BZP: Świadczenie przez wykonawcę pomocy prawnej na rzecz zamawiającego mającej charakter bieżącej obsługi prawnej ZDW w Opolu w zakresie zadań i obowiązk. realizowanych przez zamawiając. w okresie 24 m-cy
15.11.2024
2024/BZP 00597337/01
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu z up. Województwa Opolskiego
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie przez wykonawcę pomocy prawnej na rzecz zamawiającego mającej charakter bieżącej obsługi prawnej ZDW w Opolu w zakresie zadań i obowiązk. realizowanych przez zamawiając. w okresie 24 m-cy
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu z up. Województwa Opolskiego
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000126528
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Oleska 127
1.5.2.) Miejscowość: Opole
1.5.3.) Kod pocztowy: 45-231
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.7.) Numer telefonu: 774591800
1.5.8.) Numer faksu: 774581352
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@zdw.opole.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.zdw.opole.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
administracja samorządowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
zarządzanie drogami wojewódzkimi
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie przez wykonawcę pomocy prawnej na rzecz zamawiającego mającej charakter bieżącej obsługi prawnej ZDW w Opolu w zakresie zadań i obowiązk. realizowanych przez zamawiając. w okresie 24 m-cy
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6f31b5d7-27d1-4940-ab31-0dad108b453c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00597337
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00023019/27/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.9 Świadczenie przez wykonawcę pomocy prawnej na rzecz zamawiającego, mającej charakter bieżącej obsługi prawnej ZDW w Opolu w zakr zadań i obowiązków realizowanych przez zamawiającego w okresie 24 m-cy
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl lub poprzez adres profilu nabywcy: https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_opole, w tym dokumentacja dostępna do pobrania pod wskazanym adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/10014403.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl lub poprzez adres profilu nabywcy: https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_opole, w tym dokumentacja dostępna do pobrania pod wskazanym adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1001440
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Korzyst. z platformy przez wykon. jest bezpłatne. 2. Za datę wpływu ośw., wniosków, zawiad. oraz inf. przyjmuje się datę ich wczytania do platformy. 3. Instr. korzyst. z platformy: a) w przypadku posiad. konta na platformie – zgłosz. do postęp. wymaga zalog. wykon. do platformy, b) w przypadku, gdy
wykon. nie posiada konta na platformie – należy wyszukać niniejsze postęp. bezpośred. na platformie lub poprzez profil nabywcy zamaw. (link z logo zamaw. następnie zakładka „Postępowania”), wybrać postęp. 3.1. Zalecenia zamaw. odnośnie podpisu: a) dla dok. w form. pdf zaleca się podpis w form. PAdES, b) dok. w form. innym niż pdf zaleca się podpisywać form. XAdES. 3.2. Niezbędne wymag. sprzęt.-aplik. umożliw. pracę na platformie: a) stały dostęp do sieci Internet o gwarant. przepust. nie mniej. niż 512 kb/s, b) komputer klasy PC lub MAC o następ. konfig.:– pamięć min. 2 GB RAM, – procesor Intel IV 2 GHz lub jego nowsza wersja, – jeden z system. operac.: * MS Windows 7, * Mac OS x 10.4, * Linux, * lub ich nowsze wersje, c) zainst. dowolna przegląd. inter., w przypadku Internet Explorer min. wer. 10.0, d) włączona obsługa JavaScript, e) zainst. program Adobe Acrobat Reader lub inny obsług. pliki w form. pdf. 3.3. Zamaw. rekomend. przesył. danych w form. dopuszcz. odpow. przepisami prawa tj. m.in.: .doc, .xls, .pdf, .jpg (.jpeg), przy czym zaleca się wykorzyst. plików w form. .pdf. W celu ewent. kompresji danych zamaw. rekomend. wykorzyst. jednego z form.: . zip; .7Z. 3.4. Zamaw. zaleca, aby nie wprowadz. jakichkolwiek zmian w plikach po ich podpis. Wykon. powinien pamiętać, aby plik z podpis. przekaz. łącznie z dokum. podpis. – dotyczy podpis. XAdES. 3.5. Infor. na temat kodowania i oznacz. czasu przekaz. danych. Pliki oferty załącz. przez wykon. na platformie, widoczne są jako zaszyfr. Możliwość otworz. plików dostępna jest dopiero po odszyfr. przez zamaw. po upływie terminu otwarcia ofert. Oznacz. czasu przekaz. danych przez platformę stanowi przypiętą do dokum. elektr. lub wiadomości datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss). 3.6. Dokum. niniejsz. postęp. dostępna jest na platformie: https://platformazakupowa.pl, https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_opole, www.bip.zdw.opole.pl lub bezpośrednio pod wskazanym adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1001440 w dziale „Załączniki do postępowania”. 3.7. Ofertę, ośw. wymag. postan. punktu 5.1 SWZ – na załączniku nr 2 do SWZ oraz na załączniku nr 2a do SWZ (w przypadku gdy wykon. polega na poten. podm. udostęp. zasoby), zobowiąz., o którym mowa w punkcie 4.5. podpunkt 2 SWZ, dokum. i ośw. należy wczytać jako zał. na platformie, według instr. dla wykon., które znajdują się na platformie. 3.8. Zamaw. w zakr. pytań techn. związ. z dział. systemu prosi o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl pod numer +48 22 101 02 02, cwk@platformazakupowa.pl, która udziela wszelkich infor. związ. z procesem składania ofert, rejestracji czy innych aspektów techn. platformy od poniedziałku do piątku od 08:00 do 17:00. 3.9. Wymag. techn. i organiz. opisane zostały w Regulaminie platformazakupowa.pl. Wykon. uczestn. w przedm. postęp. powinien zapoznać się z Regulaminem korzystania z platformy i wszelkimi instr., które znajdują się na platformie. 3.10. Występuje limit objęt. plików lub spakow. folderów w zakresie całej oferty. Szczegół. infor. w tym zakresie znajdują się w instrukcji zamieszcz. na platformie. 3.11. Przy dużych plikach kluczowe jest łącze inter. i dostępna przepust. łącza po stronie serwera platformazakupowa.pl oraz użytk. 3.12. Składając ofertę zaleca się zaplan. złożenia jej z wyprzedz. min. 24h, aby zdążyć w terminie przewidz. na jej złożenie w przypadku siły wyższej, jak np. awaria platformazakupowa.pl, awaria Internetu, problemy techn. związane
z brakiem np. aktualnej przegląd., itp. 3.13. W przypadku większych plików zalecamy skorzystać z instrukcji pakowania plików dzieląc je na mniejsze paczki, zgodnie z instrukcją dla wykon. znajdującą się na platformie
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: 1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu, ul. Oleska 127, 45-231 Opole, tel. 77 459 18 00, 2) inspektorem ochrony danych osobowych w Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Opolu jest Pan Jacek Kaflowski, email: iod@zdw.opole.pl, 3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na: „Świadczenie przez wykonawcę pomocy prawnej na rzecz zamawiającego mającej charakter bieżącej obsługi prawnej Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu w zakresie zadań i obowiązków realizowanych przez zamawiającego w okresie 24 miesięcy”, prowadzonym w trybie podstawowym bez przeprowadzenia negocjacji, 4) przetwarzane przez administratora danych dane osobowe mogą zostać ujawnione m.in. podmiotom prowadzącym działalność płatniczą, podmiotom prowadzącym działalność kurierską lub pocztową, dostawcom odpowiedzialnym za obsługę systemów informatycznych, podmiotom świadczącym usługi doradcze, pomoc prawną, podatkową, rachunkową, innym podmiotom, którym dane zostały lub zostaną udostępnione na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych lub upoważnienia do przetwarzania danych oraz podmiotom, którym administrator danych będzie zobowiązany udostępnić dane, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, 5) dane osobowe wykonawcy będą przechowywane przez okres obowiązywania umowy a następnie 5 lat, począwszy od 1 stycznia roku kalendarzowego następującego po zakończeniu okresu obowiązywania umowy. Okres ten dotyczy również wykonawców, którzy złożyli oferty i nie zostały one uznane, jako najkorzystniejsze (nie zawarto z tymi wykonawcami umowy), 6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Prawo zamówień publicznych, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy, 7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO,
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): cd. sekcji 3.15.) 8) posiada Pani/Pan: a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących. administrator informuje, że w przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1–3 RODO, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, administrator może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. W przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1–3 RODO, w odniesieniu do przetwarzaniem danych osobowych – na etapie przechowywania – zawartych w protokole oraz załącznikach, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, administrator może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających w szczególności na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia,
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Prawo zamówień publicznych, a w odniesieniu do przetwarzania danych osobowych – na etapie przechowywania – zawartych w protokole oraz załącznikach, nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników), c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych (wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego) z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego), d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO, 9) nie przysługuje Pani/Panu: a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych, b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO, c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 10) Pozostałe informacje dotyczące RODO znajdują się w projekcie umowy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WP.3211.92.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest ,,Świadczenie przez wykonawcę pomocy prawnej na rzecz zamawiającego mającej charakter bieżącej obsługi prawnej Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu w zakresie zadań i obowiązków realizowanych przez zamawiającego w okresie 24 miesięcy” zgodnie z warunkami Specyfikacji Warunków Zamówienia.
Kod i nazwa Wspólnego Słownika Zamówień:
79.10.00.00-5 – usługi prawnicze.
79.11.10.00-5 – usługi w zakresie doradztwa prawnego.
2. Świadczenie przez wykonawcę pomocy prawnej na rzecz zamawiającego mającej charakter bieżącej obsługi prawnej będzie polegało, w szczególności na:
1) Opiniowanie i uzgadnianie pod względem formalno — prawnym porozumień i umów zawieranych przez zamawiającego z innymi podmiotami oraz przesłanych przez inne podmioty.
2) Sporządzanie opinii prawnych a także projektów umów, zarządzeń i innych aktów wywołujących skutki prawne.
3) Opiniowanie w zakresie zgodności z obowiązującymi przepisami wewnętrznych aktów prawnych Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu, w tym regulaminów i procedur wewnętrznych.
4) Współdziałanie w zakresie badania zasadności i sposobu załatwiania skarg lub wniosków w sprawach należących do zakresu działania Zamawiającego.
5) Uzgadnianie pod względem formalno-prawnym rozstrzygnięć administracyjnych wydawanych przez Zamawiającego.
6) Udzielanie bieżących konsultacji, porad prawnych oraz dokonywanie wykładni obowiązujących przepisów prawnych, w szczególności z dziedziny prawa cywilnego, prawa budowlanego, prawa administracyjnego, ustawy o drogach publicznych, ochrony środowiska, finansów publicznych oraz prawa zamówień publicznych.
7) Udział w przygotowywaniu oraz obsłudze postępowań dotyczących zamówień publicznych pod względem formalnym i prawnym, w tym przede wszystkim:
a) współpraca przy tworzeniu Specyfikacji Warunków Zamówienia;
b) współpraca przy tworzeniu projektowanych postanowień umów;
c) opiniowanie treści pism związanych z postępowaniami o udzielenie zamówienia publicznego;
d) doradztwo w zakresie wykładni Prawa zamówień publicznych.
8) Monitorowanie zmian w przepisach prawa i orzecznictwie sądów powszechnych wraz z analizą ich wpływu na działalność komórek organizacyjnych Zamawiającego oraz kolportaż do merytorycznych komórek organizacyjnych, w zakresie uzgodnionym z tymi komórkami.
9) Opracowywanie analiz i opinii prawnych dotyczących zasadności oraz zgodności z warunkami kontraktowymi roszczeń zgłaszanych przez Wykonawców robót, Projektantów i Nadzór oraz ich Podwykonawców, Wykonawców usług i dostaw lub osób trzecich w stosunku do Zamawiającego.
10) Audyt umów stosowanych przez Zamawiającego i zaproponowanie ewentualnych zmian.
11) Analiza podstaw i zasadności roszczeń zgłaszanych przez Zamawiającego w stosunku do Wykonawców robót, Projektantów i Nadzoru oraz ich Podwykonawców, a także Wykonawcami usług i dostaw.
12) Przygotowywanie projektów porozumień i ugód Zamawiającego w stosunkach umownych z Wykonawcami robót, Projektantami i Nadzorem oraz ich Podwykonawcami lub osobami trzecimi, a także Wykonawcami usług i dostaw.
13) Świadczenie pomocy prawnej przy wykonywaniu przez Zamawiającego nadzoru nad realizacją kontraktów.
14) Świadczenie pomocy prawnej przy sporządzaniu wniosków o przeprowadzenie egzekucji administracyjnych i komorniczych dotyczących nieruchomości.
15) Świadczenie pomocy prawnej w procesie uzyskiwania prawa do terenu pod planowane inwestycje.
16) Świadczenie pomocy prawnej w innych sprawach należących do właściwości Zamawiającego.
17) Świadczenie pomocy prawnej w sprawach z zakresu prawa pracy.
18) Czynności będące przedmiotem umowy świadczone będą przez Wykonawcę w ścisłym współdziałaniu z pracownikami odpowiednich komórek organizacyjnych Zamawiającego, przy zachowaniu zasady pełnej współpracy i należytego dzielenia się z pracownikami Zamawiającego posiadaną wiedzą i doświadczeniem.
19) Reprezentowanie Zamawiającego na podstawie udzielonych pełnomocnictw przed wszelkimi organami administracji, w pełnym zakresie, bez ograniczeń - w tym nadzór i pomoc w sporządzaniu przez komórki organizacyjne Zamawiającego wszelkich niezbędnych pism.
20) Wykonawca odpowiada za jakość, terminowość i zgodność z obowiązującymi przepisami prawnymi przygotowywanych opinii prawnych, udzielanych porad i konsultacji prawnych, ocen i analiz spraw wykonywanych w ramach niniejszej umowy.
21) Wszelkie opracowania wytworzone przez Wykonawcę w wyniku realizacji niniejszej umowy z chwilą ich odebrania przez Zamawiającego stają się automatycznie jego własnością. W szczególności Zamawiający jest uprawniony do:
(a) użytkowania opracowań na potrzeby własne oraz potrzeby osób trzecich w celach związanych z realizacja zadań Zamawiającego, bez ograniczeń w czasie;
(b) zwielokrotniania opracowań dowolną techniką w dowolnej ilości na potrzeby własne oraz potrzeby osób trzecich w celach związanych z realizacją zadań Zamawiającego;
(c) wprowadzania opracowań do pamięci komputera na dowolnej liczbie stanowisk komputerowych na potrzeby własne oraz potrzeby osób trzecich w celach związanych z realizacją zadań Zamawiającego.
Ponadto:
3. Wykonawca będzie wykonywać wszelkie czynności określone w przedmiocie zamówienia przez 8 godzin dziennie od poniedziałku do piątku, w tym:
- w siedzibie Zamawiającego podczas ustalonych z Wykonawcą dyżurów, w wymiarze co najmniej 2 godzin trzy razy w tygodniu (z zastrzeżeniem, że jeśli dzień dyżuru wypada w dzień wolny od pracy, wówczas dyżur odbywa się w kolejny dzień roboczy lub wymiar godzin w pozostałe dni dyżuru zostaje odpowiednio wydłużony),
- za pośrednictwem środków służących porozumiewaniu się na odległość (telefon, e-mail), a także osobiście w siedzibie Kancelarii lub biurze wykonawcy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79100000-5 - Usługi prawnicze
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
79111000-5 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonuje należycie minimum:a) 1 usługę polegającą na doradztwie prawnym na rzecz inwestora inwestycji liniowych lub wykonawcy umów na realizację inwestycji liniowych lub wykonawcy umów na nadzór i zarządzanie kontraktem dotyczącym realizacji inwestycji liniowych, której przedmiotem były realizacje inwestycji liniowych, w tym minimum jednej inwestycji liniowej o wartości co najmniej 15.000.000,00 PLN brutto,
b) 1 usługę polegającą na świadczeniu bieżącej obsługi prawnej na rzecz jednostki sektora finansów publicznych o wartości co najmniej 80.000,00 PLN brutto, obejmującej co najmniej: zagadnienia z prawa pracy, finansów publicznych oraz zamówień publicznych.
Dopuszcza się, aby usługi wymienione w ppkt. a) i b) wykonane były w ramach jednej umowy.
Wymaga się, aby każda z wyżej wymienionych usług wykonywana była nieprzerwanie przez okres co najmniej 12 miesięcy. Jako jedną usługę zamawiający rozumie jedną umowę.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają powyższy warunek.
2. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje osobami, którym zostanie powierzone wykonanie niniejszego zamówienia na stanowiskach wymienionych poniżej:
a) Radca prawny/adwokat posiadający uprawnienia do wykonywania zawodu radcy prawnego lub adwokata potwierdzone aktualnym wpisem odpowiednio na listę radców prawnych, o której mowa w ustawie z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach pranych (Dz. U. z 2024 r., poz. 499 – tekst jednolity) lub listę adwokatów zgodnie z ustawą z dnia 26 maja 1982 r. prawo o adwokaturze (Dz. U. z 2024 r., poz. 1564– tekst jednolity) i doświadczenie zawodowe po uzyskaniu uprawnień minimum 3 lata jako radca prawny lub adwokat, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, w obsłudze prawnej na rzecz inwestora inwestycji liniowych lub wykonawcy umów na realizację inwestycji liniowych lub wykonawcy umów na nadzór i zarządzanie kontraktem dotyczącym realizacji inwestycji liniowych, w zakresie dotyczącym realizacji inwestycji liniowych – 3 osoby.
b) Radca prawny/adwokat posiadający uprawnienia do wykonywania zawodu radcy prawnego lub adwokata potwierdzone aktualnym wpisem odpowiednio na listę radców prawnych, o której mowa w ustawie z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach pranych (Dz. U. z 2024 r., poz. 499 – tekst jednolity) lub listę adwokatów zgodnie z ustawą z dnia 26 maja 1982 r. prawo o adwokaturze (Dz. U. z 2024 r., poz. 1564– tekst jednolity) i doświadczenie zawodowe po uzyskaniu uprawnień minimum 3 lata jako radca prawny lub adwokat, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, w obsłudze prawnej na rzecz jednostek sektora finansów publicznych obejmujące co najmniej: zagadnienia z prawa pracy i finansów publicznych – 1 osoba.
c) Radca prawny/adwokat (osoba wiodąca) posiadający uprawnienia do wykonywania zawodu radcy prawnego lub adwokata potwierdzone aktualnym wpisem odpowiednio na listę radców prawnych, o której mowa w ustawie z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach pranych (Dz. U. z 2024 r., poz. 499 – tekst jednolity) lub listę adwokatów zgodnie z ustawą z dnia 26 maja 1982 r. prawo o adwokaturze (Dz. U. z 2024 r., poz. 1564 – tekst jednolity) i doświadczenie zawodowe po uzyskaniu uprawnień:
- minimum 3 lata jako radca prawny lub adwokat, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, w obsłudze prawnej na rzecz jednostek sektora finansów publicznych obejmujące co najmniej: zagadnienia z finansów publicznych oraz zamówień publicznych, w tym: opracowywał lub opiniował projekty umów o zamówienie publiczne w zakresie inwestycji liniowych na podstawie przepisów prawa zamówień publicznych oraz dokonywał analiz przepisów prawa zamówień publicznych,
- w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, w prowadzeniu przed Krajową Izbą Odwoławczą lub Sądem Zamówień Publicznych w imieniu zamawiającego lub wykonawcy co najmniej 5 spraw (5 osobnych sygnatur) - w celu prowadzenia obsługi prawnej w sposób minimalizujący wnoszenie odwołań lub skarg odpowiednio do Krajowej Izby Odwoławczej lub Sądu Zamówień Publicznych,
- w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, w udziale przed Sądem Polubownym Prokuratorii Generalnej Rzeczpospolitej Polskiej co najmniej w dwóch postępowaniach mediacyjnych (2 osobne sprawy poddane pod mediację) w zakresie dotyczącym umowy o zamówienie publiczne, zawartej w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych - w celu prowadzenia obsługi prawnej w sposób minimalizujący powstanie jakichkolwiek sporów w trakcie realizacji zamówienia
– 1 osoba (wiodąca tj. osoba, która winna być dostępna niezależnie od radcy prawnego/adwokata obecnego na dyżurze, o którym mowa w sekcji 4.2.2) pkt. 3.
Zamawiający zwraca się bezpośrednio do osoby wiodącej we wszelkich sprawach związanych z postępowaniami o zamówienie publiczne).
UWAGA. Wykonawca nie może wykazać jednej i tej samej osoby jako osoby z wymaganymi uprawnieniami i doświadczeniem z zakresu pkt. 2 ppkt. a), b) i c). Wykonawca musi wykazać łącznie 5 różnych osób spełniających wymagania określone w pkt. 2 ppkt. a), b) i c) powyżej.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają powyższy warunek.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu zamawiający, zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych przed wyborem najkorzystniejszej oferty, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
1) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
2) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
c) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
d) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp,
3) zamawiający zamiast podmiotowych środków dowodowych w postaci informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie:
a) art. 108 ust 1 pkt 1 i 2 ustawy Pzp,
b) art. 108 ust 1 pkt 4 ustawy Pzp, dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka karnego, żąda oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust 1 ustawy.
2. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w punkcie 1 podpunkt 1) powyżej – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że:
a) nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
2.1. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w punkcie 2 powyżej, lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument miał dotyczyć. Przepis punktu 3 poniżej stosuje się.
3. Dokumenty, o których mowa w punkcie 2 powyżej powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełniania warunków dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej zamawiający, zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp przed wyborem najkorzystniejszej oferty, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
a) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane i powinien zawierać szczegółowe informacje i dane niezbędne do oceny warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w sekcji 5.4) pkt 1 ppkt a) (tj. rodzaj świadczonej usługi, czy była to usługa polegająca na doradztwie prawnym na rzecz inwestora inwestycji liniowych lub wykonawcy umów na realizację inwestycji liniowych lub wykonawcy umów na nadzór i zarządzanie kontraktem dotyczącym realizacji inwestycji liniowych, okres i przedmiot świadczonej usługi (czy obejmowała realizacje inwestycji liniowych), wskazać nazwę i wartość min. jednej inwestycji liniowej (o wartości co najmniej 15.000.000,00 PLN brutto), czy usługa wykonywana była nieprzerwanie przez okres co najmniej 12 m-cy) oraz sekcji 5.4) pkt 1 ppkt b) (tj. rodzaj świadczonej usługi, czy była to bieżąca obsługa prawna na rzecz jednostki sektora finansów publicznych, wartość usługi, okres i zakres świadczonej usługi: czy obsługa prawna obejmowała co najmniej: zagadnienia z prawa pracy, finansów publicznych oraz zamówień publicznych, czy usługa wykonywana była nieprzerwanie przez okres co najmniej 12 miesięcy) oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy – wykaz usług stanowi zał nr 5 do SWZ,
b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wykaz osób stanowi zał nr 6 do SWZ i powinien zawierać szczegółowe informacje i dane niezbędne do oceny warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w sekcji 5.4) pkt 2 tj.:
– dla osób wskazanych w sekcji 5.4) pkt 2 ppkt a) (radca prawny/adwokat) wpisać imię i nazwisko, numer i data wpisu na listę radców prawnych lub adwokatów, okres pełnienia funkcji jako radca prawny lub adwokat w obsłudze prawnej poszczególnych podmiotów (czy w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert), wskazać stanowisko (radca prawny lub adwokat), wpisać pełne nazwy i adresy podmiotów, na rzecz których świadczone były usługi (w tym czy był to inwestor inwestycji liniowych lub wykonawca umów na realizację inwestycji liniowych lub wykonawca umów na nadzór i zarządzanie kontraktem dotyczącym realizacji inwestycji liniowych), wskazać zakres, którym zajmowała się dana osoba (czy zakres dotyczył realizacji inwestycji liniowych), określić czy wykazane doświadczenie zostało zdobyte po uzyskaniu uprawnień oraz podać informację o podstawie do dysponowania tymi osobami,
ciąg dalszy w sekcji 6.6) pkt 8
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspóln ubiegać się o udziel zamów. W takim przypadku wykonawcy ustanaw pełnomocn do reprezentow ich w postępow o udzielen zamów albo reprezentow w postępow i zawarcia umowy w spr zamówien publiczn.2. W przypadku wykon wspóln ubiegaj się o udzielen zamów, żaden z nich nie może podlegać wyklucz z powodu przesłan, o których mowa w sekcji 5.2) i art. 108 ust. 1 ustawy Pzp oraz o których mowa w sekcji IX pkt III, natomiast spełn warunków udziału w postępow wykonawcy wykazują zgodn z sekcją 5.4).
3. W przypadku wspóln ubiegania się o zamów przez wykonawc ośw wymien w sekcji 5.5) składa wraz z ofertą każdy z wykonawc wspóln ubiegaj się o zamów. Ośw to potwierdza brak podstaw wykl oraz spełn warunków udziału w postępow w zakresie, w jakim każdy z wykonaw wykazuje spełn warunków udziału w postępow.
4. Na wezwan zamaw zgodnie z art. 274 ust 1 ustawy Pzp każdy z wykonaw wspóln ubiegaj się o zamów przedkł również dok określ w sekcji 5.6) i 5.7) i 6.6) pkt.8. Dok te potwierdz brak podstaw wykl oraz spełn warunków udziału w postępow w zakr, w którym każdy z wykonaw wykazuje spełn warunków udziału w postępow.
5. W odniesien do warunków dot wykształc, kwalifik zawodow lub doświadcz wykonaw wspóln ubiegaj się o udziel zamówien mogą polegać na zdoln tych z wykonaw, którzy wykonają roboty budowl lub usługi, do realiz których te zdolności są wymagane.
6. W przypadku, o którym mowa w pkt 5 powyżej, wykonaw wspóln ubiegaj się o udziel zamów dołącz do oferty ośw, z którego wynika, które roboty budowl, dostawy lub usł wykon poszczególni wykonaw.
7. Wykonaw, o których mowa w pkt 1 powyżej ponoszą solidarną odpowiedz za wyk umowy i wniesien zabezp należyt wyk umowy (jeżeli wnies takiego zabezp jest wymag przez zamaw).
8. ciąg dalszy z sekcji 5.7) – dla osoby wskazan w sekcji 5.4) pkt 2 ppkt b) (radca prawny/adwokat) wpisać imię i nazwisko, nr i data wpisu na listę radców prawnych lub adwokatów, okres pełn funkcji jako radca prawny lub adwokat w obsłudze prawnej poszczególn jednostek sektora finansów publ (czy w okr ostatn 5 lat przed upł term skł ofert), wskazać stanowisko (radca prawny lub adwokat), wpisać pełne nazwy i adresy jednostek sektora finansów publ, na rzecz których świadcz były usługi, wskazać zakres zagadnień, którymi zajmowała się osoba (czy zakres obejmował zagadnienia z prawa pracy i finansów publ), określić czy wykazane doświadcz zostało zdobyte po uzyskaniu uprawn oraz podać inf o podst do dysponow tą osobą,
– dla osoby wskazan w sekcji 5.4) pkt 2 ppkt c) (radca prawny/adwokat (osoba wiodąca)) wpisać imię i nazwisko, nr i data wpisu na listę radców prawnych lub adwokatów, okres pełn funkcji jako radca prawny lub adwokat w obsłudze prawnej poszczególn jednostek sektora finansów publ (czy w okresie ostatnich 5 lat przed upływem term skł ofert), wskazać stanowisko (radca prawny lub adwokat), wpisać pełne nazwy i adresy jednostek sektora finansów publ, na rzecz których świadcz były usługi, wskazać zakres zagadnień, którymi zajmowała się osoba (czy zakres obejmował zagadnienia z finansów publ oraz zamówień publicznych, w tym: czy osoba opracowywała lub opiniowała proj umów o zamówienie publi w zakr inwestycji liniowych na podst przepisów Pzp oraz czy dokonywała analiz przepisów Pzp), a także wskazać co najmniej 5 spraw (5 osobnych sygnatur), które prowadził, czy wykazane sprawy prowadzone były przed KIO czy Sądem Zamówień Publicznych, czy w okresie ostatnich 3 lat przed upł term skł ofert, wskazać nazwę zamaw lub wykonawcy, w imieniu którego prowadził daną sprawę, a także wskazać co najmniej 2 postępow mediacyjne (2 osobne sprawy poddane pod mediację), w których brał udział, czy wykazane postępow prowadzone były przed Sądem Polubownym Prokuratorii Generalnej Rzeczpospolitej Polskiej, czy dotyczyły umów o zamówienie publ zawartej w trybie ustawy Pzp, czy w okresie ostatn 3 lat przed upł term skł ofert, a także określić czy wykazane doświadcz zostało zdobyte po uzyskaniu uprawn oraz podać inf o podst do dysponow tą osobą.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy zawartej z wykonawcą. Wszystkie dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie zakresu i warunków zmian zawarte są w SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-11-25 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy składać za pośrednictwem Platformy zakupowej: https://platformazakupowa.pl lub poprzez profil nabywcy: https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_opole
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-11-25 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-12-24
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
I. Treść zapyt. wraz z wyj., zmiany treści SWZ oraz inne dok. zam. bezpośr. związ. z postęp. o udziel. zamówienia zamawiający udostęp., bez ujaw. źródła zapyt. na str. inter. prowadz. postęp.: https://platformazakupowa.pl lub na profilu nabywcy: https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_opole, w tym dokumentacja dostępna do pobrania pod wskazanym adresem:https://platformazakupowa.pl/transakcja/1001440.
II. Wraz z formularzem oferty sporządzonym w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (na zał. nr 1 do SWZ), za pośred. Platformy zakupowej: https://platformazakupowa.pl lub poprzez profil nabywcy: https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_opole zgodnie z zasad. określ. w sekcji 3.6.) powinny być złożone:
1) odpis lub inf. z KRS, CEiIDG lub innego właściw. rejestru celem potw. umocowania osoby działającej w imieniu wykonawcy, chyba że zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpł. i ogólnodostęp. baz danych, a wykonawca wskazał dane umożliw. dostęp do tych dok. w odniesieniu do wykonawcy, wykonawcy wspól. ubiegaj. się o zamówienie, jak również w odniesieniu do podm. udostępniających zasoby. W przypadku wskaz. przez wyk. dostęp. wyżej wym. dok. pod określ. adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający może żądać od wykonawcy przedst. tłumacz. na j.polski pobranych samodzielnie przez zamawiającego dokumentów, 2) pełnomocnictwo lub inny dok. potw. umoc. do reprezent. wyk. lub podm. udostęp. zasoby chyba, że umoc. do reprezent. wynika z dok., o których mowa w podp. 1 powyżej sporz. w formie elektr. opatrz. kwalifik. podp. elektr. lub w post. elektr. opatrz.podpisem zauf. lub podpisem osobistym, 3) ośw. o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp w formie elektr. opatrz. kwalifik. podp. elektr. lub w post. elektr. opatrz. podp. zauf. lub podp. osob. – na zał. nr 2 do SWZ,
3a) wykonawca, w przyp. polegania na zdolnościach lub sytuacji podm. udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z ośw. o którym mowa w podp. 3 powyżej, także ośw. podm. udostęp. zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podm. oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w zakr., w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby – na zał. nr 2a do SWZ. Ośw. podm. udostęp. zasoby w zakr. w jakim potwierdzają okoliczności, o których mowa w treści art. 57 ustawy Pzp muszą mieć formę dok. elektr., podpis. kwalifik. podp. elektr. lub w post. elektr. opatrz. podp. zauf. lub podp. osob. przez każdy z tych podm. zgod. z zasad. określ. w sekcji 3.6.), 3b) w przyp. wyk. wspól. ubieg. się o zam. ośw. o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp składa każdy z nich zgod. z zasad. określ. w sekcji 3.6.), 4) pełnomoc. potw. umoc. do reprezent. wszystkich wyk. wspól. ubieg. się o udziel. zam. sporządzone w formie elektr. i opatrz. kwalifik. podp. elektr. lub w postaci elektr. opatrz. podp. zauf. lub podp. osob., 5) zobowiązania podm. udostęp. zasoby, o których mowa w punkcie 4.5 podp. 2 SWZ sporz. w formie elektr. opatrz. kwalif. podp. elektr. lub w postaci elektr. opatrz. podp. zauf. lub podp. osob. – wzór zob. stanowi zał. nr 3 do SWZ, 6) ośw. o którym mowa w art. 117 ust 4 ustawy Pzp lub w sekcji 6.6.) punkt 6 – zgod. z zał. nr 4 do SWZ (dot. tylko wyk. wspól. ubieg. się o udziel. zam.).
III. Z postęp. o udziel. zam. publ. wyklucza się wyk. również zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 r., poz. 507 - tekst jednolity) (punkt 4.8. podp. 6 SWZ).
IV. Uzupełnienie informacji podanej w sekcji 4.2.10): Wymagany termin wykonania przedmiotu zamówienia: usługa świadczona będzie przez okres 24 miesięcy od dnia podpisania umowy, jednak nie wcześniej niż od 02.01.2025 r.