BZP: ,,ODBIERANIE, TRANSPORT I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH W GMINIE DUBICZE CERKIEWNE w roku 2025”
19.11.2024
2024/BZP 00602510/01
Gmina Dubicze Cerkiewne
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
,,ODBIERANIE, TRANSPORT I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH
W GMINIE DUBICZE CERKIEWNE w roku 2025”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Dubicze Cerkiewne
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050659266
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Główna 65
1.5.2.) Miejscowość: Dubicze Cerkiewne
1.5.3.) Kod pocztowy: 17-204
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - Łomżyński
1.5.7.) Numer telefonu: 856827988
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@dubicze-cerkiewne.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: dubicze-cerkiewne.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
,,ODBIERANIE, TRANSPORT I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH
W GMINIE DUBICZE CERKIEWNE w roku 2025”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b12bf5ae-37e6-4b38-8b75-ec8a64f34f4c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00602510
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00074828/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Odbieranie, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w gminie Dubicze Cerkiewne w roku 2025
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/dubicze_cerkiewne3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 2. Postępowanie prowadzone jest w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/dubicze_cerkiewne oraz poczty elektronicznej gmina@dubicze-cerkiewne.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Ofertę należy sporządzić w języku polskim w postaci elektronicznej pod rygorem nieważności i złożyć za pośrednictwem Platformy zakupowej dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/dubicze_cerkiewne2. Oferta, wniosek oraz przedmiotowe środki dowodowe (jeżeli były wymagane) składane elektronicznie muszą zostać podpisane elektronicznym kwalifikowanym podpisem podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W procesie składania oferty, wniosku w tym przedmiotowych środków dowodowych na platformie, kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpis zaufany lub podpis osobisty Wykonawca składa bezpośrednio na dokumencie, który następnie przesyła do systemu.
3. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Poprzez oryginał należy rozumieć dokument podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie elektronicznej podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://platformazakupowa.pl/pn/dubicze_cerkiewne
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), dalej „RODO”, informujemy, że:
1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Dubicze Cerkiewne, Wójt Gminy Dubicze Cerkiewne, ul. Główna 65, 17-204 Dubicze Cerkiewne, adres e-mail: gmina@dubicze-cerkiewne.pl, tel. 85 68279 81.
ul. Główna 65, 17-204 Dubicze Cerkiewne, adres e-mail: gmina@dubicze-cerkiewne.pl, tel. 85 68279 81.
2. można się skontaktować z inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie Gminy Dubicze Cerkiewne osobiście, poprzez korespondencję tradycyjną i elektroniczną e-mail: gmina@dubicze-cerkiewne.pl lub telefonicznie pod 85 68279 81; w celu uzyskania informacji dotyczących przetwarzanych przez Gminę Dubicze Cerkiewne danych osobowych może się Pan/Pani skontaktować z naszym Inspektorem Ochrony Danych poprzez wysłanie wiadomości elektronicznej na adres: inspektor@cbi24.pl;
3. dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego – prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji, zawarciem, realizacją oraz egzekucją umowy;
4. dane osobowe zostały pozyskane od Wykonawcy ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego;
5. kategorie przetwarzanych danych osobowych to: imię i nazwisko, nazwa przedsiębiorstwa;
6. odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o ustawę z dnia z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 1320);
7. wszelkie dane powierzone przez wykonawcę będą przechowywane przez okres wynikający z zapisów Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. z 2011 r., Nr 14, poz. 67 ze zm.);
8. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
9. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
10. posiada Pani/Pan:
1) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
2) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
3) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
4) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 11. nie przysługuje Pani/Panu:
1) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
3) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.33.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.1. Na terenie zabudowy jednorodzinnej obowiązywać będzie mieszany pojemnikowo - workowy system zbiórki odpadów.
Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach o pojemności min. 120 litrów. Pojemnik na odpady komunalne zmieszane zapewnia Właściciel.
a) Liczba pojemników w zabudowie jednorodzinnej wynosi - 639 szt.
b) Liczba nieruchomości - domki letniskowe lub inne wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe – 84 szt.
c) W przypadku, gdy właściciel nieruchomości do pojemnika dostawi własny worek z odpadami zmieszanymi, Wykonawca będzie miał obowiązek jego odebrania. W przypadku, gdy właściciel nieruchomości do pojemnika na odpady dostawi własny pojemnik, to powinien on spełniać normę PN-EN 840-1 (pojemniki ruchome tzn. wyposażone w kółka umożliwiające ich przemieszczanie, posiadające mechanizm załadowczy na grzebieniowy mechanizm pojazdu, służącego do odbioru odpadów komunalnych). Pojemniki właścicieli nie spełniające norm (wiadra, bez mechanizmu kółkowego) nie będą opróżniane przez Wykonawcę.
d) Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowym. Worki pojemności 60 l - 120 l. Worki zapewnia Wykonawca. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć na swój koszt komplety worków do selektywnej zbiorki odpadów, a następnie po każdorazowym odbiorze odpadów nowe worki do selektywnego zbierania, w ilości odpowiadającej liczbie odebranych worków, w tych samych kolorach.
e) Wykonawca usługi zapewnia również dostarczenie w dniu odbioru w gminie do Urzędu Gminy Dubicze Cerkiewne, ul. Główna 65, 17-204 Dubicze Cerkiewne odpowiedniej ilości worków tj.:
- worki żółte – co miesiąc - 20 worków,
- worki zielone – co miesiąc - 20 worków,
- worki brązowe – co miesiąc - 20 worków,
- worki niebieskie – co miesiąc - 20 worków.
- worki szare – co miesiąc – 20 worków
1.2. Ustala się następującą częstotliwość odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej:
- zmieszane odpady komunalne (niesegregowane) - 1 raz w miesiącu,
- plastik, metal i opakowania wielomateriałowe - 1 raz w miesiącu,
- szkło - 1 raz na kwartał,
- papier i tektura – 1 raz na kwartał,
- popiół – 1 raz na kwartał
-odpady ulegające biodegradacji - 1 raz w miesiącu.
.
2. Zabudowa wielorodzinna:
2.1. Na terenie zabudowy wielorodzinnej obowiązywać będzie poniżej przedstawiony system zbiórki odpadów. Pojemnik na odpady zapewnia Właściciel.
System zbiórki odpadów obejmuje:
a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne , które będą zbierane do kontenerów, pojemników które są ustawione przy zabudowie wielorodzinnej tj.:
blok mieszkalny w Dubiczach Cerkiewnych ul. Główna 1 A zamieszkuje 6 rodzin - 15 osób - 2 kontenery o pojemności nie mniejszej niż 1,1 m3 każdy,
budynek po byłej Lecznicy Weterynaryjnej w Dubiczach Cerkiewnych, ul. Główna 1 zamieszkuje 3 rodziny – 5 osób - 2 kontenery o pojemności nie mniejszej niż 1,1 m3 każdy,
Gminny Ośrodek Zdrowia (część mieszkalna) w Dubiczach Cerkiewnych, ul. Główna 63 – zamieszkuje 1 rodzina – 1 osoba – poj. nie mniejsze niż 120 l.
2.2. Ustala się następującą częstotliwość odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w zabudowie wielorodzinnej:
- zmieszane odpady komunalne (niesegregowane)– 1 raz w miesiącu,
- plastik, metal i opakowania wielomateriałowe - 1 raz w miesiącu,
- szkło - 1 raz na kwartał,
- papier i tektura - 1 raz na kwartał.
- - popiół – 1 raz na kwartał
3. Odpady wielkogabarytowe i budowlane (w niewielkich ilościach) - wyposażenia mieszkań i wyeksploatowany sprzęt elektryczny i elektroniczny z zabudowy jednorodzinnej i wielorodzinnej mieszkaniec dostarcza do PSZOK.
3.1 Odbiór z PSZOK dopiero po telefonicznym zgłoszeniu Zamawiającego.
4. Odpady budowlane
Postępowanie z odpadami budowlanymi powstających na skutek prac prowadzonych samodzielnie lub poprzez wyspecjalizowane firmy, takich jak np. ocieplanie elewacji, wymiana pokryć dachowych, rozbiórka budynku nie jest przedmiotem niniejszego zamówienia i odbywać się będzie w oparciu o indywidualne umowy cywilno-prawne zawarte pomiędzy właścicielami nieruchomości a uprawnionymi do odbioru odpadów Wykonawcami.
5. Pozostałe odpady zbierane selektywnie
Częstotliwość odbierania pozostałych selektywnie zbieranych odpadów z terenu gminy Dubicze Cerkiewne:
przeterminowane leki - zbierane będą w wyznaczonym przez Zamawiającego punkcie tj. w Urzędzie Gminy Dubicze Cerkiewne, ul. Główna 65. Do zadań Wykonawcy będzie należało podstawienie specjalistycznego pojemnika do ich zbierania i odebranie tych odpadów. Zamawiający będzie monitorować stan zapełnienia pojemnika i w razie zapełnienia powiadomi Wykonawcę o konieczności odebrania odpadów;
Wykonawca dostarczy pojemnik na przeterminowane leki o poj. min. 0,12 m3 - 1 szt.
baterie i akumulatory – zbierane będą w wyznaczonym przez Zamawiającego punkcie tj. w Urzędzie Gminy Dubicze Cerkiewne, ul. Główna 65. Do zadań Wykonawcy będzie należało podstawienie specjalistycznego pojemnika do ich zbierania i odebranie tych odpadów. Zamawiający będzie monitorować stan zapełnienia pojemnika i w razie zapełnienia powiadomi Wykonawcę o konieczności odebrania odpadów;
Wykonawca dostarczy pojemnik o poj. min. 0,12 m3 - 1 szt.
opony z pojazdów osobowych - w wyznaczonym przez Zamawiającego punkcie PSZOK. Zamawiający będzie monitorować stan zapełnienia pojemnika i w razie zapełnienia powiadomi Wykonawcę o konieczności odebrania odpadów.
Według złożonych deklaracji ustalono, że na dzień 31 października 2024 r. na terenie gminy Dubicze Cerkiewne systemem zbiórki odpadów komunalnych objętych jest:
- w 639 budynkach jednorodzinnych -1178 osoby,
- w 4 budynkach wielolokalowych – 19 osób:
blok mieszkalny w Dubiczach Cerkiewnych ul. Główna 1 A zamieszkuje 6 rodzin (15 osób),
budynek po byłej Lecznicy Weterynaryjnej w Dubiczach Cerkiewnych, ul. Główna 1 zamieszkuje 3 rodziny – 5 osób,
Gminny Ośrodek Zdrowia (część mieszkalna) w Dubiczach Cerkiewnych, ul. Główna 63 – zamieszkuje 1 rodzina – 1 osoba,
84 nieruchomości - domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe.
Wykaz miejscowości w gminie Dubicze Cerkiewne:
25 miejscowości (wsi):
1. Dubicze Cerkiewne,
2. Czechy Orlańskie,
3. Tofiłowce,
4. Długi Bród,
5. Grabowiec,
6. Górny Gród,
7. Istok,
8. Jagodniki,
9. Jakubowo,
10. Jelonka,
11. Koryciski,
12. Klakowo,
13. Kraskowszczyzna,
14. Kruhłe,
15. Pasieczniki Małe,
16. Piaski,
17. Rutka,
18. Siemiwołoki,
19. Stary Kornin,
20. Starzyna,
21. Werstok,
22. Witowo,
23. Wiluki,
24. Wojnówka,
25. Wygon.
3 przysiółki
1. Bobinka,
2. Zabagonie,
3. Nikiforowszczyzna.
Objazd wszystkich wsi gminy Dubicze Cerkiewne od miejscowości Dubicze Cerkiewne łącznie z przysiółkami to około 150 km.
6.1. Ilość odpadów wytworzona w 2024 r. na terenie gminy Dubicze Cerkiewne
Kod odpadu Rodzaj odpadu Masa odpadów komunalnych [Mg]
stan na dzień 31.10.2024
20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 75,0800
15 01 06 Zmieszane odpady opakowaniowe 36,1300
15 01 07 Opakowania ze szkła 20,8600
20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji 2,5600
17 09 04 Zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu 3,2000
16 01 03 Zużyte opony 2,7900
20 01 01 Papier i tektura 5,3800
20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 9,0000
15 01 10* opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych lub nimi zanieczyszczone (np. środkami ochrony roślin I i II klasy toksyczności - bardzo toksyczne i toksyczne) 0,1000
20 01 21 Leki inne niż wymienione w 20 01 31 -
RAZEM: 155,9500
Ilość odpadów komunalnych zebranych i odebranych z terenu gminy Dubicze Cerkiewne wartość szacunkowa w Mg za listopad, grudzień 2024 roku
20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 9,0000
15 01 06 Zmieszane odpady opakowaniowe 2,0000
20 01 01 Papier i tektura 2,0000
15 01 07 Opakowania ze szkła 2,0000
RAZEM 15,0000
6.2 Produkcja odpadów zmieszanych i segregowanych za 2024 r. wyniesie około: 170,95 Mg
- produkcja odpadów przypadająca na 1 mieszkańca za rok: 170,95 Mg x 1000: 1197 = 142,81 kg
- produkcja odpadów przypadająca na 1 mieszkańca za miesiąc: 142,81 kg : 12 = 11,90 kg/miesiąc.
7. Gminny Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Dubiczach Cerkiewnych.
Z PSZOK w Dubiczach Cerkiewnych Wykonawca będzie odbierał i zagospodarowywał zgodnie z obowiązującymi przepisami następujące frakcje odpadów:
- papier i tektura,
- metale,
- tworzywa sztuczne,
- szkło (białe i kolorowe),
- odpady opakowaniowe wielomateriałowe,
- bioodpady,
- komunalne odpady niebezpieczne,
- przeterminowane leki i chemikalia,
- odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania punktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igły i strzykawki,
- zużyte baterie i akumulatory,
- zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
- meble i inne odpady wielkogabarytowe,
- zużyte opony (od samochodów osobowych),
- odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne,
- tekstylia i odzież.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90514000-3 - Usługi recyklingu odpadów
90500000-2 - Usługi związane z odpadami
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich znaczeniem:
1) Kryterium nr 1 - cena - znaczenie 60%
2) Kryterium nr 2 - termin płatności - znaczenie 20%
3) Kryterium nr 3 - aspekt ekologiczny - znaczenie 20%
2. W trakcie oceny kolejno rozpatrywanym i ocenianym ofertom przyznawane są punkty za powyższe kryteria według następujących zasad:
1) W kryterium 1 Wykonawca otrzyma punkty za cenę zaproponowaną w ofercie według wzoru:
cena brutto oferty najniższej
------------------------------------ x 100pkt. x 60% = Liczba punktów w kryterium nr 1
cena brutto oferty badanej
2) W kryterium 2 Wykonawca, który zaproponuje termin płatności faktury:
- 30 dni i więcej – otrzyma 20 punktów,
- 15 – 29 dni – otrzyma 10 punktów,
- 14 dni lub mniej dni – otrzyma 0 punktów.
3) W kryterium nr 3:
-Wykonawca, który przeprowadzi 1 raz akcję promującą selektywną zbiórkę odpadów, tj. wykonanie i dostarczenie ulotek lub broszur dotyczących prawidłowej segregacji odpadów do każdego domu w zabudowie jednorodzinnej oraz każdego lokalu zadeklarowanego do odbioru odpadów – otrzyma 20 pkt.
- Wykonawca, który nie przeprowadzi akcji promującej selektywną zbiórkę odpadów – otrzyma 0 pkt.
3. Ilość punktów badanej oferty będzie stanowić suma uzyskanych punktów w poszczególnych kryteriach. Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która otrzyma najwyższą liczbę punktów. Maksymalnie można otrzymać 100 punktów.
4. Ocena punktowa będzie wyrażona liczbą zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku z zachowaniem zasady zaokrągleń matematycznych.
5. Zamówienie zostanie udzielone Wykonawcy, który złożył najkorzystniejszą ofertę – uzyskał największą liczbę punktów na podstawie ww. kryteriów.
6. Wybór oferty najkorzystniejszej nastąpi zgodnie z art. 239 ustawy Pzp.
7. Zamawiający niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty poinformuje równocześnie Wykonawców, którzy złożyli oferty, o:
1) wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę albo imię i nazwisko, siedzibę albo miejsce zamieszkania, jeżeli jest miejscem wykonywania działalności wykonawcy, którego ofertę wybrano, oraz nazwy albo imiona i nazwiska, siedziby albo miejsca zamieszkania, jeżeli są miejscami wykonywania działalności wykonawców, którzy złożyli oferty, a także punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację – podając uzasadnienie faktyczne i prawne,
2) wykonawcach, których oferty zostały odrzucone – podając uzasadnienie faktyczne i prawne,
8. Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie zamieszczone na Platformie zakupowej.
9. Umowa w sprawie zamówienia publicznego może być zawarta w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, jeżeli zawiadomienie to zostanie przesłane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, albo 10 dni - jeżeli zostanie przesłane w inny sposób.
10. Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyli się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Zamawiający może dokonać ponownego badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w postępowaniu wykonawców i dokonać ponownego wyboru najkorzystniejszej oferty.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt ekologiczny
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu w zakresie:1.1. Zdolności do występowania z obrocie gospodarczym
Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
1.2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
a) posiadają aktualny wpis do rejestru zgodnie z wymogami art. 49 podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 z późn. zm.) lub aktualne zezwolenie na transport odpadów wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, w zakresie wszystkich rodzajów odpadów objętych niniejszym postępowaniem;
b) posiadają wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Dubicze Cerkiewne wydany na podstawie ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 399);
c) posiadają pisemne zapewnienie odbioru odpadów do przetwarzania przez podmiot obsługujący instalację właściwą dla gminy Dubicze Cerkiewne;
d) posiadają wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny wymagany zgodnie z art. 84 ustawy z dnia 29 lipca 2005 roku o zużytym sprzęcie elektronicznym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 573).
1.3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
1.4. Zdolności technicznej lub zawodowej
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować na etapie realizacji zamówienia:
a) bazą magazynowo – transportową,
b) co najmniej jednym pojazdem przystosowanym do odbierania selektywnie zbieranych odpadów w sposób wykluczający mieszanie się poszczególnych frakcji odpadów,
c) co najmniej jednym pojazdem przystosowanym do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych,
d) co najmniej jednym pojazdem umożliwiającym zbiórkę odpadów wielkogabarytowych,
e) co najmniej jednym pojazdem umożliwiającym obsługę o drogach dojazdowych lokalnych o szerokości do 2,5 i pojazdu o maksymalnej masie całkowitej 3,5 tony. Zgodnie z obowiązującymi przepisami dopuszczalna masa dla kategorii B prawa jazdy dla najmniejszych pojazdów ciężarowych nie może przekraczać 3,5 ton.
2. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia. Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, gdy Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
3. Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych w inne przedsięwzięcia może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
4. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych, na zasadach i warunkach określonych w art. 118 – 123 ustawy Pzp.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: ) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
3) wykaz pojazdów, które będą wykorzystywane do realizacji zamówienia - załącznik nr 7 do SWZ,
4) potwierdzenie wpisu do rejestru zgodnie z wymogami art. 49 podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach lub aktualnego zezwolenie na transport odpadów wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, w zakresie wszystkich rodzajów odpadów objętych niniejszym postępowaniem,
5) oświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbioru odpadów od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Dubicze Cerkiewne,
6) oświadczenie potwierdzające zapewnienie odbioru odpadów przez Regionalną Instalację Przetwarzania Odpadów Komunalnych,
7) oświadczenie o wpisie do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny wymagany zgodnie z art. 84 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektronicznym.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: ) oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 594 z późn. zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 4 do SWZ,
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
nie dotyczySEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
nie dotyczy6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba ze zmiana będzie dotyczyła następujących zdarzeń:a) gdy konieczność zmiany, w tym w zakresie wysokości wynagrodzenia, związana jest ze zmianą powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy (np. w zakresie zmiany wysokości stawki podatku VAT);
b) wystąpienia konieczności wprowadzenia zmian spowodowanych okolicznościami, za które Wykonawca nie odpowiada.
2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej umowy, wymagają aneksu sporządzonego z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności.
3. Wykonawca zobowiązuje się do pisemnego powiadamiania Zamawiającego o:
1) zmianie siedziby lub nazwy firmy;
2) ogłoszeniu upadłości lub likwidacji;
3) zawieszeniu działalności;
4) zmianie osób reprezentujących.