BZP: „Przygotowywanie i dostarczanie posiłków dla dzieci i młodzieży uczęszczających do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Sulęcinie w roku kalendarzowym 2025”
19.11.2024
2024/BZP 00603554/01
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Przygotowywanie i dostarczanie posiłków dla dzieci i młodzieży uczęszczających do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Sulęcinie w roku kalendarzowym 2025”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000234123
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Lipowa 12A
1.5.2.) Miejscowość: Sulęcin
1.5.3.) Kod pocztowy: 69-200
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL431 - Gorzowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: szkolniak@sosw-sulecin.edu.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.wrota.lubuskie.pl/soswsulecin/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Przygotowywanie i dostarczanie posiłków dla dzieci i młodzieży uczęszczających do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Sulęcinie w roku kalendarzowym 2025”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fdc83518-eb2e-4d4d-9f3f-21255b2b9511
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00603554
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00595878/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Przygotowywanie i dostarczanie posiłków dla dzieci i młodzieży uczęszczających do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Sulęcinie w roku kalendarzowym 2025
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-fdc83518-eb2e-4d4d-9f3f-21255b2b95113.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-fdc83518-eb2e-4d4d-9f3f-21255b2b9511
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: z zapisami Specyfikacji Warunków Zamówienia - dalej zwaną SWZ (Rozdział XII i XIII).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z zapisami SWZ (Rozdział XXIII ust. 1 pkt 1- 8).
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z zapisami SWZ (Rozdział XXIII ust. 1 pkt 9 - 10).
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SOSW.14.1.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i dostarczanie posiłków dla dzieci i młodzieży uczęszczających do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Sulęcinie przy ulicy Lipowej 12A (dalej SOSW), w okresie od 01.01.2025 r. do 31.12.2025 r.
2. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za jakość przygotowanych i dostarczanych posiłków oraz za skutki wynikające z zaniedbań przy przygotowywaniu, transporcie posiłków, mogące mieć wpływ na zdrowie żywionych uczniów.
3. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność przed jednostkami uprawionymi do kontroli w zakresie żywienia uczniów, a także odpowiedzialność za wszystkie zaniedbania sanitarno-epidemiologiczne przed odpowiednimi organami uprawnionymi do kontroli i nadzoru w tym zakresie.
4. Wykonawca jest zobowiązany do pobierania i zabezpieczenia próbek żywieniowych w ilości i sposób zgodny z obowiązującymi przepisami. Próbki żywnościowe Wykonawca musi udostępnić na potrzeby organów kontrolnych.
5. Zamawiający wymaga dostarczania, od poniedziałku do piątku (z uwzględnieniem dni ustawowo wolnych oraz dni wolnych zgodnie harmonogramem pracy szkoły) następujących posiłków z zachowaniem poniższego cyklu:
a) Śniadanie w godz. 6:40-7:30 (dla 11 osób) – uwaga - godziny dostawy śniadania są elementy oceny oferty opisane w rozdziale XVIII SWZ. W umowie godziny zostaną uzupełnione zgodnie z ofertą Wykonawcy;
b) II Śniadanie w godz. 6:40-7:30 (dla 11 osób) – śniadanie i II śniadanie mogą być dostarczone w tym samym czasie
c) Obiad w godz.11:30-12:45 (dla 65 osób) wraz z odbiorem resztek po śniadaniu;
d) Kolacja w godz.16:00-16:30 (dla 11 osób) – obiady i kolacje mogą być dostarczone w tym samym czasie.
6. Zamawiający szacuje w okresie trwania umowy, następujące ilości posiłków:
a) Śniadanie – 1650 (150 dni w roku x 11 osób)
b) II Śniadanie – 1650 (150 dni w roku x 11 osób)
c) Obiad – 9750 (150 dni w roku x 65 osób)
d) Kolacja – 1650 (150 dni w roku x 11 osób)
7. Podana powyżej ilość posiłków jest ilością szacunkową, natomiast Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić liczbę posiłków zgodną z zapotrzebowaniem złożonym na dany dzień przez Zamawiającego, zależną od frekwencji uczniów. Zamawiający gwarantuje wykonanie umowy w zakresie 75% każdej ilości szacunkowej podanej powyżej. Szczegóły składania zapotrzebowania znajdują się w załączniku nr 7 – Opis przedmiotu zamówienia.
8. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik nr 7 do SWZ tj. Opis Przedmiotu Zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas dostarczenia śniadania
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale VIII SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu wymienione w ust. 2 poniżej.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający wymaga, aby wykonawca ubiegający się o zamówienia posiadał:
a. Wpis do rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej na podstawie ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 roku o bezpieczeństwie żywności żywienia (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1448);
b. System HACCP – wdrożony i stosowany w zakładzie oraz realizacja usługi wg zasad Dobrej Praktyki Higienicznej (GHP).
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
wykonanie co najmniej 1 usługi polegającej na przygotowaniu posiłków dla szkół lub przedszkoli o wartości minimum 150 000,00 zł brutto (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100), wykonanej w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączyć dowody, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie zostały
wcześniej wykonane – w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy pzp - załącznik nr 4 do SWZ;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Decyzję właściwego Państwowego Inspektora Sanitarnego o zatwierdzeniu zakładu i wpisie do rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej lub aktualne (tj. nie starsze niż 6 miesięcy licząc od daty publikacji zamówienia) zaświadczenie o wpisie zakładu do rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
2) Oświadczenie Wykonawcy, że w firmie został wdrożony i jest stosowany system HACCP oraz, że usługa będzie realizowana wg zasad Dobrej Praktyki Higienicznej (GHP) – załącznik nr 5 do SWZ;
3) wykaz usług wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, sporządzonego zgodnie z załącznikiem nr 9 do SWZ, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane – w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym – zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SWZ z wypełnionym Załącznikiem nr 1a i 1b stanowiącym integralną część oferty. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:1) oświadczenia, o których mowa w Rozdziale IX ust. 1 SWZ;
2) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty; odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy);
3) oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie tj. konsorcja/spółki cywilne – Załącznik nr 8 do SWZ (jeżeli dotyczy);
4) Zobowiązanie innego podmiotu do udostępnienia niezbędnych zasobów Wykonawcy wraz z oświadczeniem składanym na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy pzp - Załącznik nr 3.1 i 3.1a (jeżeli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zgodnie z zapisami SWZ - rozdział XI.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 p.z.p. oraz wskazanym w §10 wzoru umowy, stanowiącym Załącznik nr 6 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-11-27 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-fdc83518-eb2e-4d4d-9f3f-21255b2b9511
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-11-27 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-12-26
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Termin realizacji:Wykonawca jest zobowiązany do wykonywania przedmiotu umowy w terminie: 12 MIESIĘCY tj. licząc od 01.01.2025 r. do 31.12.2025 r. W przypadku podpisania umowy po dacie 01.01.2025 r. licząc od dnia podpisania umowy do 31.12.2025 r.
2. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Cena oferty (C) – waga kryterium 60%, punkty - 60;
W tym:
a) cena jednostkowa śniadania – 10%, punkty – 10
b) cena jednostkowa II śniadania – 10%, punkty – 10
c) cena jednostkowa obiadu – 10%, punkty – 10
d) cena jednostkowa kolacji – 10%, punkty – 10
e) całkowita cena oferty – 20%, punkty – 20
2) Czas dostarczenia śniadania (D) - waga kryterium 40%, punkty – 40;