BZP: Kompleksowa dostawa energii elektrycznej obejmującą sprzedaż energii elektrycznej i świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej na lata 2025 i 2026
18.11.2024
2024/BZP 00599326/01
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Kompleksowa dostawa energii elektrycznej obejmującą sprzedaż energii elektrycznej i świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej na lata 2025 i 2026
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 691768467
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kraszewskiego 4A
1.5.2.) Miejscowość: Rzeszów
1.5.3.) Kod pocztowy: 35-016
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: oddzial-ag@rzeszow.wsa.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.bip.rzeszow.wsa.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ kontroli państwowej i ochrony prawa oraz sąd i trybunał
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowa dostawa energii elektrycznej obejmującą sprzedaż energii elektrycznej i świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej na lata 2025 i 2026
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c899a4fd-fadc-40ca-a80e-461a7a6700b7
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00599326
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00244497/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Kompleksową dostawę energii elektrycznej obejmującą sprzedaż energii elektrycznej i świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej w okresie od 1.01.2025 do 31.12.2026r.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c899a4fd-fadc-40ca-a80e-461a7a6700b73.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia.
Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa
Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w
zakładce „Centrum Pomocy”.
Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej
w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady
Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
Dokumenty elektroniczne , o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla
dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach
rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i
przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały
bezpośredniego zastosowania.
Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie
wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
- w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i
przekazuje się jako załącznik), lub
- jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści
wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące
tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tj. Dz.
U. z 2022 r. poz. 1233) wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio
oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.
Komunikacja w postępowaniu, (z wyłączeniem składania ofert), odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do
komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji”
odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do
komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). W przypadku
załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów
elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym , mogą być
opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu
udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny,
wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ
zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy”
na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji”
służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta
uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
Pozostałe informacje zawarte zostały w rozdziale VIII SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 2016.119.1), dalej zwanego „RODO”,
informuję że: administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie, ul. Kraszewskiego
4A, 35-016 Rzeszów;
z inspektorem ochrony danych osobowych w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Rzeszowie można się skontaktować
poprzez e-mail iodo@rzeszow.wsa.gov.pl bądź telefonicznie pod nr telefonu 17 860 45 26.
dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji praw i obowiązków wynikających z niniejszego postępowania, na podstawie art.
6 ust. 1 pkt b RODO;
odbiorcą danych osobowych będzie Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie;
dane osobowe będą przechowywane przez okres trwania umowy oraz w obowiązkowym okresie przechowywania dokumentacji,
ustalanym zgodnie z odrębnymi przepisami;
przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia
przetwarzania, sprzeciwu wobec przetwarzania - na zasadach określonych w RODO oraz ustawie;
Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16
RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie
zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą;
W postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO,
Ogłoszenie nr z dnia
Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Dostawy
nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.
ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych jeśli stwierdzi Pani/Pan, że
przetwarzanie danych osobowych dotyczących Pani/Pana narusza przepisy RODO;
podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Ich nieprzekazanie spowoduje niemożność udziału w niniejszym postępowaniu
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 262596,10 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest „Kompleksowa dostawa energii elektrycznej obejmująca sprzedaż energii elektrycznej i
świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej na potrzeby budynków Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w
Rzeszowie na lata 2025 i 2026”.
Szacunkowa ilość dostarczanej energii w okresie dostawy: 187 148,0 kWh. (od 1 stycznia 2025 do 31 grudnia 2026 r.)
W związku z charakterem zamówienia nie można określić dokładnego zużycia energii elektrycznej objętej przedmiotem
zamówienia. W związku z powyższym Zamawiający przewiduje, iż rzeczywista ilość zużycia energii elektrycznej może ulec
zmianie, tj. zwiększeniu lub zmniejszeniu przy zachowaniu cen jednostkowych.
Okres rozliczeniowy - jeden miesiąc.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia :
a. miejsce dostawy energii elektrycznej: Budynek Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie ul. Kraszewskiego
4,
b. miejsce przyłączenia – PPE 480548227000002314,
c. moc umowna w miesiącu
- styczeń, luty, marzec, kwiecień 12 kW,
- maj 15 kW,
- czerwiec, lipiec, sierpień 20 kW,
- wrzesień 17 kW,
- październik, listopad, grudzień 12 kW
d. grupa taryfowa C11,
e. usługi dystrybucji będą świadczone w ramach umowy kompleksowej na dostawę energii,
f. szacunkowe zużycie energii w okresie obowiązywania umowy – 50 992,0 kWh.
II
a. miejsce dostawy energii elektrycznej: Budynek Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie ul. Kraszewskiego
4, (pompa pożarowa)
b. miejsce przyłączenia – PPE 480548227000002415,
c. moc umowna 4 kW miesięcznie
d. grupa taryfowa C11,
e. usługi dystrybucji będą świadczone w ramach umowy kompleksowej na dostawę energii,
f. szacunkowe zużycie energii w okresie obowiązywania umowy – 102,0 kWh.
III
a. miejsce dostawy energii elektrycznej: Budynek Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie ul. Kraszewskiego
4A,
b. miejsce przyłączenia – PPE 480548227000002516,
c. moc umowna w miesiącu :
- styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj 25 kW,
- czerwiec 40 kW,
- lipiec 45 kW,
- sierpień 40 kW,
- wrzesień 32 kW,
- październik, listopad, grudzień 25 kW
d. grupa taryfowa C11,
e. usługi dystrybucji będą świadczone w ramach umowy kompleksowej na dostawę energii,
f. szacunkowe zużycie energii w okresie obowiązywania umowy – 136 156 kWh
4.2.6.) Główny kod CPV: 09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:Nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w pkt 15 i 20 SWZ;
Spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Wykonawca powinien posiadać aktualną koncesję na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie obrotu
(sprzedaży) energią elektryczną, o której mowa w art. 32 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (tj. Dz.U z
2024 poz. 266) wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetycznej,
Wykonawca powinien posiadać aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji energii
elektrycznej, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki - w przypadku Wykonawców będących właścicielem sieci
dystrybucyjnej, lub oświadczenie o posiadaniu podpisanej generalnej umowy dystrybucyjnej na okres realizacji zamówienia
Sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiający nie określa szczegółowych warunków w tym zakresie.
Zdolności technicznej lub zawodowej;
Zamawiający nie określa szczegółowych warunków w tym zakresie.
W celu potwierdzenia posiadania zdolności zawodowej
Zamawiający nie określa szczegółowych warunków w tym zakresie.
W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) wykonawcy zobowiązani są
do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w
postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz ponoszą solidarną odpowiedzialność za
wykonanie przedmiotu umowy. Wszelkie kontakty, korespondencja, oświadczenia i zawiadomienia między uczestnikami
konsorcjum, a Zamawiającym będą się odbywać za pośrednictwem pełnomocnika.
Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na zasadzie „spełnia” lub
„nie spełnia” poszczególnych warunków na podstawie oświadczeń lub dokumentów załączonych przez Wykonawcę.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na
podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Wykonawca do oferty dołączy oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnieniu
warunków udziału w postępowaniu (zał. nr 2 do SWZ). W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienia przez wykonawców,
oświadczenie o którym mowa, składa każdy z wykonawców
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty w przypadkach, gdy:a) nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu
zamówienia;
b) nastąpi zmiana stawki podatku VAT lub ustawowa zmiana opodatkowania energii elektrycznej podatkiem akcyzowym
oraz w przypadku ogólnie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności zmiany ustawy Prawo Energetyczne,
Ustawy o efektywności energetycznej lub przepisów wykonawczych wprowadzających dodatkowe obowiązki związane z
zakupem praw majątkowych lub certyfikatów dotyczących efektywności energetycznej. Ceny energii elektrycznej zostają
powiększone o kwotę wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami, od dnia ich wejścia w życie, bez
konieczności sporządzania aneksu do umowy, o czym Zamawiający zostanie poinformowany na piśmie;
c) nastąpi zmiana taryfy OSD.
W przypadku zaistnienia w/w okoliczności zmiany umowy będą miały charakter obligatoryjny.
Wszelkie zmiany w umowie wymagają pod rygorem nieważności formy aneksu podpisanego przez obie strony (z
wyłączeniem pkt b, c