BZP: „Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Staszów i jednostek budżetowych Gminy Staszów w okresie od 01.01.2025 r. do 31.12.2028 r.”.
15.11.2024
2024/BZP 00597042/01
GMINA STASZÓW
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Staszów i jednostek budżetowych Gminy Staszów w okresie od 01.01.2025 r. do 31.12.2028 r.”.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA STASZÓW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 830409749
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Opatowska 31
1.5.2.) Miejscowość: Staszów
1.5.3.) Kod pocztowy: 28-200
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL722 - Sandomiersko-jędrzejowski
1.5.7.) Numer telefonu: 158648305
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bzp@staszow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.staszow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Staszów i jednostek budżetowych Gminy Staszów w okresie od 01.01.2025 r. do 31.12.2028 r.”.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-26cb8702-4e51-4b52-9b2d-417accf02a44
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00597042
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00063073/12/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.7 Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Staszów i jednostek budżetowych Gminy Staszów w okresie od 01.01.2025r. do 31.12.2028r.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/staszow3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/staszow
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem platformy zakupowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/staszow
2. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
3. Oferta, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowe środki dowodowe, w tym oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust.4 ustawy Pzp oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 ustawy Pzp, zwane dalej „zobowiązaniem podmiotu udostępniającego zasoby”, pełnomocnictwo, dokumenty, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, z zastrzeżeniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych.
4. W sytuacji awarii platformy zakupowej lub przerwy technicznej w jej działaniu Zamawiający może również komunikować się z wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej na adres: bzp@staszow.pl z zastrzeżeniem, że komunikacja za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: bzp@staszow.pl nie może dotyczyć składania ofert - pojemność jednej wiadomości na skrzynce do 30 MB.
5. Zamawiający będzie przekazywał informacje Wykonawcom przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem platformy zakupowej, przy przedmiotowym postępowaniu. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany SWZ, zmiany terminu składania i otwarcia ofert zamawiający będzie zamieszczał na platformie zakupowej w sekcji “Komunikaty”.
6. Korespondencja której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca będzie przekazywana za pośrednictwem platformy zakupowej do tego konkretnego Wykonawcy.
7. Zamawiający, określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformie zakupowej, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości co najmniej 256 kbit/s,
b) komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje.
c) zainstalowana przeglądarka internetowa, EDGE, Chrome lub FireFox w najnowszej dostępnej wersji,
d) włączona obsługa JavaScript, akceptująca pliki typu „cookies”,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader, lub inny obsługujący format plików .pdf.
f) platforma działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej – kodowanie UTF 8,
g) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar
h) platforma jest zoptymalizowana dla minimalnej rozdzielczości ekranu 1024x768 pikseli.
8. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, akceptuje warunki korzystania z platformy zakupowej, określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod adresem https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący.
9. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformy zakupowej dotyczące w szczególności logowania, pobrania dokumentacji, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu platformy zakupowej znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
Szczegółowe informacje określa SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający informuje, że:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Gmina Staszów (ul. Opatowska 31, 28-200 Staszów, telefon kontaktowy: 15 864 83 05);
2) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu e-mail: inspektor@cbi24.pl lub pisemnie na adres Administratora;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji praw oraz obowiązków wynikających z przepisów prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia na: „Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Staszów i jednostek budżetowych Gminy Staszów w okresie od 01.01.2025 r. do 31.12.2028 r.” oraz zawarcia umowy, a podstawą prawną ich przetwarzania jest obowiązek prawny stosowania sformalizowanych procedur udzielania zamówień spoczywający na Zamawiającym jako jednostce sektora finansów publicznych - ustawa z dnia 11 września 2019 roku - Prawo zamówień publicznych (t.j.Dz. U. z 2024 r. poz. 1320) - zwana dalej ustawa Pzp;
4) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp oraz podmioty którym Administrator powierzył przetwarzanie danych osobowych na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych tj. OpenNexus Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres obowiązywania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały okres obowiązywania umowy; przekazane dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu, dla którego dane te zostały przekazane, a po tym czasie – w zakresie przewidzianym w przepisach powszechnie obowiązującego prawa;
6) Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7) W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
8) Posiada Pani/Pan:
-na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
-na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych *;
-na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **;
-prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9) Nie przysługuje Pani/Panu:
-w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
-prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
-na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Cd. w SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BZP.271.38.15.2024.III
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest „Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Staszów i jednostek budżetowych Gminy Staszów w okresie od 01.01.2025 r. do 31.12.2028 r.”, która obejmuje następujące jednostki:
1) Gmina Staszów jako jednostka samorządu terytorialnego i Urząd Miasta i Gminy w Staszowie ul. Opatowska 31, 28-200 Staszów
2) Zespół Placówek Oświatowych - Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 im. T. Kościuszki i Przedszkole nr 4 im. T. Kościuszki w Staszowie ul. Wysoka 39, 28-200 Staszów,
3) Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. Ignacego Jana Paderewskiego w Staszowie ul. Niepodległości 4, 28 - 200 Staszów,
4) Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 im. Hieronima Łaskiego w Staszowie ul. Mickiewicza 40, 28-200 Staszów,
5) Przedszkole nr 3 im. Papieża Jana Pawła II w Staszowie ul. Jana Pawła II 17a, 28-200 Staszów,
6) Przedszkole nr 8 im. Jana Christiana Andersena z Oddziałami Integracyjnymi w Staszowie ul. Kilińskiego 20, 28-200 Staszów,
7) Publiczna Szkoła Podstawowa im. Papieża Jana Pawła II w Czajkowie, Czajków Południowy 133, 28-200 Staszów,
8) Zespół Placówek Oświatowych - Publiczna Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki i Przedszkole w Koniemłotach, ul. Staszowska 7, 28-200 Staszów,
9) Zespół Placówek Oświatowych - Publiczna Szkoła Podstawowa im. Stefana Żeromskiego i Przedszkole w Kurozwękach, ul. Szydłowska 9, 28-200 Staszów,
10) Zespół Placówek Oświatowych - Publiczna Szkoła Podstawowa i Przedszkole w Mostkach, Mostki 56, 28-200 Staszów,
11) Zespół Placówek Oświatowych - Publiczna Szkoła Podstawowa i Przedszkole w Wiązownicy Dużej, Wiązownica Duża 135, 28-200 Staszów,
12) Zespół Placówek Oświatowych - Publiczna Szkoła Podstawowa im. Oddziału Partyzanckiego AK „Jędrusie” i Przedszkole w Smerdynie, Smerdyna 100, 28-200 Staszów,
13) Żłobek w Staszowie ul. Kilińskiego 20, 28-200 Staszów
14) Klub Dziecięcy „Wesoły Pajacyk” 28-200 Staszów, ul Jana Pawła II 17a,
15) Ośrodek Sportu i Rekreacji w Staszowie ul. Mickiewicza 40, 28-200 Staszów,
16) Ośrodek Pomocy Społecznej w Staszowie ul. Wschodnia 13, 28-200 Staszów,
17) Placówka Wsparcia Dziennego w Staszowie – Świetlica „Jutrzenka”, ul. Szkolna 14, 28-200 Staszów,
18) Centrum Integracji Społecznej w Staszowie, ul. Parkowa 6, 28-200 Staszów,
19) Żłobek „Świat Dziecka”, 28-200 Staszów, ul. Jana Pawła II 17a,
20) Klub Dziecięcy „Świat Dziecka”, 28-200 Staszów, ul. Jana Pawła II 17a,
21) Środowiskowy Dom Samopomocy, 28-200 Staszów ul. Wschodnia 13,
22) Centrum Usług Wspólnych w Staszowie, 28-200 Staszów ul. Wysoka 39,
23) Centrum Opiekuńczo-Mieszkalne w Staszowie, 28-200 Staszów ul. Poziomkowa 2.
1. Zakres zamówienia dla Gminy jako jednostki samorządu terytorialnego i Urzędu Miasta i Gminy w Staszowie jako jednostki budżetowej oraz jednostek organizacyjnych Gminy obejmuje:
a) otwarcie i prowadzenie rachunków podstawowych i pomocniczych w PLN na podstawie dyspozycji Zamawiającego złożonej w formie wniosku elektronicznego,
b) realizację przelewów w formie elektronicznej,
c) realizację przelewów w formie elektronicznej na rachunki prowadzone w banku prowadzącym obsługę rachunku, w czasie rzeczywistym,
d) umożliwienie w przypadku awarii systemu elektronicznego realizacji przelewów w formie papierowej na formularzu standardowym,
e) realizowanie przelewów złożonych w formie papierowej w dniu ich złożenia lub w dniu wskazanym w dyspozycji jako data do realizacji,
f) przyjmowania wpłat gotówkowych od Zamawiającego i osób trzecich na rachunki Zamawiającego,
g) dokonywanie wypłat gotówkowych z rachunku bankowego przez osoby upoważnione do dokonywania wypłat w imieniu Zamawiającego,
h) obsługi upoważnionych pracowników Urzędu Miasta i Gminy Staszów oraz jednostek organizacyjnych Gminy, w zakresie operacji gotówkowych, poza kolejnością w placówce banku, w oddzielnym pomieszczeniu, zapewniającym bezpieczeństwo kasjerom,
i) zapewnienia integracji systemu bankowości elektronicznej z systemem finansowo-księgowym Urzędu Miasta i Gminy Staszów i gminnych jednostek organizacyjnych, która pozwoli na import danych adresowych i informacji o rachunkach, eksport poleceń przelewów, import potwierdzeń przelewów i import wyciągów bankowych w formie elektronicznej w formacie „MT940”,”Eliksir” itp.,
j) możliwość generowania w systemie wyciągów bankowych z ustaleniem salda i dokładnego opisu dokonanej operacji na każdy dzień roboczy. W odniesieniu do wpłat płatników/podatników wyciągi bankowe winny zawierać wszelkie dane umożliwiające dokładną identyfikację osoby wpłacającej, rodzaj należności (treść operacji), datę wpłaty.
k) zapewnienie możliwości uruchomienia i prowadzenia w systemie wirtualnych, kontrahenckich rachunków bankowych służących obsłudze „płatności masowych” z tytułu podatków i opłat pobieranych przez Miasto i Gminę Staszów.
l) oprocentowaniu środków pieniężnych na rachunkach bankowych podstawowych jak i pomocniczych w wysokości odpowiadającej zmiennej stopie WIBID 1M z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego miesiąc, za który odsetki są naliczane, pomniejszonej o stałą marżę Banku - współczynnik „X” określony w ofercie. Kapitalizacja odsetek następować będzie raz na koniec danego miesiąca tj. w ostatnim dniu kalendarzowym. Współczynnik „X” będzie stały w okresie obowiązywania umowy.
W przypadku gdy wartość stopy WIBID 1M pomniejszona o marżę Wykonawcy będzie mniejsza niż 0%, uznaje się, że środki zgromadzone na rachunkach nie są oprocentowane.
Uwaga:
Oprocentowanie rachunków – stała marża Banku współczynnik „X” stanowi kryterium oceny ofert. Szczegółowe informacje dotyczące sposobu oceny ofert, zawarto w pkt 21 SWZ.
2. Umożliwienie Zamawiającemu podglądu na wszystkie swoje uruchomione rachunki bankowe oraz rachunki jednostek budżetowych wskazanych przez Zamawiającego.
3. Zapewnienie możliwości umieszczania w danym dniu wolnych środków pieniężnych przez Zamawiającego (łącznie z wpływami z ostatniej sesji rozliczanej przez bank) wraz z wpływami z konsolidacji na lokatach terminowych oraz lokatach typu overnight i weekendowych (dotyczy wyłącznie rachunku bankowego budżetu Gminy). Oprocentowanie środków pieniężnych oparte będzie na zmiennej stawce WIBID 1M dla złotowych depozytów międzybankowych o wartości notowania z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego miesiąc za który odsetki są naliczane, skorygowanej o marżę banku w wysokości podanej w % w ofercie przetargowej:
a) współczynnik „Y” dla lokat terminowych,
b) współczynnik „W” dla lokat w rachunku bieżącym typu overnight i weekendowych.
W przypadku gdy wartość stopy WIBID 1M pomniejszona o marżę Wykonawcy będzie mniejsza niż 0%, uznaje się, że środki zgromadzone na rachunkach nie są oprocentowane.
Odsetki będą dopisywane na koniec miesiąca na rachunek podstawowy jednostki, a wyliczane według faktycznej liczby dni, w stosunku do których odsetki te są należne. Zamawiający zastrzega sobie prawo odmiennych uregulowań w stosunku do wybranych rachunków bankowych w zakresie dopisywania odsetek. Do obliczania odsetek przyjmuje się, że rok liczy 365 dni.
Uwaga:
Oprocentowanie lokat – stała marża Banku współczynnik „Y” oraz oprocentowanie lokat w rachunku bieżącym typu overnight i weekendowych – stała marża Banku współczynnik „W” stanowią kryterium oceny ofert. Szczegółowe informacje dotyczące sposobu oceny ofert, zawarto w pkt 21 SWZ.
4. Udzielanie kredytu odnawialnego krótkoterminowego w rachunku podstawowym budżetu Gminy Staszów.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 9 SWZ.
Przedmiotowe zamówienie musi być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz warunkami zawartymi w SWZ.
Zamawiający nie wymaga:
- odbycia przez Wykonawcę wizji lokalnej lub,
- sprawdzenia przez Wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u Zamawiającego.
Uwaga:
Zaleca się zapoznanie z terenem, objętym przedmiotowym zamówieniem.
Szczegółowe informacje określa SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66110000-4 - Usługi bankowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2028-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, polegających na powtórzeniu podobnych usług, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego, m.in. w sytuacji utworzenia nowych jednostek organizacyjnych Gminy, dotychczasowemu wykonawcy usług w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego.
Całkowita wartość zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług została uwzględniona przy obliczeniu wartości niniejszego zamówienia.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 2. Sposób oceny ofert:
Wzory dla obliczenia punktacji w poszczególnych kryteriach:
Kryterium A - Cena obsługi bankowej
Maksymalna ilość punktów, jaką można uzyskać w kryterium A wynosi 60 pkt.
Sposób obliczania ilości punktów uzyskanych w kryterium A:
An
ilość punktów (A)=------x 60
Ab
gdzie:
An – najniższa cena obsługi bankowej ze wszystkich ofert ważnych,
Ab – cena obsługi bankowej oferty badanej,
Kryterium B - Oprocentowanie rachunków
Maksymalna ilość punktów, jaką można uzyskać w kryterium B wynosi 10 pkt.
(…)
Sposób obliczania ilości punktów uzyskanych w kryterium B:
WIBID1M 5,62% – Bb
ilość punktów (B)=----------------------------------- x 10
WIBID1M 5,62% – Bn
gdzie:
Bb – współczynnik „X” oferty badanej,
Bn – najniższy oferowany współczynnik „X” ze wszystkich ofert ważnych
Uwaga:
Wykonawca powinien zaoferować wysokość współczynnika „X” w procentach, do dwóch miejsc po przecinku.
W przypadku gdy zaoferowany współczynnika „X” będzie większy niż przyjęty na potrzeby oceny ofert WIBID 1M 5,62% oferta będzie podlegać odrzuceniu.
W przypadku braku zaoferowania przez Wykonawcę współczynnika „X” oferta wykonawcy będzie podlegała odrzuceniu.
Kryterium C – Oprocentowanie lokat terminowych
Maksymalna ilość punktów jaką można uzyskać w tym kryterium wynosi 10 pkt.
(…)
Sposób obliczania ilości punktów uzyskanych w kryterium C:
WIBID1M 5,62% – Cb
ilość punktów (C)=----------------------------------- x 10
WIBID1M 5,62% – Cn
gdzie:
Cb – współczynnik „Y” oferty badanej,
Cn – najniższy oferowany współczynnik „Y” ze wszystkich ofert ważnych
Uwaga:
Wykonawca powinien zaoferować wysokość współczynnika „Y” w procentach, do dwóch miejsc po przecinku.
W przypadku gdy zaoferowany współczynnika „Y” będzie większy niż przyjęty na potrzeby oceny ofert WIBID 1M 5,62% oferta będzie podlegać odrzuceniu.
W przypadku braku zaoferowania przez Wykonawcę współczynnika „Y” oferta wykonawcy będzie podlegała odrzuceniu.
Kryterium D – Oprocentowanie lokat w rachunku typu overnight i weekend
Maksymalna ilość punktów jaką można uzyskać w tym kryterium wynosi 10 pkt.
(…)
Sposób obliczania ilości punktów uzyskanych w kryterium D:
WIBID1M 5,62% – Db
ilość punktów (D)=----------------------------------- x 10
WIBID1M 5,62% – Dn
gdzie:
Db – współczynnik „W” oferty badanej,
Dn – najniższy oferowany współczynnik „W” ze wszystkich ofert ważnych
Uwaga:
Wykonawca powinien zaoferować wysokość współczynnika „W” w procentach, do dwóch miejsc po przecinku.
W przypadku gdy zaoferowany współczynnika „W” będzie większy niż przyjęty na potrzeby oceny ofert WIBID 1M 5,62% oferta będzie podlegać odrzuceniu.
W przypadku braku zaoferowania przez Wykonawcę współczynnika „W” oferta wykonawcy będzie podlegała odrzuceniu.
Kryterium E – Oprocentowanie kredytu odnawialnego krótkoterminowego w rachunku
podstawowym Gminy Staszów
(…)
Sposób obliczania ilości punktów uzyskanych w kryterium E:
WIBOR 1M 5,82% + En
ilość punktów (E)=----------------------------------- x 10
WIBOR 1M 5,82% + Eb
gdzie:
En – najniższy oferowany współczynnik „Z” ze wszystkich ofert ważnych
Eb – współczynnik „Z” oferty badanej,
Uwaga:
Wykonawca powinien zaoferować wysokość współczynnika „Z” w procentach, do dwóch miejsc po przecinku.
W przypadku braku zaoferowania przez Wykonawcę współczynnika „Z” oferta wykonawcy będzie podlegała odrzuceniu.
Łączna ilość punktów dla każdej oferty stanowić będzie sumę punktów uzyskanych w poda-nych wyżej kryteriach.
X = A + B + C + D + E
gdzie:
X – łączna liczba uzyskanych punktów
Obliczenia dokonywane będą poprzez zaokrąglenia do dwóch miejsc po przecinku.
Szczegółowe informacje określa SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Oprocentowanie rachunków
4.3.6.) Waga: 10,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Oprocentowanie lokat terminowych
4.3.6.) Waga: 10,00
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Oprocentowanie lokat w rachunku typu overnight i weekend
4.3.6.) Waga: 10,00
Kryterium 5
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Oprocentowanie kredytu odnawialnego krótkoterminowego w rachunku podstawowym Gminy Staszów
4.3.6.) Waga: 10,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie określa wymagań w tym zakresie.
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Zamawiający w zakresie warunku dotyczącego posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej wymaga posiadania uprawnień, do wykonywania czynności bankowych, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku – Prawo Bankowe (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 2488 ze zm.).
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiający nie określa wymagań w tym zakresie.
d) Zdolności technicznej lub zawodowej.
Zamawiający nie określa wymagań w tym zakresie.
Szczegółowe informacje określa SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu zamawiający żąda:
a) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 SWZ,
b) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust.1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
1) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o którym mowa w pkt. 1b) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on winnej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
2) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 1b), lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa w art.108 ust. 1pkt 1, 2 i 4, art. 109 ust.1 pkt 1, 2 lit. a i b oraz pkt 3 ustawy Pzp, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument miał dotyczyć. Zapis pkt 3 stosuje się.
Szczegółowe informacje określa SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu do-tyczących wymaganych uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów zamawiający żąda:
a) odpowiedniego zezwolenia, licencji, koncesji lub potwierdzenia wpisu do rejestru dzia-łalności regulowanej, jeżeli ich posiadanie jest niezbędne do świadczenia określonych usług w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
Szczegółowe informacje określa SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Wypełniony formularz oferty według załącznika nr 1 SWZ.2. oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust.1 ustawy Pzp w zakresie wskazanym przez zamawiającego we wzorze stanowiącym załącznik nr 2 SWZ (w zakresie niepodlegania wykluczeniu),
3. oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust.1 ustawy Pzp w zakresie wskazanym przez zamawiającego we wzorze stanowiącym załącznik nr 3 SWZ (w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu).
Oświadczenia, o których mowa w art.125 ust. 1 ustawy Pzp, stanowią dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia, spełnianie warunków udziału w postępowaniu odpowiednio na dzień składania ofert, tymczasowo zastępując wymagane przez zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
Oświadczenia o których mowa w pkt. 2) i 3) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
4. zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 SWZ (jeżeli dotyczy),
5. oświadczenie o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, (dotyczy podmiotów udostępniających zasoby), zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 SWZ (jeżeli dotyczy),
6. oświadczenie o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp - dotyczy wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6 SWZ (jeżeli
dotyczy),
7. wadium, (jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej),
8. dokument określający zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy/wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego/podmiotu udostępniającego zasoby - pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo(a) - umocowanie do reprezentacji wykonawcy w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio z odpisu z właściwego rejestru, albo z centralnej ewidencji informacji o działalności gospodarczej (przykładowo: KRS, CEIDG) ogólnie dostępnego na stronach internetowych ogólnodostępnych baz danych. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do oferty należy załączyć dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego (jeżeli dotyczy).
Szczegółowe informacje określa SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 1 000,00 zł, w formach i w terminie określonych w SWZ, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych.6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2. W przypadku składania oferty przez wykonawców występujących wspólnie, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia.
3. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców, wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4. Zamawiający nie wymaga szczególnych, sposobów spełniania przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunków udziału w postępowaniu.
5. W odniesieniu do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zamawiający nie określa wymagań związanych z realizacją zamówienia w inny sposób niż w odniesieniu do pojedynczych wykonawców.
6. Zgodnie z art. 125 ust. 4 ustawy Pzp, w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, zgodnie z załącznikiem nr 2 i 3 SWZ, składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te mają potwierdzać brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
7. Jeżeli oferta wykonawców, wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, została wybrana, zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
8. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli zabezpieczenie było wymagane, zgodnie z art. 445 ust.1ustawy Pzp.
9. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
10. W przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 3 ustawy Pzp, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty, zgodnie z art.117 ust. 4 ustawy Pzp - oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy, zgodnie z załącznikiem nr 6 SWZ.
11. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez poszczególnych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia kluczowych zadań dotyczących:
1) zamówień na roboty budowlane lub usługi;
2) prac związanych z rozmieszczeniem i instalacją, w ramach zamówienia na dostawy,
zgodnie z art. 60 ustawy Pzp.
Szczegółowe informacje określa SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Dopuszczalna jest zmiana Umowy, która nie wpłynie na ogólny charakter Umowy, w przypadku zaistnienia następujących okoliczności, na warunkach określonych poniżej:1) zmiany przepisów prawa, z którymi związana jest realizacja niniejszej Umowy;
2) nałożenia na Zamawiającego dodatkowych zadań lub zmiany jego struktury organizacyjnej;
3) wprowadzenia modyfikacji bądź wymianę systemów informatycznych Zamawiającego, w tym systemu finansowo-księgowego;
4) zmiany wynagrodzenia Wykonawcy w następstwie zmiany:
a) stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego;
b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (tekst jednolity Dz. U. z 2020, poz. 2207 ze zm.);
c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne;
d) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych
– o ile zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania Zamówienia przez Wykonawcę.
2. Aby dokonać zmiany wynagrodzenia Wykonawcy w następstwie zmiany przepisów, o których mowa w ust. 1 pkt 4 lit. b-d, konieczne jest złożenie pisemnego wniosku, przy czym:
a) Wykonawca zobowiązany jest wykazać wzrost kosztów przedstawiając szczegółową kalkulację wynagrodzeń w odniesieniu do okresu poprzedzającego wejście w życie zmienionych przepisów wraz z oświadczeniem o liczbie i wymiarze etatów pracowników realizujących zamówienie;
b) na wniosek Zamawiającego Wykonawca w terminie 14 dni zobowiązany jest przedstawić kalkulację kosztów, o której mowa w lit. a), gdy zmiana przepisów będzie prowadziła do zmniejszenia kosztów związanych z realizacją Umowy;
c) Zamawiający zobowiązany jest dokonać weryfikacji kalkulacji Wykonawcy w terminie 14 dni od dnia jej złożenia;
d) Zamawiający uprawniony jest w każdym czasie do weryfikacji kalkulacji oraz oświadczenia Wykonawcy, a także żądania dokumentów potwierdzających kalkulację, w szczególności środków dowodowych określonych w § 6 ust. 3;
e) zmiana wynagrodzenia następuje maksymalnie o kwotę, jaka wynika ze zmiany przepisów prawa.
3. Zmiana stawki podatku VAT nie dotyczy Wykonawców, którzy nie są płatnikami podatku VAT.
4. Zmiana wynagrodzenia następuje od kolejnego miesiąca rozliczeniowego, w którym został złożony wniosek o zmianę wynagrodzenia, jednak nie wcześniej niż od dnia obowiązywania zmienionych przepisów.
5. Zmiany wynagrodzenia, o których mowa powyżej, mogą zostać wprowadzone najwcześniej po upływie 12 miesięcy realizacji umowy, wyłącznie w odniesieniu do usług niewykonanych.
6. Wprowadzenie zmian do Umowy jest możliwe po spełnieniu łącznie następujących warunków:
a) zgodnego oświadczenia Stron;
b) zachowania formy pisemnej zmiany;
c) zgodności zmiany z przepisami prawa, a w szczególności z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych.
7. Zamawiający przewiduje możliwość zwiększenia lub zmniejszenia zakresu rzeczowego zadania w sytuacji likwidacji lub utworzenia bądź zmian organizacyjnych istniejących jednostek organizacyjnych Zamawiającego. Zwiększenie o nie mniej niż o jedną jednostkę organizacyjną lub zmniejszenie o nie więcej niż o cztery jednostki organizacyjne przy czym minimalna wartość świadczenia nie może ulec obniżeniu poniżej 80% wartości świadczenia.
8. Zmiana Umowy dokonana z naruszeniem przepisów ustawy Pzp podlega unieważnieniu.
Szczegółowe informacje określa SWZ, w tym projektowane postanowienia umowy, stanowiące załącznik nr 8 SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-11-25 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/staszow
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-11-25 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-12-24
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Kryterium 14.3.5.) Nazwa kryterium: A – Cena obsługi bankowej – 60 %