BZP: Opracowanie projektu planu ogólnego dla Gminy Dobrodzień wraz z udziałem w czynnościach związanych z jego sporządzeniem.
15.11.2024
2024/BZP 00596669/01
Gmina Dobrodzień
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Opracowanie projektu planu ogólnego dla Gminy Dobrodzień wraz z udziałem w czynnościach związanych z jego sporządzeniem.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Dobrodzień
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398630
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Wolności 1
1.5.2.) Miejscowość: Dobrodzień
1.5.3.) Kod pocztowy: 46-380
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.7.) Numer telefonu: 34-3575100
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@dobrodzien.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.dobrodzien.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Opracowanie projektu planu ogólnego dla Gminy Dobrodzień wraz z udziałem w czynnościach związanych z jego sporządzeniem.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-419e380a-72d8-4560-8f2b-68f319fcef6c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00596669
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00056538/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Opracowanie planu ogólnego dla Gminy Dobrodzień
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-419e380a-72d8-4560-8f2b-68f319fcef6c3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej - przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3. Zamawiający może również komunikować się z wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: urzad@dobrodzien.pl lub m.podlaska@dobrodzien.pl.
4. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych za pomocą poczty elektronicznej, na wskazany w punkcie 3 adres e-mail (nie dotyczy składania ofert).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej - przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3. Zamawiający może również komunikować się z wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: urzad@dobrodzien.pl lub m.podlaska@dobrodzien.pl.
4. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych za pomocą poczty elektronicznej, na wskazany w punkcie 3 adres e-mail (nie dotyczy składania ofert). Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub w konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452).
5. Dokumenty i oświadczenia elektroniczne składane w niniejszym postępowaniu oraz ich forma, sposób sporządzania i przekazywania zostały określone przez zamawiającego w rozdziale II podrozdziale 9 i 11 SWZ, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 maja 2024 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 773), z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki.
6. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w rozdziale II podrozdziale 9 SWZ składane w niniejszym postępowaniu, których forma, sposób sporządzania i przekazywania zostały przez zamawiającego tam określone, przekazywane w niniejszym postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
a. w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 maja 2024 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 773) i przekazuje się jako załącznik, lub
b. jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
7. Korespondencję uważa się za przekazaną w terminie, jeżeli dotrze do zamawiającego przed upływem wymaganego terminu. Każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdzi fakt otrzymania wiadomości elektronicznej.
8. Osoby wskazane do porozumiewania się z wykonawcami w zakresie dotyczącym przedmiotu zamówienia: Radosław Kulesza, tel. 34 35 75 100 wew. 33, e-mail: r.kulesza@dobrodzien.pl. w zakresie dotyczącym zagadnień proceduralnych: Małgorzata Podlaska, tel. 34 35 75 100 wew. 36, e-mail: m.podlaska@dobrodzien.pl.
9. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem tel. (22) 458 77 99 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
10. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Dobrodzień, Plac Wolności 1, 46-380 Dobrodzień, tel.: 34 35 75 100, faks: 34 35 75 100 wew. 30, e-mail: urzad@dobrodzien.pl.
2. Kontakt do inspektora ochrony danych osobowych w Gminie Dobrodzień: Plac Wolności 1, 46-380 Dobrodzień, tel.: 791 050 012, e-mail: iod@dobrodzien.pl.
3. Odbiorcami przekazanych przez wykonawcę danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym zostanie udostępniona dokumentacja postępowania zgodnie z art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp, a także art. 6 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
4. Dane osobowe wykonawcy zawarte w protokole postępowania będą przechowywane przez okres 4 lat, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
5. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
6. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób z automatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
7. Posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących,
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych*,
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO**,
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
8. Klauzula informacyjna, o której mowa w art. 13 ust. 1 i 2 RODO znajduje się w FORMULARZU OFERTOWYM.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.
2. W przypadku gdy wniesienie żądania dotyczącego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postępowania lub załącznikach do tego protokołu, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zamawiający nie udostępnia tych danych, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozporządzenia 2016/679.
3. Nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
4. Posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO,
b) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RG.271.16.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia stanowi:
1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie projektu planu ogólnego gminy Dobrodzień wraz z udziałem w czynnościach związanych z jego sporządzeniem (na podstawie uchwały inicjującej nr Nr VIII/46/2024 Rady Miejskiej w Dobrodzieniu z dnia 29 października 2024 r.), na zasadach i w terminach określonych w :
a) „projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego” zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ;
b) „harmonogramem rzeczowo - finansowy realizacji przedmiotu umowy ”, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do Umowy
c) „umową powierzenia przetwarzania danych osobowych”, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do Umowy
d) Formularzem ofertowym, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ.
2. Plan będący przedmiotem zamówienia, nie będzie obejmował Gminnych standardów dostępności infrastruktury społecznej o której mowa w art. 13f ustawy PiPZ.
3. Opracowanie planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1130 z późn. zm.) zwanej dalej ustawą o PiZP, a w szczególności z przepisami art. 13a, 13b, 13c, 13d, 13e, 13 g, 13 i, 13 j, 13 k, 13m, które weszły w życie w dniu 24 września 2023 r. a także przepisami wykonawczymi do tej ustawy.
4. Formę opracowania, sposób wykonania i zakres zamówienia określono w projekcie umowy wraz jej załącznikami. Zamówienie musi być realizowane zgodnie z poszczególnymi etapami wskazanymi w HARMONOGRAMIE RZECZOWO-FINANSOWYM stanowiącym załącznik nr 1 do umowy w sprawie zamówienia publicznego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-29
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Informacja o warunkach udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia:Na podstawie art. 112 ust. 2 o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie określa tego warunku.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Zamawiający nie określa tego warunku.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiający nie określa tego warunku
4) zdolności technicznej lub zawodowej
Minimalny poziom zdolności:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że (oświadczenie tabela w formularzu ofertowym załącznik nr 1):
1) w okresie ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, przed upływem terminu składania ofert wykonał należycie:
a) co najmniej jeden projekt studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego (zmiany studium) dla obszaru całej gminy miejskiej albo miejsko-wiejskiej lub
b) co najmniej jeden projekt zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego obejmujący obszar o powierzchni co najmniej 50 ha w granicach miasta lub
c) co najmniej jeden projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego obszar o powierzchni co najmniej 50 ha w granicach miasta,
2) dysponuje osobą, który będzie uczestniczyć w realizacji przedmiotu zamówienia jako projektant główny, spełniającą jeden z warunków określonych w art. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, która wykonała w okresie ostatnich pięciu lat:
a) co najmniej 1 (jeden) projekt studium (zmiany studium) uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego dla obszaru całej gminy miejskiej lub miejsko-wiejskiej lub
b) wykonał co najmniej 1 (jeden) projekt zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego obejmujący obszar o powierzchni co najmniej 50 ha w granicach miasta lub
c) wykonał co najmniej 1 (jeden) projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmujący obszar o powierzchni co najmniej 50 ha w granicach miasta.
UWAGA: Powyższe warunki wskazana przez Wykonawcę osoba winna spełniać samodzielnie w pełnym z w/w zakresów.
UWAGA: W przypadku, jeżeli usługa wykonywana jest „do dnia dzisiejszego” dla obliczenia okresu doświadczenia należy wziąć pod uwagę okres od dnia rozpoczęcia usługi do dnia, w którym upłynął termin składania ofert.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: • Załącznik nr 1 - Formularz ofertowy, który zawiera: Oświadczenie dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej (spełnienie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie żąda, by Wykonawca złożył z ofertą przedmiotowe środki dowodowe.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Dokumenty, które należy załączyć do oferty:• Załącznik nr 1 - Formularz ofertowy, który zawiera: Oświadczenie dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej (spełnienie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia).
• Załącznik nr 2 - Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania
• Załącznik nr 3 - Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby (jeżeli jest wymagane)
• Pełnomocnictwo (jeżeli jest wymagane)
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku:• Pełnomocnik lub lider: wykonawcy występujący wspólnie (np. konsorcjum lub spółka cywilna) są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego,
• Korespondencja: wszelka korespondencja będzie prowadzona przez zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem,
• Wadium: dopuszcza się, aby wadium zostało wniesione przez pełnomocnika (np. lidera) lub przez jeden z podmiotów występujących wspólnie.
Oświadczenie składają odrębnie:
- wykonawca/każdy spośród wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
- podmiot trzeci, na którego potencjał powołuje się wykonawca celem potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim podmiot udostępnia swoje zasoby wykonawcy.
Zobowiązanie podmiotu trzeciego
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
• zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
• sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia.