BZP: „Ochrona osób i mienia w budynkach Miejskiej Galerii Sztuki w Łodzi”
19.11.2024
2024/BZP 00603651/01
MIEJSKA GALERIA SZTUKI W ŁODZI
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Ochrona osób i mienia w budynkach Miejskiej Galerii Sztuki w Łodzi”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKA GALERIA SZTUKI W ŁODZI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000278014
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Henryka Sienkiewicza 44
1.5.2.) Miejscowość: Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: 90-009
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.7.) Numer telefonu: +48 426741059
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@mgslodz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.mgslodz.pl/bip
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Ochrona osób i mienia w budynkach Miejskiej Galerii Sztuki w Łodzi”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2c1f4613-2dc9-4477-83ba-de2cbc2ac9fc
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00603651
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://uml.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://uml.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Postępowanie jest prowadzone w języku polskim.
W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Systemu pod adresem https://uml.ezamawiajacy.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: MGS/3/24
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
„Ochrona fizyczna osób i mienia w Ośrodku Propagandy Sztuki oraz elektroniczny dozór obiektu Galerii Willa, wraz z monitoringiem wizyjnym oraz całodobowe monitorowanie systemów alarmowych.”
Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na ochronie dwóch obiektów Miejskiej Galerii Sztuki w Łodzi:
1) Ośrodek Propagandy Sztuki – ochrona fizyczna w godzinach od 15.00 do 9.00 dnia następnego w dni robocze oraz całodobowo przez wszystkie soboty i niedziele w układzie zmianowym przez jednego umundurowanego, wpisanego na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, pracownika ochrony fizycznej;
2) Galeria Willa - elektroniczny dozór obiektu - Galerii Willa ul. Wólczańska 31, wraz z monitoringiem wizyjnym oraz całodobowe monitorowanie systemów alarmowych we własnej stacji monitoringu oraz w siedzibie zamawiającego ul. Sienkiewicza 44 w Łodzi.
Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji którego przedmiotem jest możliwość wydłużenia terminu realizacji do dnia 31 grudnia 2025 r.
4.2.5.) Wartość części: 393040,63 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
79710000-4 - Usługi ochroniarskie
79711000-1 - Usługi nadzoru przy użyciu alarmu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający przewiduje w odniesieniu do obu Części możliwość skorzystania z prawa opcji szczegółowo opisanego we wzorze umowy, którego przedmiotem jest możliwość wydłużenia terminu realizacji.W przypadku skorzystania z prawa opcji wykonawca świadczyć będzie usługi objęte prawem opcji za wynagrodzeniem w wysokości wynagrodzenia za zamówienie podstawowe.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2025-07-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Liczba usług ochrony świadczonych na rzecz instytucji kultury
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
„Monitorowanie za pomocą systemu alarmowego dwóch obiektów Miejskiej Galerii Sztuki w Łodzi”
1) Przedmiotem zamówienia jest usługa monitorowania za pomocą systemu alarmowego dwóch obiektów Miejskiej Galerii Sztuki w Łodzi wraz z interwencją grup interwencyjnych:
a) Galeria Re:Medium,
b) Galeria Bałucka
Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji którego przedmiotem jest możliwość wydłużenia terminu realizacji do dnia 31 grudnia 2025 r.
4.2.5.) Wartość części: 3676,2 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
79710000-4 - Usługi ochroniarskie
79711000-1 - Usługi nadzoru przy użyciu alarmu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji szczegółowo opisanego we wzorze umowy, którego przedmiotem jest możliwość wydłużenia terminu realizacji.W przypadku skorzystania z prawa opcji wykonawca świadczyć będzie usługi objęte prawem opcji za wynagrodzeniem w wysokości wynagrodzenia za zamówienie podstawowe.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2025-07-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Dla części I-Posiadanie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Wykonawca winien posiadać aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie świadczenia usług ochrony osób i mienia – wydaną przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji zgodnie z ustawą z dnia 22.08.1997 r. o ochronie osób i mienia.
-Warunek sytuacji finansowej zostanie uznany za spełniony, jeżeli
Wykonawca zobowiązany jest na czas obowiązywania niniejszej umowy, posiadać aktualną polisę lub inny dokument ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej deliktowej i kontraktowej, w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej dotyczący realizacji przedmiotu niniejszej umowy na kwotę minimum 15.000.000,00 PLN (słownie: piętnaście milionów 00/100 złotych) złotych.
-Warunek zdolności technicznej zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że nie wcześniej niż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał lub wykonuje co najmniej 3 usługi, których przedmiotem jest ochrona obiektów lub budynku użyteczności publicznej, gdzie co najmniej jeden obiekt/budynek jest/był o powierzchni minimum 1.500 m2, każda z tych usług świadczona był przez co najmniej 12 miesięcy.
-Warunek zdolności zawodowej zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej siedmioma osobami posiadającymi wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony wydawaną przez właściwego komendanta wojewódzkiego Policji. Każda z osób winna posiadać co najmniej 3-letni staż pracy w ochronie w obiektach instytucji kultury, w których są przechowywane, gromadzone lub wystawiane dobra kultury i sztuki o znacznej wartości.
Dla części II
-Posiadanie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Wykonawca winien posiadać aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie świadczenia usług ochrony osób i mienia – wydaną przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia.
-Warunek sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca zobowiązany jest na czas obowiązywania niniejszej umowy, posiadać aktualną polisę lub inny dokument ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej deliktowej i kontraktowej, w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej dotyczący realizacji przedmiotu niniejszej umowy na kwotę minimum 200.000,00 PLN (słownie: dwieście tysięcy złotych) złotych.
-Warunek zdolności technicznej lub zawodowej:
Warunek zdolności technicznej zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że nie wcześniej niż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał lub wykonuje co najmniej 2 usługi, których przedmiotem jest usługa monitoringu za pomocą systemu alarmowego obiektu lub budynku użyteczności publicznej, o łącznej wartości minimum 4.000,00 PLN brutto każda z tych usług świadczona był przez co najmniej 12 miesięcy
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp w zakresie odnoszącym się do podstaw wykluczenia wskazanych przez Zamawiającego,
-W zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej Część 1: dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia (w szczególności polisę ubezpieczeniową) na sumę gwarancyjną co najmniej 15 000 000,00 zł.,
-W zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej Część 2: dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia (w szczególności polisę ubezpieczeniową) na sumę gwarancyjną co najmniej 200 000,00 zł.
-Wykaz usług dla danej części wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -
w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania
i podmiotów, na rzecz, których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie,
przy czym dowodami, o których mowa,
referencje;
bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz, którego roboty budowlane zostały wykonane;
a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
-Zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: -Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania,
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-11-26 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://uml.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-11-26 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-12-18
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:
Część 1 : Tak
Część 2 : Tak