BZP: Modernizacja kotłowni - wymiennikowni w budynku głównym Centrum Psychiatrii w Katowicach przy ul. Korczaka 27.
13.11.2024
2024/BZP 00591883/01
CENTRUM PSYCHIATRII W KATOWICACH IM. DR. KRZYSZTOFA CZUMY
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja kotłowni - wymiennikowni w budynku głównym Centrum Psychiatrii w Katowicach przy ul. Korczaka 27.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: CENTRUM PSYCHIATRII W KATOWICACH IM. DR. KRZYSZTOFA CZUMY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276206986
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. dr Janusza Korczaka 27
1.5.2.) Miejscowość: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-340
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.7.) Numer telefonu: 326038400
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@centrumpsychiatrii.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.centrumpsychiatrii.eu
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja kotłowni - wymiennikowni w budynku głównym Centrum Psychiatrii w Katowicach przy ul. Korczaka 27.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bb78cde8-06a5-494d-a97d-dc64763a1c66
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00591883
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00040143/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.11 "Modernizacja kotłowni-wymiennikowni w budynku głównym Centrum Psychiatrii w Katowicach przy ul. Korczaka 27"
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/centrumpsychiatrii3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/centrumpsychiatrii
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Korzystanie z platformy jest bezpośrednie i bezpłatne. "Instrukcja dla Wykonawców" znajduje się na stronie internetowej:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
Istnieje wymóg kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu zaufanego lub podpisu osobistego. W dniu publikacji ogłoszenia na stronie internetowej: www.centrumpsychiatrii.eu w zakładce zamówienia podany zostanie bezpośredni link do postępowania.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje zawarto w SWZ pkt. XXVIII
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje zawarto w SWZ pkt. XXVIII
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 03/RB–KW/K27/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane, które należy zrealizować w formule „ zaprojektuj i wybuduj ”, w oparciu o Program Funkcjonalno–Użytkowy (dalej PFU), dotyczący modernizacji kotłowni - wymiennikowni w budynku głównym Centrum Psychiatrii w Katowicach przy ul. Korczaka 27, w którym szczegółowo opisany został przedmiot zamówienia będący treścią niniejszego postępowania - Załącznik nr 5 do SWZ.
Zakres robót obejmuje : prace przygotowawcze, roboty rozbiórkowe i demontażowe, roboty odtworzeniowe i remontowe, modernizację wymiennikowni, roboty elektryczne, roboty porządkowe i utylizację gruzu.
Pełny opis zawarty jest w – w PFU – Załącznik nr 5 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 42511100-2 - Wymienniki ciepła
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45215140-0 - Roboty budowlane w zakresie obiektów szpitalnych
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-12-27
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z SWZ pkt. XXI
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji.
4.3.6.) Waga: 30,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności
4.3.6.) Waga: 10,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy :a) nie podlegają wykluczeniu w okolicznościach, o których mowa w art. 108 ust.1 Pzp.,
b) spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i SWZ.
c) Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, na podstawie ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2022 r.,poz.835), a w szczególności w odniesieniu do art.2 przedmiotowej ustawy, nie figurują na liście podmiotów ministra właściwego do spraw wewnętrznych, których wykluczenie z postępowania dotyczy na podstawie art.7 ust.1 przywołanej ustawy.
d) Dostawca węzła kompaktowego powinien posiadać aktualnie obowiązujący certyfikat CE wystawiony przez jednostkę notyfikowaną, dotyczący kompaktowych węzłów cieplnych, potwierdzającego, że spełnia on wymagania w zakresie wytwarzania zespołów urządzeń ciśnieniowych wg Dyrektywy 97/23/WE wdrożonej do prawa polskiego Rozporządzeniem MGiPS z dnia 21.12.2005 r.
Warunki udziału dotyczą :
a) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej (gospodarczej), o ile wynika to z odrębnych przepisów,
b) sytuacji ekonomicznej lub finansowej,
c) zdolności technicznej lub zawodowej.
d) posiadanie certyfikatu CE.
Zamawiający spełni warunki udziału w postępowaniu jeżeli wykaże, że :
ad.a – Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży właściwe oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.
ad.b – jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną ubezpieczenia minimum 150 000,00 zł.
ad.c – wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 roboty budowlane dotyczące przedmiotu zamówienia o wartości łącznej minimum 400 000,00 zł. brutto, w tym 1 tego typu robotę budowlaną o wartości minimum 300 000,00 zł. brutto
Ponadto dysponuje:
– osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika robót posiadającą
uprawnienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych z co najmniej 1 rocznym doświadczeniem.
– osobą projektanta posiadającego uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, z co najmniej 1 rocznym doświadczeniem.
– osobą/osobami posiadającymi uprawnienia SEP – branża elektryczna, odpowiednimi do realizacji przedmiotowego zadania, z co najmniej 1 rocznym doświadczeniem.
ad.d – posiada certyfikat CE wystawiony przez jednostkę notyfikowaną, dotyczący kompaktowych węzłów cieplnych, potwierdzającego, że spełnia on wymagania w zakresie wytwarzania zespołów urządzeń ciśnieniowych wg Dyrektywy 97/23/WE wdrożonej do prawa polskiego Rozporządzeniem MGiPS z dnia 21.12.2005 r.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający żąda niżej wymienionych dokumentów :
a) dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego (polisa lub inny dokument ubezpieczenia),
b) wykazu robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy – Załącznik nr 4 do SWZ.
c) oświadczenia o dysponowaniu osobami, które będą pełnić funkcję: kierownika robót posiadającą uprawnienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych z co najmniej 1 rocznym doświadczeniem oraz osobą projektanta i osobą/osobami posiadającym odpowiednie uprawnienia SEP ( zgodnie z pkt.X SWZ opis uprawnień pod ad.c instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych z co najmniej 1 rocznym doświadczeniem).
d) certyfikat CE wystawiony przez jednostkę notyfikowaną, dotyczący kompaktowych węzłów cieplnych, potwierdzający, że spełnia on wymagania w zakresie wytwarzania zespołów urządzeń ciśnieniowych wg Dyrektywy 97/23/WE wdrożonej do prawa polskiego Rozporządzeniem MGiPS z dnia 21.12.2005 r.
Uwaga: Oświadczenie o dysponowaniu osobami lit.c (treść) Wykonawca sporządza samodzielnie i dołącza odpowiednie dokumenty potwierdzające posiadane uprawnienia.
Uwaga : wraz z ofertą należy złożyć dokumenty – patrz pkt. VI.B (uwaga) SWZ oraz wyceniony i odpowiednio podpisany Kosztorys ślepy uproszczony.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający, na każdym etapie realizacji umowy będzie żądał od Wykonawcy dokumentów potwierdzających, że materiały użyte w trakcie robót budowlanych odpowiadają wymaganiom określonym w Programie Funkcjonalno - Użytkowym tj. certyfikatów, aprobat technicznych, zgodności z Polskimi Normami itp.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Zamawiający, na każdym etapie realizacji umowy będzie żądał od Wykonawcy dokumentów potwierdzających, że materiały użyte w trakcie robót budowlanych odpowiadają wymaganiom określonym w Programie Funkcjonalno - Użytkowym tj. certyfikatów, aprobat technicznych, zgodności z Polskimi Normami itp.5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zgodnie z SWZ.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
3900,00 zł.6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1.Zamawiający ze względu na krótki termin realizacji zamówienia nie dopuszcza składanie ofert częściowych, przy czym Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia lub z udziałem podwykonawcy.2.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia:
2.1.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę. Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej może wynikać albo z dokumentu pod taką samą nazwą, albo z umowy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
2.2.Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub upoważnionego pełnomocnika).
2.3.W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art.125 ust.1 ustawy Pzp, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz potwierdza brak wykluczenia każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
2.4.Dopuszcza się aby wadium zostało wniesione przez pełnomocnika (lidera) lub jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z zastrzeżeniem, że w przypadku wniesienia wadium w postaci niepieniężnej, treść dokumentu wadialnego musi zapewniać możliwość zaspokojenia interesów Zamawiającego co oznacza, że uzyskanie zagwarantowanej zapłaty wadium musi obejmować wszystkie wskazane przesłanki zatrzymania wadium, o których mowa w art.98 ust.6 ustawy Pzp, tj. działania lub zaniechania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3.Informacja na temat podwykonawców.
3.1.Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia przez Podwykonawcę – w zakresie: robót porządkowych i utylizacji gruzu.
3.2.Wykonawca,który zamierza wykonywać zamówienie przy udziale podwykonawcy/ podwykonawców, musi wyraźnie w ofercie wskazać, jaką część (jak wyżej, pkt.3.1.) wykonywać będzie w jego imieniu podwykonawca oraz podać nazwę ewentualnego podwykonawcy/ podwykonawców, jeżeli jest/są już znani. W przypadku, gdy Wykonawca nie zamierza wykonać zamówienia przy udziale podwykonawców należy w formularzu oferty wpisać „nie dotyczy”. Jeżeli Wykonawca zostawi ten punkt niewypełniony (puste pole), Zamawiający uzna, iż zamówienie zostanie wykonane siłami własnymi tj. bez udziału podwykonawców.
3.3.Zamawiający żąda aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca podał nazwę/nazwy, dane kontaktowe oraz przedstawicieli podwykonawców zaangażowanych w wykonanie zamówienia (jeżeli już są znani). Wykonawca zobowiązany jest do zawiadomienia Zamawiającego o wszelkich zmianach w odniesieniu do informacji, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia.
3.4.Powierzenie wykonania części zamówienia przez podwykonawcę/podwykonawców nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie zamówienia.
3.5.Stosuje się pozostałe przepisy ustawy Pzp dotyczące podwykonawców, w tym w odniesieniu do przepisu art.118 ust.1 ustawy Pzp.
3.6.Zgodnie z art.117 ust.4 ustawy Pzp wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty Oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Na podstawie art.455 ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo Zamówień Publicznych. Zamawiający dopuszcza także zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, dotyczące :a) przedłużenia terminu końcowego wykonania robót budowlanych,
b) i/lub ograniczenia zakresu robót budowlanych, co związane jest ze zmniejszeniem wynagrodzenia finansowego za ich wykonanie,
c) warunki wymienione w ppkt. a,b będą obowiązywać w odniesieniu do przedłużenia terminu, jeżeli organ dotujący przedmiotowe zadanie (Województwo Śląskie ) wyrazi na nie zgodę.
2. Termin końcowy realizacji zamówienia będzie wówczas uzależniony od decyzji organu dotującego. Natomiast wysokość zapłaty za wykonane roboty określona zostanie za faktycznie wykonane roboty, na podstawie kosztorysu powykonawczego zaakceptowanego przez Zamawiającego.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy