BZP: Kompleksowe utrzymanie czystości w obiekcie Aquaparku w Wągrowcu
15.11.2024
2024/BZP 00597764/01
AQUAPARK WĄGROWIEC SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Kompleksowe utrzymanie czystości w obiekcie Aquaparku w Wągrowcu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: AQUAPARK WĄGROWIEC SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 301003801
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Kościuszki 49A
1.5.2.) Miejscowość: Wągrowiec
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-100
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL411 - Pilski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@aquaparkwagrowiec.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.aquaparkwagrowiec.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Działalność obiektów sportowych
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowe utrzymanie czystości w obiekcie Aquaparku w Wągrowcu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-df5f976d-a89f-44eb-a999-8fd4e12c17c5
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00597764
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-df5f976d-a89f-44eb-a999-8fd4e12c17c53.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między
Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem
https://ezamowienia.gov.pl . Składanie ofert odbywa się wyłącznie przez Platformę e-Zamówienia.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć
udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-
Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-
Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej www.ezamowienia.gov.pl oraz informacje
zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
2. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia
ani logowania.
3. W postępowaniu o udzielenie zamówienia korespondencja elektroniczna (inna niż oferta Wykonawcy) odbywa się również za
pośrednictwem, działającej pod adresem www.ezamowienia.gov.pl .
4. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności z tytułu nieotrzymania przez Wykonawcę informacji związanych z prowadzonym
postępowaniem, w przypadku wskazania przez Wykonawcę w ofercie np. błędnego adresu poczty elektronicznej.
5. Szczegółowe informacje dotyczące sposobu komunikowania się Zamawiającego z Wykonawcami zawarte są w „Instrukcji dla
Wykonawców www.ezamowienia.gov.pl ” oraz „Regulamin platformazakupowa.pl dla Użytkowników (Wykonawców)”.
6. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być
zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu
sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji
elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452) oraz rozporządzeniu
Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych
dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2023 r., poz. 1824).
7. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla
dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach
rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i
przekazuje się jako załączniki.
8. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie
wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej w formatach
danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje się
jako załącznik), lub jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
9. Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące
tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U.
z 2022 r. poz. 1233 z późn. Zm.) wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i
odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę
przedsiębiorstwa”.
10. Zamawiający rekomenduje przesyłanie danych w następujących formatach: .pdf, .doc, .docx, .xls.
11. Zamawiający nie zamierza komunikować się z wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej
wskazanych w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zawarte w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: L.DZ.09/XI/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie kompleksowych usług utrzymania czystości i porządku wewnątrz obiektu
Aquaparku Wągrowiec przy ul. Kościuszki 49 A, 62- 100 Wągrowiec.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wykaz pomieszczeń do sprzątania znajduje się w załączniku nr 9 do
SWZ.
3. Przy realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca jest zobowiązany używać profesjonalnych maszyn i urządzeń
(zgodnie z wykazem w załączniku nr 8 do SWZ).
4. W celu zachowania standardu usługi wymaganego dla obiektów typu aquapark wykonawca będzie używał środków
chemicznych podlegających biodegradacji, których spis oraz karty charakterystyki zostaną załączone przez Wykonawcę do
oferty.
5. Osoby wykonujące czynności wymagane przedmiotem zamówienia muszą posiadać jednakowe ubiory (koszulka polo lub
t-shirt – kolor do uzgodnienia), z napisem OBSŁUGA w miejscu widocznym dla klientów Aquaparku.
6. Szczegółowe wymagania dotyczące realizacji i egzekwowania wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy zostały
określone w Projektowanych postanowieniach umowy (załącznik nr 10 do SWZ).
7. Zamawiający wymaga, aby osoby wykonujące czynności sprzątania w sąsiedztwie niecek basenów zachowywały co
najmniej następujące zasady bezpieczeństwa:
a) Przed wejściem na halę basenową należy założyć kamizelkę asekuracyjną.
b) Założenie kamizelki powinno być zgodne z jej instrukcją obsługi.
c) Kamizelka powinna być dopasowana do wzrostu i wagi użytkownika.
d) Prace w bezpośrednim sąsiedztwie niecek basenowych należy wykonywać wyłącznie w obecności drugiej osoby, również
wyposażonej w kamizelkę asekuracyjną.
e) Osoby wykonujące prace w sąsiedztwie niecek basenów muszą być przeszkolone w obsłudze podstawowego sprzętu
ratowniczego znajdującego się w hali pływalni.
f) W trakcie prowadzonych prac urządzenia atrakcji wodnych należy wyłączyć.
g) Należy zabezpieczyć urządzenia atrakcji wodnych w hali przed możliwością przypadkowego włączenia
w trakcie prowadzonych prac.
h) Wnętrze hali powinno być oświetlone w dostateczny sposób.
i) Osoby wykonujące prace wewnątrz hali powinny znajdować się w stałym kontakcie wzrokowym i głosowym.
j) W razie wystąpienia wypadku, pierwszej pomocy ratowniczej i przedlekarskiej udziela osoba asekurująca.
k) Osoby wykonujące prace wewnątrz hali powinny mieć możliwość niezwłocznego powiadomienia innych osób lub służb,
mogących w razie potrzeby niezwłocznie udzielić pomocy.
l) O wszelkich wypadkach należy niezwłocznie zawiadomić kierownictwo pływalni.
8. Zamawiający zaleca przed złożeniem oferty dokonanie wizji lokalnej obiektu, w którym będzie wykonywana usługa.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji (art. 441 Ustawa z dnia 11 września 2019 r. – Pzp) w ramach niniejszego zamówienia. Zakres zamówienia objętego prawem opcji będzie identyczny jak zamówienie podstawowe, bez dodatkowych usług ani dostaw, które zamawiający może zlecić wykonawcyw ramach opcji.
a) Zakres i warunki realizacji prawa opcji.
Prawo opcji obejmuje realizację zamówienia w takim samym zakresie, rodzaju i na takich samych warunkach jak zamówienie podstawowe, przy zastosowaniu tych samych cen oraz warunków określonych w ofercie wykonawcy.
b) Wartość i wynagrodzenie w ramach prawa opcji.
Wartość zamówienia realizowanego w ramach prawa opcji nie przekroczy wartości zamówienia podstawowego. Wynagrodzenie za realizację zamówienia w ramach prawa opcji zostanie ustalone zgodnie ze stawkami wskazanymi w ofercie wykonawcy.
c) Warunki skorzystania z prawa opcji.
d) Zamawiający może skorzystać z prawa opcji poprzez złożenie pisemnego oświadczenia najpóźniej 07.10.2025 roku. Skorzystanie z prawa opcji jest uzależnione wyłącznie od potrzeb zamawiającego i nie wymaga dodatkowego uzasadnienia.
e) Brak obowiązku skorzystania z prawa opcji.
f) Zamawiający zastrzega sobie prawo do niekorzystania z prawa opcji bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów ani zobowiązań wobec wykonawcy.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-07 do 2026-01-06
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zawarte w SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny;
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny;
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia z sumą gwarancyjną nie niższą niż 200.000,00 PLN (słownie: dwieście tysięcy złotych) lub równowartością tej kwoty w przypadku walut innych, niż złoty polski. A także posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 40.000,00 PLN (słownie: czterdzieści tysięcy złotych) lub równowartością tej kwoty w przypadku walut innych, niż złoty polski.
UWAGA:
1. W przypadku składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej podmioty mogą spełniać wspólnie.
2. Jeżeli z uzasadnionej przyczyn wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej, wymaganych przez zamawiającego, może złożyć inne dokumenty, które w sposób wystarczający potwierdzą spełnienie opisanych przez zamawiającego warunków udziału w postępowaniu.
3. W przypadku złożenia przez wykonawcę dokumentów zawierających kwoty wyrażone w innej walucie niż PLN, zamawiający, jako kurs przeliczeniowy przyjmie:
a) średni kurs danej waluty opublikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych,
b) jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu Biuletynie Zamówień Publicznych Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu waluty, za podstawę przeliczenia przyjmie się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.
d) zdolności technicznej lub zawodowej: Warunek zostanie spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że:
- w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – wykonał co najmniej jedną główną usługę, której przedmiotem było utrzymanie porządku i czystości / sprzątania obiektów wielkopowierzchniowych o łącznej powierzchni nie mniejszej niż 3000 m2 w okresie ciągłym nie krótszym niż 12 następujących po sobie miesięcy,
- w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – wykonał co najmniej jedną usługę, której przedmiotem było utrzymanie porządku i czystości / sprzątania obiektów sportowych typu baseny, pływalnie, aquaparki o powierzchni użytkowej min. 800 m2, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, wraz z załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane w sposób należyty;
- zamawiający dopuszcza sumowanie okresu trwania umów (maksymalnie 3 umów) pod warunkiem, że umowy następowały bezpośrednio po sobie w odstępie maksymalnie 1 miesiąca;
- posiada niezbędne do wykonania zamówienia urządzenia, narzędzia zawarte w załączniku nr 9 pkt 10 do SWZ
UWAGA:
1. Dowodami, o których mowa powyżej, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu.
2. Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były wykonane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie.
3. Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, jeśli wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie:
a) średni kurs danej waluty opublikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych,
b) jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu waluty, za podstawę przeliczenia przyjmie się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.
UWAGA:
Zamawiający w stosunku do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej, dopuszcza łączne spełnianie warunku przez wykonawców.
2. Na wykazanie spełniania warunków udziału w postępowaniu zamawiający będzie żądał dokumentów określonych w rozdziale 9 SWZ.
3. Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Brak podstaw wykluczenia z postępowania:
- informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 oraz 4 ustawy Pzp – sporządzona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem;
- odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzona nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
- zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
- zaświadczenie, albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności; ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia
- oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2023 r. poz. 1689, 1705), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (zał. nr 6 do SWZ) – dotyczy wykonawcy, którego oferta zostanie najwyżej oceniona.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu:
- dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego;
UWAGA:
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu.
- wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy (zał. nr 7 do SWZ);
UWAGA:
Terminy określone w latach lub miesiącach (dot. spełnienia warunków udziału w postępowaniu) liczy się wstecz od dnia składania ofert - podstawa prawna: § 9 ust. 2 pkt 1) rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy z 23.12.2020 r. (Dz. U. z 2023 r., poz. 1824).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Wykaz środków chemicznych oraz ich kart charakterystyk5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Na ofertę składają się następujące dokumenty:a) wypełniony formularz ofertowy – zał. nr 1 do SWZ;
UWAGA: Formularz generowany przez Platformę jest „narzędziem technicznym”, niezbędnym do złożenia oferty na Platformie, nie stanowi on jednak faktycznego formularza oferty. Brak złożenia formularza ofertowego, zgodnego z zał. nr 1 do SWZ będzie stanowił podstawę do odrzucenia oferty, stosownie do zapisów art. 226 ust. 1 pkt Pzp.
W przypadku rozbieżności w treści między formularzem ofertowym (zał. nr 1 do SWZ), a formularzem generowanym przez Platformę, jako wiążącą zamawiający uzna treść zał. nr 1 do niniejszej SWZ;
b) oświadczenie wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – zał. nr 2 do SWZ,
c) dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania, w postaci:
- odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru (wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia tego dokumentu, jeżeli zamawiający może go uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów) lub:
- pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania wykonawcy
(jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika
z dokumentu wskazanego w lit. a)),
d) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (jeżeli dotyczy) – zał. nr 3 do SWZ,
e) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów
(jeśli dotyczy) – zał. nr 4 do SWZ. Z treści zobowiązania (lub innego dokumentu) powinien wynikać w szczególności:
- zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
- sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
- czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu, dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą, o którym mowa w art. 118 ust. 3 ustawy Pzp (jeżeli dotyczy);
f) oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp (jeżeli dotyczy) – zał. nr 5 do SWZ;
g) wykaz usług – zał. nr 7 do SWZ;
h) wykaz narzędzi i urządzeń technicznych – zał. nr 8 do SWZ;
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty.2. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (zał. nr 2 do SWZ) – składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Powyższy warunek obejmuje również wspólników spółki cywilnej. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy (zał. nr 5 do SWZ).
5. Jeżeli zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.