BZP: Odnowienie wsparcia posiadanego oprogramowania Veeam wraz z dodatkowymi usługami i rozszerzeniem licencji
15.11.2024
2024/BZP 00597635/01
Główny Urząd Miar
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Odnowienie wsparcia posiadanego oprogramowania Veeam wraz z dodatkowymi usługami i rozszerzeniem licencji
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Główny Urząd Miar
1.3.) Oddział zamawiającego: Wydział Zamówień Publicznych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 010415420
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Elektoralna 2
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-139
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@gum.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gum.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odnowienie wsparcia posiadanego oprogramowania Veeam wraz z dodatkowymi usługami i rozszerzeniem licencji
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-67ded89b-1a6e-4f22-a825-9748069297d4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00597635
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00212647/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.23 Odnowienie 12-miesięcznej subskrypcji oprogramowam Veeam Backup for Microsoft Office 365 oraz wsparcie techniczne.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zamowienia-gum.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zamowienia-gum.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postępowaniu o
udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między
Zamawiającym a Wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie Pzp., odbywa się przy użyciu środków
komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w
ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
2. Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, sporządza
się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt.
Ofertę, a także oświadczenie, o jakim mowa w rozdziale X ust. 1, składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej
opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym albo podpisem
osobistym.
3. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski lub informacje Wykonawcy przekazują poprzez Platformę E-Zamawiający, dostępną pod
adresem: https://zamowienia-gum.ezamawiajacy.pl , zwaną dalej „Platformą“.
4. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje,
przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy w zakładce „Pytania/Informacje”. Za datę wpływu oświadczeń,
wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich wczytania na Platformę.
5. Szczegółowa Instrukcja dla Wykonawców dotycząca obsługi Platformy znajduje się pod powyższym adresem w zakładce
„Regulacje i procedury procesu zakupowego”. Wykonawca zainteresowany przystąpieniem do postępowania powinien zapoznać się
z aktualnie obowiązującymi Regulacjami.
6. Rejestracja i korzystanie z Platformy jest bezpłatne.
7. Zgodnie z art. 67 ustawy Pzp, Zamawiający podaje wymagania techniczne związane
z korzystaniem z Platformy:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
2) komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów
operacyjnych – MS Windows 7, Mac Os X 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0;
4) włączona obsługa JavaScript;
5) zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1.Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE z 4.5.2016 r. L 119, str. 1, zm. Dz. Urz. UE. L 2018 Nr 127, poz. 2 Dz. Urz. UE L 74 z 04.03.2021, str. 35), zwanym dalej „RODO”, informujemy, że:
1) Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z prowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w Głównym Urzędzie Miar jest Główny Urząd Miar w Warszawie, reprezentowany przez Dyrektora Generalnego.
Kontakt z Administratorem danych:
a) tel.: (22) 581 93 99,
b) e-mail: gum@gum.gov.pl,
c) adres do korespondencji: Główny Urząd Miar, ul. Elektoralna 2, 01-139 Warszawa.
2) W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych można się kontaktować z Inspektorem ochrony danych, w następujący sposób:
a) e-mail: iod@gum.gov.pl,
b) adres do korespondencji: Główny Urząd Miar, Inspektor ochrony danych, ul. Elektoralna 2, 01-139 Warszawa.
3) Dane osobowe osób uczestniczących w postępowaniu ze strony Wykonawcy, będą przetwarzane w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
4) Podstawą prawną przetwarzania będzie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO - wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze danych, na podstawie przepisów prawa - ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j.Dz. U. z 2024 r. poz. 1320), zwanej dalej „ustawą Pzp”.
5) Dane osobowe, pozyskane w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, mogą być przekazywane osobom lub podmiotom, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp.
6) Zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, dane osobowe będą przechowywane przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
7) Osobom, których dane osobowe zostaną przekazane Zamawiającemu, przysługują następujące prawa:
a) prawo dostępu do treści swoich danych na podstawie art. 15 RODO; Zamawiający może żądać od osoby występującej z powyższym żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celu doprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia,
b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych na podstawie art. 16 RODO, z zastrzeżeniem, że skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników,
c) prawo żądania od Administratora danych ograniczenia przetwarzania danych osobowych, z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO i z wyłączeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Zgodnie z art. 19 ust. 3 ustawy Pzp, w postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych nie ogranicza ich przetwarzania do czasu zakończenia tego postępowania. W świetle art. 18 ust. 2 RODO, w przypadku ograniczenia przetwarzania danych osobowych, dane osobowe można przetwarzać, z wyjątkiem przechowywania, wyłącznie za zgodą osoby, której dane dotyczą, lub w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii lub państwa członkowskiego,
d) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych na adres: ul. Stawki 2, 00–193 Warszawa, w przypadku uznania przez osoby, których dane dotyczą, że przetwarzanie ich danych osobowych narusza przepisy RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 8) Podanie danych, w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, jest wymogiem ustawowym, określonym w przepisach ustawy Pzp, i jest warunkiem niezbędnym do wzięcia udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
9) Nie planujemy przekazywać danych osobowych osób zaangażowanych w postępowanie o udzielenie zamówienia do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego ani do organizacji międzynarodowych.
10) Dane osobowe osób zaangażowanych w postępowanie o udzielenie zamówienia nie będą wykorzystywane do podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany i nie będą podlegały profilowaniu.
2. Wykonawca, dla celów realizacji zamówienia:
1) zapewnia przestrzeganie zasad bezpiecznego przetwarzania i ochrony danych osobowych, zgodnie z przepisami RODO, na zasadach i w celu określonym w zamówieniu oraz w umowie powierzenia przetwarzania danych osobowych (jeżeli dotyczy) i ponosi odpowiedzialność za skutki działań niezgodnych z przepisami;
2) oświadcza, że systemy informatyczne, w których będą przetwarzane dane osobowe spełniają wymogi w zakresie zastosowanych zabezpieczeń i zapewnienia bezpieczeństwa przetwarzanych danych osobowych.
3. Wykonawca zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy wszelkich danych osobowych i informacji dotyczących ich zabezpieczeń, uzyskanych w związku z realizacją zamówienia, zarówno w okresie realizacji zamówienia, jak i po jego zakończeniu.
4. Wykonawca oświadcza, że wypełni obowiązki informacyjne - zgodnie z treścią klauzuli informacyjnej powyżej - wobec osób, od których dane osobowe zostały pozyskane w celu ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego w niniejszym postępowaniu
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BDG-WZP.261.11.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: Odnowienie wsparcia posiadanego oprogramowania Veeam wraz z dodatkowymi usługami i rozszerzeniem licencji.
2. Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia zawiera Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ), stanowiący Załącznik nr 1 do SWZ oraz Projektowane Postanowienia Umowy (PPU), stanowiące Załącznik nr 2 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 48732000-8 - Pakiety oprogramowania do zabezpieczania danych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Ilość udzielonych godzin wsparcia w zakresie rekonfiguracji środowiska - tygodniowo
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym - Załącznik nr 3 do SWZ. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:1) oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ;
2) dokumenty, z których wynika upoważnienie do podpisania oferty, tj. odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru lub odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy);
3) uzasadnienie do zastrzeżenia informacji znajdujących się w ofercie jako tajemnica przedsiębiorstwa – o ile dotyczy.
4) dokumenty potwierdzające, że oferowane oprogramowanie spełnia wymagania w zakresie równoważności, zgodnie z OPZ – w sytuacji, gdy Wykonawca zaoferował rozwiązanie równoważne.
Wykonawca w Formularzu Ofertowym winien wskazać jakie oprogramowanie oferuje, tj. odpowiednio: oprogramowanie Veeam Backup for Microsoft Office 365 czy równoważne, oprogramowanie systemowe Windows Serwer czy równoważne. W przypadku, gdy Wykonawca oferuje rozwiązanie równoważne Zamawiający wymaga, aby wraz z ofertą Wykonawca dołączył dokumenty potwierdzające, że oferowane przez niego oprogramowanie spełnia wymagania w zakresie równoważności, zgodnie z OPZ. Pozostawienie niewypełnionego Formularza Ofertowego w tym zakresie będzie oznaczało, że Wykonawca oferuje oprogramowanie Veeam Backup for Microsoft Office 365, oprogramowanie systemowe Windows
Serwer.
Dokumenty, o których mowa w pkt 4) nie podlegają uzupełnieniu, co oznacza, że ich brak lub brak potwierdzenia spełnienia wymagań określonych w OPZ, w przypadku zaoferowania produktu równoważnego, skutkować będzie odrzuceniem oferty Wykonawcy (podstawa prawna: art. 226 ust. 1 pkt 5) ustawy Pzp.
Oferta ma być sporządzona w języku polskim.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w rozdziale X ust. 1, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 455 ustawy Pzp oraz wskazanym we Wzorze Umowy, stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-11-25 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć poprzez Platformę https://zamowienia-gum.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-11-25 12:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-12-24
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:
Do negocjacji zostaną zaproszenie trzej (3) Wykonawcy, których oferty uzyskają najwyższą ilość punktów w rankingu oceny ofert. Jeżeli nie można będzie wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający zastosuje zapisy art. 248 ust. 3 ustawy Pzp.SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 7 ust. 1 i 9 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochroniebezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 r. poz. 507), zwanej dalej „ustawą o szczególnych rozwiązaniach”, wyklucza się:
1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy o szczególnych rozwiązaniach;
2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. poz. 1124) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy o
szczególnych rozwiązaniach;
3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120, 295 oraz z 2024 r. poz. 619) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy o szczególnych rozwiązaniach.