BZP: Dostawa ze sfinansowaniem w formie leasingu operacyjnego dwóch piaskarek ciągnikowych
14.11.2024
2024/BZP 00594346/01
Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej "Komunalnik" Sp. z o.o.
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa ze sfinansowaniem w formie leasingu operacyjnego dwóch piaskarek ciągnikowych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej "Komunalnik" Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 511008463
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Budowlana 1
1.5.2.) Miejscowość: Kętrzyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 11-400
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.7.) Numer telefonu: +48897525660
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: komunalnik@e-ketrzyn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.komunalnikketrzyn.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Odbiór odpadów
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa ze sfinansowaniem w formie leasingu operacyjnego dwóch piaskarek ciągnikowych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-64f7d659-164a-44d2-824c-9e65da16ab40
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00594346
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://pgk-ketrzyn.logintrade.net/rejestracja/?do_not_show_cookie_info=true3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://pgk-ketrzyn.logintrade.net/rejestracja/?do_not_show_cookie_info=true
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu komunikacja między zamawiającym, a wykonawcami odbywa się przy użyciu platformy zakupowej dostęp dla Wykonawców jest bezpłatny
https://pgk-ketrzyn.logintrade.net/rejestracja/?do_not_show_cookie_info=true
1) Zamawiający wyznacza osobę do kontaktu z Wykonawcami:
Joanna Dębowska , tel. +48 575 611 317
e-mail: joanna.debowska@e-ketrzyn.pl
2. Oferty należy składać za pośrednictwem Platformy zakupowej pod adresem:
https://pgk-ketrzyn.logintrade.net/rejestracja/?do_not_show_cookie_info=true
zgodnie z instrukcją obsługi Platformy dla Wykonawców
3. Oferta może być złożona tylko do upływu terminu składania ofert. Do upływu terminu składania ofert Wykonawca może wycofać ofertę.
4. W przypadku awarii systemu , która powoduje brak możliwości otwarcia ofert w terminie określonym przez zamawiającego, otwarcie ofert następuje niezwłocznie po usunięciu awarii.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://pgk-ketrzyn.logintrade.net/rejestracja/?do_not_show_cookie_info=true
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 i 14 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej „Komunalnik” Sp. z o.o., ul. Budowlana 1, 11-400 Kętrzyn, zwany/-a dalej również „Administratorem” lub „Zamawiającym”.
2. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych (IOD). Funkcję tę sprawuje: Rafał Andrzejewski. Kontakt z IOD pod adresem email: iod.komunalnik@e-ketrzyn.pl lub pisemnie na adres Administratora.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/07/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest „Dostawa ze sfinansowaniem w formie leasingu operacyjnego dostawa dwóch piaskarek ciągnikowych”
2. Dostawa dwóch piaskarek ciągnikowych będących przedmiotem zamówienia w formie leasingu operacyjnego z opcją wykupu przez Zamawiającego na warunkach:
1) Warunki leasingu:
a) 36 miesięcznych rat leasingowych (35 rat + wykup). Raty leasingowe zostaną ustalone ze stałym oprocentowaniem i będą płatne co miesiąc. Termin płatności rat rozpoczyna się w miesiącu następującym po odbiorze przedmiotu leasingu. Do przygotowania oferty należy przyjąć WIBOR z dnia 14 listopada 2024r
b) Opłata wstępna: 0%
c) Opłata końcowa (opłata za wykup) : 20% wartości netto przedmiotu leasingu.
Zamawiający dopuszcza możliwość wykupienia przedmiotu zamówienia wraz z zapłatą ostatniej raty, pod warunkiem otrzymania dwóch odrębnych dokumentów księgowych z zachowaniem terminu płatności przewidzianego w umowie oraz pod warunkiem spłacenia przez Zamawiającego wszelkich należności wynikających z umowy leasingu.
d) Waluta umowy leasingu – PLN.
e) Zamawiający nie przewiduje wystąpienia dodatkowych kosztów umowy leasingu. Rata leasingowa winna zawierać wszelkie koszty związane z realizacją umowy leasingu w tym m.in.: koszty rejestracji, prowizje, opłaty manipulacyjne i inne opłaty bankowe.
f) Zamawiający poniesie koszty podatku od środków transportowych wynikających z ustawy o podatkach i opłatach lokalnych. Zmawiający poniesie inne koszty związane z rejestracją, które mogą wystąpić po pierwszej rejestracji np. wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych. Zamawiający poniesie coroczne koszty przeglądów technicznych wykonywane w stacji diagnostycznej.
g) Zamawiający ubezpieczy pojazd we własnym zakresie przewidując, że w zakres ubezpieczenia wchodzić będzie pełen zakres tj. OC, AC, NNW. Koszt składki ubezpieczeniowej będzie ponosił Zamawiający.
h) Zamawiający będzie ponosił koszty ewentualnych mandatów.
i) Wykonawca jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu
niezbędnych danych dla potrzeb ubezpieczenia przedmiotu zamówienia.
j) Wykonawca jest zobowiązany najpóźniej w dniu podpisania umowy do przekazania wszelkich informacji (w tym procedur oraz wskazania telefonów, adresów e-mail) związanych ze zgłaszaniem i likwidacją szkód jak również podania danych teleadresowych na które Zamawiający będzie zobowiązany do przekazywania aktualnej polisy ubezpieczenia przedmiotu zamówienia (przedmiotu leasingu).
k) Uprawnionym do odbioru odszkodowania z tytułu ubezpieczenia jest
Wykonawca jako właściciel pojazdu. Każdorazowo na wniosek
Zamawiającego będzie on upoważniać go do odbioru odszkodowania z tytułu ubezpieczenia z wyłączeniem przypadku kradzieży i/lub kasacji przedmiotu zamówienia pod warunkiem braku zaległości czynszowych Zamawiającego wobec Wykonawcy z tytułu zawartej umowy.”
l) Zamawiający jest zobowiązany do używania przedmiotu zamówienia
– przedmiotu leasingu, zgodnie z przepisami prawa.
m) Zamawiający ponosi wobec osób trzecich odpowiedzialność za szkody, jakie powstały w związku z niewłaściwym używaniem przez pracowników Zamawiającego z przedmiotów leasingu, chyba że przepisy prawa nakładały taką odpowiedzialność na Wykonawcę jako właściciela lub samoistnego posiadacza przedmiotu leasingu.
n) Wykonawca wyraża zgodę na oznakowanie przedmiotu zamówienia (przedmiotu leasingu) znakami (logotypami) wg potrzeb Zamawiającego.
o) Wykonawca wyraża zgodę na dokonywanie adaptacji w przedmiocie
zamówienia (przedmiocie leasingu) wynikających z potrzeb Zamawiającego z tym, że w okresie gwarancji Zamawiający musi uzyskać pisemną zgodę Wykonawcy na wykonanie prac adaptacyjnych, jeżeli ich wykonanie może spowodować utratę gwarancji oraz z zastrzeżeniem, że wszystkie adaptacje, które wymagają zmian w dowodzie rejestracyjnym będą uzgadniane z Wykonawcą. Zgoda Wykonawcy nie jest wymagana, jeżeli adaptacje będą wykonywane w autoryzowanym serwisie przedmiotu zamówienia. Co nie spowoduje utraty gwarancji. Powyższe w żaden sposób nie może obniżyć wartości przedmiotu leasingu. Zamawiający oświadcza, że w razie konieczności powyższe oznaczenia zostaną usunięte bez pozostawienia szkody w przedmiocie leasingu.
p) Wszelkie dodatkowe wyposażenie Zamawiający nabywa i instaluje na własny koszt i wyposażenie to pozostaje jego własnością.
W przypadku zwrotu przedmiotu leasingu Wykonawcy, Zamawiający zobowiązuje się na własny koszt zdemontować dodatkowe wyposażenie nie powodując uszkodzenia przedmiotu zamówienia (przedmiotu leasingu).
q) Przekazanie przedmiotu zamówienia (przedmiotu leasingu) osobom
zatrudnionym w przedsiębiorstwie Zamawiającego (pracownikom Zamawiającego) jest dopuszczalne i Wykonawca wyraża na to zgodę. W takim przypadku Zamawiający nadal ponosi odpowiedzialność za przedmiot leasingu.
r) Zabezpieczenie umowy leasingu: Zamawiający informuje, iż akceptuje standardowo stosowane w leasingu operacyjnym zabezpieczenie umowy w postaci weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową.
s) Zamawiający na wniosek Wykonawców udostępni za pośrednictwem
środków komunikacji elektronicznej dokumenty finansowe Zamawiającego niezbędne Wykonawcy do przygotowania oferty.
3. Oferowane przez Wykonawcę piaskarki nie mogą być prototypem – Zamawiający informuje, iż z postępowania wykluczy piaskarki prototypowe.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 1 do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 34144440-4 - Piaskarki
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
66114000-2 - Usługi leasingu finansowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-12-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryterium I - Cena (C) - waga 60% (60 pkt.)
Kryterium II - Termin dostawy (T) – waga 40 % (40 pkt.)
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostwy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale 6 SWZ.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający wymaga aby oferowane piaskarki były fabrycznie nowe, produkowane seryjnie, a nie przygotowana jedynie dla potrzeb tego postępowania (nie dopuszcza się dostawy prototypów), wymagany rok produkcji 2024.
3. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 4. Wykaz podmiotowych środków dowodowych składanych przez Wykonawcę w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego, o którym mowa w art. 274 ust.1 ustawy Pzp:
1) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej –zgodnie z Załącznikiem Nr 7 do SWZ.
2) na potwierdzenie braku przesłanek wykluczenia z postępowania oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust.1 ustawy Pzp w zakresie podstaw wykluczenia wskazanych przez Zamawiającego, czyli art. 108 ust.1 i art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. 2023, poz. 129 ze zm.). Wzór oświadczenia zostanie przesłany Wykonawcy wraz z wezwaniem do jego złożenia na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy Pzp.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z
postępowania – załącznik nr 4 do SWZ,
UWAGA: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenia, o których mowa w pkt. 1 składa każdy osobno.
2. Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 1 stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
3. Wykonawca wraz z ofertą składa również przedmiotowe środki dowodowe potwierdzające zgodność oferowanej dostawy z opisem przedmiotu zamówienia tj.: szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (Załącznik nr 1 do SWZ), według Załącznika nr 6 do SWZ lub katalogu lub folderu zawierającego dane techniczne oferowanych piaskarek, potwierdzające oferowane parametry przedmiotu zamówienia.
4. Wykaz podmiotowych środków dowodowych składanych przez Wykonawcę w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego, o którym mowa w art. 274 ust.1 ustawy Pzp:
1) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej –zgodnie z Załącznikiem Nr 7 do SWZ.
2) na potwierdzenie braku przesłanek wykluczenia z postępowania oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust.1 ustawy Pzp w zakresie podstaw wykluczenia wskazanych przez Zamawiającego, czyli art. 108 ust.1 i art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. 2023, poz. 129 ze zm.). Wzór oświadczenia zostanie przesłany Wykonawcy wraz z wezwaniem do jego złożenia na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy Pzp.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie zgodności oferowanego przedmiotu zamówienia z wymaganiami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, tj.: szczegółowego opisu oferowanej piaskarki (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SWZ), katalogu lub folderu zawierającego dane techniczne, uwzględniającego opis, potwierdzające oferowane parametry przedmiotu zamówienia. Opis ten powinien być odpowiednio oznaczony, tzn. winien zawierać oznaczenia pozycji których dotyczy. W przypadku, gdy oryginalny katalog (folder) producenta jest w innym języku niż język polski, należy dołączyć tłumaczenie folderu oferowanego wyrobu. W przypadku, gdyby załączone do oferty katalogi (foldery) nie prezentowały identycznego produktu jak oferowany, należy tę rozbieżność wskazać i oświadczyć, czy zaoferowany produkt spełnia wymogi określone w SWZ.2. Zamawiający akceptuje równoważne przedmiotowe środki dowodowe, jeżeli potwierdzają, że oferowane dostawy spełniają określone przez zamawiającego wymagania.
3. Jeżeli Wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, zamawiający wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie. Zamawiający informuje, że nie wezwie do złożenia lub uzupełnienia przedmiotowych środków dowodowych Wykonawcy, którego oferta podlega odrzuceniu albo gdy zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
4. Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
1. Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie zgodności oferowanego przedmiotu zamówienia z wymaganiami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, tj.: szczegółowego opisu oferowanej piaskarki (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SWZ), katalogu lub folderu zawierającego dane techniczne, uwzględniającego opis, potwierdzające oferowane parametry przedmiotu zamówienia. Opis ten powinien być odpowiednio oznaczony, tzn. winien zawierać oznaczenia pozycji których dotyczy. W przypadku, gdy oryginalny katalog (folder) producenta jest w innym języku niż język polski, należy dołączyć tłumaczenie folderu oferowanego wyrobu. W przypadku, gdyby załączone do oferty katalogi (foldery) nie prezentowały identycznego produktu jak oferowany, należy tę rozbieżność wskazać i oświadczyć, czy zaoferowany produkt spełnia wymogi określone w SWZ.2. Zamawiający akceptuje równoważne przedmiotowe środki dowodowe, jeżeli potwierdzają, że oferowane dostawy spełniają określone przez zamawiającego wymagania.
3. Jeżeli Wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, zamawiający wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie. Zamawiający informuje, że nie wezwie do złożenia lub uzupełnienia przedmiotowych środków dowodowych Wykonawcy, którego oferta podlega odrzuceniu albo gdy zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
4. Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy składający ofertę wspólną ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy. Do oferty należy załączyć pełnomocnictwo dla ustanowionego pełnomocnika w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.2. Pełnomocnik pozostaje w kontakcie z Zamawiającym w toku postępowania: zwraca się do Zamawiającego z wszelkimi sprawami i do niego Zamawiający kieruje wszelkie informacje, korespondencję itp.
3. Oferta wspólna, składana przez dwóch lub więcej Wykonawców, powinna spełniać następujące wymagania:
1) Oferta wspólna powinna być sporządzona zgodnie z SWZ,
2) Sposób składania oświadczeń i dokumentów w ofercie wspólnej:
a) Wykonawcy składają jedną ofertę, do której załączone będą dokumenty, o których mowa w rozdziale 7 w SWZ, oświadczenia składa każdy z Wykonawców osobno w postacie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, zgodnie z wytycznymi znajdującymi się w rozdziale 7
b) Wykonawca winien przedłożyć dokumenty i oświadczenia wymienione w rozdziale 7 pkt. 1 SWZ dotyczące każdego partnera konsorcjum osobno,
c) Oświadczenie, o którym mowa w rozdziale 7 pkt. 1składa każdy z Wykonawców osobno,
d) Oświadczenia i dokumenty wspólne takie jak np.: oferta cenowa, składa pełnomocnik Wykonawców w imieniu wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną,
e) Oferta musi być podpisana w taki sposób, aby prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie,
f) Wszyscy partnerzy będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy zgodnie z jej postanowieniami,
g) Wszelka korespondencja dokonywana będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako reprezentant (pełnomocnik) pozostałych.
h) Warunki, o których mowa w rozdziale 7 SWZ (warunki uczestnictwa w postępowaniu) podmioty składające ofertę wspólą jako konsorcjum mogą spełniać łącznie,
3) Przed podpisaniem umowy (w przypadku wyłonienia oferty Wykonawcy jako najkorzystniejszej) Wykonawcy składający ofertę wspólną będą mieli obowiązek przedstawić Zamawiającemu umowę konsorcjum.
4. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania Wykonawców w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego dotyczy tylko Wykonawców wspólnie ubiegających się o uzyskanie zamówienia. Pełnomocnictwo musi być przedstawione w oryginale lub kopii, której zgodność z oryginałem poświadczono notarialnie opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.