BZP: Kompleksowa usługa obsługi prawnej Sądu Okręgowego w Katowicach przez okres 36 miesięcy
18.11.2024
2024/BZP 00600287/01
SĄD OKRĘGOWY W KATOWICACH
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Kompleksowa usługa obsługi prawnej Sądu Okręgowego w Katowicach przez okres 36 miesięcy
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: SĄD OKRĘGOWY W KATOWICACH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000321997
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Francuska 38
1.5.2.) Miejscowość: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-028
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@katowice.so.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.katowice.so.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ kontroli państwowej i ochrony prawa oraz sąd i trybunał
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
wymiar sprawiedliwości
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowa usługa obsługi prawnej Sądu Okręgowego w Katowicach przez okres 36 miesięcy
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4c349418-f20b-4799-91f2-a4951f258ca7
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00600287
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00257125/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Kompleksowa usługa obsługi prawnej Sądu Okręgowego w Katowicach przez okres 36 miesięcy
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-4c349418-f20b-4799-91f2-a4951f258ca73.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-4c349418-f20b-4799-91f2-a4951f258ca7
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie, którego dotyczy niniejszy dokument, oznaczone jest znakiem: OA.261.1.2024. Wykonawcy we wszelkich kontaktach z Zamawiającym powinni powoływać się na ten znak.
2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
3. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
4. Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z wykonawcami:
1) osobą upoważnioną do kontaktu z Wykonawcami ze strony Zamawiającego w zakresie przedmiotu zamówienia jest Katarzyna Czekała e-mail: przetargi@katowice.so.gov.pl.
2) osobą upoważnioną do kontaktu z Wykonawcami ze strony Zamawiającego w zakresie procedury postępowania jest Grzegorz Poliwoda, e-mail: przetargi@katowice.so.gov.pl.
5. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania (link prowadzący bezpośrednio do widoku postępowania na Platformie e-Zamówienia): https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-4c349418-f20b-4799-91f2-a4951f258ca7
6. Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”).
7. Identyfikator (ID) postępowania na Platformie e-Zamówienia: ocds-148610-4c349418-f20b-4799-91f2-a4951f258ca7
8. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa „Regulamin Platformy e-Zamówienia”, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
9. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
10. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
11. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki.
12. Wykaz poszczególnych dokumentów i oświadczeń składanych w postępowaniu oraz ich forma, sposób sporządzania i przekazywania zostały określone przez Zamawiającego w rozdziale IV SWZ.
13. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy PZP, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.
14. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
a) w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje się jako załącznik), lub
b) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
Pozostałe informacje w SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OA.261.1.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia na usługi społeczne jest: Kompleksowa usługa obsługi prawnej Sądu Okręgowego w Katowicach przez okres 36 miesięcy.
Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
a. konsultacje pośrednie za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość – telefonów stacjonarnych i komórkowych, poczty elektronicznej, również poza godzinami pracy Zamawiającego,
b. przygotowanie lub opiniowanie projektów zmian w dokumentacji organizacyjno-prawnej Zamawiającego,
c. udzielanie porad prawnych i informacji dotyczących obowiązujących przepisów prawa,
d. opracowywanie pisemnych opinii i ekspertyz prawnych,
e. opiniowanie projektów umów, porozumień, zarządzeń, aktów wewnętrznych, dokumentów i innych czynności prawnych z udziałem Zamawiającego,
f. opracowywanie projektów umów, aneksów i porozumień zawieranych przez Zamawiającego,
g. opracowywanie pism kierowanych do sądów i organów administracji,
h. udzielanie porad prawnych z zakresu prawa pracy,
i. opiniowanie i opracowywanie pism w zakresie postępowań o udzielenie zamówienia,
j. uczestniczenie w postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych prowadzonych w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych oraz postępowaniach prowadzonych poza ustawą Prawo zamówień publicznych w charakterze eksperta prawnego,
k. uczestniczenie w negocjacjach prowadzonych przez Zamawiającego, świadczenia usług pomocy prawnej we współpracy z Zamawiającym oraz zgodnie z wymogami Zamawiającego i wzajemnymi ustaleniami, w tym przestrzegania ustalonych terminów oraz wewnętrznych regulacji Zamawiającego (w tym przygotowania opinii prawnych dla Prokuratorii Generalnej Rzeczpospolitej Polskiej),
l. opiniowanie zasadności roszczeń regresowych Skarbu Państwa w związku z niesłusznym zatrzymaniem lub aresztowaniem,
m. potwierdzanie przez opiniującego zweryfikowanego dokumentu (umowy, pisma i inne dokumenty) poprzez umieszczenie na nim swojej imiennej pieczątki i podpisu oraz opisanie treścią „sprawdzono pod względem formalnoprawnym”, lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego na pliku zawierającym weryfikowany dokument,
n. obsługa prawna i reprezentowanie Zamawiającego w postępowaniach administracyjnych oraz przed Krajową Izbą Odwoławczą,
o. doradztwo prawne w sprawach Międzyzakładowej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej (MKZP) dla pracodawcy, zarządu MKZP, komisji rewizyjnej MKZP i walnego zebrania członków MKZP,
p. pełnienie zastępstwa prawnego i procesowego przed sądami i organami egzekucyjnymi,
q. w sprawach nagłych, stawienia się w ciągu 120 minut od wezwania zgłoszonego przez osoby nadzorujące realizację umowy w miejscu wskazanym przez Zamawiającego, radcy prawnego/adwokata zgodnie z zakresem prawnym, którego dotyczy wezwanie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79100000-5 - Usługi prawnicze
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
79111000-5 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie radcy prawnego lub adwokata, który będzie sporządzał stanowiska, wnioski lub opiniował pisma w toku współpracy z Prokuratorią Generalną Rzeczypospolitej Polskiej
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie radcy prawnego lub adwokata, który będzie występował w charakterze eksperta prawnego w postępowaniach o udzielenie zamówienia
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który wykaże, iż należycie wykonał lub należycie wykonuje w okresie ostatnich 5 lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:co najmniej dwa zamówienia, których przedmiotem były trwające minimum 12 kolejnych miesięcy usługi obsługi prawnej jednostki sektora finansów publicznych (tj. jednostek wymienionych w art. 9 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U z 2024 r. poz. 1530 z późn. zm.).
2. O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia:
1) dysponuje co najmniej jedną osobą posiadającą uprawniania radcy prawnego lub adwokata, mającą przynajmniej roczne doświadczenie w obsłudze jednostek sektora finansów publicznych, która będzie udzielała konsultacji prawnych,
2) dysponuje co najmniej jedną osobą posiadającą uprawniania radcy prawnego lub adwokata, która będzie sporządzała stanowiska, wnioski lub opiniowała pisma w toku współpracy z Prokuratorią Generalną Rzeczypospolitej Polskiej w sprawach wymagających takiej współpracy, mającą przynajmniej roczne doświadczenie w obsłudze jednostek sektora finansów publicznych oraz doświadczenie w sporządzeniu co najmniej 5 stanowisk, wniosków lub opinii pism w toku współpracy z Prokuratorią Generalną Rzeczypospolitej Polskiej,
3) dysponuje co najmniej jedną osobą posiadającą uprawniania radcy prawnego lub adwokata, która będzie udzielała porad prawnych z zakresu prawa pracy mającą przynajmniej roczne doświadczenie w obsłudze jednostek sektora finansów publicznych w zakresie prawa pracy,
4) dysponuje co najmniej jedną osobą posiadającą uprawniania radcy prawnego lub adwokata, która będzie występowała w charakterze eksperta prawnego w postępowaniach o udzielenie zamówienia mającą przynajmniej roczne doświadczenie w obsłudze jednostek sektora finansów publicznych w zakresie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, oraz doświadczenie polegające na reprezentowaniu zamawiającego lub wykonawcy przed Krajową Izbą Odwoławczą w co najmniej 3 postępowaniach odwoławczych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument ten składa każdy z Wykonawców indywidualnie.
2) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1076), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – wzór oświadczenia stanowi Załącznik 1F do SWZ. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument ten składa każdy z Wykonawców indywidualnie.
3) oświadczenie Wykonawcy/podmiotu udostępniającego zasoby o aktualności danych zawartych w oświadczeniach o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o niepodleganiu wykluczeniu. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument ten składa każdy z Wykonawców indywidualnie.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykaz usług wykonanych lub w przypadku usług okresowych lub ciągłych wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy usługi te zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy usługi zostały prawidłowo ukończone. Dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty. W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane w okresie ostatnich 3 miesięcy. Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 1D do SWZ,
2) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 1E do SWZ,
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) Pełnomocnictwo – wymagane, jeżeli ofertę w postępowaniu składa w imieniu Wykonawcy pełnomocnik.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie zobowiązani są załączyć do oferty pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wymagany jest oryginał w formie elektronicznej podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym lub cyfrowe odwzorowanie poświadczone za zgodność z oryginałem (w przypadku, gdy pełnomocnictwo zostało sporządzone w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem). Poświadczenia cyfrowego odwzorowania za zgodność z papierowym oryginałem dokonuje mocodawca - podpisem kwalifikowanym, zaufanym lub osobistym lub notariusz - kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
2) oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy - w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w sytuacji wskazanej w art. 117 ust. 3 ustawy PZP,
3) zobowiązanie podmiotu trzeciego, na zasobach którego będzie polegał Wykonawca na zasadach określonych w art. 118 ustawy PZP lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów trzecich – jeśli wymagane,
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek wymieniony w Rozdziale 2 pkt. 2 ppkt 1 lit. a i b SWZ może być spełniony łącznie. W tym przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna), spełnienie wymogu dotyczącego braku podstaw do wykluczenia, o którym mowa w rozdz. III pkt 3. SWZ ma zostać wykazane odrębnie przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
W przypadku, gdy Wykonawca w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na udostępnionych zasobach podmiotu trzeciego – spełnienie wymogu dotyczącego braku podstaw wykluczenia, o którym mowa w Rozdz. III pkt 3 SWZ musi zostać wykazane również przez ten podmiot.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wszelkie zmiany niniejszej Umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności, z wyłączeniem przypadków w niej opisanych.2. Zmiana Umowy może być dokonana w przypadkach ustawowo dopuszczalnych przepisem art. 454 oraz 455 ustawy PZP.
3. Zmiana Umowy dokonana z naruszeniem ust. 1 - 2 podlega unieważnieniu.
4. Zmiana Umowy może nastąpić w wyniku zmiany osoby, która będzie brać udział w realizacji zamówienia. W przypadku takiej zmiany Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowana nowa osoba, spełnia wymagania postawione w warunku udziału w postępowaniu w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Dodatkowo nowa osoba musi wykazać się doświadczeniem, które pozwoli na uzyskanie nie mniejszej liczby punktów, niż osoba pierwotnie wskazana w wykazie osób, w oparciu o zasady określone w SWZ opracowanym na potrzeby postępowania przeprowadzonego pod nazwą „Świadczenie usługi obsługi prawnej na rzecz Sądu Okręgowego w Katowicach przez okres 36 miesięcy", bez zmiany wynagrodzenia umownego.
5. Każda ze Stron, na podstawie art. 439 ustawy PZP, uprawniona jest do żądania zmiany wysokości wynagrodzenia określonego w § 7, w przypadku zmiany cen kosztów mających wpływ na wykonanie przedmiotu umowy. Uznaje się, że zaistniała zmiana cen kosztów, mających wpływ na wykonanie przedmiotu umowy, gdy wskaźnik cen towarów i usług (miesięczny) ogłaszany w komunikacie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za ostatni miesiąc poprzedzający wniosek o waloryzację wzrośnie lub spadnie o co najmniej 5 % w stosunku do wysokości tego wskaźnika w miesiącu zawarcia Umowy, a jeżeli zawarcie Umowy nastąpiło po 180 Dniach od upływu terminu składania ofert, w stosunku do wysokości wskaźnika w miesiącu składania ofert. Zmiana może zostać dokonana z zastrzeżeniem poniższych warunków:
1) zmiana wynagrodzenia dokonana może zostać po upływie pierwszych 12 miesięcy realizacji Umowy,
2) waloryzacja dopuszczalna jest po upływie każdych 12 miesięcy. Waloryzacja nie dotyczy wynagrodzenia za usługi wykonane przed datą złożenia wniosku lub które zgodnie z Umową miały być wykonane przed datą złożenia wniosku, chyba że opóźnienie wynika z przyczyn zależnych wyłącznie od Zamawiającego,
3) Strona zainteresowana waloryzacją składa drugiej Stronie wniosek o dokonanie waloryzacji wynagrodzenia wraz z uzasadnieniem wskazującym wysokość wskaźnika oraz przedmiot i wartość usług podlegających waloryzacji (niewykonanych do dnia złożenia wniosku, które nie miały zostać wykonane do dnia złożenia wniosku),
4) w przypadku wzrostu lub spadku wskaźnika, o którym mowa w ust. 5, w wysokości tam wskazanej, waloryzacja będzie polegała na wzroście lub obniżeniu wynagrodzenia za usługi wykonane po dniu złożenia wniosku o wartość zwiększenia lub zmniejszenia wskaźnika, przy czym łączna zmiana wysokości wynagrodzenia Wykonawcy z tytułu waloryzacji nie może przekroczyć 10 % ceny podanej w ofercie Wykonawcy,
5) Wykonawca, którego wynagrodzenie zostało zmienione zgodnie z waloryzacją opisaną powyżej zobowiązany jest do zmiany wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy, z którym zawarł umowę, w zakresie odpowiadającym zmianom cen i kosztów, dotyczących zobowiązań tego podwykonawcy, jeśli łącznie spełnione są następujące warunki:
a) okres obowiązywania umowy podwykonawczej przekracza 6 miesięcy,
b) zmiana dotyczyć będzie świadczeń realizowanych przez podwykonawcę w okresie, którego dotyczyć będzie waloryzacja dokonana w Umowie,
6) w sytuacji, o której mowa w pkt 5 powyżej, Wykonawca zobowiązany jest pisemnie poinformować Zamawiającego o dokonaniu zmiany wynagrodzenia podwykonawcy lub powodach niedokonania takiej zmiany. Do powiadomienia, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, Wykonawca załączy oświadczenie podwykonawcy potwierdzające dokonanie zmiany wynagrodzenia podwykonawcy,
Pozostałe informacje w SWZ