BZP: „Świadczenie usług schronienia w 2025 r. dla osób bezdomnych kierowanych przez Miejsko- Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kcyni”
19.11.2024
2024/BZP 00603683/01
Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Świadczenie usług schronienia w 2025 r. dla osób bezdomnych kierowanych przez Miejsko- Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kcyni”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092554356
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Libelta 28
1.5.2.) Miejscowość: Kcynia
1.5.3.) Kod pocztowy: 89-240
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL617 - Inowrocławski
1.5.7.) Numer telefonu: 523847678
1.5.8.) Numer faksu: 523847678
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mgops@mgops-kcynia,pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://mgopskcynia.nbip.pl/mgopskcynia/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Świadczenie usług schronienia w 2025 r. dla osób bezdomnych kierowanych przez Miejsko- Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kcyni”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2eb988d5-c7b7-44cd-b97c-dc5bd286cf5f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00603683
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00026483/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 2025- Udzielenie schronienia osobom bezdomnym.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://mgopskcynia.nbip.pl/mgopskcynia/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: http://platformazakupowa.pl/pn/mgops_kcynia/proceedings
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: : 1 W postępowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za
pośrednictwem Platformy Zakupowej (zwanej dalej jako „Platforma”) pod adresem: https://platformazakupowa.pl/.Zamawiający
będzie przekazywał wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy. Informacje dotyczące odpowiedzi
na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji
“Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny wykonawca, będzie
przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy do konkretnego wykonawcy.
1.5 Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje (nie dotyczy oferty i załączników do oferty) wykonawca będzie
przekazywał za pośrednictwem dedykowanego na Platformie formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”. Za datę
przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem
Platformy poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość
została wysłana do zamawiającego.
1.6 Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na Platformie
przesłanych przez zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
1.7 Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i
przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania
sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s, b) komputer klasy PC lub MAC o
następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych -
MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf, f) szyfrowanie na Platformie odbywa się za
pomocą protokołu TLS 1.3.
g) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): - Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miejsko- Gminny Ośrodek Pomocy
Społecznej ul. Libelta 28, 89-240 Kcynia, nr tel. 52 3847 678, adres e-mail: mgops@mgops-kcynia.pl ;
- kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych u Zamawiającego można uzyskać pod adresem e- mail:
iod.bogdan@gmail.com,;
- dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie
zamówienia publicznego pn. „Świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych kierowanych przez Miejsko-Gminny Ośrodek
Pomocy Społecznej w Kcyni”;
- odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o
art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy PZP;
- dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane lub w okresie
wskazanym przepisami prawa,
- po spełnieniu celu, dla którego dane zostały zebrane, mogą one być przechowywane jedynie w celach archiwalnych, przez okres który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji
kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.
-obowiązek podania danych osobowych bezpośrednio dotyczących wykonawcy/podwykonawcy/podmiotu jest wymogiem
ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
- w odniesieniu do udostępnionych danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do
art. 22 RODO;
- posiada Pani/Pan:
-na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie
może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie
niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do
przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub
prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
- Wykonawca jest zobowiązany, w związku z udziałem w przedmiotowym postępowaniu, do wypełnienia obowiązku informacyjnego
wynikającego z art. 13 i 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z
prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od Wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że
ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: MGOPS.271.30.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.5.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 453000 PLN
4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 129000 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
- Działania w zakresie udzielenia schronienia w schronisku osobom bezdomnym (kobiety i mężczyźni) z terenu miasta i gminy Kcynia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi w formie całodobowego przebywania w schronisku osobom bezdomnym, w tym zapewnienie miejsca do spania w ogrzewanym pomieszczeniu z trzema posiłkami dziennie (w tym jeden ciepły).
Ponadto standard podstawowych usług świadczonych w placówce dla osób bezdomnych powinien być zgodny z Rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27.04.2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. 2018 r. poz.896).
Świadczenie usług schronienia odbywa się w oparciu o art. 48a ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t .j. Dz. U. z 2024 r. , poz. 1283 ze zm.) oraz art. 34 ustawy z dnia 14 maja 2020 roku o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 (Dz. U. z 2020 r., poz. 875 ze zm.). Ponadto, Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia w schronisku warunków zgodnych z zasadami bezpieczeństwa ppoż. i sanitarno-epidemiologicznymi.
Wykonawca zobowiązuje się zapewnić:
- w zakresie okresu, formy i zakresu świadczenia usług:- w zakresie standardu obiektu:
a) liczbę miejsc w schronisku nie większą niż 80,
b) nie więcej niż 10 osób w jednym pomieszczeniu (nie mniej niż 4 m2 /osobę, a w pomieszczeniach z łóżkami piętrowymi nie mniej niż 3 m2 /osobę),
c) pomieszczenia mieszkalne z co najmniej 1 oknem, zapewniające swobodny dostęp do łóżek wyposażonych w materac i komplet pościeli (tj. poduszkę, koc, prześcieradło i pokrycie na koc) oraz dostęp do szafy,
d) urządzenie natryskowe - 1 dla 15 osób, miska ustępowa - 1 dla 10 kobiet, umywalka - 1 dla 5 osób,
e) pomieszczenia sanitariatów ze stałym dostępem do bieżącej ciepłej i zimnej wody oraz gwarantujące możliwość przeprowadzenia zabiegów higienicznych,
f) wydzielone pomieszczenie do samodzielnego przygotowywania posiłków wyposażone w co najmniej jedną kuchenkę i lodówkę oraz szafki kuchenne,
g) pomieszczenie do spożywania posiłków, które poza porami posiłków może pełnić funkcję świetlicy lub sali spotkań grupowych,
h) pomieszczenie na pralnię i suszarnię, wyposażone w co najmniej jedną pralkę na 30 osób. W przypadku gdy schronisko nie posiada suszarni, zapewnia dostęp do co najmniej jednej suszarki elektrycznej na 30 osób,
i) wydzielone pomieszczenie do prac biurowych,
j) pomieszczenia wyposażone w regały, szafy i inne meble umożliwiające wymianę ubrań,
k) wydzielone pomieszczenie na środki czystości i higieny,
l) wydzielone pomieszczenie do spotkań indywidualnych,
m) wydzielone pomieszczenie lub jego część, wyposażone w komputer z dostępem do internetu,
W przypadku umiejscowienia schroniska w odległości dalszej niż 100 km od siedziby zamawiającego - transport osoby bezdomnej z terenu gminy Kcynia w ciągu 12 godzin od telefonicznego zgłoszenia po stronie Wykonawcy,
A także transport z miejsca dotychczasowego miejsca schronienia z chwilą rozpoczęcia realizacji umowy. Dla podmiotów, które w dniu wejścia w życie przepisów art. 48a ustawy z 12 marca 2004r. o pomocy społecznej prowadziły schronisko dla osób bezdomnych, szczegółowy zakres usług świadczonych w ramach pobytu w placówce winien obejmować:
a) świadczenie usługi przez cały rok, przez 7 dni w tygodniu,
b) możliwość całodobowego przebywania w schronisku,
c) miejsce noclegowe w pokoju wieloosobowym (nie więcej niż 10 osób w jednym pomieszczeniu), w którym temperatura nie jest niższa niż 20°C,
d) dostęp do łóżek wyposażonych w materac i komplet pościeli (tj. poduszkę, koc, prześcieradło oraz poszwę i poszewkę) oraz dostęp do szafy,
e) całodzienne wyżywienie - trzy posiłki dziennie,
f) dostęp do pomieszczenia kuchennego umożliwiającego samodzielne przygotowanie posiłku i gorącego napoju oraz jego spożycia,
g) dostęp do toalety, prysznica z dostępem do bieżącej ciepłej i zimnej wody,
h) możliwość prania i suszenia odzieży a w przypadku braku możliwości jej wymiany – dezynfekcję i dezynsekcję,
i) zapewnienie informacji o dostępnych formach pomocy, a w razie potrzeby pomoc w jej zorganizowaniu,
j) niezbędną pomoc w załatwianiu spraw osobistych,
k) pomoc w korzystaniu ze świadczeń zdrowotnych przysługujących na podstawie odrębnych przepisów,
l) zapewnienie usług aktywizacyjnych ukierunkowanych na wzmacnianie aktywności społecznej, uzyskanie samodzielności życiowej i wyjście z bezdomności.
Prognozowana ilość osób: minimum 2, maksymalnie 6.
a) świadczenie usługi przez cały rok, przez 7 dni w tygodniu,
b) możliwość całodobowego przebywania w schronisku, w tym zapewnienie miejsca do spania w ogrzewanym pomieszczeniu, którego temperatura nie jest niższa niż 20°C,
c) umożliwienie spożycia posiłku oraz dostęp do pomieszczenia kuchennego umożliwiającego samodzielne przygotowanie posiłku i gorącego napoju,
d) umożliwienie skorzystania z prysznica, wymiany odzieży oraz umożliwienie prania i suszenia odzieży,
e) zapewnienie dezynfekcji i dezynsekcji odzieży w przypadku braku możliwości jej wymiany,
f) zapewnienie informacji o dostępnych formach pomocy, a w razie potrzeby pomoc w jej zorganizowaniu,
g) zapewnienie usług aktywizacyjnych ukierunkowanych na wzmacnianie aktywności społecznej, uzyskanie samodzielności życiowej i wyjście z bezdomności,
h) zapewnienie opieki przez co najmniej 1 opiekuna na nie więcej niż 50 osób przebywających w schronisku,
i) zatrudnienie nie mniej niż 1 pracownika socjalnego na nie więcej niż 50 osób przebywających w schronisku,
j) w porze nocnej zapewnienie opieki przez co najmniej 1 opiekuna,
4.2.5.) Wartość części: 129000 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Ilość miejsc minimum 2, maksimum 6. Zależy to od zapotrzebowania na miejsca w schroniskach przez osoby bezdomne.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: ilość schronisk
4.3.6.) Waga: 35
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: dodatkowe formy wsparcia
4.3.6.) Waga: 5
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 2: Schronisko z usługami opiekuńczymi.
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi w formie całodobowego przebywania w schronisku z usługami opiekuńczymi dla osób bezdomnych, które ze względu na wiek, chorobę lub niepełnosprawność wymagają częściowej pomocy i opieki innych osób w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych, ale nie wymagają usługi w zakresie świadczonym przez jednostkę całodobowej opieki, zakład opiekuńczo-leczniczy lub zakład pielęgnacyjno-opiekuńczy wraz z trzema posiłkami dziennie (w tym jeden ciepły).
Ponadto standard podstawowych usług świadczonych w placówce powinien być zgodny z Rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27.04.2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. 2018 r. poz. 896).
2.2.1 Przedmiotem zamówienia jest udzielenie całodobowego tymczasowego schronienia wraz z całodziennym wyżywieniem i zapewnieniem niezbędnych warunków socjalnych oraz usługami ukierunkowanymi na wzmacnianie aktywności społecznej, w miarę możliwości wyjście z bezdomności i uzyskanie samodzielności życiowej w schronisku z usługami opiekuńczymi, osobom bezdomnym skierowanym przez Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, które ze względu na wiek, chorobę lub niepełnosprawność wymagają częściowej opieki i pomocy w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych, ale nie wymagają usług w zakresie świadczonym przez jednostkę całodobowej opieki, zakład opiekuńczo-leczniczy lub zakład opiekuńczo-pielęgnacyjny.
2.2.2 Świadczenie usług schronienia z usługami opiekuńczymi, odbywa się w oparciu o art. 48a ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1283 ze zm.). Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia w schronisku warunków zgodnych z zasadami bezpieczeństwa ppoż. i sanitarno-epidemiologicznymi. Minimalny standard podstawowych usług świadczonych w schronisku dla osób bezdomnych, oraz minimalny standard obiektu, w którym mieści się schronisko dla osób bezdomnych muszą być zgodne z załącznikiem nr 3 do Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. 2018, poz. 896). Na tej podstawie Wykonawca zobowiązuje się zapewnić:
- w zakresie okresu, formy i zakresu świadczenia usług:
a) świadczenie usługi przez cały rok, przez 7 dni w tygodniu,
b) możliwość całodobowego przebywania w schronisku, w tym zapewnienie miejsca do spania w ogrzewanym pomieszczeniu, którego temperatura nie jest niższa niż 20°C,
c) umożliwienie spożycia posiłku w pokoju mieszkalnym, a w razie potrzeby karmienie, a także dostęp do pomieszczenia kuchennego umożliwiającego samodzielne przygotowanie posiłku i gorącego napoju,
d) umożliwienie skorzystania z prysznica, wymiany odzieży. W miarę potrzeby pomoc w myciu, kąpaniu i ubieraniu,
e) opieka higieniczna -zapewnienie usług opiekuńczych w wydzielonym pomieszczeniu lub w pokoju mieszkalnym, jeżeli łóżko jest oddzielone zasłoną,
f) umożliwienie prania i suszenia odzieży,
g) zapewnienie dezynfekcji i dezynsekcji odzieży w przypadku braku możliwości jej wymiany,
h) niezbędną pomoc w załatwianiu spraw osobistych,
i) zapewnienie pomocy w korzystaniu ze świadczeń zdrowotnych przysługujących na podstawie odrębnych przepisów,
j) Zapewnienie usług aktywizacyjnych ukierunkowanych na wzmacnianie aktywności społecznej,
k) zapewnienie opieki przez co najmniej 1 opiekuna na nie więcej niż 15 osób przebywających w schronisku,
l) zatrudnienie nie mniej niż 1 pracownika socjalnego na nie więcej niż 50 osób przebywających w schronisku,
m) w porze nocnej zapewnienie opieki przez co najmniej 1 opiekuna na nie więcej niż 40 osób,
- w zakresie standardu obiektu:
a) liczbę miejsc w schronisku nie większą niż 80,
b) nie więcej niż 6 osób wymagających usług opiekuńczych w jednym pomieszczeniu, nie mniej niż 5 m2 /osobę,
c) pomieszczenia mieszkalne z co najmniej 1 oknem, zapewniające swobodny dostęp do łóżek wyposażonych w materac i komplet pościeli (tj. poduszkę, koc, prześcieradło i pokrycie na koc) oraz dostęp do szafy,
d) pomieszczenia mieszkalne wyposażone w łóżko parterowe, krzesło, szafkę nocną - po 1 sztuce dla każdej osoby, stół, szafę - co najmniej jedna.
2.2.3 W przypadku umiejscowienia schroniska w odległości dalszej niż 100 km od siedziby zamawiającego - transport osoby bezdomnej z terenu gminy Kcynia w ciągu 12 godzin od telefonicznego zgłoszenia po stronie Wykonawcy,
A także transport z miejsca dotychczasowego miejsca schronienia z chwilą rozpoczęcia realizacji umowy.
Prognozowana ilość osób: 5 , maksymalnie 10.
4.2.5.) Wartość części: 324000 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
minimum 5 miejsc, maksimum 10 miejsc w schronisku z usługami opiekuńczymi. Wszystko jest zależne od ilości osób bezdomnych potrzebujących miejsca w schronisku z usługami opiek.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: : Wykonawca określa cenę realizacji zamówienia na podstawie opisu przedmiotu zamówienia oraz na
podst. projektowych postanowień umowy.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: ilość schronisk
4.3.6.) Waga: 35
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: dodatkowe formy wsparcia
4.3.6.) Waga: 5
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Na podstawie art. 112 ustawy PZP, Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1.1 zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie - dotyczy części 1,2 i części 3 zamówienia;
1.2 uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej
Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie – dotyczy części 1,2 i części 2 zamówienia;
1.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie – dotyczy części 1,2 i części 2 zamówienia;
1.4 zdolności technicznej lub zawodowej
Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli Wykonawca
przedstawi:- wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za
świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także
zakresu wykonywanych przez te osoby czynności wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (załącznik
nr 5/5a do SWZ).
1.4.1 dla Części 1- Działania w zakresie udzielenia schronienia w schronisku osobom bezdomnym (kobiety i mężczyźni) z
terenu miasta i gminy Kcynia; wymagane jest dysponowanie:
a) nie mniej niż 1 osobą przewidzianą do realizacji zamówienia w charakterze pracownika socjalnego, na nie więcej niż 50
osób przebywających w schronisku, posiadającą wykształcenie zgodnie z art. 116, 156 ustawy o pomocy społecznej z dnia
12 marca 2004r. lub art. 5 ustawy o zmianie ustawy o pomocy społecznej z dnia 16 lutego 2007r.,
b) nie mniej niż 1 osobą przewidzianą do realizacji zamówienia w charakterze opiekuna, do nie więcej niż 50 osób
przebywających w schronisku,
c) co najmniej 1 osobą przewidzianą do realizacji zamówienia w charakterze opiekuna sprawującego nadzór w porze nocnej.
Osoby przewidziane do realizacji zamówienia w charakterze opiekuna, zobowiązane są do spełniania następujących
wymagań, tj.:
- posiadania wykształcenia zasadniczego branżowego lub zasadniczego zawodowego,
- co najmniej rocznego doświadczenia w pracy z osobami bezdomnymi oraz ukończonego szkolenia z zakresu udzielania
pierwszej pomocy
lub
- posiadania wykształcenia co najmniej średniego lub średniego branżowego oraz ukończone szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu z art.125 ust.1 pzp w zakresie odnoszącym się do
podstaw wykluczenia z art. 108 ust.1 pkt 1,2,5 oraz art.109 ust.1 pkt.1, 4 pzp
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. W zakresie nie uregulowanym SWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii zdnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich
może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. 2023 r., poz. 1824).
2. Podmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w ww. rozporządzeniu, składa się
w formie elektronicznej, w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, w formie
pisemnej lub w formie dokumentowej, w zakresie i w sposób określony w przepisach wydanych na podstawie art. 70 ustawy
PZP. Dokumenty składane wraz z ofertą: 3. Oświadczenie, Do oferty każdy Wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie
wskazanym w załączniku nr 2 do SWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że
wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz że spełnia warunki udziału w postępowaniu.
4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale IV
pkt 3 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie
warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w
postępowaniu.
5. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia wraz
z oświadczeniem, o którym mowa w Rozdziale IV pkt 3 SWZ, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby,
potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu,
w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby.
6. Zamawiający zbada, czy nie zachodzą, wobec podmiotu, o którym mowa w Rozdziale III pkt 4 SWZ podstawy
wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy (załącznik nr 3 do SWZ).
7. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający
może na każdym etapie postępowania, w tym na etapie składania ofert podlegających negocjacjom lub niezwłocznie po ich złożeniu, wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych podmiotowych środków dowodowych, jeżeli wymagał
ich złożenia w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, aktualnych na dzień ich złożenia.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1.1 Wykonawca składający ofertę w postępowaniu jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości:Część 1: 1200 zł słownie: Tysiąc dwieście złotych
Część 2: 3240 zł słownie: Trzy tysiące dwieście czterdzieści złotych
1.2 Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach wymienionych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp, w zależności od wyboru Wykonawcy.
1.3 Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej. Wadium takie musi obejmować cały okres związania ofertą. Treść gwarancji lub poręczenia nie może zawierać postanowień uzależniających jego dalsze obowiązywanie od zwrotu oryginału dokumentu gwarancyjnego do gwaranta.
1.4 Jako Beneficjenta wadium wnoszonego w formie poręczeń lub gwarancji należy wskazać – „Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kcyni”
W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
1.5 Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na rachunek bankowy Zamawiającego nr 54 8166 0009 2102 0011 1979 0011 (w tytule przelewu należy wpisać znak postępowania i nr części postępowania), najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem.
1.6 Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1 i 2 ustawy Pzp. Wykonawca będzie miał możliwość w przypadkach określonych w art. 98 ust. 2 ustawy Pzp wystąpienia o zwrot wadium, przy czym złożenie wniosku o zwrot wadium spowoduje rozwiązanie stosunku prawnego Zamawiającego z Wykonawcą i utratę przez Wykonawcę prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, uregulowanych w Dziale IX ustawy Pzp.
1.7 Zamawiający zwróci wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium. Zaleca się, aby poręczenie lub gwarancja wskazywały adres mailowy na jaki Zamawiający winien składać oświadczenie o zwolnieniu wadium, o którym mowa w art. 98 ust. 5 ustawy Pzp.
1.8 Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadkach określonych wart. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.3.2 W takim przypadku Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do
reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie
przedmiotowego zamówienia publicznego.
3.3 Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej (o ile został
sformułowany), o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy PZP, zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej
działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te
uprawnienia są wymagane.
3.4 W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy
wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają
usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
3.5 W przypadku, o którym mowa w Rozdziale III pkt 3 ppkt 3.3 i 3.4 SWZ, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie
zamówienia dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni
Wykonawcy (załącznik nr 4/4a do SWZ).
W niniejszym postępowaniu zamawiający nie określa szczególnego, obiektywnie uzasadnionego, sposobu spełniania przez
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunków udziału w postępowaniu.