BZP: Opracowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla obszarów zlokalizowanych na terenie Gminy Kruszyna
18.11.2024
2024/BZP 00600074/01
GMINA KRUSZYNA
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Opracowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla obszarów zlokalizowanych na terenie Gminy Kruszyna
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA KRUSZYNA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398050
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Andrzeja Kmicica 5
1.5.2.) Miejscowość: Kruszyna
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-282
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 343202003
1.5.8.) Numer faksu: +48 343202054
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@kruszyna.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.kruszyna.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Opracowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla obszarów zlokalizowanych na terenie Gminy Kruszyna
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-afe00ad5-4d81-4a9a-bfd9-b769d05af4a2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00600074
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00031641/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Opracowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla obszarów zlokalizowanych na terenie Gminy Kruszyna
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/kruszyna3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między zamawiającym a
wykonawcami odbywa się za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/kruszyna
2. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego. Zamawiający dopuszcza opcjonalnie w sytuacji awaryjnej, komunikację za pośrednictwem poczty elektronicznej. Adres poczty elektronicznej osoby uprawnionej do kontaktu z Wykonawcami: przetargi@kruszyna.pl
3. Szczegóły dotyczące złożenia oferty opisane są w punkcie 10 SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/kruszyna
2. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
3. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na
platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny wykonawca, będzie przekazywana elektronicznie za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego wykonawcy.
4. Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
5. Maksymalny rozmiar jednego pliku przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielkość pliku to maksymalnie 500 MB.
6. Formaty plików wykorzystywanych przez wykonawców powinny być zgodne z “OBWIESZCZENIEM PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 21 maja 2024 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych”.
7. Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .docx .xls .xlsx .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf
8. W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów:
a) .zip
b) .7z
c) .rar
9. Wśród formatów powszechnych a NIE występujących w rozporządzeniu występują: .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nieskutecznie.
10. Zamawiający zwraca uwagę na ograniczenia wielkości plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi max 10MB, oraz na ograniczenie wielkości plików podpisywanych w aplikacji eDoApp służącej do składania podpisu osobistego, który wynosi max 5MB.
11. Ze względu na niskie ryzyko naruszenia integralności pliku oraz łatwiejszą weryfikację podpisu, zamawiający zaleca, w miarę możliwości, przekonwertowanie plików składających się na ofertę na format .pdf i opatrzenie ich podpisem kwalifikowanym PAdES.
12. Szczegóły dotyczące sposobu porozumiewania się opisane są w punkcie 9 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegóły informacyjne w pkt. 35 SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegóły informacyjne w pkt. 35 SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RIGKiR.271.8.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Opracowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla wybranych terenów w miejscowościach: Baby i Jacków, Jacków, Kijów, Łęg, Pieńki Szczepockie, Teklinów, Widzów, Widzówek w gminie Kruszyna.
2. Każdy z obszarów, dla których należy wykonać miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego określony został uchwałą Rady Gminy Kruszyna. Granice planów wskazane zostały w graficznych załącznikach do tych uchwał stosownie do ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1130).
3. Do obowiązków Wykonawcy w ramach przedmiotowego zamówienia należy:
1) koordynowanie przeprowadzenia procedury formalnoprawnej wymaganej dla projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, wynikającej z ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1130), sporządzanie dokumentacji formalno-prawnej w ciągu całego okresu sporządzania projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz skompletowanie dokumentacji prac planistycznych łącznie z uchwałami załącznikami w celu oceny ich zgodności z przepisami prawnymi zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa;
2) przygotowanie projektów dokumentów, wynikających z procedury planistycznej, o której mowa w art. 17 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, w tym projektów uchwał Rady Gminy Kruszyna;
3) opracowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie zgodnym z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
4) opracowanie prognoz oddziaływania na środowisko zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112) o ile są wymagane;
5) opracowanie wniosków o wyrażenie zgody na zmianę przeznaczenia gruntów na cele nierolnicze i nieleśne, do projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, o ile będą wymagane.
4. Wykonawca winien na bieżąco uwzględniać w opracowywanych projektach zmiany w przepisach i zasadach wiedzy technicznej. Przekazane Zamawiającemu przez Wykonawcę zamówienia plany zagospodarowania powinny być zgodne z przepisami i zasadami wiedzy technicznej obowiązującymi na dzień przekazania.
5. Wykonawca zobowiązany jest wykonując zamówienie do przestrzegania minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami określonych w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
6. Szczegółowy zakres do wykonania przez Wykonawcę przedstawiony jest w Opisie przedmiotu zamówienia („OPZ”), który stanowi wraz z uchwałami Załącznik nr 10 do SWZ.
7. Zamawiający zaleca Wykonawcom przeprowadzenie wizji lokalnej terenów, których dotyczy zamówienie, w celu uzyskania informacji pomocnych przy sporządzeniu oferty.
8. Zakres i forma dokumentacji, którą Wykonawca winien wykonać i przedłożyć Zamawiającemu: zgodnie z § 3 ust. 6 projektowanych postanowień umownych - załącznik nr 9 do SWZ.
Więcej informacji w pkt 5 SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71400000-2 - Usługi architektoniczne dotyczące planowania przestrzennego i zagospodarowania terenu
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone.
2. Kryteria i sposób oceny ofert:
1) Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
a) Cena - waga 60 % (max 60 pkt.),
b) Doświadczenie Głównego Projektanta - waga 40 % (max 40 pkt.).
2) Kryterium „cena” – ilość punktów w tym kryterium zostanie obliczona na podstawie wzoru: C = [ Cn / Cof.b. ] x 100 pkt x W1
gdzie: C – liczba punktów uzyskana w ocenie, kryterium cena; Cn – najniższa cena spośród ofert nieodrzuconych; Cof.b. – cena oferty badanej nieodrzuconej; 100 pkt – wskaźnik stały; W1 – procentowe znaczenie kryterium ceny równe 60 %.
W zakresie tego kryterium oferta może uzyskać maksymalnie 60 punktów.
3) Kryterium „Doświadczenie Głównego Projektanta”, tj. doświadczenie osoby pełniącej funkcję Głównego Projektanta, polegające na wykonaniu, co najmniej:
- jednego projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego powierzchnię min. 50 ha – 10 pkt,
- dwóch projektów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmujących powierzchnię min. 50 ha każdy – 20 pkt,
- trzech lub więcej projektów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmujących powierzchnię min. 50 ha każdy – 40 pkt.
Informacje o doświadczeniu Głównego Projektanta Wykonawca zamieści w formularzu ofertowym – załącznik nr 1 do SWZ.
W przypadku niewypełnienia przez Wykonawcę w formularzu ofertowym tabeli dotyczącej ilości wykonanych usług przez Głównego Projektanta, Zamawiający przyzna Wykonawcy w danym kryterium oceny ofert 0 pkt.
W zakresie tego kryterium oferta może uzyskać maksymalnie 40 punktów.
4) Całkowita liczba punktów, jaką otrzyma dana oferta, zostanie obliczona na podstawie poniższego wzoru: P=C+D
gdzie: P- suma punktów przyznana ofercie badanej, C- liczba punktów przyznana ofercie badanej w kryterium „Cena”, D- liczba punktów przyznana ofercie badanej w kryterium „Doświadczenie Głównego projektanta”
Punkty z ww. kryteriów zostaną zsumowane.
Maksymalna łączna liczba punktów jaką może uzyskać oferta wynosi 100 pkt.
Za najkorzystniejszą uważa się ofertę, która uzyska największą liczbę punktów.
Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom specyfikacji i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru.
Więcej informacji w pkt 14 SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Głównego Projektanta
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawca spełni warunki w zakresie zdolności zawodowej, jeśli wykaże, że:1. wykonał należycie w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej (łącznie):
a) jednej usługi opracowania projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego lub zmiany studium, obejmującego obszar objęty formami ochrony konserwatorskiej i ochrony przyrody, należy brać pod uwagę tylko opracowania dla których wojewoda nie wydał rozstrzygnięcia nadzorczego, o powierzchni min. 50 ha,
oraz
b) dwóch usług opracowania projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego o powierzchni min. 50 ha każdy, obejmującego obszar objęty formami ochrony konserwatorskiej i ochrony przyrody, należy brać pod uwagę tylko opracowania uchwalone i ogłoszone w dzienniku urzędowym, dla których wojewoda nie wydał rozstrzygnięcia nadzorczego.
2. skieruje do realizacji zamówienia zespół osób składający się z co najmniej:
a) jednej osoby pełniącej funkcję Głównego Projektanta spełniającą jeden z warunków określonych w art. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
b) jednej osoby pełniącej funkcję Specjalisty ds. przygotowania prognozy oddziaływania na środowisko posiadającej zgodnie z art. 74a ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
Uwaga:
Zamawiający dopuszcza łączenie powyższych funkcji przez jedną osobę pod warunkiem, że osoba ta będzie posiadać wymagane kwalifikacje i/lub wykształcenie.
Zgodnie z art. 117 ust. 3 ustawy Pzp: „W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.”
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o realizację zamówienia warunki opisane w pkt 1) i 2) Wykonawcy mogą spełniać łącznie lub co najmniej jeden z Wykonawców.
Zgodnie z art. 118 ust. 2 ustawy Pzp: „W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.”
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego w punkcie 12.1 SWZ, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp oraz uwzględniającego przesłanki wykluczenia z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 507), wypełniony załącznik nr 6 do SWZ stanowiący oświadczenie, dotyczące odpowiednio:
- wykonawcy;
- każdego ze wspólników - w przypadku składania oferty wspólnej (konsorcjum, spółka cywilna);
- podmiotów udostępniających zasoby, na które powołuje się wykonawca w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wykazu usług wykonanych w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy.
Wzór wykazu stanowi załącznik nr 7 do SWZ.
Wykazy usług będą musiały być sporządzone i podpisane przez ten podmiot, który spełnia dany warunek, czyli odpowiednio przez: wykonawcę lub wspólnika konsorcjum lub „podmiot trzeci”.
Z wykazu musi wynikać posiadanie doświadczenia wymaganego przez Zamawiającego, wyszczególnionego w pkt 17.4. ppkt 1) SWZ.
Warunek z pkt 17.4. ppkt 1) SWZ ma być spełniony: samodzielnie przez wykonawcę lub przez minimum jeden inny podmiot udostępniający wykonawcy swoją wiedzę i doświadczenie i który zrealizuje te usługi lub w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – samodzielnie przez minimum jednego z wykonawców lub łącznie przez wykonawców.
Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz, o którym mowa powyżej dotyczy usług, w których wykonaniu wykonawca bezpośrednio uczestniczył.
b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Wzór wykazu stanowi załącznik nr 8 do SWZ.
Z wykazu musi wynikać, że Wykonawca dysponuje osobami wymaganymi przez Zamawiającego, wykazanymi w pkt 17.4. ppkt 2) SWZ.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, wymagane osoby nie muszą być w dyspozycji u jednego Wykonawcy. Ważne jest, aby razem dysponowali wymaganymi osobami w celu spełnienia określonego warunku.
Więcej informacji w pkt 18 SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Oferta ma być sporządzona zgodnie z warunkami określonymi w SWZ.Dokumenty, które wykonawcy muszą złożyć wraz z ofertą:
1) Wypełniony formularz ofertowy, stanowiący załącznik nr 1 do SWZ.
Do oferty należy dołączyć aktualne dokumenty potwierdzające status prawny wykonawcy. Oferta nie musi zawierać tych dokumentów w przypadku wskazania przez wykonawcę, że są one dostępne w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych.
Upoważnienie osób podpisujących ofertę musi bezpośrednio wynikać z ww. dokumentów.
Jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny wykonawcy, do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wykonawcy.
Szczegóły w pkt 8.14. ppkt 1 SWZ.
2) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, uwzględniające przesłanki wykluczenia z art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 507), w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w punkcie 12.1. i 17.4. ppkt 1 lit. a), 17.4. ppkt 1 lit. b), 17.4. ppkt 2 lit. a), 17.4. ppkt 2 lit. b) SWZ:
a) sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ, dotyczące odpowiednio:
- wykonawcy;
- każdego ze wspólników - w przypadku składania oferty wspólnej (konsorcjum, spółka cywilna);
Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
b) sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SWZ, dotyczące odpowiednio podmiotów udostępniających zasoby, na które powołuje się Wykonawca w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu (załączyć jeżeli dotyczy).
3) Zobowiązania podmiotów udostępniających zasoby, na które wykonawca będzie się powoływał w celu spełniania warunków udziału w postępowaniu, w zakresie o którym mowa w punkcie 17.4. ppkt 1 lit. a) lub 17.4. ppkt 1 lit. b) lub 17.4. ppkt 2 lit. a) lub 17.4. ppkt 2 lit. b) SWZ (załączyć jeżeli dotyczy) - wzór stanowi załącznik nr 4 do SWZ.
Więcej szczegółów w pkt 8.14. ppkt 3 SWZ.
4) Oświadczenie składane na podstawie art. 117 ust. 4 Pzp, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) - wypełniony załącznik nr 5 do SWZ (załączyć jeżeli dotyczy).
5) Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego (załączyć jeżeli dotyczy).
W przypadku składania oferty wspólnej przez kilku przedsiębiorców (tzw. konsorcjum) wspólnicy muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo, podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli każdego ze wspólników.
Szczegóły w pkt 8.14. ppkt 5 SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Nie może podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie żadnej z przesłanek, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp: wykonawca, żaden ze wspólników – w przypadku składania oferty wspólnej (konsorcjum, spółka cywilna), żaden podmiot udostępniający zasoby, na które powołuje się wykonawca w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu.2. Nie może podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie przesłanek, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 507): wykonawca, żaden ze wspólników – w przypadku składania oferty wspólnej (konsorcjum, spółka cywilna), żaden podmiot udostępniający zasoby, na które powołuje się wykonawca w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
3. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, uwzględniające przesłanki wykluczenia z art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 507), w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w punkcie 12.1. i 17.4. ppkt 1 lit. a), 17.4. ppkt 1 lit. b), 17.4. ppkt 2 lit. a), 17.4. ppkt 2 lit. b) SWZ: sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ, dotyczące odpowiednio:
- wykonawcy;
- każdego ze wspólników - w przypadku składania oferty wspólnej (konsorcjum, spółka cywilna);
Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
4. Zobowiązania podmiotów udostępniających zasoby, na które wykonawca będzie się powoływał w celu spełniania warunków udziału w postępowaniu, w zakresie o którym mowa w punkcie 17.4. ppkt 1 lit. a) lub 17.4. ppkt 1 lit. b) lub 17.4. ppkt 2 lit. a) lub 17.4. ppkt 2 lit. b) SWZ (załączyć jeżeli dotyczy) - wzór stanowi załącznik nr 4 do SWZ.
Więcej szczegółów w pkt 8.14. ppkt 3 SWZ.
5. Oświadczenie składane na podstawie art. 117 ust. 4 Pzp, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) - wypełniony załącznik nr 5 do SWZ (załączyć, jeżeli dotyczy).
6. Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego (załączyć, jeżeli dotyczy)
W przypadku składania oferty wspólnej przez kilku przedsiębiorców (tzw. konsorcjum) wspólnicy muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo, podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli każdego ze wspólników.
Pełnomocnictwa, o których mowa powyżej oraz w ppkt. 1, 3 składa się, pod rygorem nieważności w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku, gdy pełnomocnictwo zostało wystawione w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z pełnomocnictwem w postaci papierowej, może dokonać mocodawca (osoba/osoby wystawiające pełnomocnictwo) lub notariusz.