BZP: „Świadczenie usług schronienia dla osób tego pozbawionych, w tym osób bezdomnych z terenu gminy Knurów w okresie 01.01.2025 r. do 31.12.2025 r.”
13.11.2024
2024/BZP 00592845/01
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Świadczenie usług schronienia dla osób tego pozbawionych, w tym osób bezdomnych z terenu gminy Knurów w okresie 01.01.2025 r. do 31.12.2025 r.”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 003447747
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Ks. A. Koziełka 2
1.5.2.) Miejscowość: Knurów
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-190
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.5.7.) Numer telefonu: 32 335-50-00
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mops@mopsknurow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://knurow.bip.info.pl/index.php?idmp=488&r=o
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Świadczenie usług schronienia dla osób tego pozbawionych, w tym osób bezdomnych z terenu gminy Knurów w okresie 01.01.2025 r. do 31.12.2025 r.”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a39d678c-1df7-4b2a-aade-2464a41a0190
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00592845
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00044219/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 „Świadczenie usług schronienia dla osób tego pozbawionych, w tym osób bezdomnych z terenu gminy Knurów w okresie od 01.01.2025 r. do 31.12.2025 r.”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-a39d678c-1df7-4b2a-aade-2464a41a01903.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W niniejszym postępowaniu komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: mops@mopsknurow.pl (nie dotyczy składania ofert w postępowaniu).
3. Adres strony internetowej - https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć udział w niniejszym postępowaniu musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin
Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce
„Centrum Pomocy”, z którymi Wykonawca ma obowiązek zapoznania się.
2. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e- zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (22) 458 77 99 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
3. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
4. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
5. Sposób sporządzenia i przekazania dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452).
6. Sposób komunikowania się Zamawiającego z Wykonawcami – z wyłączeniem składania ofert:
1) W niniejszym postępowaniu komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”):
a) za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności zadawanie pytań (w tym wniosków o wyjaśnienie treści SWZ), przekazywanie wezwań i zawiadomień,
b) formularze do komunikacji umożliwiają dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
c) załączniki zgodnie z PZP lub rozporządzeniem, o którym mowa powyżej w ust. 5 powinny być - zgodnie z wyborem wykonawcy /wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia / podmiotu udostępniającego zasoby / podwykonawcy - opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym typu zewnętrznego lub wewnętrznego,
d) w zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
2) Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia.
3) Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
4) Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez Wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
5) Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
6) Szczegółowe zasady komunikacji określa Instrukcja „Komunikacja w postępowaniu” zamieszczona na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl, zakładka: Centrum pomocy.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy, że:
1) Administratorem Pana/Pani danych jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej z siedzibą w Knurowie, 44-190 Knurów, Ks. A. Koziełka 2, e-mail: ops@knurow.pl, tel. (32) 335-50-00 strona internetowa: www.mopsknurow.pl, BIP: www.knurow.bip.info.pl.
2) W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można się kontaktować z Inspektorem Ochrony Danych, dostępnym pod adresem e-mail: iod@mopsknurow.pl. Osoby niekorzystające z poczty elektronicznej mogą złożyć zapytanie pisemne:
a) osobiście do Biura Podawczego (pok. Nr 1 - parter), 44-190 Knurów, ul. Ks. A. Koziełka 2,
b) pocztą tradycyjną na adres MOPS Knurów, 44-190 Knurów, ul. Ks. A. Koziełka 2,
c) z wykorzystaniem pisma ogólnego na platformie ePUAP, potwierdzonego Profilem Zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
wskazując formę w jakiej oczekują odpowiedzi i podając dane kontaktowe niezbędne do sposobu udzielenia odpowiedzi.
3) Dane osobowe są gromadzone i przetwarzane w celu:
a) przeprowadzenia postępowania o zamówienie publiczne, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) - przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze - Ustawa z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych;
b) przeprowadzenia postępowania o zamówienie publiczne, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e) – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym albo w ramach sprawowania władzy publicznej - Ustawa z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych;
c) wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b).
4) Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego, wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym oraz do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy. W przypadku niepodania swoich danych, nie będzie możliwości:
a) wypełnienia obowiązku prawnego, wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym - przeprowadzenie postępowania o zamówienie publiczne. Może to skutkować konsekwencjami przewidzianymi przepisami prawa;
b) zawarcia lub wykonania umowy.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 601/01/24
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 4
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie zamówienia pn. „Świadczenie usług schronienia dla osób tego pozbawionych, w tym osób bezdomnych z terenu gminy Knurów w okresie 01.01.2025 r. do 31.12.2025 r. w ramach zadania „Schronienie dla osób tego pozbawionych, w tym osób bezdomnych”.
2. Usługi polegają na zapewnieniu schronienia w schronisku dla osób bezdomnych, schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, noclegowni, spełniających wymogi Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni, wraz z zapewnieniem posiłku dla osób bezdomnych ostatnio zameldowanych na pobyt stały na terenie Gminy Knurów (określanych dalej osobami bezdomnymi z terenu Gminy Knurów).
3. Zamówienie obejmuje 4 części, w tym:
1) część I – Schronienie w schronisku dla bezdomnych mężczyzn – obejmuje udostępnienie średnio w całym okresie obowiązywania umowy 20 miejsc (tj. 7300 osobodni) w schronisku dla osób bezdomnych wraz z zapewnieniem jednego gorącego posiłku w ciągu doby dla pełnoletnich bezdomnych mężczyzn z terenu Gminy Knurów. Zakres tej części obejmuje m. in.:
a) zapewnienie całodobowego schronienia dla wszystkich osób skierowanych, w tym zapewnienie miejsca do spania,
b) zapewnienie jednego gorącego posiłku dziennie (minimum 500 ml zupy oraz minimum 200 g pieczywa),
c) umożliwienie skorzystania z prysznica, wymiany odzieży, prania i suszenia odzieży,
d) zapewnienia ogólnodostępnych środków higieny osobistej i czystości tj. mydła, papieru toaletowego a ponadto osobom nieposiadającym żadnego dochodu, lub wskazanym przez MOPS w Knurowie, jako nieposiadające wystarczającego dochodu, podstawowych środków higieny osobistej i czystości w ilości umożliwiającej utrzymywanie czystości, takich jak: proszek do prania, szampon, jednorazowe maszynki do golenia,
e) w razie potrzeby zapewnienie dezynfekcji i dezynsekcji odzieży lub jej wymiana,
f) umożliwienie kontaktu z pracownikiem socjalnym w miejscu pobytu osoby bezdomnej,
g) umożliwienie dostępu do programów i działań nakierowanych na aktywizację społeczną i zawodową oraz na zwiększenie motywacji do zmiany swojej sytuacji,
h) zapewnienie pomocy w korzystaniu ze świadczeń zdrowotnych,
i) egzekwowanie przestrzegania regulaminu, a w szczególności zakazu spożywania alkoholu i substancji psychoaktywnych oraz zgłaszanie takich incydentów do Zamawiającego,
j) współpracę z MOPS Knurów w zakresie realizowanego zadania,
k) zapewnienie niezbędnych środków dezynfekcyjnych,
l) zapewnienia miejsca przejściowego schronienia, w którym osoby mogą odbyć dobrowolną/zalecaną kwarantannę lub niezbędną izolację na czas leczenia niewymagającego hospitalizacji.
4. Wykonawca zobowiązuje się przyjmować do placówki osoby skierowane przez Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Knurowie lub inną upoważnioną osobę. Wzór skierowania stanowi załącznik nr 3 do wzoru umowy.
5. Przedmiot zamówienia i zakres świadczenia usług został szczegółowo określony we wzorze umowy oraz w Opisie Przedmiotu Zamówienia, stanowiących załączniki do SWZ. Wykonawca obowiązany jest zapoznać się z SWZ i jej załącznikami i zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach w nich opisanych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: punktowo
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowy personel
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie zamówienia pn. „Świadczenie usług schronienia dla osób tego pozbawionych, w tym osób bezdomnych z terenu gminy Knurów w okresie 01.01.2025 r. do 31.12.2025 r. w ramach zadania „Schronienie dla osób tego pozbawionych, w tym osób bezdomnych”.
2. Usługi polegają na zapewnieniu schronienia w schronisku dla osób bezdomnych, schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, noclegowni, spełniających wymogi Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni, wraz z zapewnieniem posiłku dla osób bezdomnych ostatnio zameldowanych na pobyt stały na terenie Gminy Knurów (określanych dalej osobami bezdomnymi z terenu Gminy Knurów).
3. Zamówienie obejmuje 4 części, w tym:
1) część II - Schronienie w schronisku dla bezdomnych kobiet – obejmuje udostępnienie średnio w całym okresie obowiązywania umowy 5 miejsc (tj. 1825 osobodni) w schronisku dla osób bezdomnych wraz z zapewnieniem jednego gorącego posiłku w ciągu doby dla pełnoletnich bezdomnych kobiet z terenu Gminy Knurów. Zakres tej części obejmuje m. in.:
a) zapewnienie całodobowego schronienia dla wszystkich osób skierowanych, w tym zapewnienie miejsca do spania,
b) zapewnienie jednego gorącego posiłku dziennie (minimum 500 ml zupy oraz minimum 200 g pieczywa),
c) umożliwienie skorzystania z prysznica, wymiany odzieży, prania i suszenia odzieży,
d) zapewnienie ogólnodostępnych środków higieny osobistej i czystości tj. mydła, papieru toaletowego a ponadto osobom nieposiadającym żadnego dochodu, lub wskazanym przez MOPS w Knurowie, jako nieposiadające wystarczającego dochodu, podstawowych środków higieny osobistej i czystości w ilości umożliwiającej utrzymywanie czystości, takich jak: proszek do prania, szampon, art. higieniczne dla kobiet, itp.,
e) w razie potrzeby zapewnienie dezynfekcji i dezynsekcji odzieży lub jej wymiana,
f) umożliwienie kontaktu z pracownikiem socjalnym w miejscu pobytu osoby bezdomnej,
g) umożliwienie dostępu do programów i działań nakierowanych na aktywizację społeczną i zawodową oraz na zwiększenie motywacji do zmiany swojej sytuacji,
h) zapewnienie pomocy w korzystaniu ze świadczeń zdrowotnych,
i) egzekwowanie przestrzegania regulaminu, a w szczególności zakazu spożywania alkoholu i substancji psychoaktywnych oraz zgłaszanie takich incydentów do Zamawiającego,
j) współpracę z MOPS Knurów w zakresie realizowanego zadania,
k) zapewnienie niezbędnych środków dezynfekcyjnych,
l) zapewnienia miejsca przejściowego schronienia, w którym osoby mogą odbyć dobrowolną/zalecaną kwarantannę lub niezbędną izolację na czas leczenia niewymagającego hospitalizacji.
4. Wykonawca zobowiązuje się przyjmować do placówki osoby skierowane przez Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Knurowie lub inną upoważnioną osobę. Wzór skierowania stanowi załącznik nr 3 do wzoru umowy.
5. Przedmiot zamówienia i zakres świadczenia usług został szczegółowo określony we wzorze umowy oraz w Opisie Przedmiotu Zamówienia, stanowiących załączniki do SWZ. Wykonawca obowiązany jest zapoznać się z SWZ i jej załącznikami i zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach w nich opisanych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punktowo
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowy personel
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie zamówienia pn. „Świadczenie usług schronienia dla osób tego pozbawionych, w tym osób bezdomnych z terenu gminy Knurów w okresie 01.01.2025 r. do 31.12.2025 r. w ramach zadania „Schronienie dla osób tego pozbawionych, w tym osób bezdomnych”.
2. Usługi polegają na zapewnieniu schronienia w schronisku dla osób bezdomnych, schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, noclegowni, spełniających wymogi Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni, wraz z zapewnieniem posiłku dla osób bezdomnych ostatnio zameldowanych na pobyt stały na terenie Gminy Knurów (określanych dalej osobami bezdomnymi z terenu Gminy Knurów).
3. Zamówienie obejmuje 4 części, w tym:
1) część III - Schronienie w schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi – obejmuje udostępnienie średnio w całym okresie obowiązywania umowy 7 miejsc (tj. 2555 osobodni) w schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi wraz z zapewnieniem całodziennego wyżywienia dla pełnoletnich osób bezdomnych (kobiet lub mężczyzn) wymagających usług opiekuńczych z terenu Gminy Knurów. Zakres tej części obejmuje m. in.:
a) zapewnienie całodobowego schronienia dla wszystkich osób skierowanych, w tym zapewnienie miejsca do spania,
b) zapewnienie całodziennego wyżywienia, w tym 1 (jednego) gorącego posiłku (minimum 500 ml zupy oraz minimum 200 g pieczywa),
c) umożliwienie spożycia posiłku w pokoju mieszkalnym, w razie potrzeby karmienie,
d) umożliwienie skorzystania z prysznica, wymiany odzieży, w miarę potrzeby pomoc w myciu, kąpaniu i ubieraniu,
e) umożliwienie kontaktu z pracownikiem socjalnym w miejscu pobytu os. bezdomnej,
f) organizacja i świadczenie usług opiekuńczych w wydzielonym pomieszczeniu lub w pokoju mieszkalnym, jeżeli łóżko jest oddzielone zasłoną,
g) umożliwienie prania i suszenia odzieży,
h) zapewnienie ogólnodostępnych środków higieny osobistej i czystości tj. mydła, papieru toaletowego, a ponadto osobom nieposiadającym żadnego dochodu, lub wskazanym przez MOPS w Knurowie, jako nieposiadające wystarczającego dochodu, podstawowych środków higieny osobistej i czystości w ilości umożliwiającej utrzymywanie czystości, takich jak: proszek do prania, szampon, jednorazowe maszynki do golenia, art. higieniczne dla kobiet itp.,
i) w razie potrzeby zapewnienie dezynfekcji i dezynsekcji odzieży lub jej wymiana,
j) zapewnienie pomocy w korzystaniu ze świadczeń zdrowotnych,
k) zapewnienie usług aktywizacyjnych ukierunkowanych na wzmacnianie aktywności społecznej zgodnie z obowiązującymi standardami,
l) egzekwowanie przestrzegania regulaminu, a w szczególności zakazu spożywania alkoholu i substancji psychoaktywnych oraz zgłaszanie takich incydentów do Zamawiającego,
m) współpracę z MOPS Knurów w zakresie realizowanego zadania,
n) zapewnienie transportu osób bezdomnych do placówki,
o) zapewnienie niezbędnych środków dezynfekcyjnych,
p) zapewnienia miejsca przejściowego schronienia, w którym osoby mogą odbyć dobrowolną/zalecaną kwarantannę lub niezbędną izolację na czas leczenia niewymagającego hospitalizacji.
4. Wykonawca zobowiązuje się przyjmować do placówki osoby skierowane przez Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Knurowie lub inną upoważnioną osobę. Wzór skierowania stanowi załącznik nr 3 do wzoru umowy.
5. Przedmiot zamówienia i zakres świadczenia usług został szczegółowo określony we wzorze umowy oraz w Opisie Przedmiotu Zamówienia, stanowiących załączniki do SWZ. Wykonawca obowiązany jest zapoznać się z SWZ i jej załącznikami i zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach w nich opisanych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punktowo
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowy personel
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie zamówienia pn. „Świadczenie usług schronienia dla osób tego pozbawionych, w tym osób bezdomnych z terenu gminy Knurów w okresie 01.01.2025 r. do 31.12.2025 r. w ramach zadania „Schronienie dla osób tego pozbawionych, w tym osób bezdomnych”.
2. Usługi polegają na zapewnieniu schronienia w schronisku dla osób bezdomnych, schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, noclegowni, spełniających wymogi Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni, wraz z zapewnieniem posiłku dla osób bezdomnych ostatnio zameldowanych na pobyt stały na terenie Gminy Knurów (określanych dalej osobami bezdomnymi z terenu Gminy Knurów).
3. Zamówienie obejmuje 4 części, w tym:
1) część IV - Schronienie w noclegowni – obejmuje udostępnienie średnio na dobę w całym okresie obowiązywania umowy 1 miejsca (tj. 365 osobodni) w noclegowni wraz z zapewnieniem jednego gorącego posiłku w ciągu doby dla pełnoletnich osób bezdomnych (kobiet lub mężczyzn) z terenu Gminy Knurów. Zakres tej części obejmuje m. in.:
a) zapewnienie miejsca do spania umożliwiającego spędzenie nocy dla wszystkich osób skierowanych w warunkach gwarantujących ochronę życia i zdrowia w godzinach od 18:00 do 8:00,
b) zapewnienie 1 (jednego) gorącego posiłku dziennie (minimum 500 ml zupy oraz minimum 200 g pieczywa),
c) zapewnienie miejsca do spożycia posiłku, które poza porami posiłków może pełnić funkcję świetlicy lub sali spotkań grupowych,
d) umożliwienie skorzystania z prysznica oraz wymiany odzieży,
e) zapewnienie ogólnodostępnych środków higieny osobistej i czystości, tj. co najmniej mydła, papieru toaletowego,
f) w razie potrzeby zapewnienie dezynfekcji i dezynsekcji odzieży lub jej wymiana,
g) egzekwowanie przestrzegania regulaminu, a w szczególności zakazu spożywania alkoholu i substancji psychoaktywnych oraz zgłaszanie takich incydentów do Zamawiającego,
h) współpracę z MOPS Knurów w zakresie każdej sytuacji dotyczącej realizowanego zadania,
i) zapewnienie niezbędnych środków dezynfekcyjnych.
4. Wykonawca zobowiązuje się przyjmować do placówki osoby skierowane przez Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Knurowie lub inną upoważnioną osobę. Wzór skierowania stanowi załącznik nr 3 do wzoru umowy.
5. Przedmiot zamówienia i zakres świadczenia usług został szczegółowo określony we wzorze umowy oraz w Opisie Przedmiotu Zamówienia, stanowiących załączniki do SWZ. Wykonawca obowiązany jest zapoznać się z SWZ i jej załącznikami i zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach w nich opisanych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punktowo
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Zastosowanie transportu Wykonawcy do dowozu osoby bezdomnej do noclegowni z terenu Gminy Knurów
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z udziału w postępowaniu w okolicznościach wskazanych:1) w art. 108 ust. 1 PZP oraz w art. 109 ust. 1 pkt 1) i pkt 4) PZP, z zastrzeżeniem art. 110 ust. 2 PZP
2) w art.7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
2. Wykluczenie Wykonawcy może nastąpić na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.
3. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże się:
a) doświadczeniem w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w wykonaniu lub wykonywaniu co najmniej jednej usługi polegającej na świadczeniu usług schronienia spełniających minimalne standardy określone w Rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni;
b) dysponowaniem osobami skierowanymi do realizacji zamówienia, w tym:
b.1) dla części I - co najmniej 3 osobami posiadającymi kwalifikacje zawodowe do wykonywania czynności w zakresie usług świadczonych w schronisku dla osób bezdomnych, określone ustawą z dnia 12.03.2004 r. o pomocy społecznej, w tym:
b.1.1) co najmniej 2 osobami pełniącymi funkcję opiekunów,
b.1.2) co najmniej 1 osobą pełniącą funkcję pracownika socjalnego;
b.2) dla części II – co najmniej 2 osobami posiadającymi kwalifikacje zawodowe do wykonywania czynności w zakresie usług świadczonych w schronisku dla osób bezdomnych, określone ustawą z dnia 12.03.2004 r. o pomocy społecznej, w tym:
b.2.1) co najmniej 1 osobą pełniącą funkcję opiekuna,
b.2.2) co najmniej 1 osobą pełniącą funkcję pracownika socjalnego;
b.3) dla części III - co najmniej 2 osobami posiadającymi kwalifikacje zawodowe do wykonywania czynności w zakresie usług świadczonych w schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, określone ustawą z dnia 12.03.2004 r. o pomocy społecznej, w tym:
b.3.1) co najmniej 1 osobą pełniącą funkcję opiekuna,
b.3.2) co najmniej 1 osobą pełniącą funkcję pracownika socjalnego;
b.4) dla części IV - co najmniej 1 osobą posiadającą kwalifikacje zawodowe do wykonywania czynności w zakresie usług świadczonych w noclegowni, określone ustawą z dnia 12.03.2004 r. o pomocy społecznej;
c) dysponowaniem niezbędnym do realizacji zamówienia potencjałem technicznym gwarantującym rzetelne i sprawne wykonanie usługi w części IV, tj.:
c.1) noclegownią zlokalizowaną w odległości nie większej niż 30 km od siedziby Zamawiającego.
Przez odległość od siedziby Zamawiającego, Zamawiający rozumie najkrótszą drogę dojazdu, w jedną stronę, z siedziby Zamawiającego do obiektu, w którym świadczone będą usługi noclegowni, tj. najkrótszą odległość mierzoną od ul. Ks. A. Koziełka 2 w Knurowie do miejsca świadczenia usługi schronienia, po drogach ogólnodostępnych dla samochodów.
Ponadto noclegownia winna być tak zlokalizowana, aby osoba bezdomna miała umożliwiony dojazd z terenu Gminy Knurów do noclegowni autobusem publicznego transportu zbiorowego.
4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa wyżej w ust. 1 i 3 zostaną spełnione jeżeli:
1) żaden z Wykonawców występujących wspólnie nie będzie podlegać wykluczeniu z postępowania,
2) Wykonawcy łącznie spełnią warunki udziału w postępowaniu,
3) w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wskazanych w Rozdz. 4 ust. 3 pkt 4) lit. a) i lit. b) SWZ, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane – a wykazanych w oświadczeniu stanowiącym Załącznik Nr 3) do „Formularza ofertowego”.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej;
Wzór oświadczenia znajduje się w Załączniku nr 3 do SWZ.
Oświadczenie powyższe nie będzie wymagane w przypadku, gdy w postępowaniu zostanie złożona tylko jedna oferta.
b) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 PZP, sporządzona nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
c) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa wyżej w lit. b), składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
c.1) nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury,
- wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
d) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej w lit. c), zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument miał dotyczyć - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
Zakres wykazu musi potwierdzać spełnianie odpowiednio warunku określonego w Rozdziale 4 ust. 3 pkt 4) lit. a) SWZ w zakresie doświadczenia. Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 4 do SWZ.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie wykaz wraz z dowodami składa ten z Wykonawców, który wykazuje spełnianie warunku.
b) wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i doświadczenia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Zakres ww. dokumentu musi potwierdzać spełnienie odpowiednio warunku określonego w Rozdziale 4 ust. 3 pkt 4) lit. b) SWZ. Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 5 do SWZ. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden z Wykonawców.
c) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami (dotyczy tylko części IV).
Zakres ww. dokumentu musi potwierdzać spełnienie odpowiednio warunku określonego w Rozdziale 4 ust. 2 pkt 4) lit. c) SWZ. Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 6 do SWZ.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden z Wykonawców
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Nie wymaga się złożenia wraz z ofertą dokumentów potwierdzających, że oferowane usługi odpowiadają określonym przez Zamawiającego wymaganiom.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Oświadczenia i dokumenty składane wraz z ofertą:1) plik z podpisem „Formularza ofertowego” w przypadku podpisania wypełnionego formularza podpisem zewnętrznym,
2) wypełniony formularz cenowy dla części, na którą Wykonawca składa ofertę – Załącznik nr 4) do „Formularza ofertowego”, wraz z dodatkowymi informacjami, podlegającymi ocenie w kryterium oceny ofert,
3) pełnomocnictwo do podpisania oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą, w formie określonej w rozporządzeniu powołanym w Rozdziale 7 ust. 1 SWZ,
4) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, dotyczące Wykonawcy / Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Podmiotu udostępniającego zasoby / Podwykonawcy, z zastrzeżeniem Rozdziału 7 ust. 4 pkt 1) SWZ,
5) pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.
6) oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 PZP Wykonawcy / Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia / Podmiotu udostępniającego zasoby / Podwykonawcy, sporządzone na Załączniku nr 1) do „Formularza ofertowego” oraz podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji odpowiednio Wykonawcy / Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia / Podmiotu udostępniającego zasoby / Podwykonawcy,
7) zobowiązanie podmiotów udostępniających zasoby lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, wymagane postanowieniami Rozdziału 4, ust. 9 SWZ, w przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu. Wzór zobowiązania podmiotu udostępniającego zasoby stanowi Załącznik nr 2) do „Formularza ofertowego”,
8) oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 PZP, Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w zakresie określonym w Rozdz. 4 ust. 6 SWZ, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 3) do „Formularza ofertowego”,
9) wadium – dokument (jeżeli jest wymagane),
10) ewentualne zastrzeżone informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji wraz z uzasadnieniem – zgodnie z zasadami wskazanymi w Rozdziale 8 ust. 4 pkt 7) SWZ. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 222 ust. 5 PZP.
2. Składanie dokumentów na wezwanie:
a) Wykonawca, który polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 PZP, zobowiązany jest przedstawić w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione w Rozdz. 5 ust. 2 pkt 1) lit. b) SWZ.
b) Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia wskazanych w ofercie Podwykonawcom, nie będących podmiotami udostępniającymi zasoby na zasadach określonych w art 118 PZP, zobowiązany jest przedstawić w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione w Rozdz. 5 ust. 2 pkt 1) lit. b) SWZ.
c) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokumenty wymienione w Rozdz. 5 ust. 2 pkt 1) lit. a) i b) SWZ składa każdy z tych Wykonawców.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2. Wraz z ofertą Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są złożyć oświadczenia i dokumenty wskazane w Sekcji V, pkt 5.11 Ogłoszenia o zamówieniu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wzór umowy stanowi Załącznik nr 1 do SWZ.2. Zmiana postanowień umowy zawartej w wyniku niniejszego postępowania dopuszczalna jest, gdy zachodzi co najmniej jedna z okoliczności wskazanych w przypadkach określonych przez Zamawiającego na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1) PZP poniżej oraz we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SWZ.
3. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień zawartej umowy na uzasadniony wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego, w następujących okolicznościach przewidzianych zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt 1) PZP:
1) zmiany osób wymienionych w Wykazach osób, stanowiących załącznik nr 6 i 6a do Umowy (śmierć, choroba, ustanie stosunku pracy, inne zdarzenie losowe lub inne przyczyny niezależne od Wykonawcy) skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, z zastrzeżeniem, że nowe osoby muszą spełniać wymagania dotyczące posiadania kwalifikacji zawodowych jak osoby, które są zastępowane,
2) zwiększenia zakresu usług po wykorzystaniu średniej ilości miejsc, o których mowa w Rozdziale 2 ust. 3 SWZ (odpowiednio dla danej części zamówienia) w przypadku zaistnienia okoliczności niezależnych od Zamawiającego tj. wzrostu liczby osób potrzebujących schronienia,
3) realizacji dodatkowych usług tego samego rodzaju, których nie przewidziano w zamówieniu podstawowym, jeżeli będzie to konieczne do zachowania ciągłości przedmiotowej usługi dla podopiecznych MOPS a przeprowadzenie lub rozstrzygnięcie nowego postępowania przetargowego o udzielenie zamówienia jest niemożliwe, z zachowaniem ceny jednostkowej, o której mowa w § 9 ust. 2 umowy,
4) działania siły wyższej. Jako siłę wyższą Strony rozumieją nieznane Stronom w chwili zawierania umowy zdarzenia, zaistniałe niezależnie od woli stron i na których zaistnienie Strony nie miały żadnego wpływu, a w szczególności:
a) wojna,
b) atak terrorystyczny,
c) pożar,
d) epidemie,
e) strajki,
f) powódź,
g) zarządzenia władz.
Strona powołująca się na siłę wyższą powinna zawiadomić drugą Stronę na piśmie, w terminie 7 dni od zaistnienia zdarzenia stanowiącego przypadek siły wyższej, pod rygorem utraty prawa powołania się na siłę wyższą.
4. Zamawiający przewiduje również zmiany wynagrodzenia Wykonawcy na podstawie art. 436 pkt 4) lit. b) PZP oraz waloryzację wynagrodzenia na podstawie art. 439 PZP - na warunkach określonych w §12 wzoru umowy.
5. Wszelkie zmiany umowy dla swej ważności wymagają formy pisemnego aneksu do umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-11-21 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Platformy e-zamówienia dostępnej pod adresem https://ezamowienia.gov.pl, zakładka: „Oferty/wnioski”.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-11-21 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-12-20
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Wyznacza się następujące osoby do kontaktu z Wykonawcami:1) Jolanta Bęben – Kierownik Działu Pomocy Środowiskowej i Świadczeń, tel. 32 33-55-550, e-mail: mops@mopsknurow.pl
2) Agata Twardawa – Starszy Specjalista ds. Kadr i Organizacyjnych tel. 32 33-55-005, e-mail: mops@mopsknurow.pl
3) Beata Ganczaryk – Specjalista pracy socjalnej, tel. 32 33-55-009, e-mail: mops@mopsknurow.pl