BZP: „Odbiór, transport oraz zagospodarowanie ustabilizowanych, komunalnych osadów ściekowych o kodzie 19 08 05 powstających w Oczyszczalni Ścieków w Skałowie, Iwnie i w Gułtowach w ilości 5000 Mg”
14.11.2024
2024/BZP 00595816/01
Zakład Komunalny
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Odbiór, transport oraz zagospodarowanie ustabilizowanych, komunalnych osadów ściekowych o kodzie 19 08 05 powstających w Oczyszczalni Ścieków w Skałowie, Iwnie i w Gułtowach w ilości 5000 Mg”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zakład Komunalny
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 632023635
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Poznańska 2
1.5.2.) Miejscowość: Kostrzyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-025
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznański
1.5.7.) Numer telefonu: 616698910
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@zkkostrzyn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zkkostrzyn.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Zaopatrzenie mieszkańców w wodę i odprowadzenie ścieków
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Odbiór, transport oraz zagospodarowanie ustabilizowanych, komunalnych osadów ściekowych o kodzie 19 08 05 powstających w Oczyszczalni Ścieków w Skałowie, Iwnie i w Gułtowach w ilości 5000 Mg”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e458b384-576d-4c34-a493-412803a10469
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00595816
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00026174/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Odbiór, transport oraz zagospodarowanie ustabilizowanych, komunalnych osadów ściekowych o kodzie 19 08 05 powstających w Oczyszczalni Ścieków w Skałowie, Iwnie i w Gułtowach w ilości 6000 Mg
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e458b384-576d-4c34-a493-412803a104693.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl. Zgodnie z rozdziałem IX SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z rozdziałem XXIV SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z rozdziałem XXIV SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.1.3.1.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór, transport oraz zagospodarowanie ustabilizowanych, komunalnych osadów ściekowych o kodzie 19 08 05 powstających na Oczyszczalni Ścieków w Skałowie, Iwnie i Gułtowach, gmina Kostrzyn, o szacunkowej ilości 5 000 Mg. Zakres obejmuje: Ilość osadów 5 000 Mg.
2. Miejsce odbioru: Oczyszczalnia Ścieków w Skałowie, w Iwnie i w Gułtowach, gmina Kostrzyn, województwo wielkopolskie.
3. Charakterystyka osadu: osad ustabilizowany i odwodniony na urządzeniu dekantacyjnym o średniej zawartości suchej masy około 17%, spełniający wymogi Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 6 lutego 2015 r. w sprawie stosowania komunalnych osadów ściekowych (Dz. U. 2023 poz. 23), zwanego dalej „rozporządzeniem w sprawie komunalnych osadów ściekowych”.
4. Osady ściekowe mają być poddane odzyskowi na terenie woj. wielkopolskiego, za wyjątkiem opisanym w art. 20 ust. 5 ustawy o odpadach, który stanowi, że Komunalne osady ściekowe mogą być stosowane na obszarze województwa innego niż to, na którym zostały wytworzone, jeżeli odległość od miejsca wytwarzania odpadów do miejsca stosowania położonego na obszarze innego województwa jest mniejsza niż odległość do miejsca stosowania położonego na obszarze tego samego województwa.
5. Warunki realizacji Przedmiotu Zamówienia zawarte zostały również w Istotnych Postanowieniach Umowy, stanowiących zał. nr 4 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90513600-2 - Usługi usuwania osadów
90513700-3 - Usługi transportu osadów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający informuje, że przy świadczeniu usługi odbioru, transportu oraz zagospodarowania ustabilizowanych, komunalnych osadów ściekowych o kodzie 19 08 05 powstających w Oczyszczalni Ścieków w Skałowie, w Iwnie i w Gułtowach w okresie obowiązywania umowy będącej przedmiotem zamówienia stosuje się prawo opcji, o którym mowa w art. 441 ustawy Pzp. Oznacza to możliwość zwiększenia ilości odbieranych, transportowanych oraz zagospodarowywanych ustabilizowanych, komunalnych osadów ściekowych, jednakże w rozmiarze nie większym niż 20% wartości zamówienia, a także możliwość wydłużenia terminu realizacji umowy o okres nie dłuższy niż 3 miesiące w stosunku do terminu określonego w Rozdz. V SWZ. Zamawiający uzależnia możliwość skorzystania z prawa opcji od ilości wyprodukowanego osadu ściekowego. Prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie musi skorzystać w ramach realizacji niniejszej umowy. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. Warunkiem skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji jest posiadanie w budżecie środków finansowych na realizację usług. Warunkiem uruchomienia prawa opcji jest złożenie przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym przez niego zakresie.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-03-17 do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z rozdziałem XVI SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 112 ustawy Prawo zamówień publicznych, dotyczące:1) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek, jeżeli wykaże się, że:
a) Wykonawca posiada odpowiednie uprawnienia, tj. zezwolenie na transport odpadów będących przedmiotem zamówienia, co do kodu wskazanego w opisie przedmiotu zamówienia.
b) Wykonawca posiada odpowiednie uprawnienia, tj. zezwolenie na przetwarzanie w instalacji odpadów w procesach odzysku lub unieszkodliwiania odpadów będących przedmiotem zamówienia, co do kodu i w ilościach co najmniej równych ilościom wskazanym w opisie przedmiotu zamówienia.
Uwaga: Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym wyżej mowa, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 250 000,00 zł.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 108 ust. 1 pkt. 1 i 2 oraz z art. 108 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp, dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka karnego, sporządzonej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem,
b) oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 3-6 PZP i art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ);
c) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
d) oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 594) z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy, należącego do tej samej grupy kapitałowej (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) tj. w celu wykazania posiadania zezwolenia na transport odpadów będących przedmiotem zamówienia, co do kodu wskazanego w opisie przedmiotu zamówienia w formie wpisu do BDO, Wykonawca przedstawi dokument potwierdzający wpis do rejestru BDO wraz z numerem rejestrowym Wykonawcy oraz uzupełnionym działem VII w zakresie transportu odpadów;
b) tj. w celu wykazania posiadania zezwolenia na przetwarzanie w instalacji odpadów w procesach odzysku lub unieszkodliwiania odpadów będących przedmiotem zamówienia, co do kodu i w ilościach co najmniej równych ilościom wskazanym w opisie przedmiotu zamówienia, Wykonawca przedstawi aktualną decyzję zezwalającą Wykonawcy na przetwarzanie w instalacji odpadów będących przedmiotem zamówienia, co do kodu i w ilościach co najmniej równych ilościom wskazanym w opisie przedmiotu zamówienia;
c) dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Zestawienie dokumentów, które składają się na ofertę:1) Wypełniony formularz ofertowy (wg wzoru – załącznik nr 1 do SWZ),
2) Oświadczenie Wykonawcy dotyczące braku podstaw do wykluczenia z postępowania i spełnienia warunków udziału w postępowaniu składne na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp (wg wzoru – załącznik nr 2a do SWZ);
3) Oświadczenie dotyczące braku podstaw do wykluczenia z postępowania i spełnienia warunków udziału w postępowaniu składne na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp przez podmiot udostępniający Wykonawcy zasoby – jeżeli dotyczy (wg wzoru – załącznik nr 2b do SWZ);
4) Oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy – w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
5) zobowiązanie podmiotu trzeciego – jeżeli dotyczy (niewiążący wzór zobowiązania do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia stanowi załącznik nr 3 do SWZ);
6) pełnomocnictwo do złożenia oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą;
7) pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
8) odpis lub informacja z KRS lub z CEiDG, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest uprawomocniona do jego reprezentowania,
9) potwierdzenie wniesienia wadium.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium.2. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 7 000 zł (słownie: siedem tysięcy złotych).
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach:
a) pieniądza,
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, ze poręczenie kasy musi być zawsze poręczeniem pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2080).
4. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.
5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w ING Bank Śląski 21 1050 1520 1000 0024 2874 0381 do upływu terminu składania ofert w tytule przelewu należy podać nazwę Wykonawcy oraz nr sprawy ZP.1.3.1.2024. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy będzie skuteczne jeśli w podanym terminie, o którym mowa w rozdziale XIII pkt 4 SWZ zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego.
Wadium w pieniądzu należy wnosić ściśle z dyspozycją art. 97 ust. 8 ustawy Pzp, tzn. ”przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego”. W myśl art. 63. ust. 3 pkt. 1 ustawy prawo bankowe z dnia 29 sierpnia 1997 r. (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 2488 ze zm.) polecenie przelewu jest jedną z form rozliczenia bezgotówkowego. Zgodnie z art. 63 c Prawa bankowego polecenie przelewu stanowi udzieloną bankowi dyspozycję dłużnika obciążenia jego rachunku określona kwotą i uznania tą kwotą rachunku wierzyciela. Oznacza to, ze wpłata gotówkowa wadium wnoszona na poczcie lub w banku nie stanowi polecenia przelewu w rozumieniu wyżej cytowanych artykułów.
6. Wadium wniesione w formie gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej albo poręczenia musi w swej treści zawierać informacje o beneficjencie gwarancji lub poręczenia, przedmiocie gwarancji, wysokości wadium, okresie obowiązywania nie krótszym niż termin związania z ofertą, informacje o podmiocie składającym ofertę oraz o przypadkach w których gwarancja lub poręczenie jest realizowane, czyli kiedy wadium zostaje zatrzymane – art. 98 ust.6 Pzp. Złożona gwarancja lub poręczenie musi mieć charakter bezwarunkowy i płatna na pierwsze żądanie. Wadium dla konsorcjum może być wniesione przez jednego z uczestników konsorcjum.
7. W przypadku wnoszenia wadium w innych niż pieniądz formach, wymagane jest załączenie do oferty oryginalnego dokumentu gwarancji/poręczenia w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia.
Zgodnie z rozdziałem X SWZ.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku ich oferta musi spełniać następujące wymagania:1) oferta musi być podpisana w taki sposób, aby zobowiązywać wszystkich Wykonawców występujących wspólnie - Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy w sprawie zamówienia publicznego;
2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia lub do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego.
W związku z powyższym do oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy załączyć pełnomocnictwo dla ustanowionego pełnomocnika, z którego powinien wynikać zakres umocowania.
3) w miejscu na wpisanie Wykonawcy należy wpisać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian oraz warunki ich wprowadzenia zostały zawarte w Istotnych Postanowieniach Umowy, które stanowią załącznik nr 4 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy