BZP: Ochrona osób, obiektów i mienia w formie bezpośredniej ochrony fizycznej, monitoringu elektronicznego z zainstalowanych kamer obiektów WOSiR Szelment sp. z o.o.
15.11.2024
2024/BZP 00596416/01
WOSiR Szelment sp. z o.o.
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Ochrona osób, obiektów i mienia w formie bezpośredniej ochrony fizycznej, monitoringu elektronicznego z zainstalowanych kamer obiektów WOSiR Szelment sp. z o.o.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: WOSiR Szelment sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 360736920
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Szelment 2
1.5.2.) Miejscowość: Jeleniewo
1.5.3.) Kod pocztowy: 16-404
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL843 - Suwalski
1.5.7.) Numer telefonu: 875670708
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@wosir-szelment.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://wosir-szelment.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Ochrona osób, obiektów i mienia w formie bezpośredniej ochrony fizycznej, monitoringu elektronicznego z zainstalowanych kamer obiektów WOSiR Szelment sp. z o.o.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3d9e1a8a-85f8-4802-a9e9-8619af7bdf16
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00596416
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-3d9e1a8a-85f8-4802-a9e9-8619af7bdf163.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która dostępna jest pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/pl/;.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „WYKONAWCA” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowanie) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.Komunikacja w postępowaniu z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” (Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/ wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/ podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem typu zewnętrznego lub wewnętrznego. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny). Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „WYKONAWCY” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji’ służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu(32) 77 88 999 lub droga elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamówienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje zostały zawarte w rozdziale XXIV Specyfikacji Warunków Zamówienia
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje zostały zawarte w rozdziale XXIV Specyfikacji Warunków Zamówienia
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 2/TP/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest ochrona osób i mienia (terenów, obiektów, urządzeń, mienia nieruchomego i ruchomego) w WOSiR Szelment sp. z o.o., w Szelment 2, 16-404 Jeleniewo w systemie jednozmianowym (zmiana 12 godzinna nocna), realizowana w formie bezpośredniej ochrony fizycznej w godzinach od 20:00 do 8:00 we wszystkie dni tygodnia, (również w dni wolne od pracy) polegające na dozorze i bieżącej obserwacji obiektów za pomocą urządzeń monitoringu elektronicznego.
Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
1) Świadczenie usługi ochrony osób i mienia (terenów, obiektów, urządzeń, mienia nieruchomego i ruchomego w Szelmencie na działkach o nr geod: 5/16, 5/17, 5/18, 14/11,14/13, 14/14, 14/17, 14/75, 14/76, 14/77, 14/78, 19/1, 19/3, 20/14, 42/3, 42/4, 42/5 wraz z budowlami i budynkami posadowionymi na tych działkach:
a) budynek Stacji Dolnej, budynek Stacji Górnej, stacja TRAFO, budynek przepompowni,
b) wyciągi – 8 sztuk wraz z urządzeniami i budynkami towarzyszącymi: park linowy, ścianka wspinaczkowa, pole do mini golfa, budynek wypożyczalni, budynek na sprzęt sportowy przy ściance wspinaczkowej;
2) Świadczenie usług w zakresie ochrony osób i mienia (terenów, obiektów, urządzeń, mienia nieruchomego i ruchomego w Szelmencie na działkach o numerach geodezyjnych: 5/14, 5/35, 5/37 w tym pomosty usytuowane na części jeziora Szelment Wielki, przyległej działki oznaczonej numerem geodezyjnym 5/14, budynek zaplecza wyciągu nart wodnych wraz z urządzeniami i budynkiem sterówki, budynek wieży widokowej, łodzie motorowe, urządzenia techniczne.
a) pozostałe środki trwałe, tj. ruchomy majątek trwały, urządzenia techniczne i maszyny.
1. Łączna liczba godzin ochrony w okresie realizacji zamówienia tj. od 01.01.2025 r. do 31.12.2025 r. wynosi 4380 godzin.
2. Wykonawca w celu realizacji przedmiotu zamówienia ma obowiązek:
a) do sprawnego wykonywania przedmiotu zamówienia wyznaczenie odpowiedniej liczby osób,
b) stosownie do art. 95 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2023 r. poz. 1465 z późn. zm.), osób wykonujących czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonawca zatrudni wyżej wymienione osoby co najmniej na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, Wykonawca zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby,
c) Z uwagi na specyfikę działalności WOSiR Szelment sp. z o.o. – działalność związana z wypoczynkiem i uprawianiem sportu - Wykonawca skieruje do realizacji usługi ochrony osoby nie karane, zgodnie z art. 21 Ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 560,1228 z późniejszymi zmianami).
d) sporządzić grafik pełnienia służby ochrony i przesyłać go do WOSiR Szelment sp. z o.o. wraz z fakturą po zakończeniu każdego miesiąca,
e) sprawować kontrolę i nadzór nad podległymi pracownikami ochrony fizycznej,
f) zapewnić ochronę fizyczną obiektu w postaci obecności na obiekcie jednego umundurowanego pracownika w godzinach od 20:00 do 8:00 we wszystkie dni tygodnia, (również w dni ustawowo wolne od pracy),
g) interwencji w przypadku ingerencji osób z zewnątrz zagrażających zniszczeniem, uszkodzeniem, kradzieżą lub innym naruszeniom mienia,
h) niezwłocznego informowania Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach mających wpływ na stan ochranianego mienia, w szczególności o pożarze, zalaniu lub niebezpieczeństwie ich powstania. Zwracanie uwagi na wszelkiego rodzaju nieprawidłowości mające wpływ na bezpieczeństwo obiektu,
i) bezzwłocznego reagowania w sytuacji zagrożenia pożarem, zalania i innymi nieprzewidzianymi zdarzeniami losowymi, w tym niezwłocznego powiadomienia odpowiednich służb.
3. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu listę osób wraz z informacją o podstawie do dysponowania pracownikami, zgodnie z załącznikiem nr 1 do Projektu Umowy.
4. Pracownicy ochrony powinni:
a) posiadać umundurowanie oznakowane zgodnie ze wzorem przyjętym przez Wykonawcę,
b) posiadać umiejętność obsługi urządzeń zainstalowanych w miejscu pełnienia służby oraz prowadzenia dokumentacji związanej z pełnioną służbą.
5. Obowiązki pracowników ochrony m.in.:
a) systematyczne patrolowanie terenu objętego dozorem i ochroną,
b) podejmowanie działań zmierzających do ochrony osób przebywających na terenie obiektów WOSiR Szelment sp. z o.o. i pracowników Zamawiającego przed ewentualnym negatywnym oddziaływaniem osób trzecich, godzących w ich stan zdrowia lub bezpieczeństwo, a także w przypadku zaistnienia sytuacji kryzysowych,
c) systematyczne patrolowanie korytarzy i pomieszczeń ogólnodostępnych w celu wyeliminowania niewłaściwych zachowań gości przebywających w budynkach WOSiR Szelment oraz niedopuszczenie do zakłóceń porządku,
d) podejmowanie działań polegających na zapobieganiu przestępstwom i wykroczeniom przeciwko mieniu, a także jego dewastacji lub zagarnięciu, ze szczególnym uwzględnieniem ochrony punktów kasowych,
e) prowadzenia „Książki meldunków stałych dyżurów”,
f) obsługa systemów alarmowych: sygnalizacji pożaru i innych urządzeń zainstalowanych w obiektach Zamawiającego,
g) w wypadku napadu lub pożaru albo innych zagrożeń dla chronionego życia i mienia – powiadomienie odpowiednich służb i wyznaczonych pracowników Zamawiającego,
h) powiadamianie kierownictwa Zamawiającego oraz odpowiednich służb o zauważonych awariach instalacji wodociągowej, kanalizacyjnej, elektrycznej,
i) sprawdzanie korytarzy i pomieszczeń ogólnodostępnych pod kątem pozostawienia przedmiotów budzących podejrzenie spowodowania wybuchu lub wywołania pożaru albo innej awarii,
j) sprawdzanie prawidłowości zamknięć i zabezpieczeń budynków, włączenie i wyłączenie oświetlenia zewnętrznego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zasady oceny ofert:
C = ( C min )/(C o) x 100 pkt
gdzie:
C – Cena
C min – najniższa cena brutto ze złożonych ofert
C o – cena oferty ocenianej brutto
W kryterium Cena (C), oferta z najniższą ceną otrzyma maksymalną liczbę punktów -100 punktów- a pozostałe oferty po matematycznych przeliczeniu w odniesieniu do najniższej ceny odpowiednio mniej. Przy czym 1% odpowiada 1 pkt. Podstawą przyznania punktów w kryterium „cena’ będzie cena oferowana brutto podana przez wykonawcę w Formularzu Ofertowym,
Cena ofertowa brutto musi uwzględniać wszelkie koszty, jakie wykonawca poniesie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
w odniesieniu do tego warunku Zamawiający nie określa minimalnych poziomów zdolności;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Zamawiający uzna wyżej wymieniony warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada aktualną koncesję na prowadzenie działalności w zakresie usług ochrony osób i mienia wydaną przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji zgodnie z Ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2021 r., poz. 1995 z późn. zm.).
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca spełni warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej, jeśli przedstawi oświadczenie wraz z dokumentem potwierdzającym zawarcie umowy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 100.000 zł i. Wykonawca musi posiadać dokument potwierdzający opłacenie polisy.
4) Zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu do składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje) co najmniej dwie usługi rozumiane jako dwie umowy/dwa zamówienia o wartości brutto co najmniej 100.000 zł (słownie: sto tysięcy zł) w odniesieniu do jednej umowy/jednego zamówienia polegającej na świadczeniu bezpośredniej ochrony fizycznej osób i mienia.
W przypadku wykazania się przez Wykonawcę doświadczeniem w zakresie usługi wykonywanej (będącej w trakcie realizacji), Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli do upływu terminu składania ofert usługa została wykonana na kwotę nie mniejszą niż 100.000 zł brutto.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu wykazania braku podstaw wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca złożył aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania – zgodnie z Załącznikiem nr 4 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) aktualną koncesję na prowadzenie działalności w zakresie usług ochrony osób i mienia wydaną przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji zgodnie z Ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2021 r., poz. 1995 z późn. zm.),
2) dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 100.000 zł wraz z dokumentem potwierdzającym opłacenie polisy.
3) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy usługi te zostały lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych, referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy przed terminem składania ofert.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
3. Wszelka korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem.
4. Dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika powinien zawierać:
1) wskazanie postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,
2) wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia,
3) ustanowionego pełnomocnika oraz
4) zakres jego umocowania.
5. Pełnomocnictwo sporządza się w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Jeżeli pełnomocnictwo zostało sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym – mocodawcy, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej.
6. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, których mowa w Rozdziale IX SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
7. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 i art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
8. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.