BZP: Sukcesywna dostawa paliwa do pojazdów służbowych Straży Miejskiej w Białymstoku
19.11.2024
2024/BZP 00601816/01
Straż Miejska w Białymstoku
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Sukcesywna dostawa paliwa do pojazdów służbowych Straży Miejskiej w Białymstoku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Straż Miejska w Białymstoku
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 200175012
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Składowa 11
1.5.2.) Miejscowość: Białystok
1.5.3.) Kod pocztowy: 15-399
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.sm@um.bialystok.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://smbip.um.bialystok.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sukcesywna dostawa paliwa do pojazdów służbowych Straży Miejskiej w Białymstoku
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0597fd11-a9c1-4676-94bb-8461f1528ee0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00601816
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00035494/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Sukcesywna dostawa paliwa do pojazdów służbowych Straży Miejskiej w Białymstoku (na rok 2025)
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/10169913.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu
platformy zakupowej pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/strazmiejska_bialystok
Zamawiający dopuszcza, awaryjnie, komunikację za pośrednictwem poczty elektronicznej. Adres poczty elektronicznej do kontaktu z Wykonawcami: zamowienia.sm@um.bialystok.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja za pomocą platformy
OPENNEXUS: odbywa się za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/strazmiejska_bialystok i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.
2. Zamawiający informuje, iż wszystkie instrukcje tekstowe oraz wizualne dla Wykonawcy dotyczące korzystania z platformy, w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert i innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu są dostępne na stronie internetowej platformazakupowa.pl: w zakładce Pierwsze kroki na platformie pod linkiem: https://about.opennexus.com/uslugi/platforma-zakupowa-pierwsze-kroki/ oraz w zakładce Instrukcje użytkownika pod linkiem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
Szczegółowy opis korespondencji znajduje się w rozdz. XIII SWZ.
3. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 2016, 119, str. 1, sprost.: Dz. Urz. UE L 2018, 127, str. 2 oraz Dz. Urz. UE L 2021, 74, str. 35), zwanego dalej „RODO”, informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Straż Miejska w Białymstoku, ul. Składowa 11, 15-399 Białystok, tel. 85 869 67 50, adres e-mail: strazm@sm.bialystok.pl.
2. W sprawach z zakresu danych osobowych mogą Państwo kontaktować się z Inspektorem ochrony danych: e-mail: mzajkowski@sm.bialystok.pl, tel. 85 869 67 52.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (zwaną dalej „ustawą Pzp”) oraz w celu zawarcia umowy na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO.
4. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane:
1) przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres obowiązywania w sprawie zamówienia publicznego przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały okres obowiązywania umowy – zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 ustawy Pzp,
2) Przez okres 5 lat liczonych od końca roku, w którym postępowanie zostanie zakończone – w przypadku dokumentacji z postępowania o udzielenie zamówienia,
3) Ponadto dane osobowe będą przechowywane przez okres archiwizacji dokumentów wynikający z przepisów powszechnie obowiązujących oraz przepisów wewnętrznych Administratora danych.
5. Pani/Pana dane będą udostępniane podmiotom, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy Pzp oraz podmiotom, którym administrator powierzył przetwarzanie danych na mocy art. 28 ust. 3 RODO.
6. Przysługuje Pani/Panu:
1) prawo do dostępu do danych, na zasadach określonych w art. 15 RODO,
2) prawo do sprostowania danych, na zasadach określonych w art. 16 RODO,
3) prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”), na zasadach określonych w art. 17 RODO,
4) prawo do ograniczenia przetwarzania, na zasadach określonych w art. 18 RODO.
7. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
8. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
9. Dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Panu/Pani:
a) prawo do usunięcia danych osobowych w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO,
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art. 20 RODO, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
c) prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych zgodnie z art. 21 RODO, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SM.AL.RAT.2711-2/24
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa oleju napędowego ON i benzyny bezołowiowej Pb 95, zwanych dalej „paliwem”, do pojazdów służbowych Straży Miejskiej w Białymstoku w systemie sprzedaży bezgotówkowej przy użyciu kart paliwowych (identyfikatorów), w ilościach stosownie do potrzeb Zamawiającego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09100000-0 - Paliwa
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09134100-8 - Olej napędowy
09132100-4 - Benzyna bezołowiowa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1) Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą
liczbę punktów za wszystkie kryteria oceny ofert.
2) W sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty przedstawiające taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybierze spośród tych ofert tę ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 40
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Stały rabat od ceny detalicznej paliwa
4.3.6.) Waga: 60
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale VI SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
W celu potwierdzenia spełnienia warunku Wykonawca winien wykazać, że posiada aktualną koncesję uprawniającą do wykonywania działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami, zgodnie z art. 32 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2024 r. poz. 266 t.j.).
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej gospodarczym – Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
W celu potwierdzenia spełnienia warunku Wykonawca winien wykazać, że dysponuje co najmniej jedną stacją paliw położoną w granicach administracyjnych miasta Białystok, zapewniającą możliwość całodobowego tankowania oleju napędowego ON i benzyny bezołowiowej Pb 95 z dystrybutora przez 7 dni w tygodniu.
3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,
2) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca składa:
1) w zakresie warunku dotyczącego uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej – aktualna koncesja uprawniająca do wykonywania działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami, zgodnie z art. 32 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2024 r. poz. 266 t.j.),
2) w zakresie warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – wykaz dot. potencjału technicznego, w którym Wykonawca wykaże, że posiada co najmniej jedną stację paliw położoną w granicach administracyjnych miasta Białegostoku, zapewniającą możliwość całodobowego tankowania oleju napędowego ON i benzyny bezołowiowej Pb 95 z dystrybutora przez 7 dni
w tygodniu – zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 4 do SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) Wykonawca składa wypełniony Formularz Ofertowy zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SWZ, do którego należy dołączyć kopie dowodów sprzedaży oleju napędowego ON i benzyny bezołowiowej Pb 95 z każdego z wymienionych dni: 18.11.2024 r., 19.11.2024 r. i 20.11.2024 r., z wybranej przez Wykonawcę stacji paliw w Białymstoku, stanowiącej jeden z jego punktów dystrybucji paliwa.2) Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 125 ust. 5 ustawy Pzp – zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SWZ (jeżeli dotyczy).
3) Zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w Rozdziale XI pkt 4 ppkt 2 SWZ – zgodnie z Załącznikiem nr 3 do SWZ (jeżeli dotyczy).
4) Odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy). Pełnomocnictwo, o którym mowa w Rozdziale IX pkt 1 SWZ – w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (jeżeli dotyczy),
5) Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z którego wynika, które dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (jeżeli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty),2. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym jako reprezentant pozostałych – pełnomocnikiem,
3. Wypełniając formularz ofertowy oraz inne dokumenty powołujące się na „Wykonawcę” w miejscu „nazwa i adres Wykonawcy” należy wpisać dane dotyczące Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie,
4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale XI i XII SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) składają oświadczenie Wykonawców, z którego wynika, które dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
6. Wykonawcy ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.