BZP: WYKONANIE POMIARÓW STĘŻEŃ WYBRANYCH ZANIECZYSZCZEŃ Z WYKORZYSTANIEM BEZZAŁOGOWYCH STATKÓW POWIETRZNYCH.
15.11.2024
2024/BZP 00596217/01
Instytut Technologii Paliw i Energii
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
WYKONANIE POMIARÓW STĘŻEŃ WYBRANYCH ZANIECZYSZCZEŃ Z WYKORZYSTANIEM BEZZAŁOGOWYCH STATKÓW POWIETRZNYCH.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Instytut Technologii Paliw i Energii
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000025945
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Zamkowa 1
1.5.2.) Miejscowość: Zabrze
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-803
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@itpe.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.itpe.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Badania naukowe i prace rozwojowe.
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
WYKONANIE POMIARÓW STĘŻEŃ WYBRANYCH ZANIECZYSZCZEŃ Z WYKORZYSTANIEM BEZZAŁOGOWYCH STATKÓW POWIETRZNYCH.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-290b4901-6b6c-4a38-8a45-fd4367046a22
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00596217
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
2.1. Przedmiot zamówienia jest finansowany z Programu LIFE Unii Europejskiej oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach projektu zintegrowanego LIFE „Śląskie. Przywracamy błękit. Kompleksowa realizacja Programu ochrony powietrza dla województwa śląskiego (LIFE20 IPE/PL/000007 - LIFE-IP AQP-SILESIAN-SKY).
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-290b4901-6b6c-4a38-8a45-fd4367046a223.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która
jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3. Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj
postępowania/konkursy”).
4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu
„Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki
korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin
Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce
„Centrum Pomocy”.
5. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia
ani logowania.
6. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści
zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa
Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 16/itpe/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie w sezonie grzewczym 2024–2025 pomiarów z wykorzystaniem bezzałogowych statków powietrznych (BSP) wyposażonych w urządzenia umożliwiające:
a. pomiar stężenia PM10 oraz CO2,
b. zapis ścieżki przelotu BSP (moduł GPS z rejestracją),
c. rejestrację i prezentację wyników pomiarów w czasie rzeczywistym,
d. rejestrację video i fotograficzną lotów.
2. Usługi w ramach niniejszego zamówienia muszą być realizowane w sposób zgodny z obowiązującym w Polsce prawem oraz normami, a także wymaganiami posiadania odpowiednich uprawnień oraz zezwoleń w zakresie prowadzonej działalności.
3. Usługi będą realizowane w lokalizacjach i terminach uzgodnionych z Zamawiającym przy udziale Straży Miejskiej/Gminnej/urzędników ds. ochrony środowiska.
4. Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia wszelkich środków technicznych i organizacyjnych oraz odpowiedniego doboru sprzętu i zasobów ludzkich w celu realizacji usług.
5. Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia bezpieczeństwa lotów i ochrony osób (np. od uszkodzeń ciała) i mienia (np. od uszkodzenie dachu, kominów, anten, drutów telefonicznych i energetycznych itp).
6. Wykonawca zobowiązany będzie do posiadania obowiązującej polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej, obejmującej sytuacje określone w pkt. 5. powyżej na minimalną sumę gwarancyjną 1 000 000,00 zł. Wykonawca zobowiązany będzie przedłożyć Zamawiającemu kopię polisy przed rozpoczęciem sesji pomiarowych.
7. Wykonawca zobowiązany będzie do dopełnienia wymagań przepisów umożliwiających korzystanie z polskiej przestrzeni powietrznej na terenie i w czasie realizacji zamówienia, w szczególności:
7.1. Ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze (Dz.U. 2002 Nr 130 poz. 1112),
7.2. WYTYCZNE NR 7/2024 PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO z dnia 20 maja 2024 r. w sprawie sposobów wykonywania operacji przy użyciu systemów bezzałogowych statków powietrznych w związku z wejściem w życie przepisów rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 2019/947 z dnia 24 maja 2019 r. w sprawie przepisów i procedur dotyczących eksploatacji bezzałogowych statków powietrznych,
7.3. Rozporządzenia Wykonawczego Komisji (UE) 2019/947 z dnia 24 maja 2019 r. w sprawie przepisów
i procedur dotyczących eksploatacji bezzałogowych statków powietrznych,
7.4. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 marca 2013 r.
w sprawie wyłączenia zastosowania niektórych przepisów ustawy – Prawo lotnicze do niektórych rodzajów statków powietrznych oraz określenia warunków i wymagań dotyczących używania tych statków (Dz.U. z 2013 r. poz. 440),
7.5. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 22 stycznia 2015 r. w sprawie przepisów ruchu lotniczego (Dz. U. poz. 141),
7.6. Przed rozpoczęciem pomiarów Wykonawca przedłoży Zamawiającemu:
1) komplet uprawnień/świadectw/certyfikatów pilotów do wykonywania lotów w wymaganym umową zakresie,
2) potwierdzenie rejestracji operatora w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego,
3) odpowiednie dla scenariusza lotów instrukcje operacyjne dla operatora,
4) oświadczenie o operacji według Krajowego Scenariusza Standardowego NSTS-02 dla operacji w zasięgu widoczności wzrokowej (VLOS) z użyciem bezzałogowego statku powietrznego kategorii wielowirnikowiec (MR), o masie startowej mniejszej niż 25 kg.
8. Na 7 dni przed rozpoczęciem ustalonego z Zamawiającym okresu pomiarowego Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia Zamawiającemu wykorzystywanych czujników w celu określenia ich charakterystyk pomiarowych w warunkach laboratoryjnych.
9. Wykonawca będzie zobowiązany do rejestracji video i fotograficznej realizowanych pomiarów (każdorazowo start BSP, dolot BSP oraz wykonanie pomiaru w smudze spalin trwającego nie krócej niż czas odpowiedzi czujnika dla każdego emitora zlokalizowanego na wskazanym obszarze objętym pomiarami) i udostępnienia ich Zamawiającemu poprzez łącze do pliku, który wykorzysta je w celu weryfikacji poprawności wykonania zleconych pomiarów, a także w celach promocyjnych. W przypadku, gdy Wykonawca będzie rejestrował prowadzone pomiary za pomocą dodatkowego BSP obserwacyjnego, zarejestrowane w ten sposób materiały video i fotograficzne zostaną również przekazane Zamawiającemu. Wykonawca w cenie ofertowej uwzględni koszt przeniesienia na Zamawiającego wszelkich praw autorskich do materiałów video i fotograficznych wytworzonych i przekazanych Zamawiającemu w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia.
10. Zapewniony przez Wykonawcę BSP wraz z układem pomiarowym musi co najmniej spełniać poniższe wymagania:
10.1. Posiadać układ pomiarowy z czujnikami PM10 i CO2 umożliwiającymi bezpieczny montaż do BSP oraz
z co najmniej 50 cm sztywną sondą do poboru próbek gazu i pyłu z emitora o zakresach stężeń:
a. PM10 (0 – 500 µg/m³),
b. CO2 (0 – 5000 ppm).
10.2. System BSP, poza w/w układem pomiarowym, powinien być wyposażony w:
a. kamerę umożliwiającą bieżącą obserwację pola pomiarowego przez operatora lub jego asystenta oraz rejestrację video oraz fotograficzną,
b. system GPS,
c. system rejestracji i transmisji danych pomiarowych,
d. system „fail safe” z preferencją trybu „return to home”,
e. umożliwiać pracę w zakresach temperaturowych: -10÷30oC oraz w warunkach dużej wilgotności powietrza minimum 90%.
10.3. Zebrane w pamięci urządzenia lub w chmurze wyniki pomiarów, powinny być również dostępne dla Zamawiającego on-line w czasie rzeczywistym w postaci:
a. stężeń PM10 i CO2,
b. współrzędnych BSP podczas realizacji pomiarów,
c. aktualnej godziny i daty.
10.4. Na wypadek awarii Wykonawca powinien dysponować, poza głównym zestawem (BSP + układ pomiarowy), przynajmniej jednym zestawem zapasowym.
11. Pomiary będą realizowane na 5 wcześniej wskazanych przez Zamawiającego obszarach, tzw. „hot-spotach” na terenie woj. śląskiego. „Hot-spot” definiowany jest jako obszar zabudowy jednorodzinnej z dominującą przewagą spalania paliw stałych z ilością emitorów (kominów) nie większą niż 50, w zależności od gęstości zabudowy na wskazanym obszarze.
12. Loty będą obejmowały 3 serie pomiarowe w każdym „hot-spocie” w sezonie grzewczym 2024-2025 (5 hot-spotów x 3 serie pomiarowe). W trakcie każdej serii pomiarowej BSP będzie przelatywał nad wyznaczonym „hot-spotem” i wykonywał w zawisie pomiar stężenia PM10 i CO2 nad każdym z emitorów, trwający nie krócej niż wynosi czas odpowiedzi używanego czujnika pomiarowego.
13. Zamawiający wymaga, aby wszystkie loty były wykonane pomiędzy wschodem a zachodem słońca w trybie VLOS.
14. W każdym dniu pomiarowym należy wykonać pomiary obejmujące przeloty nad źródłami emisji/kominami znajdującymi się na obszarze danego hot-spotu z dokładnym pomiarem stężeń i lokalizacji BSP, oraz oszacowaniem kierunku wiatru podczas dokonywania pomiarów w zawisie.
15. Zamawiający na minimum 48 godzin przed ustalonym dniem pomiarowym wskaże Wykonawcy, który hot-spot będzie objęty pomiarami.
16. W przypadku braku możliwości przeprowadzenia pomiarów w wyznaczonym terminie, spowodowanych m.in. warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi wykonanie lotów, Wykonawca powiadomi o tym fakcie Zamawiającego przynajmniej 24 godziny wcześniej i zostanie ustalony nowy termin.
17. Przedmiot zamówienia będzie realizowany po cenach określonych w ofercie.
18. Określenie zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 90731400-4 – Usługi monitoringu lub pomiarów zanieczyszczenia powietrza.
19. Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy PZP.
20. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych zadań, zgodnie
z art. 60 i art. 121 ustawy PZP.
21. Zamawiający nie określa wymagań w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach,
o których mowa w art. 95 ustawy PZP.
22. Zamawiający nie określa wymagań w zakresie zatrudnienia osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt. 2 ustawy PZP.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90731400-4 - Usługi monitoringu lub pomiarów zanieczyszczenia powietrza
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-04-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O zamówienie mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki dotyczące:Zdolności technicznej lub zawodowej:
1. Wykonawca wykonał lub w przypadku świadczeń ciągłych również wykonuje, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej dziesięć (10) usług polegających na wykonaniu pomiarów jakości powietrza przy użyciu BSP, w tym co najmniej dwie (2) o wartości nie mniejszej niż 40 000, 00 zł (brutto).
2. Wykonawca dysponuje zespołem do realizacji zamówienia, składającym się z co najmniej:
a) dwóch (2) osób posiadających świadectwo kwalifikacji UAVO (VLOS) oraz co najmniej roczne doświadczenie w lotach BSP o podobnym charakterze;
b) jednej (1) osoby która wykonała co najmniej dwie (2) usługi polegające na wykonaniu pomiarów jakości powietrza z wykorzystaniem BSP.
Zamawiający dopuszcza możliwość dysponowania osobą spełniającą łącznie wymogi opisane w pkt.9.1.4.2.a) oraz pkt. 9.1.4.2.b) SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 9.4.1. Oświadczenia i dokumenty na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu:
a) W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:
- wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy — w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonywane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy. Wzór wykazu zostanie przekazany Wykonawcy wraz
z wezwaniem z art. 274 ust. 1 PZP.
- wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz
z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu zostanie przekazany wykonawcy wraz z wezwaniem z art. 274 ust. 1 PZP.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 7 ust.1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. Do oferty każdy Wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie wzakresie pkt. 9.1 dot. spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz pkt. 9.2. dot. braku podstaw wykluczenia wskazanym w załączniku nr 2 i nr 2a do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w tym:1. zmiany zapisów w umowie z powodu okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach.
2. zmiany zapisów w umowie z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze Stron.
3. zmiany, w szczególności terminu realizacji zamówienia, gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia
w momencie podpisywania umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy.
4. zmiany zawartej umowy w zakresie ceny. Zmiana ceny może nastąpić tylko i wyłącznie w przypadku ustawowej zmiany powszechnie obowiązującej stawki podatku od towarów i usług. W takim przypadku cena netto pozostaje bez zmian a należny podatek VAT zostanie doliczony według zasad i stawek obowiązujących w dniu wystawienia przez Wykonawcę faktury VAT.
5. zmiany zapisów w umowie z powodu zmiany lub rezygnacji z udziału Podwykonawcy lub podmiotu trzeciego, (który nie jest Podwykonawcą). W takim przypadku nowy podmiot powinien wykazywać spełnienie warunku udziału w postępowaniu w zakresie nie mniejszym niż dotychczasowy (jeżeli dotyczy).