BZP: „Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Jarocin”
18.11.2024
2024/BZP 00599138/01
Gmina Jarocin
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Jarocin”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Jarocin
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 830409399
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Jarocin 159
1.5.2.) Miejscowość: Jarocin
1.5.3.) Kod pocztowy: 37-405
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL824 - Tarnobrzeski
1.5.7.) Numer telefonu: 15 8713141
1.5.8.) Numer faksu: 15 8713138
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: poczta@gminajarocin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.jarocin.ug.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Jarocin”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ba9645fc-04ce-4999-a592-00216a6e5c94
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00599138
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00036912/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Odbieranie i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Jarocin
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-ba9645fc-04ce-4999-a592-00216a6e5c943.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: http://ezamowienia.gov.pl lub poczty elektronicznej poczta@gminajarocin.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu platformy: e-zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl lub poczty elektronicznej poczta@gminajarocin.pl
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie
e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
3. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
4. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych
5. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi zarejestrować się na Platformie e-zamówienia. Platforma jest dostępna dla każdego zalogowania użytkownika. Rodzaj dostępnych formularzy zależy od posiadanego na Platformie konta.
6. Użytkownik zalogowany jako konto uproszczone ma dostępne formularze:
• Wniosek – służący do zadawania pytań do SWZ,
• Inne.
7. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
8. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
9. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
10. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
19. Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z Wykonawcami:
• w zakresie przedmiotu zamówienia: Marek Świeca 15 8713141 e-mail mswieca@gminajarocin.pl
• w zakresie formalno – prawnym: Daria Kutyła 15 8713141 e-mail dkutyla@gminajarocin.pl
15. Sposób złożenia oferty, w tym zaszyfrowania oferty opisany został w „Instrukcji interaktywnej”, dostępnej na stronie: https://epzpygmggrsicd.blob.core.windows.net/pod/2021/10/Oferty-3.2_20211016.pdf
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): ROZDZIAŁ XXI - INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH - DOTYCZY WYKONAWCY BĘDĄCEGO OSOBĄ FIZYCZNĄ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): ROZDZIAŁ XXI - INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH - DOTYCZY WYKONAWCY BĘDĄCEGO OSOBĄ FIZYCZNĄ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IŚM.271.16.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem postępowania i zamówienia jest: „Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Jarocin”
2. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
1. Przedmiot zamówienia obejmuje odbieranie i transport odpadów komunalnych
z terenu Gminy Jarocin. Zakres zamówienia dotyczy wszystkich nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Jarocin oraz z Punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych ( zwany dalej: PSZOK) .
Wykonawca będzie zobowiązany odbierać odpady również z nowych nieruchomości, które powstaną w okresie trwania umowy.
2. Odpady będą odbierane z terenu gminy Jarocin, liczącej na dzień 07.11.2024 r. ok. 5294 zameldowanych mieszkańców, na terenie 10 sołectw: Jarocin, Majdan Golczański, Golce, Mostki, Domostawa, Szwedy, Katy, Kutyły, Zdziary, Szyperki. Liczba złożonych deklaracji (gospodarstw) na dzień 07.11.2024 r. to: 1311 . Liczba osób objętych systemem gospodarowania odpadami według złożonych deklaracji: 3674.
3. Zakres zamówienia obejmuje odbiór i transport:
Rodzaje i ilości odpadów komunalnych odebranych z nieruchomości zamieszkałych oraz z PSZOK-u na terenie Gminy Jarocin w 2022, 2023 oraz od
1 stycznia do 30 października 2024 roku.
Kod odpadu
Nazwa odpadu
Masa odebranych odpadów komunalnych [Mg] w 2022r.
Masa odebranych odpadów komunalnych [Mg]
w 2023 r.
Masa odebranych odpadów komunalnych [Mg] od stycznia do października 2024 r.
20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 260,80 270,84
261,74
16 01 03 Zużyte opony 18,66 11,82 13,92
17 09 04 Zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu inne niż wymienione w 17 09 01, 17 09 02 i 17 09 03 0,68 0,62 1,10
20 01 01 Papier i tektura 13,00 15,8 12,30
20 01 02 Szkło 102,64 97,30 81,74
20 01 35* Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki - 3,86 8,08
20 01 36 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 11,12 2,58 3,04
20 01 99 Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny 101,40 99,42 84,14
20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 42,86 39,86 55,06
20 01 28 Farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice inne niż wymienione w 20 01 27 - 0,16 0,22
SUMA
551,16
542,26
521,34
(informacja sporządzona na bazie sprawozdania oraz innych dokumentów przekazanych przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne na terenie gminy Jarocin)
UWAGA:
Podane wyżej ilości odpadów należy traktować, jako orientacyjne. Ilość wytworzonych na terenie gminy Jarocin odpadów nie jest zależna od Zamawiającego. Ilości mogą ulegać zmianie. Wykonawca jest obowiązany przy sporządzeniu oferty do oszacowania ceny z uwzględnieniem zmian w ilości odbieranych odpadów komunalnych które mogą się pojawić w trakcie obowiązywania umowy.
4. Worki do gromadzenia odpadów komunalnych posiadać będą następujące kolory:
1) odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury - worek niebieski;
2) odpady ze szkła ( białe i kolorowe), w tym odpady opakowaniowe ze szkła – worek zielony;
3) odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych, oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe – worek żółty;
4) bioodpady– worek brązowy;
5) odpady komunalne zmieszane –worek czarny;
Wymagana częstotliwość wywozu odpadów z nieruchomości zamieszkałych:
1) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne oraz bioodpady stanowiące odpady komunalne –1 raz w miesiącu wg harmonogramu,
2) papier i tektura, opakowania z papieru i tektury -1 raz w miesiącu wg harmonogramu,
3) szkło, opakowania ze szkła -1 raz w miesiącu wg harmonogramu,
4) metale, opakowania z metali, tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych, opakowania wielomateriałowe -1 raz w miesiącu wg harmonogramu,
5) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny -1 raz w roku. Termin zbiórki musi być zawarty w harmonogramie odbioru odpadów,
6) odpady wielkogabarytowe i zużyte opony -1 raz w roku. Termin zbiórki musi być zawarty w harmonogramie odbioru odpadów,
5. Na Wykonawcy ciąży obowiązek wyposażenia punktu PSZOK w pojemniki na wszystkie dostarczane przez mieszkańców selektywnie zebrane i dostarczone odpady wymienione w pkt. 6, których wielkość i typ będzie dostosowane do ilości przyjmowanych odpadów.
6. Z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych wykonawca ma obowiązek odbierać następujące frakcje odpadów:
• papier i tektura, opakowania z papieru i tektury;
• tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych;
• szkło, opakowania ze szkła;
• metale, opakowania z metali;
• odpady opakowaniowe wielomateriałowe;
• bioodpady;
• meble i inne odpady wielkogabarytowe;
• przeterminowane leki i chemikalia;
• odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych
w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych
w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi,
w szczególności igieł i strzykawek;
• odpady niebezpieczne wydzielone ze strumienia odpadów komunalnych;
• zużyte baterie i akumulatory;
• zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny;
• odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne;
• zużyte opony
• odzież i tekstylia;
• popiół z palenisk domowych.
7. Odebranie odpadów z PSZOK będzie następowało w zależności od zapełnienia pojemników po zgłoszeniu (tel., lub e-mail) potrzeby odbioru przez Zamawiającego. Odbiór do pięciu dni od zgłoszenia.
Wykonawca nie może w trakcie odbioru i transportu mieszać odpadów gromadzonych selektywnie z odpadami zmieszanymi.
8. Worki na odpady segregowane i zmieszane z folii polietylenowej o grubości min.50 mikronów i pojemności 120 l, dostarczy właścicielom nieruchomości Wykonawca jeszcze przed rozpoczęciem odbioru i transportu odpadów komunalnych w ilości koniecznej do zebrania segregowanych odpadów. Szczegółowy wykaz zawierający dane nieruchomości Zamawiający dostarczy Wykonawcy po podpisaniu umowy. Worki do selektywnej zbiorki powinny być odpowiednio opisane. Odbierając odpady segregowane wykonawca zobowiązany jest pozostawić właścicielowi taką ilość worków danego koloru jaką zabrał („WOREK ZA WOREK”).
9. Zebrane odpady komunalne objęte przedmiotem zamówienia ( zmieszane
i selektywnie zebrane) Wykonawca dostarczy do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w miejscowości Sigiełki, zgodnie
z Porozumieniem Międzygminnym Gminy Krzeszów i Gminy Jarocin z dnia 24 listopada 2016 roku w sprawie powierzenia Gminie Krzeszów przez Gminę Jarocin realizacji zadań z zakresu zagospodarowania odpadów komunalnych.
10. Ważenie, stanowiące wskazanie ilości odpadów do rozliczeń, będzie miało miejsce na wadze zlokalizowanej na terenie Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w miejscowości Sigiełki.
11. Na Wykonawcy ciąży obowiązek przechowywania wszystkich kart przekazania odpadów i kwitów wagowych, tj. dokumentów potwierdzających przeprowadzenie ważenia przez cały okres trwania umowy i niezwłocznego (w terminie do 3 dni roboczych) ich udostępnienia na żądanie Zamawiającego. Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli jest obowiązany do sporządzania rocznych sprawozdań. Sprawozdania należy przekazać za pośrednictwem Bazy danych
o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami na obowiązującym druku Wójtowi Gminy Jarocin w ustawowym terminie.
12. W przypadku awarii instalacji wskazanej przez Zamawiającego, Zamawiający wskaże instalację zastępczą ,do której Wykonawca będzie miał obowiązek zawieźć odpady.
13. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłową zbiórkę i transport odebranych odpadów zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno-prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów Komunalnych.
14. Usługę polegającą na odebraniu odpadów komunalnych z terenu gminy Wykonawca zobowiązany jest wykonywać z zachowaniem standardów sanitarnych wykonywania tych usług, poprzez zachowanie i przestrzeganie przepisów o ochronie środowiska. Zobowiązany jest do zapobiegania wysypywaniu się odpadów z pojemników
i worków podczas odbioru i załadunku, zapobiegania zanieczyszczeniu drogi przejazdu podczas transportu odpadów. Wykonawca zobowiązany jest zbierać odpady leżące wokół pojemników oraz jeżeli rozsypią się w trakcie opróżniania pojemników, transportowania odpadów pojazdami, których konstrukcja będzie zabezpieczała przed wysypywaniem, rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizowała oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, stosowanie procesów i metod, które nie są szkodliwe dla środowiska
4.2.6.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
90511300-5 - Usługi zbierania śmieci
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą wykonawcy, którzy złożą ważną ofertę.
2. Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty spośród ważnych ofert.
3. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty spośród ofert nie odrzuconych, Zamawiający kierował się będzie następującymi kryteriami i ich wagą:
1) Kryterium: Cena - waga 60%
2) Kryterium: Termin płatności – waga 40%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale VII SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie wyznacza warunku w tym zakresie.
2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że
posiada:
a) wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Jarocin w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, o którym mowa w o którym mowa w art. 9b-9c ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2024 poz. 339) w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia;
b) wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty
w opakowaniach oraz gospodarujących odpadami (BDO) zgodnie z art. 50 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach ( Dz. U. z 2023, poz. 1587 ze zm.);
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie ustanawia warunku w tym zakresie.
4) Zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie i uzna, że warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże iż:
a) posiada odpowiedni potencjał techniczny, tj. dysponuje co najmniej 4 pojazdami dostosowanymi do odbioru i transportu odpadów, w tym:
• dwoma samochodami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych,
• dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych,
• co najmniej jeden pojazd do odbioru odpadów bez funkcji kompaktującej sporządzony wg. załącznika nr 6 do SWZ
3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału
w postępowaniu polegać na zdolnościach zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
4. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia Załącznik nr 4 do SWZ lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art.108 ust.1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1616 z późn. zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – Załącznik nr 5 do SWZ;
2) Zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art.109 ust.1 pkt 1 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków z opłacaniem podatków lub opłat wraz
z zaświadczeniem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed terminem składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
3) Zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłaceniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, zgodnie z art.109 ust.1 pkt 1 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności
4) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art.109 ust.1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 5) wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy
Jarocin w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, o którym mowa w o którym mowa w art. 9b-9c ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2024 poz. 339) w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia;
6) wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w
opakowaniach oraz gospodarujących odpadami (BDO) zgodnie z art. 50 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach ( Dz. U. z 2023, poz. 1587 ze zm.);
7) Wykaz specjalistycznych środków technicznych umożliwiających odbiór odpadów (załącznik nr 6 do SWZ):
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
NIE DOTYCZY5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale VIII ust.1 SWZ, składa każdy
z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, o którym mowa w art.117 ust.4 ustawy Pzp z którego wynika, jaki zakres przedmiotu zamówienia wykonują poszczególni Wykonawcy.- Załącznik nr 8 do SWZ.
4) Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia
z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Projekt umowy stanowi Załącznik nr 7 do SWZ2. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do zawartej umowy
w przypadkach i na warunkach określonych w projekcie umowy oraz na podstawie art. 454-455 ustawy Pzp
§ 9.
ZMIANY W UMOWIE
1. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z niniejszej umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
2. Zamawiający nie dopuszcza zmian zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z wyłączeniem okoliczności zawartych
w ust. 4.
3. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy winny zostać dokonane wyłącznie
w formie pisemnego aneksu podpisanego przez obie strony, pod rygorem nieważności.
4. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy
w przypadku ustawowej zmiany stawki VAT, wynagrodzenie ulegnie zmianie.
5. Zamawiający ma prawo do odstąpienia od umowy, jeżeli Wykonawca narusza
postanowienia umowy, w szczególności gdy nastąpi:
a. utrata przez Wykonawcę praw do wykonywania działalności, w szczególności:
wykreślenie z rejestru działalności regulowanej lub utrata zezwoleń niezbędnych do
realizacji umowy;
b. nierozpoczęcie wykonania przedmiotu umowy bez uzasadnionej przyczyny pomimo
wezwania Zamawiającego;
c. uporczywego naruszenia postanowień umowy.
6. W przypadkach wymienionych w ust.1,2,3 warunkiem odstąpienia od umowy przez
Zamawiającego jest uprzednie wezwanie Wykonawcy do złożenia wyjaśnień
w terminie 3 dni
7. Wezwania i odstąpienie od umowy winny być dokonane na piśmie.