specyfikę obiektu budowlanego i warunki prowadzenia robót budowlanych, zgodnie z przepisami Prawa Budowlanego.
3.7. Wykonawca wykona wszelkie roboty towarzyszące, tymczasowe, porządkowe i zabezpieczające - niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia. Wszystkie te prace Wykonawca musi uwzględnić w cenie oferty.
3.8. W ramach realizacji zadania Wykonawca zobowiązany jest do wykonania prac geodezyjnych i geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej.
3.9. Wykonawca winien zapoznać się z dokumentacją projektową, ewentualne uwagi należy wnieść na etapie i w terminie ogłoszonego postępowania.
3.10. W ramach realizacji zadania Wykonawca zobowiązany jest do wykonania projektu i wdrożenia czasowej organizacji ruchu.
3.11. W ramach realizacji zadania Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego informowania mieszkańców ulic o występujących utrudnieniach komunikacyjnych związanych z realizacją przedmiotu umowy.
3.12. Zamawiający nie wymaga wykonania odcinka próbnego.
3.13. Zamawiający posiada aktualną decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn. „Budowa dróg gminnych ul. Nowy Świat, ul. Okrężna, ul. Wdecka w Gródku” oraz posiada prawo do dysponowania gruntem na realizację przedmiotu zamówienia.
3.14. Rozwiązania równoważne:
1. W każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp Wykonawca powinien przyjąć, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
2. W przypadku użycia w dokumentacji projektowej odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne".
3. Użycie w dokumentacji projektowej etykiety oznacza, że Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez Zamawiającego etykiety.
W przypadku gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez Zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, Zamawiający, w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany Wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego.
4. Użycie w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że Zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem, że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymagania związane z realizacją zamówienia.
5. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną.
Po zmianie:
1.1. Przedmiot zamówienia zakłada budowę nowego układu drogowego ul. Wdeckiej w msc. Gródek o długości około 178 m. oraz nowego układu drogowego ul. Okrężnej w msc. Gródek o długości około 402 m.
Zakres przedmiotu zamówienia na ul. Wdeckiej obejmuje:
- przygotowanie terenu pod budowę (oznakowanie terenu),
- rozbiórkę elementów dróg,
- przestawienie kolidujących ogrodzeń,
- usunięcie warstwy ziemi urodzajnej (humusu),
- wykonanie robót ziemnych,
- wyprofilowanie i zagęszczenie podłoża,
- wykonanie podbudowy pod jezdnie, zjazdy i chodnik,
- ustawienie oporników, krawężników i obrzeży betonowych,
- budowę nawierzchni z kostki betonowej wibroprasowanej (drogi i zjazdy - grubość 8 cm; dojść do furtek - grubość 6 cm),
- wykonanie systemu odwodnienia - koryt z tworzywa sztucznego z wypełnionym specjalnym substratem, pokryte rusztem żeliwnym,
- regulację pionową studzienek kanalizacyjnych oraz wodociągowych,
- ułożenie rur osłonowych,
- budowę oświetlenia drogowego (5 szt. lamp) oraz przebudowę kolizji kablowych,
- zagospodarowanie terenu zielenią drogową,
- wykonanie oznakowania pionowego i poziomego.
Zakres przedmiotu zamówienia na ul. Okrężnej obejmuje:
- przygotowanie terenu pod budowę (oznakowanie terenu),
- rozbiórkę elementów dróg,
- przestawienie kolidujących ogrodzeń,
- usunięcie warstwy ziemi urodzajnej (humusu),
- wykonanie robót ziemnych,
- wyprofilowanie i zagęszczenie podłoża,
- wykonanie podbudowy pod jezdnie, zjazdy i chodnik,
- ustawienie oporników, krawężników i obrzeży betonowych,
- budowę nawierzchni z kostki betonowej wibroprasowanej (drogi i zjazdy - grubość 8 cm; dojść do furtek - grubość 6 cm),
- wykonanie systemu odwodnienia - koryt z tworzywa sztucznego z wypełnionym specjalnym substratem, pokryte rusztem żeliwnym,
- regulację pionową studzienek kanalizacyjnych oraz wodociągowych,
- ułożenie rur osłonowych,
- budowę oświetlenia drogowego (12 szt. lamp) oraz przebudowę kolizji kablowych,
- zagospodarowanie terenu zielenią drogową,
- wykonanie oznakowania pionowego i poziomego,
- wykonanie robót wykończeniowych.
3.1. Opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa, w tym specyfikacja techniczna - STWiORB (dalej dokumentacja projektowa), które stanowią integralną część SWZ.
UWAGA: Dokumentacja projektowa obejmuje ul. Nowy Świat, ul. Okrężną, ul. Wdecką – natomiast przedmiot zamówienia obejmuje wyłącznie ul. Okrężną (dz. ewidencyjna nr: 142/3, 142/50, 142/27, 143/2, 268/2, 268/10, 268/12, obręb Gródek) oraz ul. Wdecką (136, 135/11, 135/2, 135/9, 135/7).
Oferta powinna być opracowana na podstawie załączonej do SWZ dokumentacji i ma obejmować wszystkie niezbędne do prawidłowego wykonania roboty i materiały (główne i pomocnicze) oraz koszty ubezpieczenia, oznakowania robót i zapewnienia kierownictwa (nad robotami) przez osobę posiadającą odpowiednie uprawnienia zawodowe. Należy uwzględnić wszystkie roboty niezbędne do prawidłowego wykonania w/w zadania.
Z uwagi na to, że wynagrodzenie Wykonawcy wskazane w ofercie będzie miało charakter ryczałtowy, Wykonawca przy wycenie oferty powinien opierać się na zakresie wskazanym w dokumentacji projektowej. Przedmiar robót ma charakter pomocniczy. Wystąpienie w trakcie realizacji umowy robót nieujętych w przedmiarze lub robót w większej ilości w stosunku do przyjętej w przedmiarze nie będzie uprawniało Wykonawcy do żądania dodatkowego wynagrodzenia - jeżeli roboty te ujęte były w dokumentacji projektowej.
Załączony przedmiar robót/kosztorys ofertowy służy tylko do uzupełnienia opisu przedmiotu zamówienia i nie jest podstawą do wyliczenia ceny. Zamawiający podkreśla, iż dołączony do SWZ przedmiar robót/kosztorys ofertowy ma jedynie charakter pomocniczy.
3.2. Zamawiający zapłaci Wykonawcy umówione Wynagrodzenie wyliczone zgodnie z zasadami określonymi Umową – projekt umowy załącznik do SWZ.
3.3. Wykonawca robót budowlanych winien uwzględnić wszystkie elementy ujęte w dokumentach : Wyjaśnienia treści SWZ i Zmiana treści SWZ (jeżeli takie fakty będą miały miejsce) zamieszczonych na stronie internetowej Zamawiającego, podczas przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na w/w roboty budowlane.
3.4.Wszystkie materiały i urządzenia użyte do wykonania zamówienia muszą posiadać aktualne gwarancje, świadectwa, aprobaty lub certyfikaty dopuszczające do stosowania w budownictwie.
3.5.Wykonawca zabezpieczy na własny koszt i ryzyko składowane tymczasowo na terenie budowy wyroby, materiały, urządzenia do czasu ich wbudowania, przed zniszczeniem, uszkodzeniem lub utratą jakości, właściwości lub parametrów oraz umożliwi przeprowadzenie kontroli w tym zakresie przez Zamawiającego.
3.6.Wykonawca ma obowiązek wykonania przed rozpoczęciem robót planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, uwzględniając specyfikę obiektu budowlanego i warunki prowadzenia robót budowlanych, zgodnie z przepisami Prawa Budowlanego.
3.7.Wykonawca wykona wszelkie roboty towarzyszące, tymczasowe, porządkowe i zabezpieczające - niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia. Wszystkie te prace Wykonawca musi uwzględnić w cenie oferty.
3.8. W ramach realizacji zadania Wykonawca zobowiązany jest do wykonania prac geodezyjnych i geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej.
3.9. Wykonawca winien zapoznać się z dokumentacją projektową, ewentualne uwagi należy wnieść na etapie i w terminie ogłoszonego postępowania.
3.10. W ramach realizacji zadania Wykonawca zobowiązany jest do wykonania projektu i wdrożenia czasowej organizacji ruchu.
3.11. W ramach realizacji zadania Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego informowania mieszkańców ulic o występujących utrudnieniach komunikacyjnych związanych z realizacją przedmiotu umowy.
3.12.Zamawiający nie wymaga wykonania odcinka próbnego.
3.13.Zamawiający posiada aktualną decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn. „Budowa dróg gminnych ul. Nowy Świat, ul. Okrężna, ul. Wdecka w Gródku” oraz posiada prawo do dysponowania gruntem na realizację przedmiotu zamówienia.
3.14.Rozwiązania równoważne:
1. W każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp Wykonawca powinien przyjąć, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
2. W przypadku użycia w dokumentacji projektowej odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne".
3. Użycie w dokumentacji projektowej etykiety oznacza, że Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez Zamawiającego etykiety.
W przypadku gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez Zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, Zamawiający, w terminie, przez siebie
wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany Wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego.
4. Użycie w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że Zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem, że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymagania związane z realizacją zamówienia.
5. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną.
3.17. Dostępność dla osób niepełnosprawnych: Projektowany obiekt budowlany zostanie wykonany w sposób zapewniający dostęp dla osób niepełnosprawnych. W miejscach zjazdów/przejść dla pieszych krawężnik zostanie obniżony (bez wystających krawężników) co wyeliminuje utrudnienia w ruchu osób niepełnosprawnych. Projekt stałej organizacji ruchu, zatwierdzony przez właściwy organ, uwzględnia wymagania dostępności dla osób niepełnosprawnych.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2024-11-18 09:00
Po zmianie:
2024-11-25 09:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2024-11-18 09:10
Po zmianie:
2024-11-25 09:10
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2024-12-17
Po zmianie:
2024-12-24