BZP: „Remont istniejących miejsc postojowych wraz z drogą manewrową oraz przebudowa drogi w zakresie budowy miejsc postojowych przy Ośrodku Zdrowia w m. Torzym, gmina Torzym”
15.11.2024
2024/BZP 00597472/01
Gmina Torzym
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Remont istniejących miejsc postojowych wraz z drogą manewrową oraz przebudowa drogi w zakresie budowy miejsc postojowych przy Ośrodku Zdrowia w m. Torzym, gmina Torzym”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Torzym
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970770439
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wojska Polskiego
1.5.2.) Miejscowość: Torzym
1.5.3.) Kod pocztowy: 66-235
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL431 - Gorzowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@torzym.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.torzym.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Remont istniejących miejsc postojowych wraz z drogą manewrową oraz przebudowa drogi w zakresie budowy miejsc postojowych przy Ośrodku Zdrowia w m. Torzym, gmina Torzym”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-701ae5fd-4347-42c1-b929-f66a5705b7bc
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00597472
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00041965/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.7 Remont istniejących miejsc postojowych wraz z drogą manewrową oraz przebudowa drogi w zakresie budow miejsc postojowych przy Ośrodku Zdrowia w m. Torzym, gmina Torzym
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.torzym.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/torzym
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu platformy zakupowej: https://platformazakupowa.pl/pn/torzym.
2. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/torzym
3. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje się, aby komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego.
4. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego wykonawcy.
5. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na platformazakupowa.pl przesłanych przez zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane dalej „RODO”) (Dz. U. UE. L. 119.1 z 04.05.2016) informuję, iż:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta i Gminy Torzym, ul. Wojska Polskiego 32, 66-235 Torzym. Z administratorem można się skontaktować poprzez adres email: urzad@torzym.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
2) Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email: iod@torzym.pl. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą, na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, w celu realizacji procesu wyboru wykonawcy na podstawie prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a następnie realizacji postanowień umownych związanych z wykonywanym zamówieniem;
4) w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych w celach wskazanych powyżej, dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych, na podstawie przepisów prawa oraz zawartych umów powierzenia przetwarzania danych, jeżeli wymagane byłoby to w celu realizacji postanowień umownych,
5) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany;
6) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
7) posiada Pani/Pan prawo do:
a) dostępu do danych osobowych, na podstawie art. 15 RODO, przy czym administrator może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
b) sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, na podstawie art. 16 RODO, przy czym skorzystanie z niniejszego uprawnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych;
c) ograniczenia przetwarzania danych osobowych, na podstawie art. 18 RODO, przy czym wystąpienie z żądaniem nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
d) wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO;
8) nie przysługuje Pani/Panu prawo do:
a) usunięcia lub przenoszenia danych osobowych,
b) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
9) podanie danych osobowych jest konieczne w celu realizacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz realizacji postanowień umownych. Niepodanie danych będzie skutkowało brakiem możliwości rozpatrzenia oferty złożonej w postępowaniu oraz zawarcia umowy.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BGN.II.271.11.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w zakresie remontu miejsc postojowych wraz z drogą manewrową oraz przebudowa drogi w zakresie budowy miejsc postojowych. Dokumentacja projektowa na podstawie której Zamawiający ogłasza przedmiotowe zamówienie publiczne opracowana została na większy zakres niż przedmiot niniejszego zamówienia !!! Zamawiający wyłączył z realizacji zakres robót zlokalizowanych na terenie działek nr 732/10 i 732/14 (nie dotyczy to kabla zasilającego planowane oświetlenie !!!). Mając na względzie powyższe zakres robót obejmuje m.in.:
a) Remont nawierzchni dróg dojazdowych,
b) Remont nawierzchni dróg manewrowych,
c) Budowa nawierzchni dróg manewrowych,
d) Remont nawierzchni stanowisk postojowych,
e) Budowa nawierzchni stanowisk postojowych,
f) Remont nawierzchni stanowisk postojowych dla pojazdów osób z niepełnosprawnością,
g) Remont nawierzchni zatoki dla karetek,
h) Budowa pochylni z niepełnosprawnością,
i) Remont nawierzchni chodnika,
j) Remont schodów do budynku Ośrodka Zdrowia,
k) Rekultywacja istniejących terenów zielonych,
l) Wykonanie wycinki drzew kolidujących z planowaną inwestycją – z uwagi na ograniczony zakres robót objętych przedmiotem niniejszego zamówienia należy wyciąć tylko drzewa o numerach 1 i 2 wskazanych na rysunku nr 5 plan wycinki drzew,
m) Wykonanie projektowanych nasadzeń w ilości 2 szt.,
n) Wykonanie i montaż wiaty śmietnikowej,
o) Wykonanie oznakowania zgodnie z projektem stałej organizacji ruchu – w zakresie działek objętych niniejszym zamówieniem tj. działki nr 732/9, 732/22 – oznakowanie na działce nr 732/14 NIE JEST OBJĘTE PRZEDMIOTEM NINIEJSZEGO ZAMÓWIENIA,
p) Zakup i montaż ławek i stojaków na rowery,
q) Wykonanie zasilania oświetlenia miejsc postojowych,
r) Wykonanie oświetlenia miejsc postojowych – z uwagi na ograniczony zakres robót należy wykonać tylko dwa punkty świetlne o numerach L 2 i L 3 wg rys nr E-1.
s) Wykonanie wszystkich niezbędnych robót budowlanych zapewniających prawidłowe połączenie przebudowywanych nawierzchni z nawierzchniami istniejącymi, wykonanie połączeń przebudowywanych nawierzchni z istniejącymi wejściami do budynków, wjazdami na posesję itp. oraz przeprowadzenie wszystkich robót niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania przebudowywanego układu komunikacyjnego.
UWAGA:
Z uwagi na fakt, iż roboty drogowe Zamawiający określił w taki sposób, iż zamierza je zakończyć mniej więcej na granicy działek o numerach 732/9 z 732/10 i 732/14 roboty brukarskie należy zakończyć (na pełnej szerokości miejsca parkingowego) opornikiem betonowym 12 x 25 x 100 cm układanym na ławie betonowej z oporem.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwrancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu, oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu wynikające z art. 112 ust. 2 ustawy PZP dotyczące:1. ZDOLNOŚCI DO WYSTĘPOWANIA W OBROCIE GOSPODARCZYM.
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
2. UPRAWNIEŃ DO PROWADZENIA OKREŚLONEJ DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ LUB ZAWODOWEJ, O ILE WYNIKA TO Z ODRĘBNYCH PRZEPISÓW.
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
3. SYTUACJI EKONOMICZNEJ LUB FINANSOWEJ.
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
4. ZDOLNOŚCI TECHNICZNEJ LUB ZAWODOWEJ
Celem potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu oprócz dokumentów, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 roku (Dz.U. 2020 poz. 2415) w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, Wykonawca zobowiązany jest do spełnienia i złożenia następujących kryteriów i środków dowodowych:
1) Wykonać w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – to w tym okresie co najmniej jedna robota budowlana polegające na wykonaniu robót budowlanych w zakresie budowy, przebudowy lub rozbudowy drogi, placów, parkingów o nawierzchni z kostki betonowej typ POLBRUK o powierzchni min. 700 m2.
2) Wykaz osób, które czynnie będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia. Wykonawca zobligowany jest podać zakres wykonanych prac oraz informacje o podstawie do dysponowania tymi osobami a w szczególności:
• Kierownika robót posiadającego uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej drogowej lub odpowiadające im uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa lub aktualne uprawnienia równoważne do powyższych w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia – 1 osoba.
• Kierownika robót branży elektrycznej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia – 1 osoba,
3) Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć dokument potwierdzający wykonanie w/w zamówienia z należytą starannością (np. referencje lub inne dokumenty potwierdzające wykonanie umowy przez podmiot zlecający zamówienie).
4) Oświadczenia, że osoby które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu oprócz dokumentów, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 roku (Dz.U. 2020 poz. 2415) w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, Wykonawca zobowiązany jest do spełnienia i złożenia następujących kryteriów i środków dowodowych:1) Wykonać w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – to w tym okresie co najmniej jedna robota budowlana polegające na wykonaniu robót budowlanych w zakresie budowy, przebudowy lub rozbudowy drogi, placów, parkingów o nawierzchni z kostki betonowej typ POLBRUK o powierzchni min. 700 m2.
2) Wykaz osób, które czynnie będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia. Wykonawca zobligowany jest podać zakres wykonanych prac oraz informacje o podstawie do dysponowania tymi osobami a w szczególności:
• Kierownika robót posiadającego uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej drogowej lub odpowiadające im uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa lub aktualne uprawnienia równoważne do powyższych w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia – 1 osoba.
• Kierownika robót branży elektrycznej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia – 1 osoba,
3) Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć dokument potwierdzający wykonanie w/w zamówienia z należytą starannością (np. referencje lub inne dokumenty potwierdzające wykonanie umowy przez podmiot zlecający zamówienie).
4) Oświadczenia, że osoby które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia.